Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Odpovědět
Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 24.12.2009 14:45

Tak som zistil, že mám o cca 1cm vyššiu hladinu oleja ako som mal - teda nad hornú rysku, dokonca až nad plastom slúžiacim na indikáciu hladiny oleja s ryskami.
Je to moja vina, že som v tomto neporiadny a od výmeny oleja v apríli t.r. som na mierku nepozeral...:oops: :oops: :oops: Takže ani neviem ako dlho to tak mám - teda či ešte z čias pred opravou DPF (v čo dúfam), lebo teraz po vyliečení DPF už mi to nemá čo robiť regenerácie filtra pevných častíc a teda ani pribúdanie nafty v oleji.
Niečo som dnes odsal - asi 1dcl cca - ale nemám reálne použiteľnú "odsávačku" - teda takú, kde by som odsával cez priehľadnú nádobku a nehrozilo mi "odchlipnutie si"...oleja.
Vzhľadom na "negurmánske" vlastnosti oleja a tiež jeho vizuálnej stránky bez ambícií "označkovať" si použitý nepracovný odev som ten cyklus s tenkou hadičkou cez trubku mierky oleja ukončil po dvoch pokusoch.
Takže - aké máte skúsenosti - vlastníci 1.6TDCI (prípadne i 2.0TDCi s DPF).
Narastá Vám hladina oleja v motore? Mám na mysli najmä tých, ktorí jazdievajú väčšinou kratšie trasy.
V najbližších dňoch to nejako musím odsať a v krátkej dobe po sviatkoch vymením i olej aj keď má iba 10tkm tentoraz.
Potom sľubujem, že budem hladinu oleja strážiť - pretože po vyliečení DPF už mi nemá čo stúpať hladina oleja od pribúdajúcej nafty z regenerácií DPF.
Ak by áno - znamená to, že regenerácia DPF nemá v softe prevedené: "Disabled" - čo by v mojom prípade bolo o jeden deň i viac ak o 600km pre mňa nákladnejšie... 8O :? :cry: :idea: :oops:
Na upresnenie uvediem, že hladina v expanznej nádržke chladiacej kvapaliny sa nemení - teda týmto smerom neuvažujem. :idea:
Naposledy upravil(a) BobTDCi dne 01.01.2010 08:32, celkem upraveno 1 x.
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Dav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 153
Registrován: 20.08.2009 07:23
Bydliště: Ostrava

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Dav » 25.12.2009 15:01

Jojo, taky mi pred odstranenim DPF pribyvala nafta v oleji, menil jsem novy olej co 3000km nez jsem odstranil DPF. Oleje bylo vzdy o cca 1L navic a to jsem jezdil denne 60Km :roll:
Naftu poznas v oleji podle cichu a pak mezi prsty, olej je s naftou ridci. Prebytek oleje jsem odsaval tenkou hadickou a strikackou pres merku oleje.
Ted po odstraneni DPF olej nepribyva, vse ok, menil jsem novy olej hned po odstraneni DPF. Urcite tam mas tu naftu v oleji od doby pred odstranenim DPF. Ale je to ostuda, ze jsi si olej nezkontroloval jestli nepribyval, kdyz jsi mel problemy s DPF :wink:
Ford Focus III FL kombi, Titanium, 1,5TDCi 88KW r.v. 5/2016 Obrázek
Byl Ford Focus II kombi, 1,6 TDCi 80KW, r.v.12/2005, Obrázek

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 25.12.2009 23:16

:? :oops: :oops: no veď ja sa nehádam - ale tiež mi pripadá predpotopné, že FoFo2 nemá meranie hladiny oleja - keď som ho mal v Cliu r.v.2001/7!
Pri každom štarte vidíš či ok, alebo nie - minimálne všetky autá s DPF by ho teda určite MALI mať!!! - už len kvôli tej hrozbe, ktorá je u motorov s filtrom pevných častíc viac ako relevantná.
Tak zohrejem motor - aby zredol oleja a nejakú hadičku a skúsim odsať - len akú hadičku, aby pasovala na najväčšiu, teda 20ml striekačku?
A rozmýšľam, že urobím double výmenu - jeden lacný olej na zopár km na preplach a dekarbonizáciu (napr. VAT5W30) a po cca 200-300km už normálny Ford Formula 5W30 oil - samozrejme zakaždým aj new filter oleja.
A vymením aj vzducháč asi...keď sa tam už budem hrabať...ten má za sebou 25tkm.
:idea: :roll:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od tomason » 26.12.2009 00:00

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 26.12.2009 13:39

Hmm - a to išlo akým tempom? To by mi ani nenapadlo, lebo ten jednosmerný guličkový ventil na pružinke - očakával by som, že olej je priveľmi viskózna kvapalina na to, aby to korektne prečerpávalo - i dávka jedného pohybu "kohútika" rozprašovača a najmä jeho záverečná tryska s malým otvorom...hmm? Tú trysku na konci si urval "off"?
Raz som sa pokúsil do takého nejakého dávkovača dať silikónový olej - že budem postrekovať pneumatiky...ale "tůdle - nůdle" - nič také. S tak hustou kvapalinou sa čerpací ventil "nekamarátil" - musel som ten silikónový olej natierať na pneu štetčekom.
Dobrý nápad - asi pôjde o to aký rozprašovač s akým ventilkom - prehľadám relevantné priestory - "co dům dal" a ak budem úspešný pokúsim sa to zaviesť do praxe.
Dík, za tip.
:idea: :roll: :wink: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Radegast » 26.12.2009 14:02

Tak já jsem si už měnil olej 2x. Dávám ho vždy na prostřední rysku a při výměně po zhruba 15000 km ho bylo pokaždé na horní rysce. Takže zhruba tak 0,5l ho tam přibylo.
Kontroluji ta tak cca. 1x za měsíc a pomaličku to vždy leze nahoru až k té horní rysce, ale to už jsem na intervalu výměny. :wink:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od tomason » 26.12.2009 14:21

Ten olej je opravdu řídký pokud uděláš co nejkratší hadičku ,já ji nechal dlouhou i tak sem ty dvě deci či kalíšek od kávy měl venku za 5minut celá ryska má být 0,5 litru oleje no problem.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 26.12.2009 14:59

tomason píše:Ten olej je opravdu řídký pokud uděláš co nejkratší hadičku ,já ji nechal dlouhou i tak sem ty dvě deci či kalíšek od kávy měl venku za 5minut celá ryska má být 0,5 litru oleje no problem.
Dík za radu - pohľadám - skúsim - dám vedieť výsledok...
Už aby som to mal odsaté a už aby som tam mal new oil - a už seriózne kontorloval či pribúda...or not. 8O 8O 8O :roll: :idea: 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 30.12.2009 19:54

Ďakujem, ďakujem..ďakujem - kúpil som síce odsávačku na PHM - ale netesnila/ako inak/ a prisával vzduch namiesto paliva - skúšal som to s "S" riedidlom - tak som vzal pumpičku z fľaše na odstraňovač hmyzu - z auta - pripojil/nasunul na ňu hadičku z tej odsávačky,a keďže mala trošku väčší vnútorný priemer ako pumpičková - navliekol som na ňu tie teplom zťahovacie "bužírky" čo nahrejete a ona sa stiahnu a scvrknú a zlepia to - nahrial sviečkou a bolo to.
Potom som odčerpal za asi polhodinu 2litre a nalial tam liter nového oleja (pre môj pokoj v duši, kým kúpim olej a filter, predsa len to zopár dní potrvá) a tak som teraz s hladinou na presnej polovičke rysky.
Nasleduje teda fáza sledovania hladiny a dúfam, že pribúdať teda nebude.
Přílohy
Prípravok &quot;á La Tomason&quot; - čím mu týmto pádom ďakujem. Toto by mi naozaj nebolo napadlo, že by to fungovalo. Ale teplý olej je redší - o poznanie...<br />Ďakujem Tomason :o)
Prípravok "á La Tomason" - čím mu týmto pádom ďakujem. Toto by mi naozaj nebolo napadlo, že by to fungovalo. Ale teplý olej je redší - o poznanie...
Ďakujem Tomason :o)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od tomason » 30.12.2009 20:34

Já sem rád,že to někomu pomohlo :wink: Tuze rád paráda.Obrázek
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 30.12.2009 20:50

tomason píše:Já sem rád,že to někomu pomohlo :wink: Tuze rád paráda.Obrázek
Dá sa povedať, že takmer absolútne čistý spôsob. Musím uznať, že som sa vôbec neušpinil...
:idea: :roll: 8) 8)
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
BobTDCi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1128
Registrován: 18.02.2009 10:34
Bydliště: NR kraj, Slovensko

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od BobTDCi » 30.01.2010 18:13

No tak oddnes som už pocitovo "vysporiadaný" :mrgreen: - ten olej som dnes vymenil...stálo ma to síce nachladnutý chrbát/práve ma ostentatívne "otravuje"/, ale už nemám pocity "viny" pri jazde...
Takže začínam sledovať hladinu oleja - či nebude rásť...(alebo klesať).
:idea: :wink: :roll: :mrgreen:
Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od kaminek » 30.01.2010 19:06

Ahoj Bobe TDCI ,čtu tady ve vlákně jaký máš problémy s přibývajícím olejem v motoru,tedy s tím že se ti tam dostává nafta a tím ti ho zároveň i znehodnocuje.Dost jsem tady toho už pročetl i o olejích a napadlo mě, jestli je to pro tebe ten správný olej , myslím tedy ACEA A1/B1 , protože má nízkou viskozitu ,tedy slabý olejový film,ale o to nejde ,sice je to olej pro Fordy, jenže když se zředí naftou... nevím ,já osobně bych měl o ten motor strach a raději bych tam dal olej s vyšší vyskozitou ,ze silnějším a tedy i pevnějším filmem A3/B3/B4 .Samozřejmě nechci ti radit , ber to jen jako příspěvek do diskuze :lol:
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od Komi » 31.01.2010 08:50

trafil si sa celkom presne akurat s jedinou chybou motor ford to neni ani nahodou a tie specifikacie co pises platia skutocne pre tento motor ktory je typicky PSA
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Stúpanie hladiny oleja - nariedenie naftou z regenerácií DPF

Příspěvek od kaminek » 31.01.2010 09:24

Komi , jakou chybu myslíš? Vždyť Formula F 5w 30 ,A1,B1 je taky určená pro motory s DPF co mají pod kapotou Fordi i když ja to PSA. Vždyť ten motor vyvíjeli i konstruktéři od Fordu nebo se mýlím?
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů