1.6 TDCI MK2

Odpovědět
kubahosi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 20.12.2015 18:02

1.6 TDCI MK2

Příspěvek od kubahosi » 17.06.2022 12:58

Ahoj, ford focus mk2 1.6 tdci 2006 66kw , včera při plynulé jízdě mi začal mírně cukat motor, myslel jsem, že jsme píchnul, tak jsem zastavil a on kouř z motoru. Po vypnutí motoru šel dým i z výfuku. Nebyla voda. Na volnoběžných otáčkách svítila i kontrolka oleje, po sešlapnutí plynu zhasla. Jel jsem asi 1 km a voda zase pryč. Po zastavení jsem opět dolil vodu a pozoroval co se budě dít. Zpozoroval jsem po několika minutách zvlaštní zvuk uvnitř motoru jako by nalitá voda pod tlakem uvnitř do něčeho stříkala a ze sacích průduchu co jsou hned za vstřikama (taková plastová kravinka) jdou bublinky, jako by se celej motor přetlakoval ? Voda pod autem smíchaná nejspíš společně s olejem. Myslíte, že je to pouze těsnění pod hlavou nebo nevznikl někde neprůchozí průchod čeho si ? Jak se to může z ničeho nic stát ? Dál jsem nejel a odstavil, ale ztrácelo výkon. Děkuji.

noamd
Příspěvky: 1
Registrován: 20.07.2022 19:36

Pokles výkonu při akceleraci

Příspěvek od noamd » 20.07.2022 19:59

Dobré odpoledne, vážení Fordisté,
prosím o radu stran motoru 1.6 TDCI 80 kW ve Fordu Focus 2 před-FL.

tl;dr
Nedávno jsem po ne úplně vydařeném profesionálním a zapsaném chipu koncernového 1.9 turbochrochtu skončil s děravým motorem a koupil jsem právě zmíněného Focuse. Je z roku 2005 a nemá daleko k 200 kkm, ale je to pěkně vybavený sedan (Ghia) a tomu kukuči prostě nešlo odolat. Zatím jsem mu opravil a rozleštil oděrky, nechal udělat klasickou údržbu (olej, filtry) a vyměnit půl podvozku a PP blatník (rez). Čeká mě ještě sundat zadní nárazník, protože na obou stranách pod ním nenápadně vykukuje koroze, asi vyměnit kliku kufru (občas prostě neklikuje) a opravit klimu (ta neklimuje vůbec). S většinou zmíněného jsem počítal.

A teď k věci:
Dotaz souvisí s výkonem motoru, resp. jeho průběhem. Je mi jasné, že takto malý diesel spoléhá spíše na turbo a ohromný turboefekt z nižších otáček tomu je patrně poplatný (pokud ne, račte mě, prosím, opravit). Co mě ale překvapuje, je, že tah motoru není stálý. Když na to opravdu "šlápnu" např. při nájezdu na dálnici, nebo i při předjíždění (libovolný převodový stupeň), motor zabere nejdříve trochu sám, následně je cítit (a lehce slyšet) turbodmychadlo a záběr se zvýší, ale poté se všechen tah na chviličku ztratí. Je to velmi krátký okamžik, ovšem obzvlášť ve vyšších otáčkách to působí skoro jako by to motor na chvíli zcela vzdal a začal brzdit. Hned poté silně zabere a pokračuje v akceleraci.
Dotaz je jednoduchý - jde o vlastnost těchto motorů, příp. common railu? Nebo je něco špatně? A pokud je něco špatně, tak co? :)
Předem děkuji!

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti