Alternátor diesel FF2

Odpovědět
patro16
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 08.04.2014 20:48

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od patro16 » 15.09.2016 12:04

jop myslel som to presne ako napisal spanel :)
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3871
Registrován: 05.11.2010 18:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 15.09.2016 16:49

70 st ještě jde...
Galerie: Mondeo 1.6 ecoboost https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=46148
focus II 07', 1.6tdci 80kw, no DPF
byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Fabio88
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 07.04.2012 13:30

Re: teplota alternatoru - vysoka - asi odesel

Příspěvek od Fabio88 » 27.01.2017 18:59

Díky za video, pomohlo mi vyřešit stejný problém v diodovém můstku. Oprava i s prací 2.200,- Kč.
vita_k píše:Tak mam po dlouhe dobe zase neco ja:)

Zena se cca v 22 hodin zmini jen tak mezi reci, ze auto melo dnes nejaky houkavy / piskavy zvuk. Hura rikam si, konecne vyhraji nasi soutez Komu huka krajse?

Tak zkontroluji hladinu oleje - menil jsem o vikendu - ok.
Oska turba vule jako vzdy - velka - takze netusim

Nahodim volnobeh nic zvlastniho, pridam plyn zvuk asi jak toto + moje turbo houkacka:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iaLmtUCftsA[/youtube] Nazev videa je zavadejici, protoze pricina toho zvuku byl alternator.

Tak si rikam turbo odeslo na turbine, kompresor vypadal standartne... Auto kouri fest, ale je to jen para, nesmrdi to ani trochu.

Koukam po hadicich sani do motoru - ok. Pak se mi zda, ze se neco pali - temer nerozeznatelne. Nad alternatorem hodne teplo. Sahnu na nej a neudrzim na nem prst ani 0.5 s.

Divny zvuk mezitim pri slapani na plyn prestal, uz zas jen moje standart houkacka turbo.

Mel jsem pustenou aut klimu a led svetla. Mam dotaz. Je mozne, ze je odber tak vysoky diky dozhavovani motoru + pridavne elektricke topeni (to zrejme mam), ze zahreje alternator tak, ze zhavi jak kamna? ODB II diagnostika nic nenasla a ford IDS nemam. ODB II je jen na emise a alternator dobiji, kontrolka nesviti.

Bohuzel jsem nenahral video hned, moje hloupost, pak to ten zvuk nedelalo a ani jsem se nesoustredil, jestli zvuk presne kopiruje otacky. To se u meho auta stejne tezko identifikuje diky turbohoukacce:) Zacina to byt zajimave...
FoFo r.v 2005 1,6 TDCi 80kW, bez DPF

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 846
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od hihi » 10.02.2017 22:47

Tak jsem alternátor vydoloval taky... (úplně stejný zvuk jako na videu, teplota alternátoru vysoká)

Jak na to:
sundat kryt motoru
oddělat sání (tři šroubky a jedna spona), ta hadice jde od klapky špatně, prostě jsem ji vyrval
oddělat napínací kladku
povolit dva šrouby na pravé straně (tedy na straně spolujezdce), které drží alternátor - stačí ráčna a 16ka ořech
povolit dva šrouby, které drží alternátor na levé straně - pozor, stačí je jen mírně povolit - plochá 16ka úplně stačila
vyndat úplně dva pravé šrouby
vysunout do strany
vyšroubovat úplně ven ty dva zleva (budou jinak asi překážet při vytažení)
A pak si hrát a nadávat, protože to vrchem kolem hadice sání a trubek klimy jde, ale hoodně mizerně - hodně násilí a hodně pozornosti, aby se něco nezničilo.
Kdyby se mi povedlo vyrvat hadici na intercooleru a tím ji dát celou pryč, bylo by to lepší (k dolnímu spoji je třeba oddělat světlo, ale to je prkotina).

Nepíšu, že je třeba oddělat všechno, co má nějaký konektor...
FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 846
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od hihi » 13.02.2017 14:09

Cena alternátoru u dealera je aktuálně 9990,- (nový, ne repas)... Jen můstek je k mání za 1500 (bez regulátoru). Cardo kompletní za 2800,-. Kruci, kde je chyba???

edit:
Protože nedokážu s jistotou vyloučit mezizávitový zkrat na statoru, tak jsem koupil nový alternátor (2830,-). Po dvou hodinách jsem měl všechno na svém místě, nastartoval a jezdím. Dal jsem to na parkovišti u paneláku při teplotách kolem nuly (a níž).
FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 14:48
Bydliště: Loužnice

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od Skoupe » 15.06.2019 21:05

Ahoj, stejný rpoblém s alternátorem jako na videu.
Akorát, že než jsem na to přišel, tak se z něho začlo čoudit. Bohužel cestou do práce.
Po práci jsem zkusil nastartovat a ejhle. žádné zvuky, nic. No vyrazil jsem domů. Po 20 km jízdy smrad, čoud z pod kapoty. Rozsvítily se všechny kontrolky, vypl posilovač řízení, čoud z pod kapoty. Auto zdechlo.
Z altíku se pak valil kouř ještě nějakou chvíli. ALe čeho jsem si všiml bylo, že baterie byla tak horká, že se na ní nedala udržet ruka. To altík samozřejmě také.

Otázka zní. na 81kW tdci jaký alternátor a mám se bát, že odešlo něco dalšího?

Auto samozřejmě ani neškytne, nerozsvítí se jediná kontrolka. Po pojistkách jsem ještě nešel, musel jsem na služební cestu. Ale musím to zítra řešit.

Děkuju moc a přeji hezký večer.
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 16931
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od ZaQik » 16.06.2019 05:54

odpoj altik, zmer baterku, dobij ji a pokud to prezila, tak muzes jet jen na baterku

altik je jen jeden typ
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 14:48
Bydliště: Loužnice

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od Skoupe » 16.06.2019 09:17

Nemám ji jak změřit. Zkusil jsem ji tedy dát na nabíječku a ta ukazuje, že je na cca 80% kapacity. Zkusím altik odpojit a napíšu. Děkuji za radu..
Je možné, že je odpalenej, proto se ne rozsvítí jedina kontrolka?
Omlouvám se za hloupé dotazy, elektrika jde opravdu mimo mě..
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 846
Registrován: 02.02.2008 04:18

Re: Alternátor diesel FF2

Příspěvek od hihi » 17.06.2019 02:47

Pokud to v altíku probíjí, tak je systém bez elektriky a chudák navíc moc netuší, co se děje. Odpojením alternátoru se po potvrdí.
FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti