Výměna EGR ventilu
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 19.10.2019 12:09
Re: Výměna EGR ventilu
Je to tak, vyměnili jen tu elektronickou část. Zaslepení zkusím, snad to zvládnu sám "doma". Pokud sundám ten plastový dekl u skla, mohl bych se tam dostat.
Edit: Myslíte že tam bude pasovat toto? mk2 1.8 tdci tam nezmiňují, ale vypadá to od oka dobře. Nebo máte nějaký link na eshop?
https://www.fusion1.cz/katalog/product/ ... GFEALw_wcB
Edit2: budu potřebovat nějaké těsnění?
Edit: Myslíte že tam bude pasovat toto? mk2 1.8 tdci tam nezmiňují, ale vypadá to od oka dobře. Nebo máte nějaký link na eshop?
https://www.fusion1.cz/katalog/product/ ... GFEALw_wcB
Edit2: budu potřebovat nějaké těsnění?
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 790
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Výměna EGR ventilu
To je přesně ta záslepka, já jsem si jí vyrobyl sam. Ale to je jedno, povolíš tu přírubu, šroubky vyšroubovat ven, vsuneš mezi přírubu chladiče a EGR tu záslepku, šroubky zpět a utáhnout a je to.
Teď mám rozjezdy z místa svižnější, turbo reaguje rychleji. Tím že všechen tlak jde na turbo a nedochází k přepouštění zpět na EGR...
Teď mám rozjezdy z místa svižnější, turbo reaguje rychleji. Tím že všechen tlak jde na turbo a nedochází k přepouštění zpět na EGR...
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Výměna EGR ventilu - správný typ
Takže, nikoliv. Koncem roku začal motor občas trochu hůře táhnout, pak zase OK, chvíli by hlučnější, pak zase ne. Před 3 týdny najednou, zpočátku nepravidelně do 2 000 otáček slabý výkon motoru a nad 2 000 otáček najednou kopanec a auto doslova vystřelilo. To se zhoršilo tak, že jsem se bál vjet na křižovatku a dával jsem si fóra jako ve staré Š 105S.spanel píše:1.8 TDCi / 2006 EGR ventil.
Tak už na něj došlo. Začaly se nepravidelně vyskytovat jak oranžová kontrolka motoru, tak i hláška na displeji Engine systems fault. Na diagnostice P0490, P0489. Při 490 motor jakoby trochu škobrtnul, ale jinak žádný nouzák. Při 489 jen červená kontrolka u displeje a hláška, žádný nouzák.
On se poprvé ozval v cca 130 000 km, tehdy jej nějak v servisu Ford pročistili, a pak to bylo dlouho dobré. Ale s přibývajícími km k těm 200 000 se kontrolka jednou, dvakrát do roka rozsvítila, někdy ani ne, ale po novém startu to bylo vždy OK. Nyní, kdy je na tachometru přes 235 000 km to asi dozrálo.
Tak tedy do servisu, no, a jak je u tohoto motoru známo, výměna EGR včetně komplet sání, protože ta mechanická část ventilu je natvrdo nalisována do tělesa sání, a vypadalo to i na výměnu chladiče spalin. Jen vyčištění samotného ventilu nedoporučili z důvodu velmi pravděpodobného mechanického a tepelného opotřebení. Tak alespoň chladič naložili přes noc do rozpouštědla karbonu a pak to protáhli ultrazvukovou čističkou. Pak tam dali nové sání s EGR PIERBURG (PG 7.24809.71.0).
No, tak snad tohle už bude pro auto „nadosmrti“.
Podle těch projevů to mohlo vypadat na přicpaný katalyzátor, váhu vzduchu, turbo, ....
Že je to ten zánovní EGR, to mě nenapadlo. Takže auto do servisu, a začala pro ně anabáze. Vyloučili katalyzátor, váhu, turbo a zjistili, že to dělá EGR (přičemž žádnou chybovou hlášku v ŘJ nenašli). Po demontáži zjistili, že se do elektroniky dostala vlhkost a způsobila oxidaci kontaktů takže servo ovládající klapku nepracovalo, tak, jak mělo. Takže objednali nový EGR Pierburg, když přišel, tak jej namontovali, zapojili a dali na diagnostiku pro kalibraci, no a zjistili, že nekomunikuje. Po chvíli pátrání přišli na to, že jeden kolík v konektoru je jakoby zatlačený a proto to nefunguje. Takže objednat další EGR, vadný vymontovat a namontovat nový.
Jedem by řekl, že fa Pierburg bude vyrábět kvalitněji, ale není se co divit, výroba se přesouvá do Polska, na Ukrajinu, do Číny, kde nejsou technicky zdatní lidé, navíc i u nás je to bída, když ve fabrice na stroje, motory, .... pracují lidé se základní školou, pokrývači, číšníci a kuchaři.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3923
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
- spanel
- Pokročilý
- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
Re: Výměna EGR ventilu
No, bohužel servis má své dodavatele, a ti jim samotný EGR nenabízí. Nicméně je to reklamace, takže je to boj servisu s jejich dodavatelem.
Jinak, o víkendu cca 450 km hlavně 1. třída a kus dálnice, průměrka cca 77 km/hod a spotřeba 5,3 l/100 km. Takže dobrý.
Jinak, o víkendu cca 450 km hlavně 1. třída a kus dálnice, průměrka cca 77 km/hod a spotřeba 5,3 l/100 km. Takže dobrý.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White
-
- Nováček
- Příspěvky: 27
- Registrován: 12.05.2015 20:37
Vysoká hodnota řídícího obvodu EGR
Zdravím,
mám takovou zvláštní závadu. Auto (FoFo 2008, 1.6 TDCI 80kw) mi už asi tak pul roku hlásilo závadu P0490-21 - vysoká hodnota řídícho obvodu EGR.
Neřešil jsem, egr fungovalo.
Jenže nedávno jsem si všiml, že mi jede neustále větrák na maximum aniž by byla spuštěná klima nebo regenerace.
Větrák dokonce jel na 90% což u regenerace jede myslím na cca 77% a u klimy pouze ukazuje forscan cca 55%.
Po 250km a jedné regeneraci se stav nezměnil. Tak jsem vzal forscan a vyresetoval řídící jednotku, klapku obtoku vzducho a EGR ventil.
Od té chvíle závada na EGR - zaseknutý v zavřené polože. Ten jsem rozebral a samotný nebyl zanesen, ale vnitřní el. část byla tak zoxidovaná, že jsem celý egr vyměnil.
Problém je ten že závada P0490-21 zůstala a to i po resetu hodnot nového ventilu. Auto netáhne, objeví se závada se zaseknutým ventilem.
Pokud smažu závady, auto chvilku jede v pohodě a potom zase ty stejné závady. Řídící obvod a zaseknutý ventil.
Na anglickém foru jsem pochytil, že problém by mohl být v MAF. Tak jsem ho zkusil odpojit zda je konektor v pořádku, zapojil zpět a auto chvilku jelo v pohodě i bez smazaných závad. Ale po chvilce zase bez výkonu.
Je možné, že je špatný MAF - snímač průtoku vzduchu a tím pádem je problém s řídícím obvodem egr?
mám takovou zvláštní závadu. Auto (FoFo 2008, 1.6 TDCI 80kw) mi už asi tak pul roku hlásilo závadu P0490-21 - vysoká hodnota řídícho obvodu EGR.
Neřešil jsem, egr fungovalo.
Jenže nedávno jsem si všiml, že mi jede neustále větrák na maximum aniž by byla spuštěná klima nebo regenerace.
Větrák dokonce jel na 90% což u regenerace jede myslím na cca 77% a u klimy pouze ukazuje forscan cca 55%.
Po 250km a jedné regeneraci se stav nezměnil. Tak jsem vzal forscan a vyresetoval řídící jednotku, klapku obtoku vzducho a EGR ventil.
Od té chvíle závada na EGR - zaseknutý v zavřené polože. Ten jsem rozebral a samotný nebyl zanesen, ale vnitřní el. část byla tak zoxidovaná, že jsem celý egr vyměnil.
Problém je ten že závada P0490-21 zůstala a to i po resetu hodnot nového ventilu. Auto netáhne, objeví se závada se zaseknutým ventilem.
Pokud smažu závady, auto chvilku jede v pohodě a potom zase ty stejné závady. Řídící obvod a zaseknutý ventil.
Na anglickém foru jsem pochytil, že problém by mohl být v MAF. Tak jsem ho zkusil odpojit zda je konektor v pořádku, zapojil zpět a auto chvilku jelo v pohodě i bez smazaných závad. Ale po chvilce zase bez výkonu.
Je možné, že je špatný MAF - snímač průtoku vzduchu a tím pádem je problém s řídícím obvodem egr?
1.6 TDCI 80kw, 2008
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5343
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Výměna EGR ventilu
Auto (Galaxy 1.8 TDCi) do 2000 ot. V podstatě nejede. Diagnostika (Forscan) vyhodila jednou chybu P0489 spolu s kontrolkou motoru a od té doby nic. Zkontroloval a prostříkl jsem konektor, ale žádná změna. Obnovení hodnot EGR proběhne v pořádku, ale žádná změna chování. Po přepnutí klíčku do polohy II je slyšet od EGR pískání. Živá data vypadají takto. Nepozdává se mi druhý řádek. Má někdo zkušenost s podobnou závadou?
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 790
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Výměna EGR ventilu
To dělá EGR i na mém Connectu 1.8 tdci a je OK
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.10.2021 08:12
Re: Výměna EGR ventilu
Zdravím,oživuji toto téma..nemáte někdo microcat?potřebuji najít správne číslo náhradního dílu (EGR ventilu) na mého focuse 1.6 TDCi 80kw
Ford Focus 2009 1.6tdci 80kw
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.10.2021 08:12
Re: Výměna EGR ventilu
Díky za odkaz,koupil jsem originál EGR od Valea (700444) dle těchto údajů by měl jít do mého focuse ale bohuželvyskakuji chyby P0490-61,P042F-61
Ford Focus 2009 1.6tdci 80kw
- dusanlulka
- Junior
- Příspěvky: 443
- Registrován: 04.05.2013 16:57
Re: Výměna EGR ventilu
Tak zatial je to OK pracuje ako ma.Namontoval (zadrôtoval )som ho len na skusku garaz nemam a vonku je zima
Dufam ze tato "odborna" montaz nezostane az do jari.
Dufam ze tato "odborna" montaz nezostane az do jari.
Naposledy upravil(a) dusanlulka dne 16.12.2021 14:08, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.10.2021 08:12
Re: Výměna EGR ventilu
Wow,good job!to nejdůležitější máš v pořádku a to je to že fungujeu mě je to naopak.
Já to také dělal včera venku..naštěstí nemrzne
Já to také dělal včera venku..naštěstí nemrzne
Ford Focus 2009 1.6tdci 80kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 12
- Registrován: 18.10.2021 08:12
Re: Výměna EGR ventilu
Tak mi to nedalo a koupil jsem třetí EGR ventil se stejným číslem jako byl na původním ERGu.vymazal zmiňované chyby a udělal nove nastavení egru ve forscanu.Bohužel se vůbec nic nezměnilo ...chyby naskočili hnedka po otočení klíčku,tudíž si myslím že chyba bude buď v konektoru nebo bude za potřebí origo diagnostika a nahrát úplně nové nastavení EGRu..
Když odpojím konektor k EGRu vyskočí mi chyba,ale auto jede úplně normálně.zacinam přemýšlet o nějakém přehrání softwaru aby vyřadil EGR úplně.tohle je vyloženě na palici.
Do Forda se mi nechce,neboť jejich ceny jsou víme všichni jaké a čekat tři měsíce než se milosrdné rozhodnou mě vzít se mi také nechce.
Nemáte někdo nějaký nápad co s tím????přeci nemůžu být jediný komu se tohle stalo?!
nepovolena inzerce
Když odpojím konektor k EGRu vyskočí mi chyba,ale auto jede úplně normálně.zacinam přemýšlet o nějakém přehrání softwaru aby vyřadil EGR úplně.tohle je vyloženě na palici.
Do Forda se mi nechce,neboť jejich ceny jsou víme všichni jaké a čekat tři měsíce než se milosrdné rozhodnou mě vzít se mi také nechce.
Nemáte někdo nějaký nápad co s tím????přeci nemůžu být jediný komu se tohle stalo?!
nepovolena inzerce
Ford Focus 2009 1.6tdci 80kw
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3923
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna EGR ventilu
A mas spravnej typ ? VIN auta ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host