1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Ahoj.
Mám takový problém. Občas se mi stalo, když jsem jel (většinou do kopce) a zrychloval jsem (tudíž byl motor v zápřahu), tak se mi po nějaké době začal přehřívat motor. Nešlo o pomalé plynulé zrychlování, ale víc jsem na to šlapal.
Jelikož jsem pochyboval, že někdo za 10 let měnil chladicí kapalinu, tak jsem udělal kompletní výměnu chladicí kapaliny s tím, že jsem si myslel, že problém bude ve staré chladicí kapalině, která už nestíhá chladit.
No a včera se mi to stalo znovu Ale to jsem už byl připraven, takže jsem si napsal veškeré podrobnosti jízdy. Venku bylo 30°C, měl jsem zapnutou klimatizaci na 18°C. Zrychloval jsem (celkem svižně) na 4-tý rychlostní stupeň z 60 km/h na 130 km/h (s přeřazením na 5-ku). Otáčky byly okolo 3 tisíc (maximálně myslím +- 3500). Vypozoroval jsem, že tenhle problém byl vždycky, když byl motor hodně v zápřahu (buď jsem na to šlapal při jízdě do kopce, nebo se mi to i stalo jednou při jízdě do kopce s taženým autem).
Neměl byste někdo nápad, kde bych mohl ještě hledat problém? Po zastavení sahara točila jako divá, takže ta funguje.
Napadl mě termostat. Ale zase se mi nechce vyměnovat veškeré díly namátkou. Kdyby náhodou někdo měl nápad po čem a kam se podívat, byl bych moc vděčný.
Mám takový problém. Občas se mi stalo, když jsem jel (většinou do kopce) a zrychloval jsem (tudíž byl motor v zápřahu), tak se mi po nějaké době začal přehřívat motor. Nešlo o pomalé plynulé zrychlování, ale víc jsem na to šlapal.
Jelikož jsem pochyboval, že někdo za 10 let měnil chladicí kapalinu, tak jsem udělal kompletní výměnu chladicí kapaliny s tím, že jsem si myslel, že problém bude ve staré chladicí kapalině, která už nestíhá chladit.
No a včera se mi to stalo znovu Ale to jsem už byl připraven, takže jsem si napsal veškeré podrobnosti jízdy. Venku bylo 30°C, měl jsem zapnutou klimatizaci na 18°C. Zrychloval jsem (celkem svižně) na 4-tý rychlostní stupeň z 60 km/h na 130 km/h (s přeřazením na 5-ku). Otáčky byly okolo 3 tisíc (maximálně myslím +- 3500). Vypozoroval jsem, že tenhle problém byl vždycky, když byl motor hodně v zápřahu (buď jsem na to šlapal při jízdě do kopce, nebo se mi to i stalo jednou při jízdě do kopce s taženým autem).
Neměl byste někdo nápad, kde bych mohl ještě hledat problém? Po zastavení sahara točila jako divá, takže ta funguje.
Napadl mě termostat. Ale zase se mi nechce vyměnovat veškeré díly namátkou. Kdyby náhodou někdo měl nápad po čem a kam se podívat, byl bych moc vděčný.
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1734
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
No...termostat
Prehrieva znamená, že ide teplota do červených čísel, alebo že len rýchlo vystúpa do polovice a potom napríklad spadne zase dole/nižšie? Druhý variant robí aj mne a zvykol som si že je to asi vlastnosť a nie chyba. Ale ak ide až "do červena", tak asi ten termostat, tesnenie, domec či jak sa to volá...tam niekde by som začal...
Prehrieva znamená, že ide teplota do červených čísel, alebo že len rýchlo vystúpa do polovice a potom napríklad spadne zase dole/nižšie? Druhý variant robí aj mne a zvykol som si že je to asi vlastnosť a nie chyba. Ale ak ide až "do červena", tak asi ten termostat, tesnenie, domec či jak sa to volá...tam niekde by som začal...
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 997
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Kamarád měl úplně stejné chování a chyba byla v částečně neprůchozím (zaneseném) chladiči. On ho měl za běžných okolností průchozí, ale v létě (a jen v létě) už málo. Vyndat, propláchnout.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
ScorpionSX: Normálně mám teplotu okolo té poloviny, ale jak se začne přehřívat, tak jde teplota do červených a ukazuje to "High Engine Temperature". Tedy vysoká teplota. Jinak mám teplotu okolo té poloviny. Ale měl jsem zapnutou simulovanou teplotu, teď jsem to vypnul a nechal reálnou teplotu, tak jsem zvědavý, jak se to bude hýbat.
hihi: Je pravda, že takovéto problémy jsem v zimě nezaznamenal, ale nejsem si jist, zda jsem na to takhle šlapal v zimě. Každopádně děkuji za nápad. Chladič byla druhá varianta hned po termostatu. Tak ještě uvidím co dřív.
hihi: Je pravda, že takovéto problémy jsem v zimě nezaznamenal, ale nejsem si jist, zda jsem na to takhle šlapal v zimě. Každopádně děkuji za nápad. Chladič byla druhá varianta hned po termostatu. Tak ještě uvidím co dřív.
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Nerad strasim ale takto sa prejavuje aj vadne tesnenie pod hlavou.
(nevracaju sa do vyrovnávacej nadrzky bublinky?)
(nevracaju sa do vyrovnávacej nadrzky bublinky?)
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Taky vadná vodní pumpa (protáčející se oběžné kolo) se takhle může projevovat.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
dusanlulka a Jardak: Pánové
Vy mě teda strašíte. Lze nějak vaše domněnky vyloučit? Kromě rozebrání hlavy a vodní pumpy? Jo a vodní pumpa byla dělaná při rozvodech.
Vy mě teda strašíte. Lze nějak vaše domněnky vyloučit? Kromě rozebrání hlavy a vodní pumpy? Jo a vodní pumpa byla dělaná při rozvodech.
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Mne sa to stalo na felde 1,9d. v zatazi sla teplota prudko hore a pomerne zle to kurilo
do vyrovnávacej nadrzky chladenia sa vracala chladiaca zmes s bublinami.
Zaujimave bolo ze voda do oleja nesla.
do vyrovnávacej nadrzky chladenia sa vracala chladiaca zmes s bublinami.
Zaujimave bolo ze voda do oleja nesla.
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Auto prožeň a pak zkus opatrně povolit víčko na expanzce.
Pokud se bude dít to co na tomhle videu, tak je těsnění pod hlavou KO.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HL ... UpCqOUYjIw[/youtube]
Pokud se bude dít to co na tomhle videu, tak je těsnění pod hlavou KO.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HL ... UpCqOUYjIw[/youtube]
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
dusanlulka: Mě nic nekouří a teplota jde nahoru jenom když auto buď ženu do kopce a nebo když jsem táhnul jiný auto do kopce. Každopádně tak jako tak byl motor v zápřahu. Pořád si myslím, že prostě nestíhá chladit, ale to může být termostat a nebo prostě už starý a špinavý chladič. Mno a nebo jedna z těch horších variant
Jardak: Děkuji za video. Vyzkouším to. A tohle je příznak toho, že se do chladicí kapaliny dostal olej? Že to jde tak rychle nahoru i s bublinkami.
Jardak: Děkuji za video. Vyzkouším to. A tohle je příznak toho, že se do chladicí kapaliny dostal olej? Že to jde tak rychle nahoru i s bublinkami.
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Ne, tohle příznak, že je poškozený těsnění mezi válcem a vodním prostorem.
Koukni na obrázek, u třetího válce je vidět kudy se tlačil tlak z válce do vody.
Jako jeden z příznaků je, že auto přestane topit když ho proženeš, protože se zavzdušní.
Koukni na obrázek, u třetího válce je vidět kudy se tlačil tlak z válce do vody.
Jako jeden z příznaků je, že auto přestane topit když ho proženeš, protože se zavzdušní.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Jardak: Tak jsem auto trochu prohnal do kopce, vařit nezačalo a po zastavení mi akorát unikla z expanzky pára a malinko nahoru stoupla kapalina. Jinak žádné bublinky. Tak snad byl test proveden pořádně
Jo a auto topit nepřestává. Takže pořád mám naději na nefungující chladič či termostat.
Jo a auto topit nepřestává. Takže pořád mám naději na nefungující chladič či termostat.
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Tomu chladiči moc nevěřím, pokud není viditelně zanesenej nějakým bordelem. Myslím zvenku.
Rozumný je tedy začít tím termostatem. Pokud to nepomůže zaměřil bych se na vodní pumpu.
Kolik to má najeto a v kolika byly dělaný ty rozvody?
Rozumný je tedy začít tím termostatem. Pokud to nepomůže zaměřil bych se na vodní pumpu.
Kolik to má najeto a v kolika byly dělaný ty rozvody?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 997
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Jak jsem psal. Vyndat chladič a pořádně propláchnout. Stojí to tak hodinu práce, proč to nezkusit. Je hned vidět, jak voda protéká. A pokud nikdo kapalinu neměnil deset let, takl je prostě zanesenej. Vypustit do kbelíku, vytánhnout ved, prohnat jím vodu (třeba doma ve vaně) a bude se vidět... A pak vrátit a nalít zpátky nemrzku. Pumpu bych řešil v druhém sledu, protože na ní nic člověk neuvidí, tu musí vyměnit.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- jang
- Člen klubu
- Příspěvky: 214
- Registrován: 26.05.2014 14:14
- Bydliště: Plzeň
Re: 1.8 TDCi - přehřívání při zrychlování
Jardak: V pátek budu stejně pod autem, tak zkouknu i chladič co se týče nepořádku. A pak podle toho uvidíme na co se vrhnu jako první. Pumpa má najeto cca 50 tis. km.
hihi: Chladič jsem proplachoval, když jsem měnil chladicí kapalinu (cca 2 týdny zpět). Jestli teda myslíš propláchnout uvnitř, ne z venku
hihi: Chladič jsem proplachoval, když jsem měnil chladicí kapalinu (cca 2 týdny zpět). Jestli teda myslíš propláchnout uvnitř, ne z venku
Ford Focus MK2 kombi 1.8 TDCi 85 kW r.v. 2007 Ghia - Galerie
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
bylo: Ford Mondeo MK2 liftback 1.6 benzín 66 kW r.v. 1997
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů