Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22.02.2022 11:10
Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Zdravím všechny....,
Přibližně už jeden rok jezdím s měkkým spojkovým pedálem. Byl vyměněn hlavní spojkový válec od Výrobce: LPR, neoriginální díl,tudiž replika. Po odvzdušnění to jezdilo týden možná 14 dní v pohodě, a po té opět změknul pedál. Tak mi bylo řečeno ,že to múže být ložiskem? Jenže brzdová kapalina neubývala, no a takhle se to táhne už rok. Prosím, kdo má tuhle zkušenost nebo jestli je to tím hlavním spojkovým válcem nebo jiná závada?? Děkuji všem za odpověd......
PS: typ motoru |: KKDA
Přibližně už jeden rok jezdím s měkkým spojkovým pedálem. Byl vyměněn hlavní spojkový válec od Výrobce: LPR, neoriginální díl,tudiž replika. Po odvzdušnění to jezdilo týden možná 14 dní v pohodě, a po té opět změknul pedál. Tak mi bylo řečeno ,že to múže být ložiskem? Jenže brzdová kapalina neubývala, no a takhle se to táhne už rok. Prosím, kdo má tuhle zkušenost nebo jestli je to tím hlavním spojkovým válcem nebo jiná závada?? Děkuji všem za odpověd......
PS: typ motoru |: KKDA
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Já dával LPR na FF1 už dávno a minimálně 100tkm už najeto mít musí a nebyl s ním jedniný problém. Originál už tekl. Myslím si, že kdyby přisával vzduch a zavzdušňoval systém tak by i tekl. A jediná jiná věc co mě napadá, že by na něm bylo blbě je, že by netěsnil a spojka by se sama vracela do záběru při vyšlápnutým pedálu.
Jak moc jste odvzdušňovali a jakým způsobem ?
Já to dělal vždycky na hodněkrát, brzdovka všude... Moc dobře to nešlo... Nakonec se mi nejvíc osvědčilo vždycky povolit ventil a nechat to volně téct. Z vrchu dávat pozor aby jí bylo dost. Pak zavřít a našlapat, vevnitř ten vzduch tak jako napěnil a znova otevřít a nechat odtéct.
Tady jsem našel i původní téma (na 1998-2004) možná tam bude něco zajímavýho i pro tebe.
viewtopic.php?f=67&t=23176
Jak moc jste odvzdušňovali a jakým způsobem ?
Já to dělal vždycky na hodněkrát, brzdovka všude... Moc dobře to nešlo... Nakonec se mi nejvíc osvědčilo vždycky povolit ventil a nechat to volně téct. Z vrchu dávat pozor aby jí bylo dost. Pak zavřít a našlapat, vevnitř ten vzduch tak jako napěnil a znova otevřít a nechat odtéct.
Tady jsem našel i původní téma (na 1998-2004) možná tam bude něco zajímavýho i pro tebe.
viewtopic.php?f=67&t=23176
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22.02.2022 11:10
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Co znamená hodněkrát? Min. 5 krát nebo víc? Způsob odvzdušněění, já to dělal podle Knížky :Jak na to? A jeden típek mě to odvzdušnoval bez doteku spojk.pedálu, jenom to povolil a zase zavřel ten odvzdušnovák. Takhle to udělal asi 3 krát. A v to autodílně, mě to odvzdušnoval taky,ale jak ,to netuším?
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Naposled jsem měnil spojku na S-maxu a cyklus otevření - našlapání - otevření jsem dělal asi 10x a celý to trvalo tak hodinu a půl. Když jsem myslel že mám hotovo - pedál byl tvrdej - šel jsem se umejt a když jsem sednul do auta 20 minut, zas to nebylo ono, tak jsem tomu pustil žílou ještě 2x. Asi by to chtělo podtlak, mám ho ale daleko a když jsem s nim dělal brzdy, štvalo mě, že přisává vzduch kolem závitu odvzdušňováku takže v hadičce pořád vidíš bublinky...
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 2971
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Lepší mi přijde naopak přetlakem - stačí víčko na nádobku brzdovky (buď vyrobit a nebo prodává třeba ATE k automatické plnicce), na kompresoru zredukovat tlak na cca 1 bar, nádobku naplnit po okraj, zavřít, nacvaknout hadici od kompresoru, otevřít odvzdušňovací ventil, dávat pozor na hladinu - jak klesne s dolní rysce, zavřít odvzdušňovací ventil a hotovo.
I u zavzdusnene spojky stačí jeden cyklus, pro sichr možné opakovat dle libosti - záležitost na slabou minutu.
I u zavzdusnene spojky stačí jeden cyklus, pro sichr možné opakovat dle libosti - záležitost na slabou minutu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Na hrdlo prazdnej flasky od brzdovky namotat tesniacu pasku. Flasu hore dnom nastrcit do nadrzky brzdovky. Na spojku uplne postacuje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 22.02.2022 11:10
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Zdravím všechny. Tak navážu předchozích článků ohledně výměny hlavniho spojkového válce. Před 6 dny asi mně byl vyměněn opět již po druhé hlavní válec spojky ! Problém se opakuje!!! Byl by mě někdo schopen už konečně,pokud možno říct nebo napsat,čím by to mohlo být???? Brzdovka se neztrácí ,nikde nic nekape ,neuniká a stále to přísává někde vzduch? Takže bud pomocný válec spojky ?? -- někdo tvrdí ano nekdo zase tvrdí, že by vyteklo ! a NEBO V TRUBKÁCH špatné těsnění ??
Děkuji všem za názor.
Děkuji všem za názor.
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
A co je tam všechno za problémy ? Jenom měkký pedál ? Když bude vedení zavzdušněný tak spojka při sešlápnutí vůbec nevystaví, myslím že i u malýho množství vzduchu by občas docházelo k tomu, že by tam šla rychlost přes zuby...
Kdyby teklo ložisko asi by se to projevilo na hladině brzdovky, jinak by asi chvilku trvalo než by to vysloveně teklo z prostoru spojky.... Spojka je originál ?
Kdyby teklo ložisko asi by se to projevilo na hladině brzdovky, jinak by asi chvilku trvalo než by to vysloveně teklo z prostoru spojky.... Spojka je originál ?
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.01.2020 11:15
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Ano ,jenom změkne pedál. Prostě nemá ten správný odpor. Ale při častém řazení se to jeví docela dobře. Když to třeba pčřes noc ,tak trochu změkne, nebo delší dobu neřadím,tak taktéž. Spojka nevím ,jestli je originál, já to koupil v bazaru před 2 rokama, za tu dobu se vyměnil jen ten spojkový hlavní válec,když to vubec nešlo a pak před týdnem po druhé , plus ještě 1.část spojkového vedení ( trubička+ hadice)
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.01.2020 11:15
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
A ještě dodám: Nebo to taky změkne ,když to nechám běžet motor na volnoběh ,cca 10 minut, to se minule taky stalo ,skoro jsem jsem nezařadil 1.stupen,až po našlápaní to teprve začalo řadit, ale n dneska na potvoru jsem byl u toho chlapa,který mi měnil ten 2. hlavní válec ,tak jsme to taky nechali přes 5 minut běžet na volnoběh a nic??? Pedál nezměknul, zajímavé ? Jestli je to i počasím??? Poněvadž se mi to taky minulý rok stejně chovalo, přes léto téměř v pohodě, pčřišla zima, a problém zase nastal !
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.01.2020 11:15
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
A další postup opravy mi navrhl, vyměnit komplet celou brzdovku a ovzdušnit. Tak nevím ,jestli to vůbec pomůže?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12850
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
To vyzera na lozisko, nie na valec. Po case sa asi vibraciami posunie poloha automatickeho nastavenia loziska voci pritlacnemu tanieru. Preto po dlhsom case mas prve vyslapnutie do makka. Vytlaci lozisko blizsie a az druhe zosliapnutie vytlaci pritlacny tanier.
Toto sa tu riesilo minimalne raz.
Toto sa tu riesilo minimalne raz.
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
To mě ani nenapadlo ale dává to smysl, že odešla pružinka co tlačí ložisko do lamely. Já měnim spojky jak ďas, tak jsem na tohle štěstí ještě neměl
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.01.2020 11:15
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
K EM: Takže tipuješ teda ložisko vyměnit?
-
- Junior
- Příspěvky: 221
- Registrován: 01.09.2011 17:22
- Bydliště: Nymburk
Re: Výměna hlavního spojkového válečku na pedálu
Jojo, a když tam budeš vem i celou spojkovou sadu, ušetříš si případnou další rozebírku.
Ford Focus HB 2.0i r.v. 2002
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Ford S-Max 2.0i r.v. 02/2008
Ford Focus HB 5dv. 1.6 16V r.v. 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host