Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23539
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od ZaQik » 07.01.2017 19:42

ano, strikovaci cerpadlo u motoru ... samospadem se to z nadrze k motoru nedostane :wink:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

pepannn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 117
Registrován: 22.06.2014 23:04

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od pepannn » 08.01.2017 00:04

No to ano,ale to co si napsal, vypadalo ,žě to tlačí čerpadlo z nádrže.Protože při zapnutí klíčku nic netlakuje.
Po nastartování je tam podtlak od vstřikovacího čerpadla,který nasává naftu z nádrže. :wink:
Focus II combi 1,6 TDCI 66 kw, 2009

Uživatelský avatar
mecc
Nováček
Nováček
Příspěvky: 20
Registrován: 29.01.2013 21:40
Bydliště: Rusava

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od mecc » 09.01.2017 14:38

Hojte, tak jsem včera vyměnil pal. filtr dle vašich rad a vše v poho. :bravo22:
Motor vypínal, venku bylo -15.
Dnes ráno byl test -18 a motor bez problémů...
Dík za dobré info, ohledně odvzdušnění.
Nový filtr propojen s nádrží a na vývod s filtru do čerpadla připojena průhledná hadička+(balonek). Napumpování paliva a jak přestali být bublinky v hadičce, tak jsem odpojil průhlednou hadičku s balonkem a rychle zacpal prstem vývod s filtru(pro jistotu). Pak jsem rychle připojil hadičku do čerpadla.
Motor naskočil ihned bez problémů, nešlo nic poznat. :)
1.6 tdci 66Kw duratorq, 2008

jozino82
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 24.01.2015 16:02
Bydliště: Košice

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od jozino82 » 13.01.2017 06:31

V nedeľu ráno bolo vonku (-16) a urobilo mi to tiež to isté. Naštartovalo v pohode, no po pár desiatkach metrov motor zhasol. Bez žiadnej kontrolky, lebo zrazu bolo ticho. Akurát vypisoval palubný počítač "porucha motora". Možno 15x som naštartoval a hneď to aj zhaslo akonáhle som stlačil plynový pedál. Došiel kamarát s diagnostikou DELPHI a okrem nízkeho tlaku paliva, nič iné neukázalo. To isté mi urobilo aj v pondelok ráno cestou do práce a aj keď som šiel z práce a to aj napriek tomu že som už medzitým dolial dostatočné množstvo aditíva (VIF diesel zimný - v silných mrazoch sa odporúča 2-3násobné množstvo) a dotankoval, aby sa to poriadne premiešalo. V utorok som dal vymeniť palivový filter a odvtedy zatiaľ všetko OK. Niekto to tu už spomínal, že ak je už zanesený filter tými skrištalizovanými parafínmi, následne ani adtitívum,ani arktická nafta nepomôže, musí sa meniť filter.
Ford Focus combi mk3 2016, 1.0 ecoboost 74kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 13.01.2017 07:01

Tak to zní na špatný senzor tlaku paliva
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12928
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od stano. » 13.01.2017 07:58

To bol na 99% zapchany filter. A ak das naftu do -18 a vonku je -26, VIF ti nepomoze, ani cela plechovka.

blacks
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2013 15:46

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od blacks » 03.02.2017 21:39

Tak se panove pridavam, c-max 1.6 80kW
filtr mam udajne vyhrivany, menen pred 25 000, loni kdy bylo cca -13 a filtr mel tak pulku mozna 8000 najeto
tak stejny problem, vyctena chyba nizky tlak, hodil do garaze rozehrat a jezdil celou sezonu bez problemu
mrazy opadly a chyba se jiz neopakovala
takze i pri 10 000 na palivovem filtru uz muze byt problem

letos opet -5stupnu a jezdim, pod -10 uz ne,
filtr mam objednany a vymenim, take me zmatlo tech 60 000km

dalsi vec promereni vstrikovaciho cerpadla dava udajne mene nez by melo, a tam
pri mrazech muze byt take problem, hodnoty si nepamatuji ale mam tlak 2.65 a ma byt snad 3.5
takze pockam po vymene filtru a uvidime.

problem je ten ze ted mrazy opadnou a clovek to zjisti az dalsi sezonu
za VIF ktere jsem poctive daval, jsem dostal vynadano, zkousel Vervu a nepomohlo.
Cerpadlo pujde na test a uvidime.
Dam vedet.

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od ominina » 04.02.2017 08:14

Za vif dostal vynadáno? Proč? Parkuju v garáži, tak ráno v poho na cvrnknutí, ale z práce při -15 to startuje na 2x až 3x a točí to podstatně dýl než to chytne. Vif dávám. Jednou mi dokonce musela pomoct felda s kabelama, baterce se moc nechtělo a když už to chytlo, tak to hned chcíplo. Palivovej filtr jsem měnil v loni před cca 10000km. Že by tedy tak brzy jeho smrt?
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od fordkuga » 04.02.2017 12:20

Také bych chtěl vědět od blacka, kdo a proč mu vynadal za VIF.
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

blacks
Nováček
Nováček
Příspěvky: 39
Registrován: 05.10.2013 15:46

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od blacks » 04.02.2017 16:12

dva mechanici kteri se mezi sebou neznaji,
udajne, tahani penez z lidi, /zas tak drahe to neni/
zasira filtry a funkci zvyseni cetanoveho cisla nemam sanci overit

kazdopadne kamarad delaval pro Cepro a sam rikal ze nejvetsi hovadina je
uz do aditivovaneho paliva cokoliv pridavat, pry to muze byt kontraproduktivni

taky jsem neveril a lil tam VIF poctive dokonce i letni

Uživatelský avatar
ominina
Junior
Junior
Příspěvky: 356
Registrován: 09.01.2014 23:45
Bydliště: Teplice

Re: Zhasínání studeného motoru při tuhých mrazech

Příspěvek od ominina » 04.02.2017 16:39

Takže testy kde vyhrává vif na celé čáře jsou lapače? Tam vychází vše lépe pro jízdu s vifem. Cetanové číslo, mazivost, bod tuhnutí při mrazu...
Mondeo mk4 1.8 Tdci 2007 92kw EGR off
Kawasaki ZX10-R 147Kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host