FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 31.03.2019 23:14

hihi píše: S křížkem po funuse a už mimo směr řešení: nevím, ....

Tím tlakem turba jsem to špatně intepretoval. Je to samozřejmě tlak měřený v sání MAPem pomocí ForScan. Kolik by tak normálně měl MAP na diagnostice ukazovat teda tlak v kPa u mého motoru 1.6 TDCI 80kw r.v. 2008? Myslím si, že to co kolegové výše psali mě směřovalo mimo řešení mého problému, protože N75 je nový 14 dní, podtlakové hadičky byli před 5 dny zkoušeny na jakési vakuové pumpě a prasklé nebyly a táhlo na ovládání lopatek na turbu chodí normálně bez zádrhelů. Co by jsi ty viděl jako řešení na co se zaměřit? Pár příspěvků zpět jsem popisoval jak mi mechanik naměřil na N75 menší napětí asi o 3V (a určil špatnou jednotku - nechce se mi tomu věřit :D ). Ale co jsem tak hledal na netu tak do N75 jde buď šťáva ne bo ne. Takže buď se sepne nebo ne, nic mezi tím. Takže to by nemuselo být řešení. Další věcí je, že podle diagnostiky mi naklápění lopatek turba VGTDC mi nikdy nepřekročí hranici víc jak 80%. Myslím si, že při plném výkonu by to mělo vyhoupnout ke 100%. Je to tak?

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 01.04.2019 00:47

Element píše:
hihi píše: S křížkem po funuse a už mimo směr řešení: nevím, ....

Tím tlakem turba jsem to špatně intepretoval. Je to samozřejmě tlak měřený v sání MAPem pomocí ForScan. Kolik by tak normálně měl MAP na diagnostice ukazovat teda tlak v kPa u mého motoru 1.6 TDCI 80kw r.v. 2008? Myslím si, že to co kolegové výše psali mě směřovalo mimo řešení mého problému, protože N75 je nový 14 dní, podtlakové hadičky byli před 5 dny zkoušeny na jakési vakuové pumpě a prasklé nebyly a táhlo na ovládání lopatek na turbu chodí normálně bez zádrhelů. Co by jsi ty viděl jako řešení na co se zaměřit? Pár příspěvků zpět jsem popisoval jak mi mechanik naměřil na N75 menší napětí asi o 3V (a určil špatnou jednotku - nechce se mi tomu věřit :D ). Ale co jsem tak hledal na netu tak do N75 jde buď šťáva ne bo ne. Takže buď se sepne nebo ne, nic mezi tím. Takže to by nemuselo být řešení. Další věcí je, že podle diagnostiky mi naklápění lopatek turba VGTDC mi nikdy nepřekročí hranici víc jak 75%. Myslím si, že při plném výkonu by to mělo vyhoupnout ke 100%. Je to tak?

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 01.04.2019 14:35

Tiahlo regulacie tuba musi po starte zostat dole. Mne sa vracia hore N75 KO.
https://youtu.be/TZ5szr1rA28

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 998
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od hihi » 02.04.2019 01:54

2Element: nemám stejný motor. Ale měl jsem maximální tlak pod 200kPa při 2100 ot/min. a 100km/h. (+/-).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 02.04.2019 16:01

dusanlulka píše:Tiahlo regulacie tuba musi po starte zostat dole. Mne sa vracia hore N75 KO.
https://youtu.be/TZ5szr1rA28
Tady je odkaz na video jak mi chodí táhýlko k turbu: https://www.youtube.com/watch?v=Fq9yv51SWhU
Zajímalo by mě, když si před diagnostiku vyčteš data VGTDC tak v jakém rozmězí ti to chodí? Zda naklapění lopatek jde třeba až někam k 5% nebo ne?

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 02.04.2019 18:46

Zda sa ze to pracuje spravne.Ale tlak je nizky.
Divne je padnutie teploty.Mne sa zda aj tlak paliva nizky je to 46990.0 alebo 146990,0(zle to vidiet)
data VGTDC pozriem zajtra ale zda sa mi ze je to podobne ako u teba.
Skontroluj hadice na sani.ERG funguje spravne? Skus resetovat ERG aj klapku obtoku chladica vzduchu.Vaha vzduchu je cista? podobne aj snimac teploty a tlaku.
Zablokuj turbo v dolnej polohe ak je OK tak bude tlacit v max.zatazi 230kp.+ na2000-2200ot.

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 02.04.2019 22:39

dusanlulka píše:Zda sa ze to pracuje spravne.Ale tlak je nizky.
Divne je padnutie teploty.Mne sa zda aj tlak paliva nizky je to 46990.0 alebo 146990,0(zle to vidiet)
data VGTDC pozriem zajtra ale zda sa mi ze je to podobne ako u teba.
Skontroluj hadice na sani.ERG funguje spravne? Skus resetovat ERG aj klapku obtoku chladica vzduchu.Vaha vzduchu je cista? podobne aj snimac teploty a tlaku.
Zablokuj turbo v dolnej polohe ak je OK tak bude tlacit v max.zatazi 230kp.+ na2000-2200ot.
Tlak je 246990 :palec_nahoru: Právě ty data VGTDC by mě zajímali nejvíce.. Jak je to, když je VGTDC 100% tak turbo plní na 100% ?? EGR je nový cca 3 týdny a v servise to i naučili v jednotce. Klapku obtoku chladícího vzduchu jsem resetoval včera a dneska jsem nepocítil změnu. Váhu vzduchu jsem venku neměl - zkusím se na ni podívat. Jak mam to turbo zablokovat v dolní poloze? Předpokladam že následnou zkoušku musím zkusit za jízdy abych měl max. zátěž co? :D

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 03.04.2019 08:26

Tuto hadicku zaslep.(tiahlo sa nebude vracat)
download/file.php?id=171575&mode=view
24699.0 je tlak na volnobeh OK.
Aka je horna hranica 46990.0 alebo 146990,0?
Skuska za jazdy najlepsie kopec netlac viac ako 240kp. a nie dlho.(motor pôjde nad 2500ot. dost neochotne ale potrebujes len odskusat turbo.)

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 03.04.2019 12:11

dusanlulka píše:Tuto hadicku zaslep.(tiahlo sa nebude vracat)
download/file.php?id=171575&mode=view
24699.0 je tlak na volnobeh OK.
Aka je horna hranica 46990.0 alebo 146990,0?
Skuska za jazdy najlepsie kopec netlac viac ako 240kp. a nie dlho.(motor pôjde nad 2500ot. dost neochotne ale potrebujes len odskusat turbo.)
Horní hranice je 146990,0. Ok vyzkouším a potom nahraju výsledek :wink:

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 04.04.2019 14:43

Tak jsem to zkusil zaslepit tak jak jsi psal. A v podstatě se nic nezměnilo :D Auto "táhlo" tak nějak furt stejně. I MAP ukazoval tak nějak furt stejně. Zajímavý je, že do 3100 ot/min ukazuje MAP max 145-150 kPa a jak překročí 3100 ot/min auto chytne druhý dech hnedka začne táhnout a MAP vyskočí k 195 kPa. Prostě se mi zdá že od těch cca 2100 ot/min po 3100 ot/min to nějak netáhne.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 04.04.2019 16:48

Pri 3100 ot/min a zablokovanim turba to musi tlacit 250kp.+(250kp je max. co diagnostika nameria)
Ak si presvedceny ze to neunika turbo - motor ERG je OK tak uz len vadne turbo.
Mne sa zda ze je nieco s https://youtu.be/LwgQkuUOClM
VGTDC mam podobne ako u teba 25-70%

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 04.04.2019 22:18

dusanlulka píše:Pri 3100 ot/min a zablokovanim turba to musi tlacit 250kp.+(250kp je max. co diagnostika nameria)
Ak si presvedceny ze to neunika turbo - motor ERG je OK tak uz len vadne turbo.
Mne sa zda ze je nieco s https://youtu.be/LwgQkuUOClM
VGTDC mam podobne ako u teba 25-70%

V příloze zasílám diagnostiku se zaslepenou hadičkou jak jsi radil (narval jsem tam šroubek M5 a izolačkou oblepil okolo :D Jinak mi to opět vyhodilo chybu P0299 - nedostatečné přeplňování turbem. Ale myslím si, že jsem to možná nedostatečně zaslepil. Protože ucpáním té hadičky by se VGTDC nemělo hýbat ne? Právě možnost výměnu turba nechávám fakt až naposeledy, nechci ho vyměnit a zjistit že tím to není :D
Přílohy
Výstřižek.JPG

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 04.04.2019 22:42

Tlaci to zalostne malo. Stiahni hadicu od turba filterbox - turbo a skontroluj v akom stave je turbinka
a aku ma vôlu radialnu,axialnu. radialna tam bude ale axialna je neziaduca.
VGTDC je v nasom pripade len vypocitana hodnota,nemame snimac realneho naklopenia.
A este taka blbost vzduchovy filter je novy?

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 998
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od hihi » 05.04.2019 22:16

Zase se zeptám, přestože se někdo už ptal: Je absolutně jisté, že v hadicích (trubkách) mezi turbem a motorem není nikde díra? Pravděpodobně by se projevila zaolejovaným okolím.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 07.04.2019 20:42

hihi píše:Zase se zeptám, přestože se někdo už ptal: Je absolutně jisté, že v hadicích (trubkách) mezi turbem a motorem není nikde díra? Pravděpodobně by se projevila zaolejovaným okolím.
Zaolejovaného okolí jsem si nevšiml. Ještě ale musím zkontrolovat trubky co jdou do intercoleru a pak z inrcoleru. Ale to musím to auto víc rozebrat - zatím jsem na to neměl moc čas :D + zkontrolovat vůli turba. Teď mi začalo hučet ložisko u levého kola, takže na řadě bude teď to ložisko :D Jinak nevíte třeba o nějakým mistru z okolí Brna co by se vyznal ve focusu? Přece jen nejsem uplný odborník a mohlo by mi třeba nějaká prkotina uniknout co ten nízký tlak může způsobovat. "Moji" mechanici nechtějí moc bádat po příčině ale chtějí hned vše vyměňovat :cry:

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů