Ztrata vykonu pri jizde
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4026
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Ztrata vykonu pri jizde
Na to nikdo přesně nepřišel, dělá to když se regeneruje fitr dpf. Možná dpf už je špatný
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 20.12.2015 18:02
Re: Ztrata vykonu pri jizde
ahoj, po týdnu jsem dotahl mechanika s diagnostikou k mému ford focus 1.6 TDCI Mk2 2005 který přestal jéct, diagnostika odhalila chybu vačková hřídel není synchronizovaná s klikovou hřídelí, copak by to mohlo být za chybu ?
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Ztrata vykonu pri jizde
KO rozvody, nebo řetěz mezi vačkami. Jak se motor chová motor při pokusu o start? Netočí jakoby bez tlaků?
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Skoupe
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20.01.2018 13:48
- Bydliště: Loužnice
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Ahoj,
problém chcípání u mého auta byl vadný snímač otáček motoru....
Teď řeším jinou věc. Auto při sepnutí turba hučí jak vysavač. Nejspíš je problémem prasklá gumová spojka v koleni před hadící do intercooleru, kde chčije olej... Dokázal by mi někdo poradit, jak se to nazývá nebo jaké je číslo dílu pro objednání?
Nevim, jak to lépe popsat. Vlastně z intercooleru vede hadice nahoru do plastového kolena a tam je chycená sponou. Na druhé straně je gumový mezikus, který je děravý, je chycenou sponou a z něj je to zastrčené.. Asi do škrtící klapky.
Děkuji za pomoc..
problém chcípání u mého auta byl vadný snímač otáček motoru....
Teď řeším jinou věc. Auto při sepnutí turba hučí jak vysavač. Nejspíš je problémem prasklá gumová spojka v koleni před hadící do intercooleru, kde chčije olej... Dokázal by mi někdo poradit, jak se to nazývá nebo jaké je číslo dílu pro objednání?
Nevim, jak to lépe popsat. Vlastně z intercooleru vede hadice nahoru do plastového kolena a tam je chycená sponou. Na druhé straně je gumový mezikus, který je děravý, je chycenou sponou a z něj je to zastrčené.. Asi do škrtící klapky.
Děkuji za pomoc..
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 997
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Například "hadice sání". A dohledat podle obrázku. Ony se liší podle motoru a ne vždy je to hned vidět.
https://www.google.com/search?q=Hadice+ ... 80&bih=886
https://www.google.com/search?q=Hadice+ ... 80&bih=886
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- Skoupe
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20.01.2018 13:48
- Bydliště: Loužnice
Re: Ztrata vykonu pri jizde
to totiž vypadá,že ten mezikus uz se tam pak nedával...
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
- Skoupe
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20.01.2018 13:48
- Bydliště: Loužnice
Re: Ztrata vykonu pri jizde
je to krouzek - číslo dílu 12z07007 a je to rozervany. jinak by šel plast do plastu. ale hadice nová je už bez kroužku a je bez plast. kolena. celý guma.. nejspíš.
https://www.fordshop.cz/4-hadice-pro-in ... -ford.html
https://www.fordshop.cz/4-hadice-pro-in ... -ford.html
Je: Renault Megane GrandTour 1,33 Tce 85kW, 115k
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
Bylo: Ford Focus Mk II 1,6 TDCi 80kW
Volvo V70 2,4 D5 125 kW
Škoda Fabia Mk I 1,4 MPi
Fiat Punto Mk I 1,0
- hihi
- Pokročilý
- Příspěvky: 997
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Proto je třeba se podívat. Já verzi bez plastu objednal na cardu za necelých 600,- (febi).
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Také řeším nějaký problém s výkonem, týká se 1.6TDCI 80kW bez DPF (od výroby) - za jízdy, při prudší akceleraci do kopce zničeho nic přestalo turbo zcela tahnout, slyšel jsem boucnutí, spíše to znělo jako kdyby si silně něco odfouklo, než vyloženě tvrdá rána. Od té doby auto jede, jak bez turba, není tam sebemenší náznak toho, že by se turbo roztáčelo. Na rovince se rozjedu tak ke 3 tisícům ot., do kopce je to horší.
Kontroloval jsem podtlak k turbu, nikde nic neuletělo, v hadici vedoucí k turbu podtlak je, ale ne extra silný (hned za generátorem podtlaku je výrazně silnější podtlak). Po nastartování se po chvíli posune táhlo turba, ale po vytočení motoru už se táhlo nikam dál nehne.
Zjistil jsem, že je prasklina ve trubce výfuku mezi katalyzátorem a vlnovcem a místo kolem je dost okouřené - nejsem si jistý, ale myslím, že tohle předtím nebylo, necítil jsem smrad z výfuku, teď trochu cítit je. Může to mít na to vliv?
Diagnostika hlásí chyby: P0234 Turbo/Super Charger Overboost Condition, P0299 - Pohonná jednotka, P0504 - Pohonná jednotka, P138B - Pohonná jednotka
- všechny tyto chyby to hlásilo ale i předtím, kdy auto jelo uplně OK.
Mohl bych poprosit o názory, co by mohlo být špatně nebo zda mám hledat souvislost s tím naprasklým výfukem? Dík
Kontroloval jsem podtlak k turbu, nikde nic neuletělo, v hadici vedoucí k turbu podtlak je, ale ne extra silný (hned za generátorem podtlaku je výrazně silnější podtlak). Po nastartování se po chvíli posune táhlo turba, ale po vytočení motoru už se táhlo nikam dál nehne.
Zjistil jsem, že je prasklina ve trubce výfuku mezi katalyzátorem a vlnovcem a místo kolem je dost okouřené - nejsem si jistý, ale myslím, že tohle předtím nebylo, necítil jsem smrad z výfuku, teď trochu cítit je. Může to mít na to vliv?
Diagnostika hlásí chyby: P0234 Turbo/Super Charger Overboost Condition, P0299 - Pohonná jednotka, P0504 - Pohonná jednotka, P138B - Pohonná jednotka
- všechny tyto chyby to hlásilo ale i předtím, kdy auto jelo uplně OK.
Mohl bych poprosit o názory, co by mohlo být špatně nebo zda mám hledat souvislost s tím naprasklým výfukem? Dík
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Praskla hadice nebo intercooler
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Díky, na hadice jsem koukal a nenašel jsem nikde trhlinu, zkusim teda ještě omrknout ten intercooler.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Nikde jsem nenašel, že by to bylo prasklý nebo děravý, aspoň ne viditelně. Jen si řikám, že kdyby tam byla díra, asi to bude slyšet a to právě není.
Jak vlastně funguje podtlakový ventil turba? Pořádně se mi to nikde nedaří vygooglit . Jestli tomu rozumim dobře, tak z generátoru podtlaku jde hadička do podtlak. nábodky, která zřejmě slouží na snížení podtlaku - protože na výstupu z ní je podtlak znatelně nižší (jinou funkci tam ale nemůže mít - je to jen kus plastu se vstupem a výstupem), z výstupu to jde do podlatkového ventilu, ze kterého je jedna odbočka do turba a druhá volně do prostoru zakončená něčím (nějaký mini filtr?). Pokud v okruhu není žádný podtlak, táhlo z turba se na maximum vysune, pokud mám podtlaky zapojené a nastartuju, pomalu se táhlo v turbu zasune dovnitř tzn. tam slabý podtlak jde. Při vytočení do vyšších otáček by aspoň dle tohoto se mělo táhlo opět vysunout: https://www.youtube.com/watch?v=rBS0f-TOusI (je to peugeot, ale stejný motor). Z toho by mi vyplývalo, že ve vyšších otáčkách ventil přepne a do turba nejde podtlak, ale vzduch z té hadičky, co končí volně v motorovém prostoru = táhlo by se mělo vysunout stejně, jako když do okruhu žádný podtlak nejde. A tohle se mi neděje, táhlo se nehne ani po vytočení motoru.
Takže ten ventil podtlaku by tedy v nízkých otáčkách měl mít propojený vstup z té podtlak nádobky s výstupem do turba a ve vyšších otáčkách by měl přepnout a výstup do turba propojit s výstupem co vede volně ven a zavřít vstup podtlaku?
Jak vlastně funguje podtlakový ventil turba? Pořádně se mi to nikde nedaří vygooglit . Jestli tomu rozumim dobře, tak z generátoru podtlaku jde hadička do podtlak. nábodky, která zřejmě slouží na snížení podtlaku - protože na výstupu z ní je podtlak znatelně nižší (jinou funkci tam ale nemůže mít - je to jen kus plastu se vstupem a výstupem), z výstupu to jde do podlatkového ventilu, ze kterého je jedna odbočka do turba a druhá volně do prostoru zakončená něčím (nějaký mini filtr?). Pokud v okruhu není žádný podtlak, táhlo z turba se na maximum vysune, pokud mám podtlaky zapojené a nastartuju, pomalu se táhlo v turbu zasune dovnitř tzn. tam slabý podtlak jde. Při vytočení do vyšších otáček by aspoň dle tohoto se mělo táhlo opět vysunout: https://www.youtube.com/watch?v=rBS0f-TOusI (je to peugeot, ale stejný motor). Z toho by mi vyplývalo, že ve vyšších otáčkách ventil přepne a do turba nejde podtlak, ale vzduch z té hadičky, co končí volně v motorovém prostoru = táhlo by se mělo vysunout stejně, jako když do okruhu žádný podtlak nejde. A tohle se mi neděje, táhlo se nehne ani po vytočení motoru.
Takže ten ventil podtlaku by tedy v nízkých otáčkách měl mít propojený vstup z té podtlak nádobky s výstupem do turba a ve vyšších otáčkách by měl přepnout a výstup do turba propojit s výstupem co vede volně ven a zavřít vstup podtlaku?
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Prasklina na hadici sa tazko hlada. Ja som ju nasiel na x-ty pokus, ked som stlacal koleno za turbom. Este horsie bude ak je prasklina niekde na nedostupnom mieste.
Moj motor tahal, ale o moc viac dymil vyfuk na cierno (na rovnake mnozstvo paliva bolo malo vzduchu) a vyfucany vzduch cez prasklinu bolo pocut akoby som o par stupnov pridal ventilator vetrania.
Moj motor tahal, ale o moc viac dymil vyfuk na cierno (na rovnake mnozstvo paliva bolo malo vzduchu) a vyfucany vzduch cez prasklinu bolo pocut akoby som o par stupnov pridal ventilator vetrania.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
- paveld
- Nováček
- Příspěvky: 115
- Registrován: 08.11.2017 13:55
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Ještě jsem koukal na turbo a teď nevim jestli není nakonec problém v něm a nepřidřelo se - mají jít lopatky volně otáčet rukou? Jdou mi hooodně ztuha, rukou vůbec, pouze když zaberu šroubovákem a dost ztěžka. Přijde mi , že to jde až moc ztuha na to, aby se to turbo vůbec bylo schopno roztočit samo výfukovými plyny.
A druhá věc - má se na volnoběh točit? Podle mě by se logicky točit mělo, akorát pomaleji, pokud tam tedy neobtéká výfuk jinudy, dokud se nesepne ventil ve vyšších otáčkách a pustí to hlavní cestou.
A druhá věc - má se na volnoběh točit? Podle mě by se logicky točit mělo, akorát pomaleji, pokud tam tedy neobtéká výfuk jinudy, dokud se nesepne ventil ve vyšších otáčkách a pustí to hlavní cestou.
2005 Focus MK2 1.6TDCi 80kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9402
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztrata vykonu pri jizde
Mají jít lehce, a ano i se točí na volnoběh pomalu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů