Krátkodobé sporadické straty výkonu

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 19.02.2013 22:52

Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od ica » 19.02.2013 23:00

praveze toto je to najjednoduchsie, nastastie tieto stare fordy maju vsetky podstane casti identicke a tie snimace naviac soft bez dpf ignoruje takze to moze ostat zapojene, je to odskusane a bezproblemove, narozdiel od ecusave a pod. kde ti castokrat prepise co nema

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 20.02.2013 11:02

No tady tato vec napadne hned jako prvni i jine lidi. Precetl jsem o tom uz neco a ted uz si na vse nevzpominam. Ale muze to byt nejak o tom, ze obyc verze bez DPF ma IO (inputs outputs) udelane jinak ne ta s DPF. Zrejme tam bylo tolik rozdilu, ze to neslo timto zpusobem udelat. Takze se slo zpusobem porovnani casti kodu a odstraneni tech casti, co se stara o regen, aditivum, diff tlak.

Stejne by me zajimalo, jak se to dela. Jak je mozne neco upravit bez zdrojaku, bez kompilovani zdrojaku? Jednotky se programuji s pouzitim model based development, pak se to flashne do nejaky pameti a je. Prece vygenerovany kod je dost dobre necitelny, nebo to nejak jde? Do low level programovani nevidim :(
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 20.02.2013 15:11

Pro nepovedene SW upravy - nevyzkousel by nekdo toto?
http://r.ebay.com/N9FKl3
Neni to drahy...
:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 107
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od ica » 20.02.2013 15:51

rj je identicka ci ma alebo nema dpf , IO su rovnake, dif . snimac , snimac teploty dpf atd. su zapojene naviac

ked mi prisiel ten isty focus treti krat za mesiac s upchatym dpf, uz som nemal nervy sa s tym srat , DPF isiel von dala sa tam noDPF kalibracia a je pokoj, a ked aj dojde take auto s problemom mam istotu ze to nie v nepodarenom dpfoff

ja ta nejdem silou mocou presviedcat , to bola len rada ;) viem ze Foki ma IDSu a vie s tym robit

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 20.02.2013 16:54

no ja jako nechci nikoho odrazovat nebo tento napad zatracovat, ze to nejde a basta, ale dokud to takto nebude fungovat na 10 autech, tak ja uz prostor na experimenty nemam. Rad bych mel, ale volneho casu uz malo.
Naopak jsem rad, ze to nekdo otevira a nekasle na to :-)
K fokimu to neni blizko a navic jeste tak cca pred rokem nahlas uvazoval, ze by to mohlo jit, ale zadne info, ze to zkusil a uspesne...
Me bylo receno, ze se kazde auto - jeho SW meni serie ze serie a SW, co funguje v jedne serii nemusi fungovat v nove.

Timto zpusobem to snad fakt nikdo nedelal co vim prozatim. Ani na tom ebayi. Tam taky musis poslat svuj soft, i kdyz ti checksum muze spocitat flasher automaticky.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

marosmanik25
Junior
Junior
Příspěvky: 482
Registrován: 03.01.2013 19:57
Bydliště: Bardejov

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od marosmanik25 » 20.02.2013 17:03

aky by bol napad odstranit dpf na 1.6 tdci 80kw....a pichnut tam riadiacu jenotku zo 66kw..??...bol by to problem ak by ju auto prijalo mozno by to nebol zly napad..co vy nato.??
FOFO 1,6 TdCI 2007 80kw DPF off, EGR off, 103kw
Punto 1,8 HgT 2003 96kw
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=40537

paranmax
Junior
Junior
Příspěvky: 253
Registrován: 24.07.2010 10:06
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od paranmax » 20.02.2013 17:08

marosmanik25 píše:aky by bol napad odstranit dpf na 1.6 tdci 80kw....a pichnut tam riadiacu jenotku zo 66kw..??...bol by to problem ak by ju auto prijalo mozno by to nebol zly napad..co vy nato.??
No jo ale logicky se můžes rozloucit s 80kw. A silne pochybuju že to vůbec pujde.
Ford Focus C-Max 2004,Ghia,1.6 tdci,80kw.Bez DPF
a druhé aby se ford netrápil sám Mercedes Benz A160,74kw,benzín
předtím:Ford Mondeo mkII 1998,Ghia ,2.0i, 96kw

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Komi » 20.02.2013 20:09

blbsi napad si neviem predstavit pokial existuju 80 s aj bez DPF...naco spekulovat nad 66 ktora ma ine turbo, trysky a ktovie co este...
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

skyjet
Nováček
Nováček
Příspěvky: 59
Registrován: 23.08.2010 18:07

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od skyjet » 04.03.2013 09:23

Pred mesiacom som bol za jedným chlapíkom, ktorý mi znovu upravil soft v riadiacej jednotke (upravoval soft, ktorý som mal v aute a regenerovať podľa fapoff už nemal). Podľa jeho vyjadrenia nebolo vypnuté všetko čo vypnuté malo byť. Odvtedy som prešiel cca. 1000km, takmer stále (až na niekoľko kratších jázd po meste) som mal napojenú diagnostiku a programom Torque som sledoval prevádzkové dáta. Výsledok: žiadne prepady v plniacom tlaku a oneskorená reakcia na plyn, ani raz som nezaznamenal zapnutú saharu, ani raz nebola zvýšená spotreba na voľnobehu - žiadna regenerácia a žiadne straty výkonu. Niekoľko krát som prechádzal aj úseky, kde som mal doteraz pravidelne straty výkonu, no teraz to bolo úplne bez problémov. Čiže straty výkonu (resp. plniaceho tlaku) spôsobuje stav ktorý nastáva pri regenerácii DPF. Môže to spôsobovať:
1) Blbnúci motorček ovládajúci bypass intercoolera
2) Chyba v naklápaní lopatiek turba (čiže hocičo medzi vákuovou pumpou a turbom)
3) Chybný soft (zmeny tlaku prikazuje priamo riadiaca jednotka)

Možnosť b) sa mi zdá najmenej pravdepodobná, pretože by sa prejavila aj vtedy, ak by nebežala regenerácia (a neopravilo by sa to vypnutím a zapnutím motora). Zostáva a) a c). Ktorá z nich je správna to netuším. Pravdepodobnosť je rovnaká u oboch.
Ford S-Max r.v. 2009 Titianium, 1,8TDCi 92kW
Bol:
Ford Focus II r.v. 2006 1,6TDCi 80kW, odstránený DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 04.03.2013 09:50

jeste moznost c) je ze je primo spatne provedeny dovstrik, ktery ma jit do DPF nebo nekde nefunguje kompenzace vykonu pri regeneraci. Ale uz nevim presne o cem mluvim. Jen hadam, ze to muze byt taky zvrtane.

Zkusim jeste pockat, co ti to bude delat. Jestli budu mit chut treba to pred prodejem auta jeste taky zkusim poresit ze zvedavosti.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Rottax1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 21.11.2012 13:04
Bydliště: Neumětely (okr.Beroun)

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od Rottax1 » 21.04.2013 08:55

Zdravím,asi před měsícem mi v délce cca 1km taky při mírném stoupání na dálnici při sešlápnutí plynu 2x zaškubal motor,ale pak v pohodě. Bylo -6 stupňů. O týden později na stejném místě při +5 nic a včera jsem zkusil opět na stejném místě přidat a opět nic. Po přečtení tohoto vlákna bych se tedy přikláněl,že to způsobuje regenerace DPF?! Mám FF 1,6 80kW 2009 najeto 78000km.
Ford Focus combi , 1,6 TDCi , 80 kW , r.v.2009 , najeto 80000 km

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od vita_k » 21.04.2013 09:13

overis si to az si poridis elm327 a napr program torque, kde se da teplota dpf (tim padem regenerace sledovat). :)
Jen do toho, kdyztak poradim, jak na to;)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Haca
Příspěvky: 1
Registrován: 23.03.2013 08:15

Po opětovném nastartování netáhne 1.6tdci 80kw 2004 Bez DPF

Příspěvek od Haca » 24.04.2013 21:19

Dotaz na odborníky,nikde na foru jsem tento problém nenašel tak poptávám.Občas-není to pravidlem,po chcípnutí vozu a opětovném nastartování auto netáhne cca 20 až 50metrů ,pak se chytne a zas jede jak drak.Diag NIC(bosh-fordiag).
Dnes auto chcíplo manželce při couvání do prutkého kopce a po opětovném nastartování- BEZ výkonu.Po chvilce cca 5min nastartování jede normálně a vydrží to zas měsíc než to znovu udělá.Mě se to naposled stalo kdiž jsem zaparkoval a a hned jsem si všiml že stojím ve vjezdu tak sem hned nastartoval a zas BEZ výkonu.Díky za tip

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Krátkodobé sporadické straty výkonu

Příspěvek od lucky.jack » 24.04.2013 21:45

Zkouknul bych čidlo na railu, případně jeho konektor a dráty.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů