Výměna EGR ventilu

Uživatelský avatar
mr.michal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.03.2012 21:44

Výměna EGR ventilu

Příspěvek od mr.michal » 10.03.2012 22:12

Ahoj,

rád bych vás poprosil o pomoc. Mám F. focus 1,6 Tdci - kombi (2006) a bohužel mi odešel EGR ventil. Někdy jede auto normálně, jindy zase vůbec "netáhne". Absolutně proměnlivě, nezávisle na otáčkách, rychlosti nebo př. stupni.

Chci si nechat EGR ventil vyměnit (v neautorizovaném servisu - proto můj dotaz zde). Servisák mi oznámil částku cca 9 200 kč... Já našel na netu EGR ventil za cca 5 500 kč. Když jsem s mechanikem mluvil, jak se zrodil tento finanční rozdíl, zjistil jsem, že každej našel jinej EGR ventil.

Nevim který mam teď koupit.

Já jsem našel:
EGR VALEO - VA 700412, OE 1353152, 30750092 (lehce sehnatelný)

Mechanik -
EGR VENTIL PSA FORD OE: 1682737 (těžko sehnat alternativu jako valeo - něco málo jsem našel na slovenských e-shopech...)

Rád bych poprosil ty, kteří mají nainstalovaný Microcat, jestli by mohli podle mého VIN (WF0WXXGCDW6J46108) zjistit který z výše uvedených je ten spravný pro mě, respektive pro Focuse ... Zkoušel jsem dnes Microcat nainstalovat, ale jako na potvoru mám verzi nefunkční na win 7 64 bit :D Jak jinak...

Přiznávám, že částka 9 200 zrovan moc nelahodí mé peněžence, ale jízda s autem je teď trochu nepříjemná. Člověk potřebuje vjet do jedoucího pruhu a nevim jestli mi auto pojede nebo ne...

Nevím co by udělalo zaslepení nebo "odstranění" ventilu... Co jsem četl různé diskuze, vždy se mluvilo o autech bez filtru tuhých částic. Bohužel mé FOFO tuto "vychytávku" v podobě DPF má :? Jsou tyto dvě části v nějaké součinnosti? Dalo by se to zaslepit i s DPF?

Díky moc za odpovědi a za pomoc,

Micha

Ps.: Když se to zaslepí, bude člověku pořád svítit kontrolka motoru v kapličce... Né že by si člověk nezvyk ale bez ní je to lepší...
Ford Focus II kombi 2006, 1,6 TDCi 80kw, DPF, Černá Panther

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od Komi » 10.03.2012 22:38

to co ti nasiel servisak vidim u nas pod 5000Kc
http://www.turboduchadlo.sk/site/index. ... ci-1682737
myslim ze uz na tomto fore niekto pisal ze to menil za tento...
o zaslepeni ventilu ani neuvazuj, jazda s vadnym ventilom ti akurat velmi moze priniest rychle upchatie DPF cize dalsi problem, verim ze sa ti to podari rychlo odstranit
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
mr.michal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.03.2012 21:44

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od mr.michal » 10.03.2012 23:02

No bohuželu nás to asi bude raeál cena... Když zadám díl OE1682737 na stránkách https://www.fordoriginalnidily.cz/origi ... dily-ford/ vyskočí mi cena 7 559,- Kč baz dph, tedy 9 070 Kč s dph... - originál díl

To už se teda vyplatí objednat si to z SK ... Díky za odkaz.

Každopádně pořád nevím jistě jestli je to ono...

Jak moc rychle je třeba EGR vyměnit? Jezdím denně tak cca 50 km... do práce a z práce
Ford Focus II kombi 2006, 1,6 TDCi 80kw, DPF, Černá Panther

Uživatelský avatar
Komi
Junior
Junior
Příspěvky: 414
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od Komi » 11.03.2012 09:38

Jak moc rychle je třeba EGR vyměnit? Jezdím denně tak cca 50 km... do práce a z práce

bolo by dobre keby si dal informacie z pamate poruch , sotva ti niekto dokaze od stola presne poradit ale riskujes problemy s DPF co bude drahsie ako samotny EGR
Focus II. kombi, Trend (A), 1,6TDCI 80kW 2006 , DPF vymeneny 2011, turbo 2009

Uživatelský avatar
mr.michal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.03.2012 21:44

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od mr.michal » 11.03.2012 22:14

Informace z paměti poruch bohužel nemám. Problém je více méně aktuální. Závadu jsem objevil před týdnem (projevila se rozsvícením kontrolky) a tento týden to také chci vyřešit, jen potřebuji koupit správný typ EGR.

Hledám kde se dá... Více méně bych řekl že správná volba je Valeo - VA 700412, OE 1353152

U toho druhého je popis "Kódy motora, použitie Ford : HHDA, Fiesta V - Focus C-Max - Fusion"
Řekl bych že je to sice na Focuse ale C-Maxe...

Uvidíme, zda mi to někdo potvrdí....

Napadá mě že bych mohl zkusit zavolat do forda jestli mi poradí, ale nevím jaký postoj budou mít k mé otázce... ???
Ford Focus II kombi 2006, 1,6 TDCi 80kw, DPF, Černá Panther

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od foki » 12.03.2012 00:13

Komi píše:to co ti nasiel servisak vidim u nas pod 5000Kc
http://www.turboduchadlo.sk/site/index. ... ci-1682737
myslim ze uz na tomto fore niekto pisal ze to menil za tento...
o zaslepeni ventilu ani neuvazuj, jazda s vadnym ventilom ti akurat velmi moze priniest rychle upchatie DPF cize dalsi problem, verim ze sa ti to podari rychlo odstranit

aby to nebyla stara cena protoze ten samy stal pred pul rokem nejakých 5500 a nyni jez drazeny .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od bufer » 13.03.2012 13:10

Podľa Microcatu pre VIN WF0WXXGCDW6J46108 sú platné tieto EGR:
1317847 23.06 2003 - 06.07.2004
1353152 06.07.2004 - 04.10.2005
1338675 - bez kábla 04.10.2005 - 06.02.2006
1439414 - bez kábla 06.02.2006 - 15.01.2008
1498876 - prepracované 23.06 2003 - 15.01.2008
Nakoľko mám to isté auto a ten istý problém, trochu som sa o to zaujímal. Podľa mojich informácií do r.v. 2006 boli EGR dosť poruchové a problém bol fixovaný až prevedením 1439414 a 1498876. Jednotlivé verzie sa líšia mechanickým prevedením snímača polohy ventilu (horná časť s konetorom, resp. káblom). čo sa týka ostatných parametrov mali by byť zhodné.
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od foki » 13.03.2012 13:18

toto se uz neda objednat

1338675 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 06-02-2006
1
1439414 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008
1
1479057 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008
1
1526689 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008
1


nahrada je 1682737 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008



s kabelem je to

1748264 Včetně kabelu
Od: 23-06-2003 Do: 04-10-2004
1
1748265 Včetně kabelu
Od: 04-10-2004 Do: 04-10-2005
Přílohy
egr ventil.JPG
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od foki » 13.03.2012 13:27

bufer píše:Podľa Microcatu pre VIN WF0WXXGCDW6J46108 sú platné tieto EGR:
1317847 23.06 2003 - 06.07.2004
1353152 06.07.2004 - 04.10.2005
1338675 - bez kábla 04.10.2005 - 06.02.2006
1439414 - bez kábla 06.02.2006 - 15.01.2008
1498876 - prepracované 23.06 2003 - 15.01.2008
Nakoľko mám to isté auto a ten istý problém, trochu som sa o to zaujímal. Podľa mojich informácií do r.v. 2006 boli EGR dosť poruchové a problém bol fixovaný až prevedením 1439414 a 1498876. Jednotlivé verzie sa líšia mechanickým prevedením snímača polohy ventilu (horná časť s konetorom, resp. káblom). čo sa týka ostatných parametrov mali by byť zhodné.
Podle Microcatu pro VIN WF0WXXGCDW6J46108 je platny pouze tento

1682737 Bezdrátový
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
mr.michal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.03.2012 21:44

Příspěvek od mr.michal » 13.03.2012 21:54

Ahoj,

díky moc za přesné informace... Bohužel je to tak, pro mé auto je jediný platný 1682737.

Dneska jsem dal auto do servisu Ford... Nalákali mě na to, že ventil sice stojí 9100,- Kč, ale aktuálně mají slevu pro auta starší 5ti let - 20 % díly, 15% práce.... Takže za ventil dám cca 7500 + práce...

V neoriginal servisu to byla ta samá cena jako v original, tak jsem si řekl jdu do toho...

Čekal jsem tedy tak 9000 tisíc, bohužel mi jako předběžná cena bylo řečeno 11 000,- Kč...

Po otázce jak to ? když jsou tam ony slevy.... mi bylo dopovězeno: No je tam ventil, někaké těsnění, diagnostika, práce, další drobný materiál a něco za 1500,- ... přejímací technik mi nebyl schopen říct co...

Tak nevim... Je to "něco" nutné měnit také? Mám pocit, že je tam u toho ještě chladič ... ? Že by toto? Kdyby ne, tak tam ještě zítra zavolám ať to nemění...

Jsem z toho trochu (víc) zpruzenej... Ještě k tomu všemu mám asi v háji termostat (mám malou provozní teplotu - cca 75 - 80 °C) což bych taky rád vyřešil, takže čekám že se to vyšplhá někam k 15 000 ,- Kč...

Snad mi zbyde tento měsíc na pleny :)

PS.: Člověk to musí brát asi sportovně, jinak by se z toho po....

PSs.: Je tam diagnostika ... :lol: Napíchnou do káry kabel a během 5ti minut hotovo... HEHE
Naposledy upravil(a) mr.michal dne 15.03.2012 08:30, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus II kombi 2006, 1,6 TDCi 80kw, DPF, Černá Panther

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od bufer » 14.03.2012 07:44

S najväčšou pravdepodobnosťou je vadné toto. Je to snimač polohy EGR ventilu, kvôli ktorému kupuješ za nekresťanské peniaze celý EGR ventil. Je to proste filozofia predaja: "Načo by som predával náhradný diel keď môžem predať celý výrobok." Potom sa všetci čudujú, že polovica starších aut behá zo zaslepenými EGR-kami...
Přílohy
EGRSnimac.jpg
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od lucky.jack » 14.03.2012 09:44

Filosofie to je zajímavá, ale ber to zase tak, že kolikrát je ten EGR v takovým stavu, že je lepší ho vyměnit. Zanesení sazema, únava materiálu apod. dělají svoje.

Nicméně přístup AMB je zvláštní... "něco za 1500,- ... přejímací technik mi nebyl schopen říct co..." :roll: :lol:
Nevím, jestli je nový EGR potřeba naučit, pak by práce s diagnostikou musela být. Jinak je tam maximálně výměna těsnění a dvou svorek(podle garančních postupů) a to je v ceně do 400,-. Pak je tam kauce na EGR 1620,- ale tu ti nemůžou počítat, když jim tam starý necháš. Samotná výměna je otázka slabý hodiny.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
mr.michal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 10.03.2012 21:44

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od mr.michal » 14.03.2012 11:58

Dneska ráno jsem tam ještě volal, co to něco je... Byl tam druhý týpek, který už věděl... Je to ona kauce... Vzhledem k tomu, že starý EGR je mi k ničemu (možná si ho dát někam do vytrýnky), tak jim ho tam nechám a o tuto částku budu "bohatší"...
Ford Focus II kombi 2006, 1,6 TDCi 80kw, DPF, Černá Panther

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od spanel » 14.03.2012 12:32

Tak z toho mi vyplývá, že při výměně tam dali ne nový, ale repas a ta kauce za starý je pro další repas, a to tedy znamená, že je ten díl opravitelný. Ale mohu se mýlit. Otázkou je, zda za akční cenu dali nový, nebo repasovaný.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

bufer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 121
Registrován: 13.07.2010 13:26
Bydliště: Žilina

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od bufer » 14.03.2012 12:43

...alebo žiadny :?: :evil: :D
Focus II, 2005, 1,6TDCI, 80kW, bez DPF
Focus III, 2011 1,6TDCI 85kW T1DB

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: juraj876 a 9 hostů