Právě je 18.11.2019 21:05



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
 Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus? 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček

Registrován: 16.11.2014 13:58
Příspěvky: 2
Odeslat Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Ahoj lidi jsem čerstvým majitelem Focusu. Poradíte mi s výměnou pal. filtru a oleje s filtrem? Kde oboje najdu? Na co dát pozor? Hrozí zavzdušnění? Všude jsem našel jen 1.6 TDCI, ale já mám dvoulitr....

Měl jsem feldu a oktávku a tam jsem to řešil sám. Nechci do servisu 8)

Díky!!!


16.11.2014 15:19
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 12.03.2011 22:18
Příspěvky: 8447
Bydliště: v Hradci Královým
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Doporučená literatura :arrow: http://navody.ford-focus.cz/Ford_Focus_ ... Etzold.pdf

O odvzdušňování, výměnách olejů apod. je tu toho taky dost.

BTW není vhodné diskutovat v jednom tématu několik různých problémů!
:idea: viewtopic.php?f=9&t=5348

_________________
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek


16.11.2014 15:32
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: 12.05.2009 12:59
Příspěvky: 3
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Pokud je člověk trošku zručný a má odpovídající nářadí není problém. Já osobně měním každý rok na podzim všechno, nezávisle kolik najedu. Olej s filtrem, palivový, vzduchový a pylový. Palivový kupuji kvůli vynikající kvalitě nafty v této banánové republice vždy MANN, ostatní záleží na osobních preferencích. Výměna palivového filtru:
při čelním pohledu zleva je přívod z nádrže do filtru, vpravo odtok do vstřiků (do motoru), na víčku filtru, kde jsou trubičky, na které se nasazují obě hadičky s koncovkami, jsou šipky dovnitř a ven. Sundat obě hadičky, přítok i odtok a, to je důležité, nesmí dojít k zavzdušnění palivového potrubí. Některé filtry mají v balení špunty, kterými se to utěsní, já je mám udělané z plastu, vlastní, které přesně utěsní koncovky obou palivových hadiček. Na těle filtru je jeden konektor čidla, opatrně vycvaknout, překážel by. Na víčku plast.těla filtru je velký plastový šestihran, použít odpovídající násadkový klíč, ořech a pomalu vyšroubovat víko filtru. Je tam gumový těsnící kroužek, nejdříve to půjde trošku ztuha. Při zvednutí víka i s filtrem dojde k vylití trošky nafty, která je uvnitř, doporučuji před započetím práce obmotat filtr hadrem, ať to nekape dolů. Po vyndání víka starý filtr vyhodit, pozor je nasáklý naftou, vyměnit těsnící gumičku ve víku, je přiložena v balení s novou vložkou, vložit do těla filtru novou vložku, zbylo tam něco nafty, doplnit naftu až po okraji filtru, nová vložka něco nasaje a pak pomalu dolévat až po horní hranu. Cely palivový okruh musí být bez bublinek vzduchu, tzn. i vnitřek filtru musí být celý naplněn naftou, proto doplnit. Pak pomalu našroubovat víko na filtr, opět to půjde ztuha kvůli těsnícímu kroužku. Rychle vyndat špunty a nasadit obě palivové hadičky. Nasadit konektor čidla. Nastartovat a těšit se z dobře vykonané práce :-) Pokud motor nenaskočí máme zavzdušněné palivové potrubí :-( sejmout hadičku odtoku z filtru, tu pravou, která vede do motoru, stříkačkou s hadičkou o příslušném průměru vstříknout naftu do té pravé palivové hadičky tak, aby byla celá naplněná naftou a rychle nasadit zpět na víko filtru. Před nastartováním se krátce pomodlit. Každého napadlo, že je dobré před začátkem práce mít aspoň 3 deci nafty, velkou injekční stříkačku.
Výměnu oleje zvládne myslím každý, jen pro Ty, kteří to dělají poprvé, olejový filtr je pod palivovým, tzn. palivák se musí nejdříve vysunout nahoru a pak je přístup k víku olejového filtru, které se vyšroubuje atd..........
O výměně pylového filtru, který ten kretén, který to auto dělal, umístil pod středový tunel vedle plynového pedálu, který se musí sundat a drží na třech matkách, k nimž je neskutečně neuvěřitelně hnusný přístup a jenž se musí srolovat a ohnout, aby šel vložit do té idiotsky úzké škvíry kam patří, se tady nebudu raději zmiňovat. Dalo by se to číst po desátá hodině večerní. Tolik sprostých slov nevypustím z huby jak se rok dlouhý.
Výše uvedené "servisní" postupy platí pochopitelně pouze pro ty šťastné z nás, kteří vlastní motor TDCi 2.0 100 kW. Hodně štěstí.


30.11.2014 12:15
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 11.01.2013 20:01
Příspěvky: 31
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Na videu v odkazu https://www.youtube.com/watch?v=AqQJIQLq6Pg chlapík před výměnou palivového filtru odpojuje baterii.
Co si o tom myslíte?


19.07.2019 12:41
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 11.01.2013 20:01
Příspěvky: 31
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Tak jsem trochu pátral jak je to s nutností odpojovat při výměně palivového filtru baterii.
V níže uvedených návodech

https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... Ybwygz08j3 viz str. 20 a násl.

https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... kGzEDRZcyh viz. str. 20 a násl.

se píše, že před výměnou palivového filtru odpojíme od baterie ukostřovací kabel (-).

Děláte to?
Co na to zdejší profíci?
Je to nutné?
Co se může stát, když se baterie neodpojí?


20.07.2019 13:25
Profil E-mail
Test driver
Test driver
Uživatelský avatar

Registrován: 06.02.2010 16:45
Příspěvky: 5239
Bydliště: Liberec
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Děláte to?
Co na to zdejší profíci?
Je to nutné?
Co se může stát, když se baterie neodpojí?
****************************************

no budeš mít vážnej průser!! :mrgreen: :mrgreen:
***********

a ted vážně, Etzold píše odpojit bater. všude. a vždy Vem to vlastním rozumem, kdy asi baterku odpojovat. :D :D

_________________
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback


20.07.2019 15:11
Profil E-mail
Nováček
Nováček

Registrován: 06.10.2011 12:15
Příspěvky: 154
Bydliště: Ostrava
Odeslat Re: Výměna pal. filtru a oleje 2.0 TDCI focus?
Když se hrabeš v motoru nikdy nevíš kde ti upadne nějaké nářadí. Takže je to čistě pro bezpečnost ať si to někde nezkratuješ. Jinou funkci to při výměně palivového filtru nemá. Ba naopak, já po odpojení pak musím znovu nastavit například dojezdy oken ať je můžu klíčem pak všechny najednou otevřít/zavřít.

_________________
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014


31.07.2019 13:38
Profil E-mail
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přeskočit na:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
[ Time : 0.077s | 13 Queries | GZIP : Off ]