Chyby P024A a P024B identifikace

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 20.03.2012 18:00

Ahoj, dnes mi auto po vytočení nad 3500ot. a následné jízdě kolem 2000ot. začalo vynechávat - ztrácet výkon. Taknějak pravidelně, pomohlo znovu nastartovat. Celkem mě to vystrašilo, bylo to celkem dost poznat.
ELM mi vyčetlo chyby:
P024A
P024B
P0234

Nevíte co přesně znamenají první dvě? Co jsem našel na netu to vypadá jako chyba bypasu vzduchu, ale netuším co je za tím a jak to vyřešit. Poradíte prosím?
P0234 je podle mě snad následek toho problému s bypasem - omezení výkonu turba (to by mohlo být to vynechávání výkonu.
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 21.03.2012 06:35

P024A - Charge Air Cooler Bypass Control "A" Range/Performance - ovladac A obtoku intercoolera mimo rozsah (???)
P024B - Charge Air Cooler Bypass Control "A" Stuck - zablokovany ovladac A obtoku intercoolera (???)
P0234 - Supercharger Overboost Condition Conditions - turbo dava privysoky tlak.

Posledna zavada bude sposobovat aj predosle - turbo zacne tlacit vela, riadiaca ojednotka otvori obtokove ventily na IC, aby ho nerozhodilo, no stale to nestaci a preto nasleduje znizenie dodavky paliva. Turbo na 1.6TDCI 80kW nema obchvat, ale variabilnu geometriu. A zda sa, ze sa ten variabil zasekol, alebo blbne jeho ovladanie. Treba dat dole kryt turba a skusit rukou pohybat tym tiahlom, musi sa pohybovat volne o minimalne 11 mm. Dovodom zadretia variabilu moze byt nadmerna tvorba karbonu v motore - mas vsetky vstrekovace OK ? Nepodfukuje ani jeden ? Je vporiadku vaha vzduchu ? Skus napojit ELM a previezt sa v tom vo vsetkych rezimoch. Monitoruj otacky, plniaci tlak turba a prietok vzduchu, hod sem potom graf. Mozno z toho bude niekto mudrejsi.

Este jedna poznamka :
Skus vycitat FreezeFrame chyby, malo by byt zaznamenane, za akych okolnosti k nim doslo - otacky, plniaci tlak, prietok vzduchu atd.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od Komi » 21.03.2012 07:17

Treba dat dole kryt turba - netreba
staci dat dole plastovy kryt motora ak ho mas, a k hriadelke ovladaca sa dostanes bez demontaze cohokolvek - v sobotu som si to vyskusal, ide to lahucko...idealne by bolo merat tlak za jazdy, mne sa pohybuje pri dobrom turbe v rozsahu 1,0 - 2,3 cize predpisovo
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 21.03.2012 07:28

Kratkodobo by to pri overbooste (zadupnutie plynu do podlahy niekde medzi 1800 az 2500 rpm) malo vybehnut az na 2.5 baru.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 21.03.2012 09:59

Tu tyčku jsem zkoušel, jde dolů celkem lehko (minimálně 1cm, spíš 1,5), jenom jako bych ji tlačil přes nějakou pružinu. Samozřejmě při vypnutém motoru, nastartované jsem neměl odvahu zkoušet.
Jde nějak možné samo-domo vyzkoušet jestli funguje dobře to podtlakové ovládání toho ventilu?

Nedávno mi fapoff dával nový SW a vyčetli závady a prý tam mám nějakou chybu ventilu obtoku vzduchu, to budou asi ty první dvě, že? Ty ventily jsem našel, jsou tam dva (vlevo nahoře zepředu motoru). Chtěl jsem je dostat ven a mrknout na ně, ale nějak to nešlo. Dva šrouby jsem sundal, příruba se pohybovala ale jako by to něco drželo vevnitř. Tak jsem to radši nerval nasilu...
Nemůže být chyba i v těch ventilech? Třeba se jeden zasekne, nepřepustí tolik vzduchu co by měl a je P0234... ale to je jenom moje doměnka...

Kolem ventilů je čisto a nic nesmrdí, váhu vzduchu jsem preventivně čistil nedávno...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 22.03.2012 12:00

Podařilo se mi z ELM a Torque dostat nějaké live data - mrkněte na ně. Je tam něco špatně...? Oba grafy jsou ze stejné doby, jen jsem je nedával do jednoho - pro přehlednost. Je to cca 12 minut jízdy, na začátku nebyl motor zahřátý.
Je ale pravda, že se tento problém co tu řeším teď neobjevil. Určitě to bude zákon schválnosti, jak nebudu mít napíchlé ELM, tak to udělá... :(
Nenapadá nikoho nic k tomu mojemu předchozímu příspěvku...?
1.JPG
2.JPG
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 22.03.2012 12:55

Mozes prosim dodat zdrojove data v CSV ? Z tych grafov mi vychadzaju 2 veci :
1) prinizky tlak paliva v raile - maximum 1300 barov
2) plniaci tlak miestami prekracuje 1.5 baru, co naozaj znamena problem s regulaciou variabilu

Je to iba moj odhad, zo zdrojovych dat sa to da urcit presnejsie - odcitanim hodnot z grafu je dost nepresne.

EDIT :
Odpovedz prosim na dotaz :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 40#p741840
ako si v Torque nastavil to logovanie.
Diky.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 22.03.2012 15:04

Díky, tady jsou ty data v excelu, csv už tuším nemám, snad z toho něco vyčteš...

Jdu odpovědět na to druhé téma o torque, taky jsem s tím trošku bojoval, ale už to jede.
Přílohy

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]

Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 22.03.2012 15:18

1) Dívám se na ty data - tlak v railu mám místy i 2 bary, je to málo?
2) Plnící tlak turba má být mezi 1 - 2,2 baru, při overboostu až 2,5, ne?
Třeba ten excel s hodnotama pomůže...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 22.03.2012 19:16

Poprehrnal som sa v tych cislach a zistil 2 veci :
1) maximalny plniaci tlak turba je 153 kPa, co mierne prekracuje limit 150 kPa.
2) maximalny plak paliva v raile je 1330 barov, co je fakt malo - malo by to byt 1600 barov. Toto uvedenu chybu sposobit nemoze.

Ked si dam do suvisu relativne nizky tlak paliva v raile a mierne prekroceny plniaci tlak v oblasti 2100 - 2700 rpm, je dost mozne, ze pri otackach nad 3 a pol tisica a tlaku paliva v raile pride k prekroceniu maxima plniaceho tlaku s nasledkom odstavenia turba a vygenerovania uvedenych chyb. Prezen ho az na obmedzovac a znova daj data. Moj 2.0TDCI dava 1600 barov uz od 2000 rpm pri plnom plniacom tlaku 1.50 baru a to v pripade akceleracie s plynom na podlahe drzi az do obmedzovaca.

EDIT :
K Tvojim otazkam - plniaci tlak (turbo pressure boost) je cisty plniaci tlak - teda tlak v sani minus atmosfericky tlak. Ma byt v rozsahu 0 az 1.5 baru. Tlak v sani (manifold pressure) ma byt 1 - 2.5 baru. Tieto hodnoty platia pri overbooste. Bez neho je to o 0.2 baru menej.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 24.03.2012 23:15

Mám nějaké nové data, tentokrát už ve formátu csv, ale píše mi to tu že přípona csv není povolena. :( Kam ti to můžu poslat? Díky!
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 25.03.2012 10:29

Dám tu sem excel včetně grafů, třeba to někomu taky pomůže.
Závada se ale jak naschvál nepotvrdila, třeba i z toho půjde něco vyčíst... help...
Přílohy

[Přípona xls byla deaktivována a nadále nebude zobrazována.]

Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 25.03.2012 11:57

Standardne data, tlak paliva v raile bol uz tiez vyssi, dosiahol 1550 barov. Maximalny povoleny plniaci tlak tiez nebol prekroceny. Pocas tejto jazdy Ti siel motor v norme. Asi to auto potrebovalo povyhanat pavukov z vyfuku :mrgreen: A teraz uz jazdi OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 25.03.2012 17:53

Kéž bys měl pravdu! :) Sbíral jsem data ještě před touto jízdou, dokonce se mi podařilo auto dostat do toho režimu kolísajícího výkonu, ale data v trackeru nebyly... jak na sviňu! :evil:
Už jsem měl radost že jsem to aspoň zachytil a v telefonu záznamy jenom do té doby než to začalo blbnout. To je jak naschvál...
Uvidíme co dál, budu to sledovat. Ale v každém přpadě oprava projetím až do omezovače je určitě nejlevnější varianta. :roll:
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 30.03.2012 15:14

ahoj. tyto chyby maj podle me spoledneho jmenovatele: DPF a regenerace. Mas filtr vymenen nebo vykuchan?
Ty bypass chyby - to bude z toho, ze ECU prehazovala klapky na obejiti (bypass) intercooleru aby se zvysila teplota motoru na regeneraci. Intercooler je vyrazen a vzduch jdouci do motoru je velmi horky. Nejak se to tomu motoru nepovedlo (nevim presne co) a tim padem pokazil regulaci tlaku plneni a zalogoval ti chybu.

Me se to stava jednou za cas a tobe zrejme taky. Neni to trvala zavada, tim padem to chytnout za jizdy neni az tak jednoduche. Zkus u toho sledovat i teplotu za katalyzatorem. jestli chces, poslu PID do torque. Pokud bude teplota vysoka, muze jit o regen.

jaky je tvuj nazor?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti