1,6 tdci cuká

Odpovědět
mslanger
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04.04.2010 11:04

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od mslanger » 23.08.2015 12:30

Takže
v AutoViki na diagnostice žádná chyba, takže přehráli celé PCM (nejnovější SW). Ale ani potom v diagnostice žádná závada, která by naváděla na problém. Mechanik pak sledoval stav EGR. ten se postupně otevírá a jakmile je zcela otevřený, tak se skokově zavře. Je to poznat i na chodu motoru - ten se jakoby čas od času přidusil. Takže EGR je ten můj problém, který se projevil až při výměně MAFu. Auto má prý nadefinované nouzové mapy režimu provozu motoru při různých stavech problémů s čidly.
Nejvíc mě udivuje, že není nic v diagnostice závad vidět tato chyba.

Vyřešil jsem to dnes zaslepením EGR a vypadá to dobře (závadu to nepíše).
zároveň vyměněn palivový filtr (po rozebrání je čistý, ani voda tam nebyla).
:hhura:
Ford Focus II combi 1,6 Tdci 80kW (rok 2005)
pneu 195/65 R15, spotřeba léto: 4,7 L/100km, zima :5,3 L/100km (bufik)

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 17.09.2015 20:47

Dobrý deň, chcem sa informovať, všimol som si, že keď idem ,,tak normálne" ani nepridávam ani nebrzdím tak občas začne auto jemne ťukať, akoby do mňa jemnučko niekto zozadu narážal, neviem, ako tento probĺem vyriešiť, čítal som tu vo vlákne EGR, palivový filter atď....
Ja mám FoFo 1.6 TDCi, 80 kw, r.v. 2007, mám písané aj DPF ale keď som niečo opravoval tak mechanik mi povedal, že ja DPF nemám, že akože ono tam je ale ako nefunkčné?? Takže ak som dobre pochopil je akokeby vypitvané nejako??
Čo sa týka servisu, rozvody, vodná pumpa a tieto veci 196 000, palivový filter 199 000, teraz pred mesiacom menené turboduchadlo z vrakovisko, motorový olej na preplach, ProTec Engine Flush, olejový filter, vzduchový filter, nový motorový olej Ford Formula + pred víkendom som vymenil aj peľový filter...
Teraz neviem čo s tým, ono to niekedy ani nespraví, niekedy áno, teraz pri tankovaní som dal napr. dvojitú dávku zimného Vifu a zatiaľ nič, ale vravím, nerobí to vždy....
Chystám sa poriadne vyčistiť EGR, musím nájsť nejaký rozumný navod, a neviem čo ďalej? Čo by ste radili, čo s tým mám robiť?
Čítal som aj o ,,vraj" vynikajúcom aditíve Delphi Diesel+, vraj vie dať dokopy celý motorový systém?
Ďakujem za dobré rady, skúsenosti.

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 17.09.2015 20:48

Ešte musím podotknúť, auto ma aktuálne najazdené niečo cez 206 000 km.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 17.09.2015 23:38

Chce to potvrdit zda je dpf nebo neni
Když je to občas, tak to byva regenerace dpf. A co diagnostika? Elm327 z aukro.cz stačí
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 18.09.2015 12:40

Pozerám na tom aukre.cz tú Elm 327 a vyzerá to dobre, že si zistím všetky chyby na mojom aute, je to fakt taký skvelý výrobok s ktorým vychytám všetky muchy na mojom aute?
Ďakujem

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12873
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od stano. » 18.09.2015 13:15

Elm327 sa riesi inde.

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 18.09.2015 13:52

Neviem no vraj mam vykuchané DPF, to mi povedal mechanik, vraj ono tam je ale je vyrezané? z oboch strán?
Ale jazdím už dlhšie prevažne mesto a idem po 2100 ot a potom väčśinou preradím na vyšší prevod. stupeň, čítal som že mu treba niekedy šlápnuť na krk poriadne tak keď sa bude dať to skúsim lebo zda sa mi že mi ide motor akosi nasilu tak skúsim ho prevetrať trochu.

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 18.09.2015 14:01


Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 18.09.2015 15:24

Ford zónu taky řešíme jinde
Až budeš mít Elm 327 a vyctene chyby, tak napiš, co tam bylo
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

mslanger
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 04.04.2010 11:04

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od mslanger » 29.09.2015 20:55

pro: 12matess3
to co popisuješ, byl i můj pocit při jízdě. ELM nic neviděla, ani ve Fordu nenašli chybu.
Ale mechanik vyhodnotil závadu v EGR, kdy se postupně otvíral a pak skokově zavřel a to při volnoběhu a nebo při konstantních otáčkách. Prý je to jedna z poruch EGR ventilu. Jen při akceleraci a vysokých otáčkách se to chovalo korektně.
Zkus sledovat motor při volnoběhu a pokud se jakoby přidusí (zaškubne), tak je to ono.
Moje rada je zalepit a máš klid.
Ford Focus II combi 1,6 Tdci 80kW (rok 2005)
pneu 195/65 R15, spotřeba léto: 4,7 L/100km, zima :5,3 L/100km (bufik)

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 30.09.2015 18:34

Ďakujem za radu, neviem, teraz som to v podstate neriešil, ale minule som nalial VIF a bol kľud tuším, ale tiež to nerobí vždy, čo som tu čítal, najlepšie je EGR zaslepiť, ja som ho chcel pôvodne len poriadne vybrať a doma pod svetlom to poriadne vyčistiť, aj tie hadice, proste čo sa týka EGRu, tak všetko nech je na poriadku + zaslepiť ho.
Čítal som tu vo vlákne, že z Allegra.pl je možné objednať záslepku 1,5 mm a originál by mi pasovala, len už ju zrejme nemajú, pozeral som, že by som ju objednal a nieje už, máte niekto nejaký typ, kde ju zohnať za dobré peniaze?
Najskôr musím asi poriešiť ten EGR a zaslepiť, potom uvidím, či sa niečo zmení alebo ako, inak s autom jazdí aj otec, a ten stále v meste skoro a 123 a vyhodí rýchlosť ,, pre istotu", ja som tu čítal, že motor je dobré !Keď sa zohreje!, poriadne vytočiť až do obmedzovača, nech sa sadze vyfúkajú a bordele, potom že si pôjde motor aj lepšie v podstate, lebo už som mal pocit že na 2000 otáčkach išiel akokeby nasilu, tak mám ho poriadne vytáčať keď v tom budem sedieť sám??
Ešte jedna vec, je to asi každého osobný názor, zaujíma ma, ako to je s mojím motorom, keď je studený, jasne že nevytáčať, ale do koľko otáčok ísť max, aby sa nepoškodzoval motor, trebárs 2000 ? Asi to je každého vec, ale opýtam sa?
Ďakujem pekne za rady a postrehy.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od vita_k » 30.09.2015 21:23

to nepomuze. EGR kdyz je chybny, tak to oznami kontrolka motoru. Pak ani zaslepeni nepomuze.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

12matess3

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od 12matess3 » 01.10.2015 07:01

Tak teraz čo? Nechať to tak, kým nesvieti kontrolka, alebo zaslepiť a mať pokoj?
Nevie niekto, kde sa dá objednať záslepka?

Kamil-cz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 27.10.2010 20:29

Cukání motoru 1.6 tdci jednou za 200 km

Příspěvek od Kamil-cz » 06.12.2015 18:06

Ahoj dosud jsem nenašel konečné řešení.Kde byla závada? Mě auto škube při dlouhé jízdě po zhruba 200 km, asi na 5 minut.Myslel jsem vadný dpf filtr,koupen nový + palivový filtr,rozvody,olej a auto to dělá pořád.Další co jsem vypozoroval je že motor je vždy zahřátí a když zastavím tak je zaplej ventilátor chladiče a chladí motor.Když počkám na volnoběh na dochlazení tak potom už auto jede normálně.Začalo mi to dělat po výměně hadice turba,ve Fordu Rasino v Brně.Už to stálo hodně peněz a další investice jako platit znovu diagnostiku a závada pořád stejná.Ještě najít správný servis je problém.Auto jezdí na naftu z OMW a tankuji v Rakousku.Takže tím to nebude motor 1.6 tdci 80 kW 2007 Diky a pokud to tu někde je tak se omlouvám ale řešení jsem tu ještě nenašel.

Sloučení. Lucky.Jack

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: 1,6 tdci cuká

Příspěvek od vita_k » 06.12.2015 22:09

Bohuzel to delaji regenerace DPF, ktere se u nekterych aut proste dejou blbe - u me bylo to same :( . Vse tomu nasvedcuje - jen teply motor, interval, projevy - ventilator, cukani, atd.

Jestli to chces resit, tak pokracuj timto:
1. vymena regulatoru podtlaku turba
napr:
http://citroeny.eu/motor/2273-regulator ... 51116.html
bazar a vrakac samozrejma volba.
2. vymena senzoru tlaku railu-napr zde.
http://www.ford-focus.cz/forum/download ... &mode=view
3. vymena vzduch klapek bypassu IC (zoufalost)
4. egr (zoufalost)

Pokud vim, tak tu na to zatim nikdo neprisel.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti