Ahoj,
můj Ford C-Max 1.6 diesel duratorq 80 kW r.v. 2009 (stejny motor ma i Focus) najeto 180 tis mi hlásil P042F (chyba EGR ventilu). EGR ventil jsem vyměnil a nechal vyčistit i DPF filtr. Ale chyba se objevila zase, tak jsem EGR vyměnil ještě jednou, protože jsem myslel, že jsem koupil šunt. Ale chyba je tam zas. Polohy EGR jsem v diagnostice pokaždé vyresetoval. Momentálně chybu smažu, jedu 10 km a je tam zase (hned jak se zahřeje motor a EGR obvod začne něco dělat, tak naskočí). V příloze je obrázek z Forscanu. Je tam vidět, kdy naskočí chyba...úplně tomu nerozumím, ale zdá se, že se to snaží EGR naplno otevřít a dostane to asi zpátky něco jiného. Každopádně ten EGR je určitě OK a kabely k motorové jednotce nejspíš taky (jinak by to asi házelo víc chyb do těch průběhů). Máte někdo zkušenost, jak to má vypadat?
Ještě mě napadlo, že to nebude EGR, ale ta "Intake manifold valve" klapka (asi škrtící klapka?) Je tam u tohohle motoru vůbec? A neházela by jinou chybu? Nevím proč jsou v té diagnostice ty EGR průběhy dva (dva pro PWM a dva pro senzor) - patrně každý patří jiné klapce - jeden EGR ventilu a druhý té škrtící klapce vzduchu sání.
Taky mi motor při nízkých otáčkách cuká, ale to přisuzuju některému vstřiku, patrně to nesouvisí, začlo to už dříve.
No budu rád za každou radu.
Díky.
Ondra
Po výměně EGR ventilu stále chyba P042F
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 03.12.2011 16:03
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Z toho se dá něco poznat?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- tonislav
- Nováček
- Příspěvky: 16
- Registrován: 15.03.2010 11:46
Re: Po výměně EGR ventilu stále chyba P042F
Zdravím ťa,
vidno, že vlákne je už staršieho dáta. Pokročil si nejako s Tvojim problémom s chybou P 042F?
Chcel by som len doplniť k tvojmu komentu vyššie, že Forscan ti na naučenie polôh nového EGR ventilu nebude stačiť. Pred chvíľou som čítal jedno vlákno na nejakom anglickom fóre, kde chlap vymenil postupne 4 EGR ventily a nepomohlo. Podľa Forscan sa klapka EGR otvárala max. mna 70%. Nakoniec išiel do autorizovaného Ford servisu, kde zistili aj okrem iného aj zlý kontakt na konektore EGR, ale kde nakoniec EGR "naučili pomocou WDS koncové polohy EGR ventilu (aj mu prehrávali soft v riadiacej jednotke... či aj to pomohlo, nevie...). Potom to skontroloval podľa svojho Forscanu a EGR fungoval.
Neviem, či to pomôže, možno, že už toto neriešiš a len si užívaš auto.
vidno, že vlákne je už staršieho dáta. Pokročil si nejako s Tvojim problémom s chybou P 042F?
Chcel by som len doplniť k tvojmu komentu vyššie, že Forscan ti na naučenie polôh nového EGR ventilu nebude stačiť. Pred chvíľou som čítal jedno vlákno na nejakom anglickom fóre, kde chlap vymenil postupne 4 EGR ventily a nepomohlo. Podľa Forscan sa klapka EGR otvárala max. mna 70%. Nakoniec išiel do autorizovaného Ford servisu, kde zistili aj okrem iného aj zlý kontakt na konektore EGR, ale kde nakoniec EGR "naučili pomocou WDS koncové polohy EGR ventilu (aj mu prehrávali soft v riadiacej jednotke... či aj to pomohlo, nevie...). Potom to skontroloval podľa svojho Forscanu a EGR fungoval.
Neviem, či to pomôže, možno, že už toto neriešiš a len si užívaš auto.
Ford Focus C-Max, 1,6 TDCi, 80 kW/109 HP,Trend, 07/2005, Silver metallic, bez DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 9 hostů