Cukání motoru a jiné..

Odpovědět
bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 02.03.2016 09:36

Jinak včera večer jsem to ještě napojit na Forscan přes komp a kabelový ELM (předchozí údaje byly přes mobilní appku přes wifi). V chybách bylo pouze překročení voltáže a nějaký steering wheel nad hodnoty...nic z PCM okolo filtru, egru, sání..

Změřil jsem veličiny, které mi mobilní forscan nedává a viděl jsem např na cylinderech, že hodnota na prvním válci vstřiku je na neutrál celkem dost jiná od ostatních. Všechny ostatní byly v podstatě zarovnány na 1ce, ovšem první válec ukazoval kolem 0,93...když jsem sešlápl pedál, tak se hodnoty srovnaly. Je to ok?
Další věcí je hodnota veličiny Degas Valve, která ukazovala fault. Je to OK? Co má měřit? Není to právě věc spojená s tou klapkou sání?
Pak jsem ještě zkoušel vynulovat procedurou EGR naučené hodnoty a tam mi procedura opakovaně spadla na interruption na 14%...

Jinak ráno cesta do práce 30km opět bez problémů..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 29.03.2016 12:54

Tak mám update ze servisu Ford Maier, nechal jsem si udělat rozvody a upozornil na výše uvedený problém + poslal diag livedata hlavnímu technikovi...
Bohužel dle očekávání se mi dostalo odpovědi, že auto je mimo prorezlé trubky z intercooleru do turba naprosto v pořádku...
Že prý z livedat nemůže dělat závěr a že nemá prostor pro delší zkušební jízdu, jelikož se problém vyskytuje v intervalu 1000km..při tom jsem na rozvody přijel právě těsně před tímto intervalem a byl si jist, že musí cukání v nejbližší době nastat...což se taky po výjezdu ze servisu cca po 10km jízdy potvrdilo..chjo
Ptal jsem se samozřejmě, zda může problém způsobovat právě ta trubka (např tím, že je v regeneraci ve větší než standardní zátěži apod..), ale na to jsem také nedostal pozitivní odpověď..Mimochodem ten kus kovu prý stojí 4,5k kč...

Prosím tedy o radu zdejších expertů, co může načatá trubka způsobit/nezpůsobit.
Zároveň bych byl velmi vděčen za reakci na můj poznatek z předešlého příspěvku o hodnotě na prvním cylindru a vysvětlení veličiny degas valve + jejího nevalidního měření.

Předem díky moc.
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 04.04.2016 14:26

Ještě jednou prosím o reakci..:)
Hlavně na:
...
Prosím tedy o radu zdejších expertů, co může načatá trubka způsobit/nezpůsobit.
Zároveň bych byl velmi vděčen za reakci na můj poznatek z předešlého příspěvku o hodnotě na prvním cylindru a vysvětlení veličiny degas valve + jejího nevalidního měření.
...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 05.04.2016 20:32

Může způsobit zakydani motoru od oleje. Vzduch uvnitř ic je mastný.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Cernobog
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od Cernobog » 20.04.2016 09:37

Ahoj,

mam FF2 TDCi 80kW s najezdem 220 tisic km a do ted to bylo auto relativne bez problemu.
Ale od novyho roku se tam strida jenom problem za druhym a ted s tim poslednim uz si nevim rady.

Zacalo to tim, ze auto padlo do nouzaku a na diagnostice info, ze nelze provest regeneraci. To se nakonec vyresilo v autorizaku, ze doplnili eolys a provedli dynamickou regeneraci + chybejici magnetek na nadrzi doplnili, ze ten to prej taky muze zpusobovat 8O.

Pak po tydnu zase nouzak a ze egr ventil. Tak vymena ventilu + vymena oleje a vsech filtru. Chvili to vypadalo ok, ale pak zacala rust spotreba a auto moc netahlo. To skoncilo znovu nouzakem a diag ukazala ze se nepodarilo provest regeneraci.

Tak mi v servise provedli statickou regeneraci, chyba zmizela a auto jelo. Akorat ze spotreba uz byla vyssi nez normalne, a ted (po mesici) je cca o 2 litry vetsi na porad roste.
(mezitim jeste umrel altik, ale to s tim asi nesouvisi).

V zadnym servise/garazniku nevi co s tim, kazdej ma nejaky chytry rady ale docela se rozchazeji (provest cisteni dpf, dekarbonizaci motoru, vymenit turbo, vymenit znova egr, nic tomu vlastne neni atd).

A ja uz nevim co s tim nebo kam se obratit. Nejjednodussi by bylo, kdybych vedel ze je DPF po smrti a normalne jsem ho vymenil. Akorat ze nemam 100% jistotu ze je to tim a nikdo mi to taky nechce potvrdit.

Projevy ze je nejaky problem:
- auto jde lineji za plynem, vykon bych rekl ze je stejnej, ale na plynu je citit ze se autu moc nechce
- obcasny skubani motoru (pri nizsich rychlostech)
- spotreba nafty stale roste (nyni o cca 2litry nad prumerem)
- dostava se mi nafta do oleje (vcera jsem s hruzou vycucl litr oleje a jeste porad merka ukazuje nad max)
- po zastaveni a vypnuti motoru dlouho huci ventilator (2-5 minut)

Za jizdy jsem si pustil diagnostiku a ukazuje to diff tlak (DP_DPF) tak 2-3kPa na volnobeh, cca 6-8kPa pri plynule jizde a 12-20kPa pri tahu do kopce. Egr ventil se mi normalne otvira a zavira a vzdalenost od posledni regenerace to ukazuje 1139km (coz je taky divny).
v chybach je akorat P2458 - Diesel Particulate filter Regeneration Duration

Autum bohuzel vubec nerozumim a nejsem schopnej u nas na Vyskovsku sehnat servis/garaznika kterej by se tomu postavil celem a snazil se to nejak vyresit (vsichni jenom chteji menit dily, idealne jeste primo od nich), takze budu rad za jakoukoliv indicii nebo napad co s timhle problemem.

diky a sorry za delsi roman.

PS: fora jsem tu s podobnyma problemama procital, ale nikde jsem nenasel zadnou pro me uspokojivou odpoved, takze sorry pokud to tu nekde uz je, a dik za link.
Ford Focus II kombi Titanium, 1.6 TDCI 80kW, r.v. 11/2008, barva bílá
Ford Focus 1.6 kombi Ghia , r.v. 99, barva modrofialová
Obrázek

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 20.04.2016 16:15

Podle mě je dpf dead
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 08:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 20.04.2016 16:25

To co popisujes skutecne jeste jasneji napovida, ze je to DPFkem, nez ten muj pribeh...
Kazdopadne ja uz jsem tu nemohoucnost nevydrzel a objednal DPF za dobrou cenu, takze az bude namontovano a ujedu 1000+ km, tak dam vedet...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od pepé » 29.04.2016 12:34

to bozda:
Tak konečně jsem našel člověka s úplně stejnou závadou co já :Dancer:
Mám najeto 262 000km....ale nazpět.
Měl jsem auto s vykuchaným DPF(dělal jsem to při 92 000km) vše po celou dobu OK, až při 220 000km mi odešel EGR a po 5 000km na to i turbo. Od toho egru se trápím s cukáním jak píšeš ty(někdy je to při akceleraci, někdy při plynulé jízdě a stalo se mi to i při vytáčení 2). Zjistil jsem, že vždy při cukání, když zastavím, tak běží ventilátor a když prudce sešlápnu pedál je slyšet z pod haubny vzduch tlačící se někde mimo. Po chcípnutí motoru je vše ok a auto jede bez problémů. KM mezi cukáním jsem měl kolem 500-1 000km,ale stalo se mi to i třeba po 100km.
Blíží me se ke konci :nazdravi:
Myslel jsem si, že mi při výměně egru nabourali SW a chtělo mi to z nějakého důvodu regenerovat, tak jsem přemýšlel co a jak dál....nakonec jsem se rozhodl koupit nový DPF od JMJ cena 7 000,- dolít eolys a nahrát origo SW a doufat, že vše bude OK a auto si buď nechám nebo prodám.
A teď pointa: DPF jsem namontoval v 261 100km mám najeto 262 120 a auto mi zacukalo už 3x :gott: ......takže se nic nezměnilo.
Při upraveném SW bez DPF mi diagnostika nic neukazovala, teď co mám origo SW jsem tam ještě nebyl.
Co jsem tu četl, tak mi nejvěrohodněji přijde ta závada škrtící klapky vzduchu i podle toho vzduchového úniku z pod haupny.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 03.05.2016 00:08

Takže spíše bylo lepší vyzkoušet sw odstranit i egr popr nový egr z vrakace a nedávat dpf.
Ale to tě možná taky napadlo, takže objevuji Ameriku?

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od pepé » 03.05.2016 08:21

DPF byl pryč několik tisíc km, to jsi asi pochopil z popisu, výměna egru byla, to je také v popisu, SW vypnutý Egr jsem měl taky, několik tisíc po výměně. Dnes mi to udělalo znovu, teď mi to dělá cca po 200km. Jel jsem i přes to cukání okolo 140km/h, když to šlo, pak bylo zase omezení,tak těch 100km/h, za 14 km to samo od sebe zase přestalo, opět jsem slyšel z pod haupny, když jsem jel z kopce bez rychlosti a točil to ke 3 500 ten tlačící se vzduch.
Proč se za tu dobu najetých km asi 40 000km něco neutrhlo, neprojevilo, nekleklo?
Co by to mohlo být, odborníci poraďte?
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 03.05.2016 08:30

Hm, pak nějak že by fakt blbnula klapka vzduchu? Ale když je správně dpf off, tak by se klapka neměla ani pohnout... Pak bych zkusil najít netesnost v podtlaku, popř vyměnit regulátor podtlaku do turba.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od pepé » 15.06.2016 08:54

Tak už jsem měnil el. klapky, které to otevírají nebo zavírají přes intercoler, váhu vzduchu a všechno stejný.
Vypadá to, jako když nemá ten vzduch z turba kam jít a vrací se chvilkami nazpátek do filtru a tam to popískává.
Dělá to jenom při regeneraci.
Na diagnostice to píše chybu přeplňování turba.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od vita_k » 15.06.2016 22:35

a co ted? regulator tlaku turba? ale jako by to bylo spis tim egr.

bejt to moje auto tak nedavam DPF a sel bych nechat upravit: SW vypnout EGR + radej zaslepka, SW vypnout klapky - pokud je to mozne, ale myslim, ze je.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od pepé » 16.06.2016 07:43

Dělalo mi to i bez DPF a i když jsem nechal SW odstranit EGR. Akorát ne po 120km, ale třeba po 1 500km.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

pepé
Nováček
Nováček
Příspěvky: 174
Registrován: 16.02.2011 14:30

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od pepé » 16.06.2016 07:44

Jo podtlak na ovládání turba je OK.
Mondeo MKIV combi 2011, 2.0 TDCi 103 kW Titanium, průměr 6,1 l/100Km
Focus II combi 2008, 1.6 TDCi 80 kW (už zase s DPF), průměr 4,9 l/100Km
Focus I combi 2001, 1.8 TDCi 85 kW , průměr 5,6 l/100Km
Escort combi 1985

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů