FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

kubahosi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 20.12.2015 18:02

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od kubahosi » 02.07.2016 18:15

Další poznatky, filtr pevných částic nemám, teď se mi rozsvitila kontrolka mazání. Olej je. Čerpadlo olejové ? Může to mít vliv na ten výkon ?

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13052
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od miki21 » 02.07.2016 20:46

Problémy s mazáním, turbem atd, to může smrdět celkovým zakarbonováním motoru, zvláště pokud předchozí majitel sral na intervaly výměn.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od V12 » 06.07.2016 08:41

miki21 :
Doplnim, ze ked sa jedna o 1.6TDCI v takomto stave, treba ho bud vratit, alebo sa ho maximalne rychlo zbavit. A je jedno akou cestou, vzdy to zbavenie sa bude lacnejsie, ako udrzba.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

kubahosi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 20.12.2015 18:02

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od kubahosi » 08.07.2016 15:41

zdar, tak jsem přisel s vysledkem. Diagnostika pise chyby, Modul řízení zhavicich svicek, obvod snimace polohy vackoveho hridele A-1. rada valcu nebo jediny snimac, chyba systemu recirkulace spalin EGR, kapacita plniciho turbo/kompresoru nedostatecna, odvod mereni hmotnosti nebo objemu proudu vzduchu. Popíse mi nekdo oč se presne jedna ? kolik by to stalo ? vim ze asi spatna vaha vzduchu, a zhavici svicky, zbytek neznam dekuji.

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od V12 » 13.07.2016 12:18

Ked si to kupil niekedy teraz, vrat to auto. Taketo rozsiahle zlyhanie elektroniky moze byt nasledkom utopenia auta.

Popis zavad :
1) Modul řízení zhavicich svicek - niektory zo zhavicov je vadny, vymenit preventivne vsetky 4
2) obvod snimace polohy vackoveho hridele A-1 - chyba cidla polohy vacky
3) chyba systemu recirkulace spalin EGR - problem s EGR ventilom
4) kapacita plniciho turbo/kompresoru nedostatecna - turbo tlaci malo vzduchu, mozna spojitost s 4)
5) obvod mereni hmotnosti nebo objemu proudu vzduchu - vada vahy vzduchu, mozna spojitost s 3 a 4.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

kubahosi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 20.12.2015 18:02

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od kubahosi » 23.07.2016 16:48

Ahoj, sundal jsem EGR ventil, a byl cisty, nebyl zaneseny skoro vubec karbonem, jen na druhym konci trubky uz byla takova ta mazlava hmota. Mel jsem odpojenou baterii a kdyz je bateria odpojena tak se neodstraní chyby? ze me porad po zapojeni svítila kontrolka diagnostiky. kdyz zaslepim egr ventil, to staci? nebo musim udelat zasah do diagnostiky ? Kde se nachází snimac vackoveho hridele prosim ? dekuji

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

1.6 TDCi 80kW DPF, EURO V - nouzovy rezim

Příspěvek od automs » 25.08.2016 08:16

Ahoj Fordaci,
chtel bych se s vami podelit o muj problem s timto autem.
Minuly rok v zari jsem koupil tohoto Focusa v Titaniu a prakticky plne vybave (opravdu krasavec). Stal pomerne dost penez, ale zdalo se, ze k tomu je duvod. Nestocene kilometry (132000km pri koupi), vyplnenan servisni historie, dolozene faktury ze servis atd.
Koupil jsem ho kousek od Roudnice nad Labem a vezl do Brna. Uz pri ceste zpet mi auto az tesne pred Brnem spadlo do nouzoveho rezimu. Po vypnuti a zapnuti motoru vsak bylo opet vse v poradku. Nechtel jsem auto hned vracet, tak jsem si nechal chybu nacist a jednalo se o chybu P0299 - Nedostatecne preplnovani turbodmychadlem, nizky tlak preplnovani.
Nejcasteji je pry tato zavada zpusobena zatuhlym mechanismem naklapeni lopatek v turbu, jak mi rekl mechanik. Tak jsem auto po dukladnem zahrati poradne prohnal a od te doby cca 10 000km klid.
Od kvetna tohoto roku mi vsak zacina tato chyba vyskakovat stale casteji.
Vymenilo se prakticky vsechno, co by mohlo s nizkym tlakem souviset, zkontrolovaly se vsechny kabely, dokonce i turbo jsem poslal na kontrolu, ale problem je zde stale.
Kdyz mi mechanik asi predevcirem auto vratil s tim, ze je "asi" spatna ridici jednotka, rikal jsem si, ze treba natrefim na nekoho tady, kdo neco podobneho resil.

Co me take zarazi, software na techto jednotkach pry nejde prehrat, riskuje se nenavratne poskozeni jednotky.

Jen pro zajimavost, servisem mi byla potvrzena funkcnost (a pritomnost :) ) filtru pevnych castic. Navzdory tomu, kdyz setru prstem koncovku vyfuku, je cerny jak bota. Uplne stejne, jako ma kolega na Focusu s kuchanym filtrem nebo jiny clovek s 15 let starym dieselem, kde filtr nikdy ani nebyl. Dle mechanika pry filtr funguje, akorat je starsi a tak neni funkcnost 100% (to mi prijde jako blbost).

Co si o tom myslite, jaky bych mel zvolit postup? Jit do nove jednotky nebo zkusit stesti jinde, kde by treba mohli odhalit modifikovany software, treba prave kvuli spatne fungujicimu DPF, diky kteremu potom jednotka vyvadi?

Diky za jakekoli podnety a rady!

Slouceno. Lucky.Jack

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od lucky.jack » 25.08.2016 08:40

Jestli máš černý výfuk tak dpfko nefunguje jak má.
Zajed nepořádku diagnostiku ať vyctou chyby. Jako další věc nech udělat statickou regeneraci dpfka. Btw jak jsi na tom s hladinou oleje?
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 25.08.2016 08:51

Olej v pohode,
delal jsem ho asi po 13tis. km a hladina se nemenila.
Jezdim za mechanikem, ktery dela v autorizovanem servise Ford, takze auto napojuje na origo diagnostiku a pry je DPF v pohode a regenerace probihaji normalne.

Mimochodem, pred mesicem jsem byl na STK a hodnotu kourivosti mam 0.22. Neni to nejak moc na auto s EURO V a "plne funkcnim" DPF?
Diky!

RosemanCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 21.08.2011 14:28
Bydliště: Praha

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od RosemanCZ » 26.08.2016 12:41

Nemela by ta hodnota kourivosti byt jen 0.1?
Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi Trend, r.v. 2007 (MKIII)

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 29.08.2016 08:36

Prave, nebo dokonce jeste mensi... Nekdo kdo ma zkusenosti s DPF, je mozne, aby filtr fungoval, kdyz ma auto kourivost 0,22?

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Andymaniac » 29.08.2016 08:52

Myslim si, ze ne. Takovouhle měla na emisich kouřivost moje 1,8 TDCi, která DPF vůbec nemá.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 29.08.2016 09:11

To si totiz myslim take.
Pred vymenou ridici jednotky bych jeste rad zjistil, zda treba nebyl jen modifikovany software nejakym amaterskym chiparem, dohromady s deaktivaci DPF.
Myslite si, ze profi-chiptuning je dobra volba na analyzu softwaru jednotky? Meli by preci po napichnuti poznat, jestli hodnoty v RJ jsou puvodni, nebo upravene, ne?

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od Andymaniac » 29.08.2016 10:21

Jestli máš podezření, že firmware řídící jednotky není originální, není nic jednoduššího, než ho přehrát nějakou oficiální verzí. Stejně tou tuningovou úpravou softwaru ale nejde "vyřadit" DPF. Software v ŘJ se upravuje pouze v případě, že DPF je nahrazený trubkou, nebo má vybraný vnitřek, aby neprobíhaly regenerace. Pokud by byl filtr jako takový v pořádku a upravený software aby neprobíhaly regenerace, filtr by se ucpal a auto by spadlo do nouzáku.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

automs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 17.09.2015 11:17

Re: FoFo MKII TDCi netahne - (naklápění lopatek turba ?)

Příspěvek od automs » 29.08.2016 10:54

Jojo, touto cestou se i moje uvahy uvadely. Dle mechanika je vsak prehravani firmwaru na jednotkach Focusu EURO V velice rizikove, hrozi pry kolaps cele jednotky.

Popravde, delam v IT a toto se mi nezda. Ale dokud se mi nepodari zjistit vic, jednotku riskovat nechci.
Nema zde nahodou nekdo zkusenost s jednotkami u FoFo 2 EURO V?

Bylo jich pomerne malo, zacly se delat az v cervenci 2010 a skoncily v breznu 2011 s prichodem FoFo 3

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti