Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od hihi » 25.11.2019 23:01

Celá cesta v sání ž po "chcípací" klapku je omezená jen vzduchovým filtrem (ta klapka je na obrázku pohledově nad žlutým očkem měrky). I když se to zdá nemožné, musí v cestě být někde něco ztraceného. Sundat, rozebrat. Začal bych první svorkou na turbu - ta šroubovací, půjde dolů v pohodě. Skrz turbo nic bez devastace lopatek neproleze. Když tam bude prázdno, tak rozebrat box vzduchového filtru.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
paveld
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 08.11.2017 13:55

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od paveld » 26.11.2019 22:46

Kouknul bych na turbo, jestli se vůbec točí.. mě když se kouslo (zadřelo se o odpadlou lopatku), tak dost bránilo přívodu vzduchu a motor bylo problém vůbec vytočit.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od vita_k » 27.11.2019 06:19

dusanlulka píše:Ziadna kapka tam nieje ta je az za chladicom vzduchu.
Odpoj hadicu pred turbom a budes mudrejsi ale najlepsie zhod filterbox a poriadne skontroluj.
Takto upchat to môze snad len nejaka handra namotana na tube.
To bych nedělal, odejde váha vzduchu. Leda by ji odpojil
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

freduard
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 27.02.2016 11:28

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od freduard » 19.06.2020 21:02

Ahoj kamaradi, na mem FF2 1,6tdci 66 kw motor DA3 mam nemilou chybu:
Sviti me kontrolka motoru, auto toci max 3 tis a asi nejede turbo ani klima, oboji se stalo v jeden okamzik.
Na diagnostice to hlasi chyby viz obrazek.

Vypada to ze mam asi spatny el kabel? Oxidaci nebo se kostri? Jestli je to tak, mate nekdo tuseni o jaky kabel nebo svazek se jedna?

Diky za kazdou radu. Pardon za to otoceni obrazku
Přílohy
DEE60A00-2D7A-4F20-9589-BEF27AE6E5E4.jpeg

Uživatelský avatar
durika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 30.07.2009 14:39
Bydliště: Opava Kylešovice 54

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od durika » 09.07.2020 18:36

čau hoši.Chci se zeptat.Mám taky problém kolem straty výkonu.Občas padá do nouzáku.stává se to kolem 1900-2000 otáčok ked jedu konš.rýchlosti.Píše mi chybu P042f a P490.Je to kolem Egr.vymenil jsem to a na diagnostike sa to resetovalo.Ale problém sa pretváva.Je pravda že asi jsem udelal chybu ja s tím že jsemm koupil Egr levní za 3000kč.Muže byt že je to šrot kus a seká to nadalej?Je to 1,6 tdci 80kw s dpf.Jinak pokud to nepadne do nouzáku tak auto jede super ale pak zacukne a je v nouzovém réžimu.Diky za rady a odpovede.
ford focus 2010,1,6tdci 80kw
ford focus 2001,1.8tdci 85kw

Uživatelský avatar
durika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 30.07.2009 14:39
Bydliště: Opava Kylešovice 54

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od durika » 09.07.2020 18:43

jinak jsem se chcel zeptat na to ohladom toho nouzáku .Ze aj ked chyba ukazuje na zeseknutí EGR,nemože byť nieco z podtlakmi?npr. podtlakový ventil nebo tak.Anebo je to primo chyba toho EGR ventilu?Inu chybovu hlášku nemám.
ford focus 2010,1,6tdci 80kw
ford focus 2001,1.8tdci 85kw

havrdak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 29.03.2009 10:59

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od havrdak » 10.07.2020 08:08

Tak mam také problém s výkonem. Focus 1,6 TDCi, 66 kW, 2008.
Jezdil normálně, pak stál asi týden na parkovišti a najednou přestal táhnout. Ale žádnou chybu mi to nehlásí.

Kdysi, když odešel EGR a auto jelo v nouzovém režimu, tak jelo o hodně hůř. Teď do mírného kopečka i zrychluje, ale ztráta výkonu je dost znatelná. Spotřeba mi přijde víceméně stejná.
Na dignostiku se dostanu až v pondělí nebo úterý.

Nemohla mě navštívit kuna? Na první pohled jsem v motoru nenašel nic, co by tomu nasvědčovalo, ale to byl jen rychlý pohled. V autech se nevrtám, nevyznám se...

Děkuji za postřehy.
FF II HB, rv. 2008, moondust silver, 1.6 TDCi, 66kW

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od TomFocus » 10.07.2020 09:03

Havrdak, durika.... může to být kabel, hadička, filtr, špinavé/vadné čidlo - snímač.
Je potřeba jít postupně od nejlevnějšího kroku v výměnám dílů.
Popsáno je zde (nejen v tomhle vlákně vše), takže krok za krokem.
Zde si přečtěte co zkontrolovat, vyměnit (jsou i postupy), ale práci musíte udělat vy nebo vaši mechanici.

PS... že netáhne motor může dělat filtr i čidlo nebo kontakt....hladat zde, v mít. prostoru a snažit se...
:wink:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

havrdak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 29.03.2009 10:59

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od havrdak » 10.07.2020 10:56

OK. Díky.
Až to bude v cajku, napíšu čím to bylo...
FF II HB, rv. 2008, moondust silver, 1.6 TDCi, 66kW

Uživatelský avatar
durika
Nováček
Nováček
Příspěvky: 66
Registrován: 30.07.2009 14:39
Bydliště: Opava Kylešovice 54

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od durika » 10.07.2020 14:56

diky TomFocus.Snad se to vyreší.Pojedu od hadic a pak se uvidí.Doufám že to bude nejaká blbost .
ford focus 2010,1,6tdci 80kw
ford focus 2001,1.8tdci 85kw

patro16
Nováček
Nováček
Příspěvky: 38
Registrován: 08.04.2014 20:48

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od patro16 » 26.09.2020 09:42

Choze píše: 22.08.2019 23:15 Caute. Riesime problem s mojim Focusom 1.6 TDCi, 80kW, ktory uz davnejsie podstupil (nanestastie) odstranenie DPF v neodbornom servise (to som zistil az neskor, vtedy som doplatil na neznalost).

V skratke: Auto je lenive, nejde za plynom, od 60km/h zrychluje velmi pomaly. Bez DTC, z live dat je najzaujimavejsia je hodnota krutiaceho momentu, ktora je limitovana na cca 110Nm. Na grafe vidiet, ze niekde nad 1000ot vyskoci na 110Nm, a potom plynule drzi aj cez 3000ot.

DTC nehodi ani odpojenie EGR (az po par kilometroch). Moze to byt sposobene vrtanim sa v RJ pri DPF-off.

Problemu predchadzala oprava podfuknutych vstrekov, vymena filtrov a oleja. Zaujimave bolo, ze okolo vstreku na 2. valci nebol lepkavy cierny asfalt a cierna mastnota. Bol suchy, na nom a v sachte sivo-biely prasok (popol).

Co sme skusali:
- senzor na plyne (TPS) ide pekne spojito hore a dolu
- tesnost hadic za turbom skontrolovana silnym fukanim do nich ustami (drzali), ale predsalen, to je pretlak par kPa
- variabil turba sa da zatlacit az dole. po starte zalezie kusok (nie na doraz, ci mal by?), po vypnuti motora vyskoci
- diagnostika bez chyb
- live data pisu po zadupnuti plynu nizsi tlak na liste, ale to podla mna kvoli nedostatku vzduchu (vid nizsie)
- tlak v sani (absolutny) som dostal maximalne k nejakym 130kPa (rastie plynule s otackami), inak sa ale hybe okolo 100-110kPa (atmosfericky v ten den pisalo 98-99kPa)
- VGT nejde nikdy k 0%, na volnobeh je myslim 70-80% a miniminalne som to dostal niekam k 30% - aj to len postupne klesalo. dolu ide vzdy pomalinky, hore skokovo pri pusteni plynu.
- EGR skace 0% - 100% ked zadupnem a pustim plyn
- diagnostika "vidi" spravne spinac brzd
- spinac spojky mi na zakladnej obrazovke ForDiag nejde, je sivy. Ani v ostatnych PIDoch som nenasiel nic, co by reagovalo. Skusal som natvrdo vytiahnut konektor a jazdit s/bez dratovej prepojky. Bez zmeny.
- klapka za medzichladicom (v tom bloku s obtokovou) je pri vypnutom motore otvorena. odpojil som konektor, ci ju nahodou nezatvara, bezo zmeny.
- motor vydava klasicke traktorove zvuky, ako stocenka s 200t km na tachometri a dalsimi 100t km zmotanymi
- zhavice boli nedavno menene. Znovu premerane na odpojenom konektore pod EGR trubkou za motorom. Napatia do nich ide. Kazdy jeden ma minimalny odpor, nie je prepaleny.

Takze co ma zaujima - pod plnym plynom ma ist variabil na 0%? Aky moze byt dovod, ze v sani je len minimalny tlak? Preco mohol byt okolo 2. vstreku popol a nie cernota? A preco motor netaha, preco ma vykon obmedzeny na 110Nm?

Nejake napady? Dakujem za pomoc.
ahojte, objavil sa mi tento isty problem, auto som mal v servise kde chcu menit turbo ale niesu si isty ci to pomoze su tam nejake dalsie moznosti?

dik

edit:
pomohla az vymena turba
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007

Choze
Nováček
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17.08.2019 18:43

Re: Úplná ztráta výkonu FF 1.6 tdci

Příspěvek od Choze » 06.02.2022 14:01

Hej, vymena turba. Konkretne variabil uplne rozlamany, ani jedna lopatka nefungovala.

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti