Cukání motoru a jiné..

Odpovědět
bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 21.01.2015 00:20

Ahoj všem,

předem napíšu, že jsem se pokusil o cukání zde přečíst téměř vše...ale stejně se potřebuju podělit o svůj problém a poprosit o názor/rady...
Po delším vybírání jsem se nakonec rozhodl pro FoFo z DE. 2007, 2.0 TDCI 100Kw s DPF :/ na tacho 130k. Km jsem moc neřešil i když mi bylo garantováno, ale stejně tomu nevěřím. Serviska u Fordu ale nevypadala podezřele. Co bylo na autě děláno nevím. Jen prý ještě v DE měnili před prodejem palivák. Majitel před prodejem vyměnil olej...
Projížďka důkladná s prodejcem cca 30km. Jediný, co nebylo opodál byla dálnice, takže točky max do 120Km/h. Vše vypadalo báječně...
Nuže od pondělí doklady a první projížďka. Vše OK než jsem po důkladném prohřání auto protáhl pořádně na dálnici. Po větším zahřátí, projetí pár km agresivně se cca po 140km/h delší jízdě objeví první cuky, jakoby chvilkové vynechání motoru/zátahu. Poté se děje nepravidelně v různých rychlostech, pod prudkým plynem i konstantě s min plynem. Jakmile člověk na delší dobu zvolní a pojede velkej klídek do 120, tak cukání odezní. Ovšem stane, že zacuká i na nižší rychlosti a různé stupně. Jinak na neutrál volnoběh hladký chod za studena i tepla.
Takže jsem poprvé v háji a říkám si jo, naletěl jsem, mám smůlu a budu solit...auto u baráku odstavím..pročtu si pár threadů zde, zavolám to prodejci. Řekne mi, že je to divné, bla bla, že tam byla asi z DE i letní nafta atd... nedá mi to a ten den ještě hodím jednu rychlostní zkoušku + dotank asi 15l nafty (v té době v nádrži asi 10l). Ujel jsem asi 20km. Nic jsem nevykoumal. Chování stejné avšak se navíc rozsvítila kontrolka motoru. Celkem jsem najel asi 90km...
No nic, v úterý do práce (30km skoro furt po dálnici). Zde si potvrzuju, že se studeným autem se cukání neděje. Jedu spíše opatrně, cukání se objeví snad jednou do kopce...
Na odpo mám domluvenyho týpka s diagnostikou. Cestou k němu přes pražskou magi opatrně vše do 120km/h bez jediného problému. Přijedu k němu, napíchne a říká, že vidí jedinou chybu a to je zanesený DPF. Celkem si v tu chvíli oddechnu, pže jsem podezříval vstřiky, tlaky paliva, čerpadlo, turbo...Bohužel jsme nemohli na místě udělat statický propal, nebudu rozvádět. Domluvili jsme se na čtvrtek. Vymazal mi tedy chybu a já odjíždím směr domov cca 50km. 20km po magi do 130 ok...Pak si říkám, zkusím to tedy pořádně na dálnici aspoň 15-20 minut pálit. Tak jedu co nejvíc konstatně dle provozu 130 až 150 pod plynem. Auto začne po chvíli cukat, ale držím plán. Z původních delších cuků (cca 0,5 až 1sec) se interval a intenzita zkracuje, říkám si jo, asi se to propálí. Jenže po 10 min, cuk a už žádný nerecuk zátah, zpomalení vozidla až na cca 80 km tak, že mě musí předjet kamion...takže pryč z dálnice. Zkouším různé stupně, ale auto jede jakoby bez turba. Do 2tis ok, pak škyt a nechce dál a výš...tak se došourám domu. Zkusím chvíli odpočinout na volnoběh, pak párkrát prošlápnout a na neu to nejde výš než cca 2,8tis, jakoby se pak kousalo, či dusilo....Jinak žádná chybová kontrolka se nerozsvítila.

Sorry za délku, ale snažil jsem se to popsat co nejlépe...
Nuže, co si myslíte? Mě se vykrystalizovalo buď KO turbo, nebo zacpaný KO DPF, kterému není pomoci. Nebo je to nouzový mód? Jinak ještě zkouším donabít přes noc baterku, pže ta byla taky slabá a našli se případy, kdy také cuky způsobila, i když tady mi to nepříjde...

Co říkaté na risk další cesty do práce v tomto stavu, mám to pokoušet i za cenu těch max 80km/h...?
Máme to zkoušet staticky propálit? Půjde to teď vůbec?
Předem díky za vaše rady :)
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 21.01.2015 00:28

Jo jinak prodejce (týpek to má jako koníček), kterej se v tom celkem evidentně vyzná si nejvíc myslí, že to způsobuje regulátor tlaku paliva, malej váleček na dva šroubky, ale to ještě neví o tom zkolabování dnes večer...Jinak jen pro doplnění věřím mu, že o závadě nevěděl a trochu začínám podezřívat DE stranu, že tam měla tuhý olej a díky tomu se to neprojevilo, nový olej (orig Ford) se měnil až po zkušební jízdě..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19231
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od foki » 21.01.2015 09:13

zkusit udelat regeneraci a pak zkontrolovat EGR , zkontrolovat dferencni tlak , znovu nacist a zkontrolovat chyby , smazat a znovu projet a hlidat tlak v dpf , teplotu dpf a polohu a funkci egr .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od stano. » 21.01.2015 09:24

Po statickej regen vymenit olej :!:

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 21.01.2015 09:30

Tak jsem s tím dojel do práce. Za studena se to zdálo být ok. Byl jsem k tomu opatrnej, ale normálně jsem se rozjel i na 120, víc jsem nepokoušel, pak jsem jel 100-110 do zahřátí, pak opět jakoby ztráta výkonu a jedu max 80-90 na šestku takže do 1500tis. otáček, víc nejde. Žádná chybová kontrolka...
Obávám, se zda vůbec ta statická regenerace naběhne...?
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Uživatelský avatar
Mr.Zdenda
Junior
Junior
Příspěvky: 318
Registrován: 25.11.2011 21:38
Bydliště: Ml. Boleslav, Ústí n. Labem

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od Mr.Zdenda » 21.01.2015 12:23

bozda píše:Jo jinak prodejce (týpek to má jako koníček), kterej se v tom celkem evidentně vyzná si nejvíc myslí, že to způsobuje regulátor tlaku paliva, malej váleček na dva šroubky, ale to ještě neví o tom zkolabování dnes večer...Jinak jen pro doplnění věřím mu, že o závadě nevěděl a trochu začínám podezřívat DE stranu, že tam měla tuhý olej a díky tomu se to neprojevilo, nový olej (orig Ford) se měnil až po zkušební jízdě..
reguátor tlaku paliva je to i u mě (kromě jiného) taky, akorát to je tuším na výměnu celé rampy protože je součástí :?: :idea: :!:
Akorát že já nemám problémy s cukáním, nýbrž se starty.
2018-?: Rapid 1.0
2016-2018: ex. BMW e39 530dA, 142 kW
2015-2016: ex. Rapid 1.2 TSI 63 kw
2011-2015: ex. Ford Focus II 2.0 100 kW TDCI
2012-2018: ex. Suzuki Bandit GSF 600s 57 kW
2007-2012: ex. 323F BG 1.6 16V 66 kW
2006-2007: ex. Seat Ibiza 1.5glx 66 kW

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2858
Registrován: 07.03.2011 00:29
Bydliště: Vyškov

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od Stanley_vy » 21.01.2015 12:54

Z cukání bych podezříval DPF. Podobný pokles výkonu pak už tu pár lidí s 2.0 TDCi včetně mě uvádělo a zjevné příčiny se nedopátralo... U mě je už více než rok po zaváhání klid...

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 22.01.2015 09:45

Takže další update. Včera do práce pravděpodobně došlo k úspěšnému propálení, jelikož cestou zpět dá se říci jízda bez škubnutí a jel jsem i 150. Stejně tak dnes ráno. Turbo to tedy nebude. Cítím nyní akorát mírně menší zátah, než před tím. Takže se asi částečně povedlo propálit. Dnes dojde na statickou regeneraci, tak uvidíme, co z toho vyleze.
Jinak proč doporučujete poté výměnu oleje, nikde jinde jsem to nevyčetl...olej byl měněn před 400km...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3871
Registrován: 05.11.2010 18:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 22.01.2015 09:55

Rozhodně vyměnit. Do oleje se dostane nafta
Galerie: Mondeo 1.6 ecoboost https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 56&t=46148
focus II 07', 1.6tdci 80kw, no DPF
byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 22.01.2015 10:31

Ale to se přeci dostává i ve standardní regeneraci, nebo se mýlím?
Když mi servis nabízel statickou regeneraci, tak mi tam neřekli a nenabídli výměnu oleje a to se divím, pže by mohli víc vydělat...
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od Slid » 22.01.2015 10:47

A uz ti tu statickou regeneraci nekdo udelal? Olej vymen 100% dostava se nafta do oleje a redi ho.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od stano. » 22.01.2015 11:01

Navyse sa nadmerne tepelne zatazuje.
Aj tak uz mas dost nafty v oleji. Z doterajsich pokusov o regeneraciu.
Vymen olej, aby si o mesiac-dva nezhanal aj turbo nove.

bozda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 67
Registrován: 14.01.2015 09:52
Bydliště: Tetín

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od bozda » 22.01.2015 11:14

OK, vyměním tedy. Jakej je vlastně do toho nejlepší olej. Dávanej je tam Divinol tuším 10-30W, ale chtěl bych tam dát nejlépe 5-40W. Hlavně ať to funguje v těch vysokejch teplotách, kde to evidentně blbo..
Ford Mondeo MK4 Titanium S combi 2.2 Tdci, 147 kW, 2011
Před tím: Ford Focus MK2 S combi 2.0 Tdci, 100kW (chip 118kW), 2007

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 7638
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od stano. » 22.01.2015 11:20

10w-30 tam nema co robit. Mozes dat 5W-40, ale dodrz specifikaciu C3 - vhodne pre DPF, s nizkym obsahom popolceka pri horeni.

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Cukání motoru a jiné..

Příspěvek od Slid » 22.01.2015 12:05

DIVINOL 10W-30 se dava do zahradni techniky, trakturku :D to si mel vazne v aute? 8O
Dej tam origo fordi olej pokud nechces experimentovat 5w-30 nebo podobny se stejnou specifikaci a parametrama http://www.prodejdilu.cz/cs/nahradni-di ... 0-czp45475
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů