Výměna EGR ventilu

Kofi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 58
Registrován: 22.05.2009 16:02
Bydliště: Buštěhrad

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od Kofi » 13.02.2013 12:29

Ahoj,
diskuzi jsem četl, ale nemáme stejné motory... Michal má 80 kW s DPF a já 66 kW bez DPF a tak nevím jestli je to stejné nebo ne. U Forda mi nabízeli EGR s kodem 1682737 za 10000 Kč.
Na internetu jsem pod stejným kodem našl na tento : http://www.eliteauto.cz/sekundarni-vzdu ... l-1682737/ za cca 6400 Kč. Může to být opravdu originál?
Na internete jsem našel, že k tomuto originálu je alternativa Valeo 700414, ale zase u tohoto neuvádějí v seznamu aut Focus, ale jen C-MAX... Máte někdo další zkušenosti s použitím neoriginálního EGR?
Děkuji
Ford Focus combi - 1,5 ecoboost 110 kw - 2015 - už nikdy více
Ford FOCUS
5D - 1,6 TDCi 66 kW, r.v. 2007

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od lucky.jack » 13.02.2013 12:56

Je jedno jestli je s nebo bez DPF. Akorát do 10/2005 byl jiný typ. Pak se už dával jen pod číslem co ti dali ve fordu.
Máš auto starší pěti let tudíž máš nárok na 20% slevu, takže tě vyjde na nějakých 8200,-.

Co se týče neorigo egru - je to na tobě, každopádně na něj máš 2 roky záruku. Ale stejně budeš s novým do servisu, aby ti ho zkalibrovali.
A co se týče originality od eliteauto - ty by asi nejspíš potvrdit(vyvrátit) oni. To ti tady nikdo nepoví.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

raymon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: 10.12.2011 17:54

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od raymon » 02.09.2013 10:29

Ahoj chlapi, vedeli by ste mi niekto cez zistit, ktory typ egr ventilu potrebujem na FF 1.6 Tdci 66 kw VIN: WF0SXXGCDS9C89893 ?

Diky moc.
FORD FOCUS 1.6 TDCi 66kW 2009 Obrázek

Mobb77
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 15.03.2015 08:22
Bydliště: Bílá Hlína, okr. Mladá Boleslav

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od Mobb77 » 24.07.2017 23:39

Zdravím, chtěl bych se zeptat co vše je třeba udělat po výměně EGR . Někde jsem tu četl něco o kalibraci? postačí mi k tomu ForScan? Nebo bude třeba návštěva servisu. Děkuji za informaci.
Ford Focus TDCi Kombi, MK2- 1.6 80KW

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od hihi » 10.04.2018 23:58

V neděli občas zřejmá ztráta výkonu při maximálním tahu (zjistit to při předjíždění je dost dobrý). Občas o chlup delší startování.
Forscan:
PCM DTC P0490-20
PCM DTC P042F-20

Takže doufám, že to bude v kablíku, na který mi tuším v pátek skápla brzdovka (to skouknu zítra). Případně mechanicky přidíraný nějakým bordelem.

Jaké máte aktuální zkušenosti?
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od hihi » 14.04.2018 22:35

Tak jsem to rozebral, vysypal saze. A pak jsem oddělal kryt s hallovou sondou. Odletěla pružina, což až tak nevadilo, našel jsem ji (je velká), ale ty dva rezistory vypadají orezle, navíc očmoudle... Takže až odejde elektronicky, tak vím, kam sahnout. Poskládal jsem to zpátky, vrátil na místo a nastartoval. Projel se a egr v pohodě. Reálně se ztráta výkonu vyskytla někdy v neděleli jednou , smáznul jsem chybu v paměti závad a od té doby dobrý. Takže doufám, že se to nedostalo do správné polohy jen díky tomu sypkému černému prášku.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 989
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od hihi » 13.02.2019 11:26

Hezký den všem. Potřebuji vědět, zda EGR https://www.automobilovedily24.cz/valeo/1093917 půjde do (mého) focuse: WF0SXXGCDS9B51519.
Přesněji, proč by neměl jít? V autě mám aktuálně zlobivé Valeo a vypadá úplně stejně. Pár stránek zpět je tu úplně jiná cenová hladina, proto ten dotaz. Díky.

(a už za tím jdou chyby MAFu :-(, takže výměna je nutná)

edit: a to je k mání od jiného výrobce za pár stovek... https://www.autodily-pema.cz/agr-ventil-kamoka-19044

edit2: vyměněno, je to OK. A ten MAF byl dírou v sání...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

buli999
Nováček
Nováček
Příspěvky: 91
Registrován: 24.08.2011 20:35
Bydliště: Pardubice

Chyba P1335 sa stale zapisuje aj po vymene EGR 2,0TDCi

Příspěvek od buli999 » 24.03.2019 00:11

Tak zo zufalstva sem zase idem pre radu. Fofo 2.0tdci 100kw mi pc vyhodil engine failure a fordiag chybu p1335. 5hodin dolovania, ale egr som vymenil a chyba je tam stale :( Aj ked vymazem, tak ostane vymazana, prejdem par km, zaparkujem, vypnem motor a nastartujem a chyba tam skoci zase ale motor ide tak ako ma normalne. Ale kontrolka cervena ma skrie. V com moze byt problem? Cez diag som dal servis egr po vymene, uspesne dokonci a ajtak. V com moze byt problem? Niekde som nasiel ze by to mohol sposobovat “pierburg”. Novy je zase za liter. Je to tym? Teda moze to byt tym? Alebo ? Pomoc!:(
Ford Focus MK2 2,0 TDCi 100KW (319 NM)/Chip 122KW (408 NM), r.v.2006

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od spanel » 06.04.2019 08:19

1.8 TDCi / 2006 EGR ventil.
Tak už na něj došlo. Začaly se nepravidelně vyskytovat jak oranžová kontrolka motoru, tak i hláška na displeji Engine systems fault. Na diagnostice P0490, P0489. Při 490 motor jakoby trochu škobrtnul, ale jinak žádný nouzák. Při 489 jen červená kontrolka u displeje a hláška, žádný nouzák.
On se poprvé ozval v cca 130 000 km, tehdy jej nějak v servisu Ford pročistili, a pak to bylo dlouho dobré. Ale s přibývajícími km k těm 200 000 se kontrolka jednou, dvakrát do roka rozsvítila, někdy ani ne, ale po novém startu to bylo vždy OK. Nyní, kdy je na tachometru přes 235 000 km to asi dozrálo.
Tak tedy do servisu, no, a jak je u tohoto motoru známo, výměna EGR včetně komplet sání, protože ta mechanická část ventilu je natvrdo nalisována do tělesa sání, a vypadalo to i na výměnu chladiče spalin. Jen vyčištění samotného ventilu nedoporučili z důvodu velmi pravděpodobného mechanického a tepelného opotřebení. Tak alespoň chladič naložili přes noc do rozpouštědla karbonu a pak to protáhli ultrazvukovou čističkou. Pak tam dali nové sání s EGR PIERBURG (PG 7.24809.71.0).
No, tak snad tohle už bude pro auto „nadosmrti“.
Naposledy upravil(a) spanel dne 29.04.2019 11:54, celkem upraveno 4 x.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

zezmen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 96
Registrován: 10.03.2019 08:51
Bydliště: Tábor

Re: Chyba P1335 sa stale zapisuje aj po vymene EGR 2,0TDCi

Příspěvek od zezmen » 12.04.2019 19:41

Zdravím,
zde bych se přiklonil spíše k selenoidu u EGR.
Může být prasklá hadička, zašpiněné konektory nebo KO.

V mém případě u starého focuse stejná chyba.
Výměna (750,-) , byl KO.

Možná to bude i tvůj případ.
Ford Focus MK2 HB 1.6 TDCi 66kW r.v. 2005
Ford Focus MK3 Kombi 1.5 TDCi 77kW r.v. 2015

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Výměna EGR ventilu - správný typ

Příspěvek od spanel » 29.04.2019 11:56

Tak po nějakém tom drobnějším ježdění jsem to Velikonočně otestoval cca 600 km silnice 1., 2., 3. třídy + dálnice. Žádné šolíchání, pěkně akcelerovat. Před jízdou vynulováno a spotřeba šla postupně dolů až na 6,1.
Poznatky: - motor má na volnoběh klidnější chod, snížila se hlučnost, a hlavně, zase to jde pěkně za plynem!

Po dalším jezdění mohu objektivně potvrdit, že auto jde skutečně velmi dobře za plynem, jak už dlouho ne před výměnou EGRu a sání. :palec_nahoru:

Dalším vysledovaným pozitivem je, že dříve, před výměnou, se stávalo, že po studeném startu, vyjetí z garáže, motor někdy po cca půl minutě jakoby zaškobrtnul, a někdy zhasnul, bez jakékoli závady v paměti. Po novém startu už to neudělal. Nyní se tento jev zatím vůbec neprojevil.

Včera absolvována STK s ME. Kouknul jsem na výsledky ME z roku 2017 a aktuální. Hodnoty kouřivosti zůstaly téměř stejné, zlepšil se však rozptyl mezi jednotlivými měřeními. Dále pak jsou o 100 vyšší volnoběžné otáčky.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

tomsi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.10.2019 12:09

P0489-61 Nízká hodnota řídicího obvodu EGR, EGR vyměněn.

Příspěvek od tomsi » 19.10.2019 12:36

Ahoj,
rád bych se poradil ohledně chyby, kterou mi nejsou schopny vyřešit servisy a jen se utápí peníze. Focus mk2 1.8 tdci 2005. Příkládám výpis DTC a nějaké hodnoty z forscan z oscila (nejsem mechanik, jen jsem koupil ze zoufalosti kabel a začal se tím zabývat sám když servisy neví).
Příznaky:
Při přidání plynu z volnoběhu jde občas motor škubavě pomalu do otáček. Jen při teplém motoru. Jakmile překoná cca 1800 až 2000 otáček, už to vyletí krásně. Někdy to skokovité postupné škubavé nabíhání otáček překoná, někdy spadne do nouzáku (System engine fault a červená kontrolka) . Dříve se to stávalo opravdu často, občas zaškubal a šel do nouzáku i za jízdy. Z toho důvodu byl vyměněn EGR před cca 6 měsíci. Problém poté zdá se téměř vymizel, už jsem se radoval, ale začíná se vracet tak jak jsem popisoval.
Důležité je, že za jízdy když je motor v otáčkách, když je v zátěži, se to nikdy nestane, taktéž když se nenechají spadnout otáčky na volnoběh. Problém je pouze když se přidá z volnoběhu. Typicky někde pomalu dojíždím 25km/h na volnoběh, zařadím za 2, přidávám plyn a pouštím spojku abych se zase rozjel. Pokud nastane tento problém, motor při pouštění spojky začne cukat a buď se vzpamatuje nebo hodí nouzák.
Říkal jsem si jestli neumím řadit, ale není to tím. Lze to vyvolat na volnoběh. Pokud na volnoběh přidám plyn, povede se občas vyvolat stejný problém. Pokud na volnoběj prudce sešlápnu plyn na podlahu, je velmi často cítit pomalý nástup otáček, někdy i takto kolísavý dokud to nepřeleze těch cca 1800.
Měl by někdo nějakou radu čím to může být, nebo typ na mechanika co by si věděl rady?

V záznamu z osciloskopu v posledním větším zvlnění aktivity egru se problém projevil za jízdy. Poté jsem zastavil vypl motor, zapnul motor a ukončil záznam, to je poslední vlnka na konci. Záznam z z osciloskopu ve forscan je v odkazu (příliš velký na přílohu). https://uloz.to/file/SsreTYRqYsTE/live-fsl
Auto má najeto 350tkm a kromě tohoto šlape jako hodinky.

Výpis chybových kódů:
===PCM DTC P0489-61===
Kód: P0489 - Nízká hodnota řídicího obvodu EGR

Dodatečný příznak závady:
- Signál je nad maximální hodnotu

Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá

Jednotka: Řídící jednotka motoru

Detail kódu závady

Nízká hodnota řídicího obvodu EGR

Toto DTC může být způsobeno :

Rozpojený obvod svazku vodičů

Zkrat v obvodu nebo v součástech.

Zkrat na ukostření

Ventil recirkulace výfukových plynů

Vadný nebo poškozený PCM.

===END PCM DTC P0489-61===

===OBDII DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby

Jednotka: Diagnostika vozidla OBD II

===END OBDII DTC Žádný===

===ABS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby

Jednotka: Antiblokovací brzdový systém

===END ABS DTC Žádný===

===HCM DTC B2611-70===
Kód: B2611 - ECU výstup na krokový motor pravého reflektoru zkratován na kostru

Stav:
- DTC přítomno v okamžiku požadavku
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen

Jednotka: Řídící jednotka světlometů

Detail kódu závady

ECU výstup na krokový motor pravého reflektoru zkratován na kostru

===END HCM DTC B2611-70===

===EPS DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby

Jednotka: Elektronicky ovládaný posilovač řízení

===END EPS DTC Žádný===

===IC DTC Žádný===
Chybové kódy DTC zkontrolovány, nenalezeny žádné chyby

Jednotka: Přístrojová deska

===END IC DTC Žádný===

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: P0489-61 Nízká hodnota řídicího obvodu EGR, EGR vyměněn.

Příspěvek od Andymaniac » 19.10.2019 19:51

Ahoj, aniž bych tedy viděl graf ti mohu vřele doporučit to EGR zaslepit u motoru a budeš mít klid. Respektive hlavně zjistíš, jestli to tím opravdu je. Pokud vím, tak EGR řídí PCM napřímo, to znamená, že je pouze PCM, kabeláž a EGR. Jedno z toho prostě nefunguje. Ten EGR ti vyměnili za novy ?
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

tomsi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 19.10.2019 12:09

Re: Výměna EGR ventilu

Příspěvek od tomsi » 20.10.2019 08:21

Ahoj, vyměnili za nový, alespoň to tvrdili a září tam novotou jako pěst na oko. Vyměněná je tedy zjevně jen ta pravá část, nevím co všechno se u tohohle má měnit.

Uživatelský avatar
Andymaniac
Junior
Junior
Příspěvky: 480
Registrován: 21.10.2011 10:42
Bydliště: Praha 8

Re: Výměna EGR ventilu

Příspěvek od Andymaniac » 20.10.2019 10:28

Aha, jestli teda dobře chapu, tak ti vymenili sice ten servo pohon, ale ventil jako takovy zustal puvodni, protoze vyndat co cely je pracny, musí dolu i turbo a tak. No takze dost pravdepodobne se ti zasekava samotny ventil a servo ho nepretlaci. Respektive on se zpet zavira pruzinou, takze ta ho asi nepretlaci. Opet rikam, zaslep to, je to práce na 10 minut a v materialu asi 100 korun a budes mit jasno.
Přílohy
EGR 1,8 TDCi zaslepka.jpg
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů