Chyby P024A a P024B identifikace

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 30.03.2012 21:28

Díky za názor, je docela možné že jsi to trefil!
DPF mám venku ve fapoff, před cca půl rokem mi přehrávali SW na nový. Odpojili nádržku eloys a po cca 20km chyba motoru - není komunikace s nádržkou. Po telefonu mi poradili znuvo ten konektor zapojit a vymazat chyby. Uděláno.
Pak mi při cestě pro jistotu ještě přehráli SW a mám pocit, že to od té doby dělá. Ale jak píšeš, je to fakt náhoda kdy, ale vždycky jenom když to před tím trošku proženu.
Ten PID mi určitě pošli, díky.
Myslíš že by to mohlo být špatným SW k DPF...?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 30.03.2012 22:26

kdyz to prozenes, tak toho jednotka vyuzije aby zvysila teplotu vyf plynu aby se vypalovalo co nejvic (filtru, ktery tam neni). Je to kilometrova regenerace, zrejme, ktera nezavisi na naplneni filtru.
Je to urcite nedokonalym odstranenim DPF z jednotky. A tezko rict, jestli to jde uplne uplne... Dal jsem poptavku na checksum.cz - jestli by se nenasel nekdo, kdo by to zvladl odstranit uplne dokonale, ozval se bohuzel jen jeden chlapik z daleka. Je to fakt narocne to z te jednotky dostat, to nepochybne.
S teplotou bez eolysu jsem se dostal uz jen lehce nad 500 stupnu, ale bez pomoci jednotky a tech klapek by teplota jen ztezi rostla pres 400 pri bezne jizde. Takze si motor opravdu pomaha regenerovat. Na prekroceni teploty dpf lze nastavit v Torque alert, aby do toho clovek nemusel koukat. Ja mam mez 470 stupnu.

Stale nevim, proc se tam ty chyby ale zaloguji... Jeste toho spoustu nevim:)



Komi tu dal nekde navod na PIDy:

Keby mal niekto zaujem o meranie teploty a dif. tlaku pomocou diag. kabla (elm327 a pod.) a notebooku a chybali mu konkretne PID-ka, nech sa paci:

Pre-particulate Filter Temp:
mode 0x22 PID 0x0992

Differential Pressure on Particulate Filter:
mode 0x22 PID 0x09E2 (also discovered this as PID 0xC90A)

Obe vracaju 2-bajtove hodnoty. Z mojich doterajsich merani mam pocit, ze ta teplota je priamo v stupnoch celzia bez offsetu.
Min. hodnota je 140, pocas regeneracie vystupi tesne nad 600 a pocas prevadzky lieta medzi 200 a 400, co celkom sedi.
Ten tlak moc nemam podla coho skalibrovat, chcelo by to nejaku referencnu profi diagnostiku na porovnanie hodnot...

Mne sa nepodarilo najst free soft co by vedel aj logovat hodnoty z PIDov v mode 22, tak som si napisal vlastny (pre kabel s elm327), ak by mal niekto zaujem...
Este by to chcelo vymenit notebook za malu dosticku s mikroprocesorom a par ledkami alebo malym displayom, podobne ako to bolo popisane na tom rumunskom fore, ale s tym je predsalen viac roboty...
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 30.03.2012 23:27

Jsem trošku lama - mám torque v androidu a ELM327 Bluetooth. Nevíš jak ty PIDy do torque dostat...?

V torque jsem našel možná zajímavé věci, ale ještě nevím jestli ty data bude umět ELM327 dodat...
Exhaust Gas Temperature
Intake Air Temperature
Tady by taky měla jít ta regenerace (zvýšená teplota) poznat, ne?
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od V12 » 31.03.2012 07:57

Nie vsetky PIDy, ktore pozna Torque pozna aj riadiaca jednotka. Je dost mozne, ze to nepojde. Intake AIR temp je podla normy SAE, to pojde na 100%. Treba skusit, ci to zobrazuje nejake data. Na mojom FFII 2.0TDCI napriklad ScanXL identifikuje vyrovnavacie davky na vstrekovacoch, no stale su tam nuly, hoci podla mna by tam byt nemali. Asi by to chcelo ist na IDS a zistit, ako sa veci maju v reale. To ma uz ale netrapi :wink:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 31.03.2012 10:06

1. spust torque
2. torque settings
3. druha polozka od spodu: Manage extra PIDs Sensors
4. add custom PID

tam se to vyplni podle toho Komiho navodu a je:)

Jestli nebudes vedet, vyfotim to fotakem jak to mam presne nastaveno, ale ted musim vyrazit z domu:)
dej vedet.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 31.03.2012 10:09

V12 píše:Nie vsetky PIDy, ktore pozna Torque pozna aj riadiaca jednotka. Je dost mozne, ze to nepojde. Intake AIR temp je podla normy SAE, to pojde na 100%. Treba skusit, ci to zobrazuje nejake data. Na mojom FFII 2.0TDCI napriklad ScanXL identifikuje vyrovnavacie davky na vstrekovacoch, no stale su tam nuly, hoci podla mna by tam byt nemali. Asi by to chcelo ist na IDS a zistit, ako sa veci maju v reale. To ma uz ale netrapi :wink:

toto mu pojede, mame stejne jednotky, zrejme a me to bezi na vybornou. Tlak jsem teda nevyzkousel. Do diff senzoru se mi uz nedostava zadny diff tlak:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 31.03.2012 21:32

Už to tam mám, díky! :palec_nahoru:
Zkusím se s tím zítra projet a uvidím jestli něco uvidím.
A ten tlak už mi taky asi nepůjde když už nemám DPF. :)
Teď to jenom vyprovokovat k tomu škubání a mít zapnuté torque...
Ale jestli je to fakt tou kilometrovou regenerací, tak budu zas volat do Bystřice, to fakt tak nejde...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 01.04.2012 16:09

Tak jsem to projel, ale tyto PIDy mi nejedou... :cry:
Pre-particulate Filter Temp: PID 0x0992
Differential Pressure on Particulate Filter: PID 0x09E2

Zadal jsem tam ty kody PIDů, jednotky, rozsah a víc nic a dal sbírat data online a nic...
Intake Air Temrepature funguje, Exhaust Gas Temperature ne (neukazuje nic).

Jak máš přesně zadané ty dva PIDy když ti to jede? Něco asi dělám špatně...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 01.04.2012 16:26

to neni mozny:)

ODB2 Mode and PID:
220992
Long Name:
dpf teplota
Short Name:
DFP t
Minimum value:
0.0
Maximum value:
1000
Scale Factor:
x1
Equation:
(A*256)+B
Odb Header:
nic
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 01.04.2012 17:53

No jooo, to mi lamě musíš napsat polopaticky, že 0x0992 je vlastně 220992! :roll:
Díky, zkusím zítra...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 01.04.2012 18:39

no, taky jsem s tim chvili zmatkoval nez se zadarilo. Musel jsem neco nacist na foru torque.

Jsem zvedav k cemu dojdes. Jsem myslel, ze jsem snad jedinej pripad s temato chybama, ale koukam, ze ne. Treba nakonec neco vymyslime.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 02.04.2012 10:00

Tak už mi ta teplota DPF chodí! :)
Zajímavé ale je, že po nastartování studeného motoru to pár vteřin neukazuje nic a pak hned 140 stupňů... Max po 15 minutách jízdy a zahřátém motoru mám 353 stupňů.
Ale chytit ten problém s tím že budu mít v provozu ELM a torque bude asi oříšek, někdy to neudělá dva měsíce... :(
Mělo by cenu zas otravovat ve fapoff na změnu SW...? Mám tam přehraný cca půl roku.
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od vita_k » 02.04.2012 10:20

Dokud nebudeme mit data jako dukaz, tak to asi nema cenu na Fapoff zkouset. Nastav si alert na 450-470 stupnu a sleduj chovani auta jak to prekroci. Nekdy si toho clovek ani nevsimne, ze se to divne chova. Pak staci seslapnout plyn vic a reakce je podivna. Pravda je, ze nejvic se to pozna na dalnici. vsak casu dost:)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
zdenyvm
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 583
Registrován: 09.03.2010 15:29
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od zdenyvm » 02.04.2012 13:27

Tak pokud je to fakt tím DPF tak je fakt času dost.
Měl jsem strach, že mi třeba nejede neklápění lopatek turba nebo tak něco, abych pak neodělal třeba to turbo...
Ford Focus IV 1,0 Ecoboost (155HP Bluefin)
Obrázek

Ford Focus III 1,0 Ecoboost (150HP Bluefin) - prodáno
Obrázek

Ford Focus II 1,6 TDCi (80kw) - prodáno
Obrázek

Dusheyn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 23.09.2011 23:22
Bydliště: Trnava

Re: Chyby P024A a P024B identifikace

Příspěvek od Dusheyn » 06.04.2012 11:28

hosi ja dpf este vonku nemam a tiez mi to vypisuje chybu P0234 a auto sa my hupe sem tam :wallbash:
C-Maxík 1.6tdci Ghia black panther S optik,80kw/109koní,9/2008,DPF odstránený,strešný spojler vo farbe auta,chrómové lišty okna+kľučky,led osvetlenie interiéru,hlinikové fólie v interiery,rádio s mp3,dvd,gps,dvb-t,

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů