Tlak turba ST225

Vše o motorech ST a RS
Moderátor:foki
Odpovědět
RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 07.07.2016 17:56

Je to v tom červenym kroužku ten regl plnícího tlaku kterej hledám? Jestli ANO, tak nejlepší přístup typuju ze spod někde na zvedáku co?
Přílohy
2007-ford-s-max-27_1600x0w.jpg

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 08.07.2016 19:20

Dnes jsem byl auto konečně vklidu projet, protože jsem s ním měl zasebou pouze prevoz z německa k nám.
Zaměřil jsem se za jízdy na to natlakování turba. Je jedno zda tam je 2q nebo 5q, je jedno jestli tomu šlápnu ve 2000otč/min nebo ve 4000itč/min. Trvá tomu vždy dobré 3s (odhadem), než se ručička vyšplhá lenivím pohybem na nějakých 0,9-1bar.

1) Jak dlouho trvá vám po sešlápnutí plynu, než se ručka dostane z leva do prava?
2) měl s tímto někdo podobný problém?
3) je možná příčina ten regulátor plnícího tlaku?

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 12.07.2016 05:59

Vložim ještě video, které jsem včera při cestě z STK natočil pro lepší představu. Soráč za kvalitu, špatně se řídí levou a pravou rukou natáči :D

https://www.youtube.com/watch?v=45omGVW2j7M
Je to akcelerace na trojku. První dva rozjezdy od 2000ot/min a třetí zhruba od 4000ot/min, vždy plnej plyn.
Tlačí vám to takhle taky? Jinak se mi zdá nějak tichej zvuk v interieru, jako by pořádně nešlapal Soundsymphoser.

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od 6666667 » 12.07.2016 10:59

Všechny tvé otázky jsou tady mnohokrát zodpovězeny.

Symposer se po načipovaní bezpečně protrhne. Když se protrhne dobře, tak jen nezesiluje zvuk do kabiny, když špatně uniká jím plnící tlak. Zkontrolovat, ideálně zaslepit. Pro zvuk v kabině oddělat vatu z pod kapoty.

dále zkontrolovat celou tlakovou část a podotakovat hadicové spony.

a to nejduležitějsí proste koupit MAP, MAF senzor a boost solenoid a vyměnit. Pak máš jistotu, že to co se kazí, špiní a čipováním trpí je v pořádku.

Jinak auto se zdá, že moc nejede otázkou co je tam za čip ..atd. ale i stage1 dokázala kolem 3000ot natlačit plný tlak tedy do červeného na 1.2bar. Takže zkontrolovat, vyměnit výše zmíněné a pojede to jako z praku.

https://www.youtube.com/watch?v=sPhbZgYnjgU
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 12.07.2016 20:35

Konečně nějaká reakce. Asi jsem špatně hledal, ale nic podobného na toto téma, teda krom zdejšího vlákna jsem nenašel.

Jelikož se zde dlouho nikdo na mé dotazy neozval, přihlásil jsem se do německého ST fora. Tam jsme došli k závěru, že to nachipované neni. U MK2 faceliftu je prej normální, že když je venkovní teplota nad 20C, tak se konstatní tlak turba zvedne z původních 0,65bar na 0,8bar a boost z 0,8bar na 1bar. Takže auto by mělo bejt v serii krom laďáku od CTH.

I tak mi ale přijde to natlakování takové lenivé. Zkontroluju teda nejprve ty spoje, hadice atd + zda neni porušena membrána na tom Symposeru.
Dají se ty čidla a regulátory tlaku nějak za jízdy ověřit přez diag? Nechce se mi zase jen tak kupovat troje snímače, když může bejt načatej jen jeden...

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od 6666667 » 13.07.2016 09:46

Hodně i spíš víc je toho v jednotlivejch galerkách.

Když nechceš jít cestou jistoty, tak jediný co bych doporučil je koupit boost solenoid a map, maf vyčistit v isopropylalkoholu. Diagnostikovat se to podle mne bezpečně nedá.

http://www.dreamscience-automotive.co.u ... -pack.html
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomin123 » 13.07.2016 10:31

Proc by to neslo s diag. ? Aktualni map tam je, ovladani solenoidu predpokladam take.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od 6666667 » 13.07.2016 12:42

Podle mně nejde diagnostikovat něco co "funguje". Žádné z tech věcí nebude vyloženě špatné, takže to by musel srovnávat s jiným ST za stejných podmínek. Taktéž to že je požadavek k otevření ventilu neznamená, že se ventil otevře fyzicky správně atd.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 13.07.2016 17:29

Máte někdo tuchu kde se dá koupit ten Soleniod? Našel jsem jeden pouze v inzerci. Na různých e-shopech s díly jsem vždy našel jen ten snímač plnícího tlaku a váhu vzduchu.

Tenhle měsíc koupím asi nejprve ten boost solenoid a možná ještě ten MAP. MAF asi až další výplatu, protože teď jsem cáloval dovozSTK, emise, pojistku a vystavení čistopisu.
Jako mohu tu váhu zkusit vyčistit, ale vím že to většinou nepomůže a nebo se pojebe...

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od Tomin123 » 14.07.2016 09:53

Ale jde. Pokud ma podezreni na regulaci tlaku/turba, tak lze z prubehu regulace usoudit jestli se
"trefovani do ciloveho tlaku" ECU dari, nebo "se s tim pere". Samo. se musi nejdrive vyloucit uniky apod.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 14.07.2016 10:10

No myslím si když se najde borec, kterej bude vědět na co za jízdy koukat a bude vědět které hodnoty jsou špatné nebo při nejmenšim podezřelé by mohl nějakým procentem určit zda je jedná např. o špatné hodnoty z MAF nebo MAP. Složitější úkol asi bude někoho takového najít ...

KaarlCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 19.04.2016 14:22

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od KaarlCZ » 14.07.2016 10:35

RonyV píše:Máte někdo tuchu kde se dá koupit ten Soleniod? Našel jsem jeden pouze v inzerci. Na různých e-shopech s díly jsem vždy našel jen ten snímač plnícího tlaku a váhu vzduchu.
Já kupoval boost solenoid a MAP sensort tady:
https://mlparts.cz/autodily/ford/focus- ... tId=205888
FoFo ST mk2, Bluefin Stage 2, Milltek 2.75" catback+decat,K&N kit sani, FMIC intercooler, BOV Forge

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 14.07.2016 12:26

Paráda, mockrát díky :palec_nahoru:
Ceny mají taky super, vezmu u nich MAP a Soleniod, škoda že mají MAF jen od Facet.

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od Tomin123 » 14.07.2016 12:38

Proc kupovat slepe novy MAF ???
Vzdyt tenhle motor ma wideband lambdu. Na ni se da krasne zkontrolovat jestli je smes optimalni (=MAF meri dobre), nebo to nekam ujizdi. 8O Vyhazujete zbytecne prachy ... :bebng:
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

RonyV
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 26.05.2016 06:25

Re: Tlak turba ST225

Příspěvek od RonyV » 14.07.2016 13:13

No a ty víš jak na to? Umíš to změřit za jízdy? Zda jo, tak rád přijedu, mám to k tobě kousek...

Taky se mi nechce zbytečně vyhazovat prachy, proto jsem se hned na začátku ptal, zda to jde za jízdy v diag. zjistit.
Ne že bych na to neměl, ale za uspořenej peníz ze zbytečného pořízení 3čidel, když to muže dělat jen jedno, by se dalo pořídit na STčko něco jiného :wink:

Odpovědět

Zpět na „Motory“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů