Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem

Odpovědět
chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 04.02.2008 11:00

hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 04.02.2008 11:08

Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 04.02.2008 11:11

[quote="sovo"]Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.Inak chmelko to auto mas fakt pekné,ja mam také isté iba all.disky mam originalne.

Uživatelský avatar
Noah
Junior
Junior
Příspěvky: 322
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Lounsko

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Noah » 04.02.2008 13:29

sovo píše:Tak som to vyčistil,odmastnil,skontroloval som hadice o.k. ale nič sa nezmenilo!Tak teraz fakt neviem.Do vymeny turba za 50000sk sa mi nechce,hlavne ked auto jazdí bez zmeny.Vsetko sa zdá o.k. len to pískanie pri prudkom zrýchlený.Možno by som mal tie hadice predsa vymenit ale aj to je 3000sk ak to nepomože tak ma to bude mrziet.Budem vdačný za každu radu. 1.8TDCI

Menit neposkozene hadice je vyhazovani penez,mel sem jednu prasklou a muzu ti rict ze zadny piskani sem neslysel,akorat to zabliti okolo olejem
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 05.02.2008 20:30

Čo poviete na toto :?: Dnešné dúchadlá sú preto menšie. Rýchlejšie sa roztočia a motor ťahá pekne odspodu. Pri plnom zaťažení sa však turbo silno zahrieva, a keď náhle motor vypnete, rozpálený sa ešte chvíľu točí, no chladivá olejová náplň už ním neprúdi.

Neklamným znakom začínajúceho sa konca turbodúchadla je pískanie. Dobre ho počuť hlavne zvonku. Ak zvyšovanie otáčok sprevádzajú vysoké tóny, ktoré môžu trochu pripomínať vzdialenú policajnú sirénu, ruky preč! Alebo žiadajte zľavu.

„V tejto fáze sa dá turbo ešte opraviť napríklad repasovaním. Náklady sa pohybujú okolo 7-tisíc českých korún. No zadreté turbo musíte vymeniť a to vás vyjde najmenej na 25-tisíc Kč, často aj oveľa viac,“ upozorňuje M. Vaculík.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 05.02.2008 20:35

chmelko píše:hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky
no to je to na čo som narážal..

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 05.02.2008 20:40

Vraj to može dopadnut aj takto :cry: Olej namiesto nafty

Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.

Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.

Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.

V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 05.02.2008 20:43

Ak má niekto skusenosti z výmenou turba prosim poradte kde a zakolko a ako kvalitne? :?:

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 05.02.2008 20:56

bhužial mam len ak take znalosti funkčnosti chladenia turba, nie jeho výmenou..
len som rad,že konečne tej "vazelíne"prestávate hovorit olej..

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Ahmed » 05.02.2008 21:19

sovo píše:Vraj to može dopadnut aj takto :cry: Olej namiesto nafty

Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.

Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.

Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.

V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
A kdyz misto vyslapnuti spojky zaradis 5ku, tak to podle tebe udela co? :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
sovo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od sovo » 05.02.2008 22:22

Ja som nenapisal!Čitaj tu http://auto.etrend.sk/112280/auto-porad ... tobazaroch. Mozno vypnut klucik a zaradit rychlost,ak stihneš!

Uživatelský avatar
martinus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Los Kolínos

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od martinus » 06.02.2008 09:26

Tak jsem cerstvym majitelem TDDI 2002 66kw a hned musim napsat nejakou mouchu. Byl jsem s tim na technicky a servisak mi rekl, ze mi odejde turbo, ze mam zasyfleny trubky od turba od oleje a ze to je priznak toho, ze turbo papa hodne oleje a za chvili bude prej na vymenu. Mate taky zasyfleny ty trubky? Nebo me vazne ceka vymena? Jinak kdyz seslapnu, tak tahne dobre a nepiska. A taky jsem si vsimnul, ze se ty trubky pekne rozpinaj, kdyz vylitnou otacky. Je to normalni? Sorry za blby dotazy, ale mel jsem doted jen 1.6 benzin a s dieslem nemam zkusenosti.
|1.8 tddi|66kw|90PS|r.v.02|kombi|modrá
Obrázek

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od chmelko » 06.02.2008 10:20

ak tomu dobre rozumiem,tak máš mastnotu na trubkach u pripojení?
tak ten technik ja maser...turbo papa vela oleja :lol: :lol:

ak je to tak, stačí to pretesnit ako sa tu radí vačšine

Uživatelský avatar
martinus
Nováček
Nováček
Příspěvky: 104
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Los Kolínos

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od martinus » 06.02.2008 10:47

Diky Chmelko, spadnul mi kamen ze srdce :o).
Me se to zdalo nejaky divny, ale clovek nikdy nevi.
Jo je to zamasteny kolem tech sparu a kolem ty trubky, jak tam jsou ty 3 zelezny krouzky. A to ze se rozpinaj je asi taky normalni nee?
|1.8 tddi|66kw|90PS|r.v.02|kombi|modrá
Obrázek

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Problémy s turbem

Příspěvek od Ahmed » 06.02.2008 18:29

Ty gumove hadice se rozpinaji uplne normalne - turbo zacne tlacit vzduch a hadice jsou mekke, takze se nafouknou. V celem tom obehu od turba pres mezichladic, trubky, atd. je takova olejova "mlha", to je taky uplne normalni. Pokud se ti ale povoli ty kovove pasky nebo je tam netesnost, pripadne olej se protlaci, tak je potom od toho zaprskany pomalu cely motor, to je taky normalni, je treba to odmastit a poradne dotahnout :wink: V zadnem pripade to neznamena, ze turbo je k.o. Nekteri lide to rikaji schvalne, aby meli kseft, jini protoze tomu prd rozumi :D
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů