Spatny start za studena 1.8 TDCI

Hasy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Hasy » 24.03.2013 11:15

Ahojte, dnes poprve problem se startovanim, rano bylo minus 12 a motor naskocil, bezel nepravidelne a za 2-3 vteriny zdechnul, podarilo se mi ho udrzet v chodu az snad na 10. pokus. Mam podezreni na zhavici svicky, chovalo se to jako kdyz jsem jednou zapomnel nechat auto nazhavit. Potreboval bych poradit jake ty zhavicky koupit, urcite jiz ma nekdo zkusenosti ktere jsou dobre :-) jedna se o motor 1.8 TDCI r.v. 2006

Diky moc za rady..
Ford Focus combi 1.8TDCI, r.v.2006

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 11:23

Mě byly doporučeny NGK. Mám tam přesně tady ty :arrow: http://www.elitecat.cz/product/%C5%BEha ... BZNTI0Sg==
Až to budeš měnit, tak nezapomeň odpojit ten červený kabel na konektoru :perfect:

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 11:26

Jiank si z toho nic nedělej já dneska málo podržel startér a 2 krát se to převalilo, ale chytnul :D :D

Hasy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Hasy » 24.03.2013 11:29

No ty zrovna moc levne nejsou, jestli ti nekdo nedoporucil ty nejdrahsi :-)
ale diky za tip, ktery cerveny kabel mas namysli? to jsem se jeste zapomnel zeptat jak slozita je vymena, zvladnu to na prakovisti pred barakem? :-)
Ford Focus combi 1.8TDCI, r.v.2006

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Standa.64 » 24.03.2013 11:41

Se správným nářadím to problém není.Ten by mohl nastat pokud svíčky nepůjdou povolit.Jak ji ukroutíš,tak je to v prd.... Pokud potřebuju nějaký ND který nemusí být origo Ford,tak nakupuji tady :http://www.autodily-cardo.cz/svicky/zha ... 524j-ford/
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Hasy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Hasy » 24.03.2013 11:45

no to uz je lepsi cena.. diky :perfect:
Ford Focus combi 1.8TDCI, r.v.2006

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 11:48

Tak já chtěl do toho dát bosch, ale byly mi doporučený tady ty. Červený kabelem jsou ty svíčky připojený. Jinak koukám do faktury a před rokem v prosinci(2011) stála jedna 381kč.
Těžký to není, musíš odpojit červený kabel od konektoru a od svíček, pak vyndat svíčky, je k nim dobrý přístup, ale musíš mít dlouhou golu. Pak je dobrý ty svíčky namazat teple odolnou vazelínou, nebo něčím takovým, aby se pak dali příště dobře vytáhnout.

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Jardak » 24.03.2013 14:12

Osobně bych tam dal origo ,nebo BERU. Ty NGK mají jen třetinový žhavící proud 5 A oproti BERU který má 15 A.
Jinak stav žhaviček se dá orientačně zjistit když klešťákem změříš proud na přívodním kabelu. Nebo jestli máš nabíječku s plynulou regulací proudu a ampermetrem,tak po odpojení propojovacího kabelu připojíš nabiječku na svíčku,na nabíječce nastavíš třeba 5 A a pak zkontroluješ ostatní svíčky jestli přes ně jde stejný proud.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 15:20

A jak se to projeví na funkci, když mají čtvrtinový proud?

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Standa.64 » 24.03.2013 15:37

Kromě delšího času žhavení asi žádnou,možná pro startování ve větších mrazech je to lepší - líp se prohřeje spalovací prostor.Dudlat baterii budou stejně,NGK pouze pozvolně s třetinovým proudem.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 15:45

Super díky, jinak origo jsou který motorcraft? A jakej mají proud? A jak často by se měli měnit žhavičky?

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od V12 » 24.03.2013 15:56

Chalani, neulakomte sa na najlacnejsie zhavice, moze sa stat, ze sa po case spalia a ich vrcholky odpadnu do spalovacieho priestoru. Co by to porobilo s lopatkami turbiny pri plnej zatazi, radsej ani nemysliet. Znamy na Alfe mal tento problem - pri vymene zhavicov zistil, ze z kazdeho chybal ale centimeter. Nevedel kedy sa to stalo, turbo ma zatial OK.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Standa.64
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 09.12.2010 17:34
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Standa.64 » 24.03.2013 17:53

Tady se nebavíme o nejlacinějších -např.Starline,ale za kolik a kde se dají značkový koupit.Potom mě ještě trochu nepasuje ten údaj u žhavících svíček NGK. Parametry: napětí - 10V,odpor - 0.9 Ohm,proud - 5A. To mi nějak nesedí.Pokud podle ohmova zákona spočítám,že I=U:R,tak mi vychází proud 11A.Po rozžhavení se logicky odpor zvětší a proud klesne pravděpodobně na zmiňovaných 5A.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od Jardak » 24.03.2013 17:55

Origo jsou BERU v krabičce motorcraft. Třetinovej proud znamená,že za stejnej čas vyrobí třetinu tepla. Samozřejmě pokud je motor v cajku a má dobrý tlaky nemusí se to moc projevit.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Spatny start za studena 1.8 TDCI

Příspěvek od phofy » 24.03.2013 17:56

Máš klešťák? Můžem to u mě klidně změřit :)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů