Ztrata vykonu pri jizde

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od vita_k » 03.01.2019 15:22

Na to nikdo přesně nepřišel, dělá to když se regeneruje fitr dpf. Možná dpf už je špatný
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

kubahosi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 20.12.2015 18:02

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od kubahosi » 09.02.2019 14:42

ahoj, po týdnu jsem dotahl mechanika s diagnostikou k mému ford focus 1.6 TDCI Mk2 2005 který přestal jéct, diagnostika odhalila chybu vačková hřídel není synchronizovaná s klikovou hřídelí, copak by to mohlo být za chybu ?

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2714
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Jardak » 10.02.2019 16:39

KO rozvody, nebo řetěz mezi vačkami. Jak se motor chová motor při pokusu o start? Netočí jakoby bez tlaků?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 13:48
Bydliště: Loužnice

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Skoupe » 17.04.2019 14:47

Ahoj,
problém chcípání u mého auta byl vadný snímač otáček motoru....

Teď řeším jinou věc. Auto při sepnutí turba hučí jak vysavač. Nejspíš je problémem prasklá gumová spojka v koleni před hadící do intercooleru, kde chčije olej... Dokázal by mi někdo poradit, jak se to nazývá nebo jaké je číslo dílu pro objednání?
Nevim, jak to lépe popsat. Vlastně z intercooleru vede hadice nahoru do plastového kolena a tam je chycená sponou. Na druhé straně je gumový mezikus, který je děravý, je chycenou sponou a z něj je to zastrčené.. Asi do škrtící klapky.
Děkuji za pomoc..

Obrázek
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 997
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od hihi » 18.04.2019 00:56

Například "hadice sání". A dohledat podle obrázku. Ony se liší podle motoru a ne vždy je to hned vidět.
https://www.google.com/search?q=Hadice+ ... 80&bih=886
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 13:48
Bydliště: Loužnice

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Skoupe » 19.04.2019 13:06

to totiž vypadá,že ten mezikus uz se tam pak nedával...
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
Skoupe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 20.01.2018 13:48
Bydliště: Loužnice

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od Skoupe » 19.04.2019 13:08

je to krouzek - číslo dílu 12z07007 a je to rozervany. jinak by šel plast do plastu. ale hadice nová je už bez kroužku a je bez plast. kolena. celý guma.. nejspíš.


https://www.fordshop.cz/4-hadice-pro-in ... -ford.html
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0

Uživatelský avatar
hihi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 997
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od hihi » 19.04.2019 18:53

Proto je třeba se podívat. Já verzi bez plastu objednal na cardu za necelých 600,- (febi).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
paveld
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 08.11.2017 13:55

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od paveld » 23.05.2019 21:50

Také řeším nějaký problém s výkonem, týká se 1.6TDCI 80kW bez DPF (od výroby) - za jízdy, při prudší akceleraci do kopce zničeho nic přestalo turbo zcela tahnout, slyšel jsem boucnutí, spíše to znělo jako kdyby si silně něco odfouklo, než vyloženě tvrdá rána. Od té doby auto jede, jak bez turba, není tam sebemenší náznak toho, že by se turbo roztáčelo. Na rovince se rozjedu tak ke 3 tisícům ot., do kopce je to horší.

Kontroloval jsem podtlak k turbu, nikde nic neuletělo, v hadici vedoucí k turbu podtlak je, ale ne extra silný (hned za generátorem podtlaku je výrazně silnější podtlak). Po nastartování se po chvíli posune táhlo turba, ale po vytočení motoru už se táhlo nikam dál nehne.
Zjistil jsem, že je prasklina ve trubce výfuku mezi katalyzátorem a vlnovcem a místo kolem je dost okouřené - nejsem si jistý, ale myslím, že tohle předtím nebylo, necítil jsem smrad z výfuku, teď trochu cítit je. Může to mít na to vliv?

Diagnostika hlásí chyby: P0234 Turbo/Super Charger Overboost Condition, P0299 - Pohonná jednotka, P0504 - Pohonná jednotka, P138B - Pohonná jednotka
- všechny tyto chyby to hlásilo ale i předtím, kdy auto jelo uplně OK.

Mohl bych poprosit o názory, co by mohlo být špatně nebo zda mám hledat souvislost s tím naprasklým výfukem? Dík
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od phofy » 23.05.2019 22:53

Praskla hadice nebo intercooler

Uživatelský avatar
paveld
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 08.11.2017 13:55

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od paveld » 23.05.2019 23:06

Díky, na hadice jsem koukal a nenašel jsem nikde trhlinu, zkusim teda ještě omrknout ten intercooler.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
paveld
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 08.11.2017 13:55

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od paveld » 24.05.2019 12:34

Nikde jsem nenašel, že by to bylo prasklý nebo děravý, aspoň ne viditelně. Jen si řikám, že kdyby tam byla díra, asi to bude slyšet a to právě není.

Jak vlastně funguje podtlakový ventil turba? Pořádně se mi to nikde nedaří vygooglit :-(. Jestli tomu rozumim dobře, tak z generátoru podtlaku jde hadička do podtlak. nábodky, která zřejmě slouží na snížení podtlaku - protože na výstupu z ní je podtlak znatelně nižší (jinou funkci tam ale nemůže mít - je to jen kus plastu se vstupem a výstupem), z výstupu to jde do podlatkového ventilu, ze kterého je jedna odbočka do turba a druhá volně do prostoru zakončená něčím (nějaký mini filtr?). Pokud v okruhu není žádný podtlak, táhlo z turba se na maximum vysune, pokud mám podtlaky zapojené a nastartuju, pomalu se táhlo v turbu zasune dovnitř tzn. tam slabý podtlak jde. Při vytočení do vyšších otáček by aspoň dle tohoto se mělo táhlo opět vysunout: https://www.youtube.com/watch?v=rBS0f-TOusI (je to peugeot, ale stejný motor). Z toho by mi vyplývalo, že ve vyšších otáčkách ventil přepne a do turba nejde podtlak, ale vzduch z té hadičky, co končí volně v motorovém prostoru = táhlo by se mělo vysunout stejně, jako když do okruhu žádný podtlak nejde. A tohle se mi neděje, táhlo se nehne ani po vytočení motoru.

Takže ten ventil podtlaku by tedy v nízkých otáčkách měl mít propojený vstup z té podtlak nádobky s výstupem do turba a ve vyšších otáčkách by měl přepnout a výstup do turba propojit s výstupem co vede volně ven a zavřít vstup podtlaku?
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od memento » 24.05.2019 16:33

Prasklina na hadici sa tazko hlada. Ja som ju nasiel na x-ty pokus, ked som stlacal koleno za turbom. Este horsie bude ak je prasklina niekde na nedostupnom mieste.
Moj motor tahal, ale o moc viac dymil vyfuk na cierno (na rovnake mnozstvo paliva bolo malo vzduchu) a vyfucany vzduch cez prasklinu bolo pocut akoby som o par stupnov pridal ventilator vetrania.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
paveld
Nováček
Nováček
Příspěvky: 115
Registrován: 08.11.2017 13:55

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od paveld » 24.05.2019 20:46

Ještě jsem koukal na turbo a teď nevim jestli není nakonec problém v něm a nepřidřelo se - mají jít lopatky volně otáčet rukou? Jdou mi hooodně ztuha, rukou vůbec, pouze když zaberu šroubovákem a dost ztěžka. Přijde mi , že to jde až moc ztuha na to, aby se to turbo vůbec bylo schopno roztočit samo výfukovými plyny.
A druhá věc - má se na volnoběh točit? Podle mě by se logicky točit mělo, akorát pomaleji, pokud tam tedy neobtéká výfuk jinudy, dokud se nesepne ventil ve vyšších otáčkách a pustí to hlavní cestou.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9402
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Ztrata vykonu pri jizde

Příspěvek od phofy » 24.05.2019 20:54

Mají jít lehce, a ano i se točí na volnoběh pomalu 8)

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů