Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Rady, dotazy - podvozek, brzdy, atd.
Moderátor:foki
Odpovědět
st260
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 02.01.2016 20:31

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od st260 » 12.01.2016 18:41

ja to uz neriesim kazdy to ma inak ...poskodi sa ci praskne aj pri klasickom kotuci ked je unaveny ci pokriveny nekvalitny material...mal som cest sa vozit s vrtanymi a drazkovanymi ...ta ucinnost brzd od klasickych bola omnoho vecsia a ani sa tak neprehrievali a ani sa nestazovali nato ...takze kazdy to ma rad inak..takze david to je uz na tebe ako sa rozhodnes ....ale urcite st blato by som nedaval ked mas vyssi vykon ako v serii

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od r0mik » 12.01.2016 19:12

st260:

logicky ty drazky budou vice hoblovat desticky. Samozrejme vnitrni desku vice protoze na ni primo tlaci pistek brzdoveho trmenu, vnejsi deska je jen "plovouci"

U auta s napr 4pistkovymi brzdici to vnitrni i vnejsi desku ohobluje stejne
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od 6666667 » 13.01.2016 10:16

Vrtané - Psal jsem horší odvod tepla z povrchu kotouče. Jde o to že drážka naruší po celé ploše vysokoteplotní plyny, které vznikají na povrchu kotouče (mezi kotoučem a destičkou) a ty způsobují vznik cementitu (karbidu železa). Ten je tvrdší než zbytek litinové kotouče a vznikají nerovnosti na kotouči, horší brzdící účinek, vibrace....
Velmi záleží také na kvalitě litiny, ze které je kotouč vyroben. Zejména na obsahu uhlíku.

Z pravidla ve všech závodních aplikacích se používají drážkované kotouče.

Když už něco kvalitního pořídíš, záleží opravdu velmi na správném zajetí.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

st260
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 02.01.2016 20:31

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od st260 » 13.01.2016 12:55

vy mate taky nazor ..len nechapem preco na vykonne seriove auta potom davaju vrtane s drazkovanim ...ked je to zbytocnostou ...potom zbytocne sa vyrabaju ked nemaju zmysel a su horsie a drahsie

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 13:26

tomcar píše:Jestli je nutné vrtané/drážkované si nejsem jistý ale určitě nějaký lepší , protože po nahození DS2500 na seriový kotouče auto brzdí skvěle ale jen chvíli, pak se ty desky začnou "sklit"(říkámli to dobře?!?) a jdou do kopru, ty desky jsou na to moc tvrdý :mrgreen:
Díky za info, jen by mně zajímalo, co znamená lepší než sériový (aby to fungovalo). Ty lepší co znám atd. stojí kolem 8.000,-Kč.
Existuje něco "lepšího", co bude fungovat kolem 5.000 za oba kotouče?
Nebo se na to mam vysrat a počkat až našetřim a koupit pořádný kotouče jako to udělal messenjah (Ultimaxy).
Jestli to bude hladký kotou, bude mít drážky, nebo díry je mi jedno :perfect:

Nebo tam dám sérii, i tak nebrzdí špatně... A budu mít klid

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 13:29

6666667 píše:Vrtané - Psal jsem horší odvod tepla z povrchu kotouče. Jde o to že drážka naruší po celé ploše vysokoteplotní plyny, které vznikají na povrchu kotouče (mezi kotoučem a destičkou) a ty způsobují vznik cementitu (karbidu železa). Ten je tvrdší než zbytek litinové kotouče a vznikají nerovnosti na kotouči, horší brzdící účinek, vibrace....
Velmi záleží také na kvalitě litiny, ze které je kotouč vyroben. Zejména na obsahu uhlíku.

Z pravidla ve všech závodních aplikacích se používají drážkované kotouče.

Když už něco kvalitního pořídíš, záleží opravdu velmi na správném zajetí.
Díky za vysvětlení. Tohle zní rozumně a logicky.

tomcar
.
.
Příspěvky: 48
Registrován: 01.05.2014 11:02

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od tomcar » 13.01.2016 14:53

Hele nechci vařit z vody takže se přiznám, že nevim. D2500ky mi teď ležej v garáži a až budu muset měnit tak koupim nějaký taroxy takový co sem posílal bo tak prostě něco lepšího, jasný že drážkovaný žerou destičky víc ale já při běžný nesportovní jízdě na delší trasy brzdy skoro nepoužívám( STčko fakt dobře brzdí motorem , třeba A3 1,4TSFI to je na kvalt skoro jak na neutrál :D ) a při rychlý jízdě pak budou oproti serii dost znát. Seriový sou velmi dobrý , ale nějak bych řek že zbytek auta je aktuálně na vyšší urovni než ty brzdy, toť vše.
Focus ST+ , Bluefin ST1, RS clutch, QUAIFE, bilstein B6

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od Nonid » 13.01.2016 14:58

S timhle se Ford potyka dlouhodobe, i Focusy mk1 jezdej lip, jak brzdej :dih:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 15:38

tomcar píše:Hele nechci vařit z vody takže se přiznám, že nevim. D2500ky mi teď ležej v garáži a až budu muset měnit tak koupim nějaký taroxy takový co sem posílal bo tak prostě něco lepšího, jasný že drážkovaný žerou destičky víc ale já při běžný nesportovní jízdě na delší trasy brzdy skoro nepoužívám( STčko fakt dobře brzdí motorem , třeba A3 1,4TSFI to je na kvalt skoro jak na neutrál :D ) a při rychlý jízdě pak budou oproti serii dost znát. Seriový sou velmi dobrý , ale nějak bych řek že zbytek auta je aktuálně na vyšší urovni než ty brzdy, toť vše.
S mýma 260k to není oproti sérii o moc víc, ale i tak je auto rychlejší (hlavně krouťák je mohutnější) a lepší brzdy se hoděj vždycky. Asi to vyřešim tak, že dojezdim tyhle brzdy kov na kov (zatím jsou v pohodě a je to otázka týdnů, měsíců možná) :lol: , když stejně v zimě jezdim jak s hnojem a pak koupim prostě lepší kotouče. Teď se mi to zrovna moc nehodí do rozpočtu, když mně bude servis stát dalších +20.000,-Kč i bez brzd. Holt si našetřim a dám tam něco, jak si posílal ty, nebo zajedu na nějakej srazík v Praze a poradim se.

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 15:39

Nonid píše:S timhle se Ford potyka dlouhodobe, i Focusy mk1 jezdej lip, jak brzdej :dih:
Nemyslim si, ze by brzdil spatne v serii...

tomcar
.
.
Příspěvky: 48
Registrován: 01.05.2014 11:02

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od tomcar » 13.01.2016 15:42

Jojo tak sem to myslel neb odhadem jsem na tom vykonově podobně ale na brzdě jsem ještě nebyl tak nemůžu soudit :D. Jinak vim že je to trochu mimo téma ale co na autě budeš dělat za servis za 20ku?
Focus ST+ , Bluefin ST1, RS clutch, QUAIFE, bilstein B6

vhanzl
.
.
Příspěvky: 86
Registrován: 09.09.2013 17:19
Bydliště: Frýdlant

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od vhanzl » 13.01.2016 16:18

Já jsem nakonec skončil u varianty brzdiče Brembo 4-píst z EVO IX (starší v dobrém stavu +- 9tis. Kč), plovoucí drážkované kotouče pr. 345 od MDCOMPONENTS (7 tis. Kč) a destičky WINMAX W3 od Vojty Štajfa (cca 6 tis.) + úprava brzdičů a výroba držáku vlastní výroba) a RSko brzdí jako prase. Třmeny je třeba předělat na radiální kotvení a vyrobit držáky. Kdyby měl někdo zájem mohu poskytnout 3D data na úpravu.
Ford Fiesta RX
Ford Focus RS MkII 4x4
Ford F150 Raptor
Ford Kuga 2,0 TDCI MkII

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 16:35

vhanzl píše:Já jsem nakonec skončil u varianty brzdiče Brembo 4-píst z EVO IX (starší v dobrém stavu +- 9tis. Kč), plovoucí drážkované kotouče pr. 345 od MDCOMPONENTS (7 tis. Kč) a destičky WINMAX W3 od Vojty Štajfa (cca 6 tis.) + úprava brzdičů a výroba držáku vlastní výroba) a RSko brzdí jako prase. Třmeny je třeba předělat na radiální kotvení a vyrobit držáky. Kdyby měl někdo zájem mohu poskytnout 3D data na úpravu.
Nejsem tak technicky zdatnej, abych něco takovýho udělal a zrovna do brzd se "srát" nechci...
K těm kotoučům od MDCOMPONENTS... Taky jsem nad tím přemýšlel a sjel se si pár fór a docela mně zamrazilo z toho, co jsem se dočetl. Nebudu se rozepisovat a nechci dělat závěry, pokud chceš podívej se sám.

david.britva
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 23.06.2013 15:18

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od david.britva » 13.01.2016 17:01

tomcar píše:Jojo tak sem to myslel neb odhadem jsem na tom vykonově podobně ale na brzdě jsem ještě nebyl tak nemůžu soudit :D. Jinak vim že je to trochu mimo téma ale co na autě budeš dělat za servis za 20ku?
Mám 153xxx a všechno je původní. Nechce se mi to rozepisovat, protože sám nevim, co mě čeká a nechci něco přivolávat. Jinak všeobecně chystám generálku podvozku.
Tlumiče (Bilstein B6, nebo HP Sporting), pružiny Eibach. Výměna špatnejch silentbloků (asi za Power flexi). Kontrola ramen, stabilizátorů atd. Někdo mně ještě strašil reakční vzpěrou, ale to uvidim. Jo a pravidelná výměna oleje (ten taky něco stoji :lol: )
Jestli mi chce někdo s něčim poradit/ doporučit, vše vítám.

Uživatelský avatar
TomVany
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 393
Registrován: 07.11.2013 20:17

Re: Focus ST - kvalitní upgrade brzdového systému.

Příspěvek od TomVany » 13.01.2016 17:03

Ja se přiznám ze jsem mel na Fabii od MD components předek komplet a zadek jen větší kotouc s úpravou adapterem.
Ale asi uz nikdy.
Adaptér delal na zadek 3x a stejne byl spatne.
A předků jsem proste nevěřil i kdyz to brzdilo. :wallbash:

Ted jsem nechal delat adaptery u JP Vyfuky a myslim si ze to bude v poho.

Odpovědět

Zpět na „Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti