Chyba P2458

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Chyba P2458

Příspěvek od vladko » 09.05.2013 11:12

Ahoj, tak jsem si pořídil diagnostiku eml327 BT (made in China) a Torque. S autem jezdí povětšinou žena.
Tato závada se tam vyskytuje pravidelně. Může být problémem způsoben tím, že v autě už třeba není eloys 176 (nevím v jakém je stavu a kdy byl naposledy plněn, vím že to diagnostika zahlásí podle výpočtu od posledního plnění a resetování cca 60 tis. km, ale tak před dvěma měsíci jsem byl na diagnostice a borec tak rychle vymazal chyby, že nevím jestli jedna z nich nebyla právě nutnost doplnění) a tak nedojde k dostatečnému vypálení v požadované době? Snažil jsem se najít v diagnostice položky, které informují o diferenčním tlaku v DPF a teplotě, ale nikde jsem žádné nenašel. Když jsem objevil něco co by to mohlo být tak to bylo bez dat. Je možné, že mé čínské eml nevyčte některé hodnoty?
Popřípadě jestli někdo z Ostravy či okolí bude doplňovat eloys tak bychom se mohli dohodnout na tom 3 litrovém balení. Dík za jakoukoliv radu
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyba P2458

Příspěvek od V12 » 09.05.2013 12:09

Vycitanie chyb a parametrov zalezi od pouziteho software. Uvedena chyba P2458 je oznacena ako genericka - cize toto poznaju diagnostiky vsetky a podla popisu sa jedna o pridlhe trvanie regeneracie DPF, co moze znamenat, ze mas filter poriadne upchaty a beznou metodou ho regenerovat nejde. Ak by to bolo takto, treba s tym ist na Ford diagnostiku a spustit nutenu regeneraciu. Ta trva 30 - 45 minut, ihned po nej je nutne vymenit olej, v opacnom pripade hrozi zabitie turba z dovodu zleho mazania olejom nariedenym naftou a zasvinenym bordelom.

ScanXL Pro diferencny tlak vycitat vie, aspon mne sa to na par 1.6 TDCI DPF podarilo, mal by to vediet aj Torque na Androide. Tento soft umoznuje pridat aj dalsie merane prvky, musis ale poznat ich adresy a sposob vypoctu. Sledovanie DPF (diferencny tlak, teplota) sa tu uz niekde preberalo.
Naposledy upravil(a) V12 dne 10.05.2013 12:10, celkem upraveno 1 x.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Chyba P2458

Příspěvek od vladko » 10.05.2013 11:41

Zdravím, tak včera jsem jel autem a tak jsem připojil diagnostiku (eml327 + Torque). A ve chvíli, kdy se začala zvedat teplota na DPF (předpokládám začala regenerace) auto přešlo do System engine fault a já taky :( Pokles výkonu jsem nijak zvlášť nezaznamenal ale už jsem to nezkoušel honit. Jen jsem ještě kroužil zhruba 5 minut kdy se pohyboval teplota DPF v rozmezi cca 500°C az 650°C. Pak klesla a já odstavil auto doma. Vyčetl jsem následující chyby: P242F, P0299, P2458.
Hledal jsem tady na fóru a někdo psal, že ta první je prý prázdný eolys. Nevím. Snad to není ucpaný DPF. Ale někde jsem četl, že když systém zahlásí ucpaný DPF, tak že už neprobíhá regenerace, ale podle teploty mi normálně ještě proběhla. Nevíte jaký diferenční tlak by tam měl být? Mění se mi v závislosti na zatížení, mě lítal před regenerací od cca 300 do 5000. Bohužel nevím v jakých je to jednotkách Po regeneraci to při volnoběhu bylo kolem 50. Jestli někdo poradí co přesně kódy znamenají budu jen rád. Poslední by měla být délka regenerace, ale to je taky divné tu co jsem zaznamenal trvala tak 5 minut což není podle mne hodně.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Chyba P2458

Příspěvek od vladko » 10.05.2013 11:55

Popřípadě jestli někdo neví kdo dělá dobrou diagnostiku v Ostravě (nejen vyčtení chyb, ale i jejich správná interpretace). Předpokládám, že ta první chyba už asi s mojí amatérskou diag. vymazat nepůjde i když to bude jen ten eolys.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyba P2458

Příspěvek od V12 » 10.05.2013 12:08

P242F - Upchaty DPF
P0299 - nizky plniaci tlak turba
P2458 - doba trvania regeneracie DPF (to sme uz rozoberali)

Ziadna chyba neuvadza nedostatok aditiva. Vsetky smeruju na upchaty DPF filter, ktory nie je mozne zregenerovat beznym sposobom. Kolko km to ma nabehane ? Moj odhad je minimalne 180 tisic. Podla servisnych postupov treba DPF vymenit po 120 tisic km, pri jazdach vysokou rychlostou a na dlhe trasy ale vie vydrzat hodne cez tuto hranicu.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

vladko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 154
Registrován: 06.10.2011 12:15
Bydliště: Ostrava

Re: Chyba P2458

Příspěvek od vladko » 10.05.2013 12:31

Tak najeto 169000. Dovezeno rok a pul zpátky z Německa osobně (stav pri dovozu 140000). O DPF jsem tehdy měl jen chabé informace. Tam to údajně jezdilo jen dlouhé trasy. Tady s tím bohužel jezdí žena krátké trasy. Má smysl jít někde do servisu a dělat nucenou regeneraci nebo koupit někde alternativu (nevím o nikom kdo by tohle podstoupil) popřípadě vykuchat ( Neblíží se doba kdy po tom půjdou?) ? Jestli vykuchat tak má někdo tip poblíž Ostravy?
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Chyba P2458

Příspěvek od lucky.jack » 10.05.2013 12:53

Dělat nucenou regeneraci nemá asi už v tuhle chvíli cenu. Zajel bych do servisu a DPFka se zbavil. Kor jestli se s tím jezdí na krátké trasy!
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyba P2458

Příspěvek od V12 » 10.05.2013 13:14

Hmmm, DPF + kratke trasy, hmmm :palec_dolu:
Tiez som sa nedavno zaoberal hriesnou myslienkou zobrat FFII 2.0TDCI HB 2008 (bohuzial aj s DPF) s 280k km za 3000 eciek, dalsie 4 tisicky strcit do vymeny turba, CR cerpadla a vstrekovacov. Stale mi tam ale zostaval ten zprepadeny DPF, ktory by som musel riesit aspon jednou dlhsou trasou do tyzdna, nech sa vypali. Ale z predstavy, ze sa stavam otrokom vlastneho auta sa mi nozik vo vrecku otvara :twisted:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Chyba P2458

Příspěvek od Mr.Zdenda » 03.06.2013 15:33

Tak dneska auto nemělo takový zátah, jaký by být mělo, přes torque a usb obd jsem si precetl P242F a P2452. Posledních dost km najezdilop krátký trasy po městě.Poté následovalo cca 2x 100 km trasa kde to dost protahuju a pak se tohle ukázalo. No, cca po 30km se to zlepšilo ale stále ne tak, jak by to být mělo. Co navrhujete, jezdit teďka dost pod plynem? Btw: jaké máte zkušenosti s tím doléváním aditiva do DPF, možná už bych taky potřeboval.. :?

udělal jsem i záznam přes torque ale jestli v tom někdo něco najdete :-)) mohu někam uploadnout
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5329
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Chyba P2458

Příspěvek od Stanley_vy » 03.06.2013 16:19

Pokud by bylo málo eolysu, rozsvítilo by se engine system fault.

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Chyba P2458

Příspěvek od Mr.Zdenda » 03.06.2013 16:29

Omlouvám se, co je to eolys ? To je nějaká nadávka, nebo je to opravdu nějaká hantýrka označení pro DPF aditiva? :lol:

To bych to teda viděl tak, že tomu teďka musím dávat dlouhý štreky s nohou na podlaze... :?:
Jinak po nastartování i malém popojetí mi to ukazovalo uplně nesmyslnou spotřeba na volnoběh řádově litry.. pak jak jsem se rozjel na město a ven tak už to byly reálné hodnoty..
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Chyba P2458

Příspěvek od Sagic » 03.06.2013 16:45

Rad bych pripomenul ze na vypaleni DPF mi postaci i trasa 10 km a jizda po meste... takze neni pravda ze je potreba jezdit delsi trasy... jen s kratkyma to holt probiha casteji nez jednou za 700 km... pokud jezdim opravdu jen kratke tak me probiha klidne co 250 km.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyba P2458

Příspěvek od V12 » 03.06.2013 16:52

To ale musis tych 10 km dat v kuse 60-tkou a na trojke. Kdesi sa tu rozoberala strategia regeneracie DPF filtra, akekolvek zastavenie a brblanie na volnobeh dlhsie ako minuta prerusuje regeneraciu. Vysledny efekt - pokus o regen po 250 km, pretozevsetky ostatne skoncili neuspesne...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 20:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Chyba P2458

Příspěvek od Mr.Zdenda » 03.06.2013 17:22

V12: no mám možnost jezdit i dálnici ale problém je že ta 6ka tam holt jde sama :-) a pak ti to točí při nějakých 130 cca 2tis rpm a to je asi málo. Poznám nějak za jízdy, že renerace skončila?

BTW: ještě mě napadlo, co souvislost s aktuálníma emisema v torque, bude to viditelný při regeneraci, nějaký nárůst nebo tak něco, nemá někdo zkušenost?
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Chyba P2458

Příspěvek od V12 » 04.06.2013 09:53

Do Torque sa daju pridat PID-y, niekto to tu uz pre teplotu DPF robil a dal aj vzorce, ako na to. Skus hladat. Inak 2.0TDCI ma pri 130 podla GPS cca 2500 rpm. Ci to staci, netusim, moj 2.0TDCI DPF nemal, takze tento problem som neriesil.

EDIT :
Aha, co som tu nasiel :
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 54#p747854
Ci to pojde aj na 2.0TDCI neviem. Treba skusit.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů