FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Andymaniac » 29.08.2016 16:16

Jestli máš ELM (kabel a SW), vyjeď co tam máš za jednotku a co je v ní za FW.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 30.08.2016 09:10

Jednotka je to 9M51 - 12A650 - BH

Bohuzel firmware jsem nezjistil, plnou diagnostiku nemam. Jedine OBD (ELM327) bluetooth adapter a OBD doctor v telefonu, takze nactu jen velmi omezene info,
Nahodou nevis, jak zhruba by melo oznaceni firmwaru vypadat (cisla, pismena...)

Diky!

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 06.09.2016 21:00

Tak jen update situace.
Dnes se podarilo prehrat jednotku originalnim firmwarem.
Tim padem lze vyloucit pricinu nejakym nezdarilym chipem nebo SW odstranenim filtru. Bohuzel beze zmeny, auto opet cca po 10 kilometrech pri castecnem zatizeni ve stoupani padlo do nouzoveho rezimu.

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 27.03.2019 23:05

Zdravím, poslední dobou mi diagnostika ukazuje chybu P0299 - nedostatečné přeplňování turbem. Když chybu smažu chvili to zas jezdí normalně. Posledně jsem jel po dálnici v stoupání v "kolone" cca 105km/h a když jsem chtěl zrychlit tak zmáčkl plyn. pedál na 92%. V ten moment auto jakoby ztratilo výkon (tah). (grafy z diagnostiky v příloze). Od momentu kdy se vypíše chyba auto jakoby omezí plnění turbem (potvrzeno i na diagnostice za jizdy) + z diagnostiky vyplynulo že s chybou spadla teplota nasavaneho vzduchu z 50° skokově na 18°. Jinak mi turbo dává max. absolutní tlak z MAP cca 200 kPa (myslím si že je to celkem málo). Ventil N75 jsem dával před 14 dny nový, hadičky od N75 se zdají více méně v pořádku (zítra mi bude kamoš zkoušet ještě podtlakem). Navíc jsem si všiml že kolem turba mam saze - trošku to čudí v přírubě turba když pustím plynový pedal nějak na 2300 ot/min. Poradíte někdo na co bych se měl zaměřit aby můj focus 1.6 TDCI 80kw rok 2008 opět jezdil tak jak má?
Přílohy
foto_1.JPG

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 998
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od hihi » 28.03.2019 00:15

Mám jiný motor (bez naklápění lopatek), ale měl jsem velmi podobný problém. Našel jsem díru v sání a to byla příčina chyby P0299.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 28.03.2019 10:25

A zvýšil se ti potom i absolutní tlak turba? Jako ta skoková změna teploty by asi odpovídalo tomu, že to přisálo někde vzduch tam kde nemělo. Ale co tam maximální absolutní tlak turba? Nemělo by to dávat více?

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 28.03.2019 21:30

Tak dneska byl focus v servise. Mechanik na tom strávil dost času měřením těsností různých hadiček atd.. Hadičky všechny OK. Tak mu to nedalo a šel si za jízdy hrát s diagnostikou.. Po pár měření a potom na dílně měření elektriky zjistil že napětí co jde z řídící jednotky do ventilu N75 nedosahuje při maximu požadované napětí (tuším že je tam max 12V) ale dosahuje o 3V méně. Takže vlastně ventil plně nenatočí lopatky turba a proto mi turbo dává jak jsem psal výše max 200 kPa ne-li méně. Takže závěr je takový že je špatná řídící jednotka. :(

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od phofy » 29.03.2019 05:55

A co kdyby mechanik sel treba po kabelazi a konektorech, a poradne je primeril, nez strelit od "boku" ze je v haji jednotka...

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 29.03.2019 07:44

Možná jsem to špatně napsal, ale dělal to.. Prvně zkoušel všechny podtlakový hadičky, potom přešel pravě na káble kde šel po káblu a kontroloval konektory a nějak to proměřoval. Až došel k zavěru že z jednotky jde malé napětí.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od phofy » 29.03.2019 08:06

Nez bych menil jednotku, tak bych vymenil N75

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 29.03.2019 08:11

Tiahlo na tube zide dole a zostane dole?
Obrázek

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 29.03.2019 12:40

phofy: ventil N75 jsem měnil před 14 dny. Jinak jsem ještě i měnil před měsícem EGR. Jednotku měnit zatim nebudu, v Brně je nějaký borec co dělá jednotky a opravuje je, tak se na to zkusí podívat. Jinak kdybych asi měl měnit celou jednotku za novou,tak na to bych se asi už vykašlal.

dusanlulka: táhlo se hýbe nahoru dolu podle toho jak ho ovladá ventil N75. Problem je ale v tom že N75 se neotevře nebo nezavře (teď nevím) tak aby lopatky turba se natočili tak aby turbo dávalo maximální tlak. Samozřejmě ventil N75 a podtlakové hadičky byly první co jsem řešil a po čem jsem šel.

Uživatelský avatar
dusanlulka
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 04.05.2013 16:57

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od dusanlulka » 29.03.2019 12:53

Ak sa tiahlo hybe dole a pomaly hore a ked stojis poukazuje to na n75 (momentalne to roby aj mne uz som to riesil pred cca. 80 000km.
Ak potrebujes zablokovat turbo na max.staci zaslepit hadicku co ide z n75 do atmosferi.(netocit viac ako 2 000ot.) Mala sanca je ze netesni membrana v podtlakovom regulatore.

Element
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 07.01.2019 21:38

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Element » 29.03.2019 18:56

Myslím si, že to dolů i nahoru chodí normálně, zítra zkontroluji popripadně natočím a dám semka video ať to můžete i vy posoudit. No zkusím to zaslepit ale jen pro pokus :D Za jízdy bych to určitě poslal víc jak 2000 to/min :D

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 998
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od hihi » 31.03.2019 21:55

Element píše:A zvýšil se ti potom i absolutní tlak turba?...
S křížkem po funuse a už mimo směr řešení: nevím, neměřil jsem tlak turba, měřil jsem tlak v sání (MAP) a ten byl podle diagnostiky malý v porovnání s očekávaným tlakem (tak jsem to pochopil, protože MAF imho určuje, kolik vzduchu se potlačí skrz turbo a tlak měřený MAPem s tím musí korelovat, když ne, je tu chyba P0299).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů