Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Rady, dotazy - podvozek, brzdy, atd.
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Bob Wolf » 10.07.2010 23:33

Zdravím všechny STčkáře

aktuálně řeším kvalitní upgrade především předních brzd na STčko. Prošel jsem si různá fóra, inzerce výrobců a oslovil jsem i zástupce firem AP Racing a Pumabild v UK.


Má vize je následující:

- upgradovat především přední brzdy s cílem zvýšit odolnost proti vadnutí (fading) především na okruhu a opakovaném tvrdém brzdění

- využít maximum prostoru ve standardních 18´´ ST kolech (tzn. instalovat brzdové kotouče s maximálním průměrem)

- použít výhradně 2 dílné, dělené brzdové kotouče (lepší tepelná odolnost oproti 1 dílným sériovým), minimalizace prostupu tepla směrem k ložisku kola

- použít výhradně kotouče z kovaného materiálu s drážkami nebo kombinací drážka / vrtání

- osadit brzdové desky fungující v podstatě ihned po vyjetí, bez nutnosti zahřátí, ale současně takové, které nebudou při tvrdém brzdění příliš rychle ubývat a současně nebudou odebírat příliš rychle materiál z kotoučů - optimálně např. desky Ferodo 2500 nebo 3000

- vyměnit standardní hadice za pancéřové

- použít sportovní brzdovou kapalinu

- sladit systém se zadními brzdami tak, aby předek nebyl "přebržděný" a zachoval se tovární brzdící poměr mezi předkem a zadkem auta

- dodržet aktuální rozpočet - tzn. vejít se do cca 60.000,- Kč

Ze zatím získaných možností mně v současné době vycházejí cca 4:


AP Racing - brzdový kit CP6628-1004 (343 x 28 mm, drážkované kotouče CG12/ dur.střed, třmeny typ CP6600, desky tvar CP6627D51 - materiál APF404, radiální uchycení třmenu)

BREMBO - brzdový kit 1A1.6012.A (4 pístkový A Group family - identický pouze s větším rozměrem pístků se používá v Octavia Cupu, drážkované nebo vrtané kotouče o průměru 328 mm, radiální uchycení třmenu)

PUMABILD.UK - 6ti pístkový brzdový kit, dělené vrtané kotouče o průměru 360 mm

WILWOOD - brzdový kit řady "Street Performance" - model "Superlite 6R Big Brake Front Brake Kit", 6 pístků, radiálně uchycené třmeny 6 SL Superlite, průměr kotoučů od 12,88 do 14´´ (firma garantuje použitelnost u velikosti kol 17 i 18´).


Cenově jsou nejdražší Bremba (64.925,- Kč + DPH), na 2. místě AP Racing (61.631,- Kč + DPH), americké Wilwood vycházejí cca na 55.000,- Kč + DPH a PUMABILD jsou nejlevnější - cca 43.000,- včetně DPH.

U AP Racing však negarantují, že kit bude na 100% pasovat do standardních 18´´ ST kol - poslali mi papírovou šablonu, kterou po vytištění bude nutno proměřit vnitřek kola - osobně si myslím, že je tam ale nedostanu :cry:

Máte - li někdo zkušenosti se seriozním, kvalitním upgradem brzd na STčku (nemám na mysli např. pouze výměnu brzdových desek nebo výměnu kotoučů za vrtané, ale o stejném rozměru), budu rád za všechny zkušenosti a poznatky. Je to přece jen dost peněz a chci se rozhodnout pro konkrétní typ brzd po důkladném zvážení :irre:


Za všechny užitečné rady, zkušenosti a doporučení předem díky.... 8)


Bob, Praha
Přílohy
AP Racing_brakes_343 mm.jpg
AP Racing_brakes_362 mm.jpg
AP Racing_brakes_362 mm.jpg (17.44 KiB) Zobrazeno 10876 x
Pumabild_brakes_360mm.jpg
sl4r-with-red-caliper-srp-run-in-rotor.jpg
Wilwood_kit_140-8031-DR.jpg
Wilwood_kit_140-8031-DR.jpg (52.44 KiB) Zobrazeno 10872 x
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3167
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ZonixX » 11.07.2010 01:57

Do vyberu bych zaradil XYZ, 355mm 6 pistky, plovouci kotouce, panc.hadice, za 1300GBP... http://www.xyz-auto.co.uk/products/Fron ... 52dUP.html

Rovnez Tarox dela min. 330mm kit pro Mondeo Mk3 - takze pasuje na 100% na ST225.. ale to byl nejaky predrazeny 10pistkovy set, rovnez 6pistkovy 330mm HiSpec, o teto znacce ale nevim zhola nic, tak to bude chtit prohledat net.. Taky nevim, jak je to s napasovanim na sirku origo 18" ST disku - tady to bude komplikovany mozna i u jinych znacek - nebo si mel na mysli tuhle garanci, ze se vejdou i na sirku, krome tech AP?? Na obvod je mi to jasny, na sirku ne.

Osobne bych se rozhodoval mezi Wilwoody a XYZ kvuli pomeru cena/vykon, u techto big brake kitu se domnivam, ze ty drazsi (Brembo, AP) nebudou fungovat o tolik lip v pomeru k jejich vysoke cene.
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Bob Wolf » 11.07.2010 10:58

Díky moc za tipy, tu firmu XYZ jsme neznal.....

Ohledně těch středů, pasujících na sirku STčka je situace bezproblémová např. u AP Racingu, BREMBA nebo PUMABILDu - všichni tito výrobci svoje kity nabízejí přímo na ST a středy mají přesně uzpůsobené (obdobně, jako jsi mi poslal odkaz na XYZ) .

AP Racing dokonce nabízí na STčko 2 možné rozměry kitů:

- kotouče o průměru 343 mm (u kterých mi poslali šablonu na proměření vnitřku kola ke zjištění, zda to tam půjde do standardních 18´´ - "However the standard ST wheel will not clear this big brake set up. Please print off P16 brake profile template to 100% scale, cut to shape and use as a template inside wheels to check for clearance"

- kotouče o průměru 362 mm - u kterých však jasně píšou, že nelze použít tovární STkola - viz:

http://www.grahamgoode.com/website/part ... tem=GGF540

Trošku jiná situace je u amerických Wilwoodů - ti mají aktuálně v nabídce cca 200 druhů kitů na v podstatě všechna současná běžná produkční auta - nicméně na jejich stránkách jsem zkusil vyhledat kit podle druhu auta a na ST to nic nenašlo.

Wilwoody však v ČR už cca 18 let zastupuje firma RENOVAK z Kostelce nad Orlicí,

http://www.renovak.cz/

kde mi napsali konkrétní nabídku na výrobu a montáž Wilwoodů přímo na ST, s použitím buď jen brzdičů, nebo celého kitu - s tím, že středy a upevnění vyrobí oni:

Wilwood:

možno postavit kit individuálně na zákazku dle přání zákazníka, tedy ne jen od Wilwoodu, záleží na požadavcích a výše investice... Možné jsou různé kombinace....

Často pracujeme s třmeny Wilwood 6 SL Superlite, mají nízký profil, takže se vejdou do širokého sortimentu ráfků, k tomu je možno použít třeba drážkované kotouče Wilwood, připravíme držáky třmenu a středy. Případně kombinace třeba toho 6 SL Superlitu s kotouči AP Racing jak na pevné, tak i plovoucí uložení - dle požadavků zákazníka, to samé platí pro rozměry.

http://www.renovak.cz/motorsport---hobb ... idlech.htm

dále odkaz na kit Wilwood - Rensport - Lotus Elise
55550,- Kč/kit + DPH.

Individuální stavba obnáší příjezd vozidla do naší dílny, 2 - 6 hodin na oměření všech dílů , po indivi.výrobě držáků a středů (cca 2-4 týdny) opět vozidla k nám do dílny, druhý dne je pak auto připraveno k odběru. - l



Takže nakonec asi půjdu do těch Wilwoodů - bude to na míru udělané, RENOVAK nabízí prima technické zázemí, mají všechny druhy brzdových desek a dělají na míru brzdy i pro WRC auta... a Wilwood je v současné době kromě BREMBA asi druhá největší firma (pokud se sortimentu týká) produkující brzdové systémy.
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3167
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ZonixX » 12.07.2010 14:12

koukal jsem na ceny tech kotoucu, Wilwood je na tom uplne stejne jak XYZ, tj. 10k za kus... menit je s nejvetsi pravdepodobnosti tak brzo nebudes, to bys musel pouzit nejakou frezu misto brzdovych desticek :D ...jinak je to urcite dobra volba - az to bude hotovo tak nezapomen odvazit puvodni brzdy, jsem zvedav jestli bude novy kit lehci ;)
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
Bob Wolf
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 609
Registrován: 20.07.2009 00:05
Bydliště: Praha

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Bob Wolf » 12.07.2010 17:50

ZonixX píše:koukal jsem na ceny tech kotoucu, Wilwood je na tom uplne stejne jak XYZ, tj. 10k za kus... menit je s nejvetsi pravdepodobnosti tak brzo nebudes, to bys musel pouzit nejakou frezu misto brzdovych desticek :D ...jinak je to urcite dobra volba - az to bude hotovo tak nezapomen odvazit puvodni brzdy, jsem zvedav jestli bude novy kit lehci ;)
Určitě odvážím, neboj - na 99% půjdu do 6tipístkového brzdiče z kované hliníkové slitiny typu Superlite 6L SR - ty mají mít hmotnosti od cca 4,5 liber, tzn. něco málo přes 2 kg na 1 brzdič....což není moc :P

Tato verze má současně všech 6 pístků vyrobených z nerezové oceli, což je myslím taky trošku výjimka na rozdíl od ostatních výrobců (materiál je použit jako ochrana proti korozi a především vzhledem k tomu, že tento druh nerezové oceli má nižší tepelnou prostupnost než "standardně" používané materiály na pístky).

Nerezové pístky jsou na tomto typu brzdiče hezky vidět na 2. fotce, kterou připojuji - černě lakovaný brzdič Superlite 6SL R osazený na drážkovaném kotouči o průměru 315 mm (já tam budu cpát 14´´ kotouč, tzn. cca 355 mm průměr 8O - měl by se tam vejít, včera jsem proměřoval vnitřní průměr standardního STčkového 18´´ kola, na které mám zimáky a je tam rezerva od vnější hrany tohoto typu brzdiče - při použití 355mm kotouče - k závažíčkům na vnitřní straně disku cca 1,8 cm - v podstatě to bude úplně to samé, co vidíš na první fotce - včetně červené barvy brzdiče)

Samozřejmě svou roli na snížení neodpružené hmoty by měl odvést hliníkový střed kotouče a skutečnost, že vlastní kotouč bude vrtaný.

Doufám, že materiály brzdových desek budou dostatečné - Wilwood v současné době produkuje celkem 11 ( :!: ) druhů desek - dle různého teplotního zatížení a výkonových parametrů - tak snad si vyberu ten správný druh :irre: To víš, bral bych osvědčené desky Ferodo DS 2500, ale ty tam asi nepůjdou dát......

Na zadek osadím stejné desky jako na předek, případně ještě vyměním zadní tovární brzdič za Wilwooda - asi 4 pístek. Kotouče dám dozadu drážkované a vrtané od EBC, o stejném rozměru jako jsou tovární (viz foto 3).

P.S. nebydlíš nebo nepracuješ někde na Praze 4 ??? Občas potkávám šedo-modré Mondeo ST 220 s pražskou RZ na Budějovické............... 8)
Přílohy
WILWOOD - 6 pístek.jpg
WILWOOD - 6 pístek.jpg (52.44 KiB) Zobrazeno 10677 x
WILWOOD 6slr 315 mm.JPG
EBC_Focus ST_rear_disc_280 mm.jpg
Focus II. ST - r.v. 2006, úprava Wolf Racing (340 PS,545 Nm), Bilstein B16 Gewindefahrwerk PSS9, AP Racing (kotouče 362 mm, 6 pístků) - desky Raybestos směs ST31, samosvorný diferenciál Quaife, výfuk MILLTEK turbo back, Semi Slick TOYO R888

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3167
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ZonixX » 13.07.2010 11:25

tak ty jsou lehke 8O ..buhvi, kolik vazi jeden ten Volvacky trmen, co tam mas ted, ty ingoty museji vazit snad 4kg jeden :lol: ..kdyz jsem menil ty sve za Mk3, tak jsem vedel, ze pridam vyrazne na neodpruzene hmote jak kotoucem tak trmenem, zarazilo mne ale, nakolik je ten rozdil citit v rizeni - je o malo tuzsi (rozumej tezsi) a jediny vyrazny rozdil je v jizde po/v kolejich, kdy se s tim musim prat o neco vic (pri me konstituci je slovo prat na miste :mrgreen: )

U te zadni napravy by to taky melo mit smysl.. i kdyz brzdi dejme tomu z 20% toho co predek, tak diky lepsimu davkovani by nad ni mohla byt vetsi kontrola a mensi sance zablokovat se a nutit k zasahu ABS-ko.. tady ale hlavne pomuzou ty pancerove hadice.


Pres Budejarnu nekdy jezdim - a jednou za cas na bryndzove halusky do Antala :) a jinak mam starsi cernou ST200ku viz podpis, ne 220..

..btw Bobe, az tady bude soutez o nejvetsiho grafomana, tak dostanes muj hlas :palec_nahoru: :D
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

Uživatelský avatar
petko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: 26.02.2010 12:49
Bydliště: Bošany

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od petko » 19.07.2010 14:33

chcel by som sa spýtať či nestačí vymeniť len kotúč a platničky za nejaké ap racing a podobne? či jednoducho treba vymeniť aj strmene?

by som výmenu riešil len na prednej náprave a teda ďalšia otázka znie či by bolo možné po výmene dať predné kotúče dozadu a teda aj so strmenmi, teda pokial by so v predu riešil komplet kit?!
Ford Focus ST225, 3D, Electric orange, DSCI induction kit, DSCI (RADTEC RADIATORS) intercooler, Quife ATB helical LSD differential - M66, Tomason TN5, 19"-8,5J, Vredestein - 235/35, Mongoose kompletka (roll in 4")......(ide sa ďalej!) :-)

Uživatelský avatar
ZonixX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3167
Registrován: 14.07.2009 22:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ZonixX » 19.07.2010 14:58

petko - zalezi od toho ceho bys rad vymenou dosahl a kolik jses ochoten investovat do upgrade-u.. chces aby to lip brzdilo za bezneho provozu? Nebo chces serioznejsi oporu na delsi radeni na okruhu? Chces citlivejsi davkovani brzdneho ucinku?

Obecne plati, ze pokud zachovas puvodni rozmer kotouce, puvodni trmeny - nezmenis odolnost systemu (prostup tepla) a prakticky prichazis o moznost zvetseni brzdne sily.. za teto varianty ti zustava jenom laborovat s jinou smesi na destickach a kotoucem, tzn. pokud zvolis smes s vetsim koeficientem treni, tak dosahnes vetsiho brzdneho ucinku ale nepomuzes davkovani, odolnosti na delsi zatezi, max. vymenis brzdove hadicky za "pancerove" a tot vse...

Samotnym zvetsenim prumeru kotouce silnejsiho brzdneho ucinku taky nedosahnes (pouze vetsi odolnost proti vadnuti kvuli rozvodu teplu na vetsi plose) -> proto nove trmeny, ktere jsou zasadne tuzsi a misto roztahovani samych sebe sviraji desticky + hlavne maji v techto kitech vetsi prumer pistku a tim dosahuji vetsi brzdne sily..

Takze jednoznacne jit do kitu. Predni trmeny vzadu nevyuzijes - potrebujes totiz ovladani rucni brzdy.
Fiesta ST180 '16 Stage 4
Honda Civic FK2 '10

ex: Honda Civic EP2 '02, Nissan 350Z '06, Ford Ka '01, Mondeo ST200

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od HmerX » 24.08.2010 22:20

Další možnost UpGrade: http://shop.k-sport-germany.com/index.php?k=20584 průměr kotouče možno až 400mm :twisted:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
kysko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 180
Registrován: 16.08.2010 20:46
Bydliště: Trenčin Slovensko

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od kysko » 11.09.2010 11:48

aktualne: Ford Mondeo 2.5T
bolo: Ford Mondeo ST tdci 10/2007 Maschine Silver,motor 2.2 114KW/155PS Euro IV ,Eibach PRO-KIT -40/-40 ,Bluefin Stage II , AIRTEC intercooler ,GW De-Cat ,

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od HmerX » 11.09.2010 12:04

Nazdar kysko , vítaj tu :) a šup urobiť galerku v Mondeo sekcii :wink:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

Uživatelský avatar
Takeshi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1503
Registrován: 08.08.2010 20:32
Bydliště: pilSN

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Takeshi » 11.09.2010 22:45

tak co závodníku už jsi tam nainstalil nějaký brzdy
prej 4x bubny z feldy jsou nejlepší kombinace :mrgreen:
ex Focus ST 200hp
ex Focus RS399 hp
ex Ford turboKUGA Mk2 TDCi 180hp
nyní BMW 335d
pokrok nezastavíš :cooler:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ballu » 12.09.2010 11:23

Dle mého názoru na první příspěvek. Připadá mě to jako, chci auto , aby mělo 400 koní a žralo 5 litrů. V žádném případě zvětšená účinost brzd nebude bez opotřebení kotouče nebo destičky. Druhý názor je ten, že za kvalitou brzd nesmí v žádném případě zaostávat i kvalitní podvozek. I sebelepší podvozek neunese brzdé síly a rozvlní se a to může být kvalitnější ST i RS. Na tyto brzdy již musí být i zesilované podvozky.
Odkazy na kotouče, které jsem prohlížel, montované na autě zaostávají za fyzikálními zákony - vzduchotechnika. Kyž tak mě opravte, ale děrované a drážkované kotoče jsou rozličné na pravou i levou stranu, to samé k těmto kotoučům i sada na pravou i levou stranu destiček ? Veškeré větrací otvory do vnitřního žebrování by mělo jít pod 45st. aby dírky tvořily turbínové lopatky, sklon drážek pro odvod plynů na destičkách musí mít sklon drážky nebo děrování ale směrem odstředivého efektu a ne proti němu.
To jsou mé názory a zkušenosti s úpravama brzd v socialistických podmínkách před x léty pro kámoše ale které stále platí.
Rozdíl v dnešních brzdách je v množství pístků - delší chod pedálu ale jemnější dávkování brzdného efektu a materiálem kotouče a destičky. Ostrost brzd je dána volbou mat. kotouče nebo destičky ale vždy něco za něco, výdrž jednoho dílce překoná druhý ale nikdy nebude opotřebení stejné, to by vlastně fyzikálně vůbec nebrzdilo.
Dle zkušeností, stačí koupit kvalitní kotouče, k nim měké destičky,vše v ceně do 8 tisíc. Pak jen sehnat soukromníčka, který má frézku s děličkou v garáži. Musí se rozpočítat rozteč děr pro odvod plynu /příčina vadnutí brzd/, aby nešli do žeber a ze 3 drážky na povrchu pro rychlý odvod nečistot/voda s prachem atd/ z brzdné plochy , to samé drážky 3mm se sklonem na na destičkách, kde se nechává 2-3 mm neproříznuto , pro zachování pevnosti.Pravou a levou stranu provést zrcadlově. Myslím si že tě to přijde i s úpravama do 15 tisíc Kč a při dupnutí na brzdy tě od rozbití huby o přední sklo, zachrání pásy. :(
Pro koníčka ,ikdyž lítání na okruhu těch 50 litrů se dle mne nevyplatí, jen třeba dokupováním destiček za 10tisíc po 500km :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Marťas
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9172
Registrován: 13.04.2008 12:50
Bydliště: Edinburgh / Havířov

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Marťas » 12.09.2010 14:35

Na druhou stranu vrtani der ci drazek do hotovych kotoucu ovivni jeho pevnost a treba i vyvazeni. Casto slychavam, ze kotouce praskaji mezi dirami (napr. Zimmerman) ci se vlni. Urcite je lepsi koupit jiz hotove vyrobky, nez si diry vrtat doma :nnou:.
Treba konkretne pro ST je vynikajici upgrade brzd (zkusenosti mnoha majitelu v UK) nechat puvodni kotouce + desky Ferodo DS2500 + kvalitni kapalina + panceraky. Kotouce sice mizi trosku rychleji, ale brzdy jsou jako z jine dimenze :wink:.
Obrázek
Byl : Focus ST2 - 213kW
Byl : Freelander 2 S - 118kW
Byl : Fiesta Mk7 - 60kW
Je : Vauxhall Corsa VXR - 141kW
Je : Suzuki SV650 - 55kW
Je : BMW 520D - 128kW


...uz nic nedovolene neprodavam :P

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od ballu » 12.09.2010 15:47

Měl jsem na mysli neděrované upravit, ale chce to zkušenost.Jak píšeš, dají se koupit Zimmermany ale ty oproti ostřejším /jen 3-4 otvory v řádku/, mají děr jak řešeto , tak to jen pro oko, že to dobře vypadá a praská to mezi děrama . Já mám taky Feroda desky na Brembách kotoučích , ale nadělány drážky pilkou na železo v destičkách směrem odstředivé síly, a je to znát , brzdy zahřátím zvyšují účinnost a přitom nevadnou / plyn nedělá polštář mezi deskou a kotoučem/, když na nich podržím nohu. :palec_nahoru:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti