Turbo (turbodmychadlo) - všechno sem
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
[quote="sovo"]Už som dal preverit turbo mechanikovy,povedal že sa zdá o.k ale že presne sa to neda povedat.No hriadel rozhodne volu nemá auto nedymý olej sa nestráca.No proste žiadne priznaky poruchy turba iba to pískanie.Inak chmelko to auto mas fakt pekné,ja mam také isté iba all.disky mam originalne.
- Noah
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Lounsko
Re: Problémy s turbem
sovo píše:Tak som to vyčistil,odmastnil,skontroloval som hadice o.k. ale nič sa nezmenilo!Tak teraz fakt neviem.Do vymeny turba za 50000sk sa mi nechce,hlavne ked auto jazdí bez zmeny.Vsetko sa zdá o.k. len to pískanie pri prudkom zrýchlený.Možno by som mal tie hadice predsa vymenit ale aj to je 3000sk ak to nepomože tak ma to bude mrziet.Budem vdačný za každu radu. 1.8TDCI
Menit neposkozene hadice je vyhazovani penez,mel sem jednu prasklou a muzu ti rict ze zadny piskani sem neslysel,akorat to zabliti okolo olejem
Ford Focus 1.8 TDCi 2003 combi
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
Ford Focus 1.5 TDCi MK3 2016 Titanium
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
Čo poviete na toto Dnešné dúchadlá sú preto menšie. Rýchlejšie sa roztočia a motor ťahá pekne odspodu. Pri plnom zaťažení sa však turbo silno zahrieva, a keď náhle motor vypnete, rozpálený sa ešte chvíľu točí, no chladivá olejová náplň už ním neprúdi.
Neklamným znakom začínajúceho sa konca turbodúchadla je pískanie. Dobre ho počuť hlavne zvonku. Ak zvyšovanie otáčok sprevádzajú vysoké tóny, ktoré môžu trochu pripomínať vzdialenú policajnú sirénu, ruky preč! Alebo žiadajte zľavu.
„V tejto fáze sa dá turbo ešte opraviť napríklad repasovaním. Náklady sa pohybujú okolo 7-tisíc českých korún. No zadreté turbo musíte vymeniť a to vás vyjde najmenej na 25-tisíc Kč, často aj oveľa viac,“ upozorňuje M. Vaculík.
Neklamným znakom začínajúceho sa konca turbodúchadla je pískanie. Dobre ho počuť hlavne zvonku. Ak zvyšovanie otáčok sprevádzajú vysoké tóny, ktoré môžu trochu pripomínať vzdialenú policajnú sirénu, ruky preč! Alebo žiadajte zľavu.
„V tejto fáze sa dá turbo ešte opraviť napríklad repasovaním. Náklady sa pohybujú okolo 7-tisíc českých korún. No zadreté turbo musíte vymeniť a to vás vyjde najmenej na 25-tisíc Kč, často aj oveľa viac,“ upozorňuje M. Vaculík.
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
no to je to na čo som narážal..chmelko píše:hriadel (hřídel) turba, ktorá pohána lopatky
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
Vraj to može dopadnut aj takto Olej namiesto nafty
Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.
Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.
Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.
V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.
Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.
Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.
V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
Ak má niekto skusenosti z výmenou turba prosim poradte kde a zakolko a ako kvalitne?
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
bhužial mam len ak take znalosti funkčnosti chladenia turba, nie jeho výmenou..
len som rad,že konečne tej "vazelíne"prestávate hovorit olej..
len som rad,že konečne tej "vazelíne"prestávate hovorit olej..
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Problémy s turbem
A kdyz misto vyslapnuti spojky zaradis 5ku, tak to podle tebe udela co?sovo píše:Vraj to može dopadnut aj takto Olej namiesto nafty
Takpovediac neliečené turbo môže spôsobiť aj totálne zničenie motora. Keď začne cez jeho ložiská tiecť olej, časť zaplaví plniace potrubie a začne sa usadzovať aj v medzichladiči.
Koniec nastane bez varovania – po nahromadení kritického množstva maziva sa stane, že pri prudkom pridaní plynu motor nasaje namiesto chladného vzduchu práve olej. Ten sa v spaľovacích komorách vznieti a otáčky motora vyletia prudko nahor. V takýchto situáciách väčšina šoférov stlačí spojku a nič sa nestane.
Tí duchaprítomnejší potom vypnú kľúčik zapaľovania, ale motor aj tak beží. Práve totiž spaľuje olej z medzichladiča. Pretože sa tento proces skazy nedá zastaviť, otáčky nekontrolovane letia nahor, motor sa pretáča a to je jeho koniec.
V poslednom čase sa objavujú aj na turbodieseloch vodou chladené dúchadlá. Tých sa tento problém netýka. Nájdete ich napríklad v BMW, vo Volve (D5) alebo v najnovšom motore 2,0 dCi od Renaulta.
- sovo
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Problémy s turbem
Ja som nenapisal!Čitaj tu http://auto.etrend.sk/112280/auto-porad ... tobazaroch. Mozno vypnut klucik a zaradit rychlost,ak stihneš!
- martinus
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Los Kolínos
Re: Problémy s turbem
Tak jsem cerstvym majitelem TDDI 2002 66kw a hned musim napsat nejakou mouchu. Byl jsem s tim na technicky a servisak mi rekl, ze mi odejde turbo, ze mam zasyfleny trubky od turba od oleje a ze to je priznak toho, ze turbo papa hodne oleje a za chvili bude prej na vymenu. Mate taky zasyfleny ty trubky? Nebo me vazne ceka vymena? Jinak kdyz seslapnu, tak tahne dobre a nepiska. A taky jsem si vsimnul, ze se ty trubky pekne rozpinaj, kdyz vylitnou otacky. Je to normalni? Sorry za blby dotazy, ale mel jsem doted jen 1.6 benzin a s dieslem nemam zkusenosti.
|1.8 tddi|66kw|90PS|r.v.02|kombi|modrá
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Problémy s turbem
ak tomu dobre rozumiem,tak máš mastnotu na trubkach u pripojení?
tak ten technik ja maser...turbo papa vela oleja
ak je to tak, stačí to pretesnit ako sa tu radí vačšine
tak ten technik ja maser...turbo papa vela oleja
ak je to tak, stačí to pretesnit ako sa tu radí vačšine
- martinus
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Los Kolínos
Re: Problémy s turbem
Diky Chmelko, spadnul mi kamen ze srdce ).
Me se to zdalo nejaky divny, ale clovek nikdy nevi.
Jo je to zamasteny kolem tech sparu a kolem ty trubky, jak tam jsou ty 3 zelezny krouzky. A to ze se rozpinaj je asi taky normalni nee?
Me se to zdalo nejaky divny, ale clovek nikdy nevi.
Jo je to zamasteny kolem tech sparu a kolem ty trubky, jak tam jsou ty 3 zelezny krouzky. A to ze se rozpinaj je asi taky normalni nee?
|1.8 tddi|66kw|90PS|r.v.02|kombi|modrá
- Ahmed
- Test driver
- Příspěvky: 3751
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
Re: Problémy s turbem
Ty gumove hadice se rozpinaji uplne normalne - turbo zacne tlacit vzduch a hadice jsou mekke, takze se nafouknou. V celem tom obehu od turba pres mezichladic, trubky, atd. je takova olejova "mlha", to je taky uplne normalni. Pokud se ti ale povoli ty kovove pasky nebo je tam netesnost, pripadne olej se protlaci, tak je potom od toho zaprskany pomalu cely motor, to je taky normalni, je treba to odmastit a poradne dotahnout V zadnem pripade to neznamena, ze turbo je k.o. Nekteri lide to rikaji schvalne, aby meli kseft, jini protoze tomu prd rozumi
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů