- barva i lak těsně po nástřiku vypadají leskle, ale po zaschnutí jsou matné (a hezky hydrofobní, což jsem hned ověřil v pneuservisu, kde disky trochu zmokly)
- pneu jsem po nástřiku plecháčů zouval a dával nové, takže jsem měl ušetřeno hodně práce se zakrýváním
- na vnitřní stranu disků jsem aplikoval pouze zjednodušenou ochranu, tj. odrezovač, odmaštění, bezbarvý lak (brzo se to pokryje prachem z brzd)
Aky nastrek plechovych diskov proti korozii?
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Aky nastrek plechovych diskov proti korozii?
Druhá část fotodokumentace k nástřiku letních plecháčů. Ještě pro doplnění a vysvětlení k fotkám:
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Aky nastrek plechovych diskov proti korozii?
Finální nasazení na auto (trochu jsme to s dětmi ještě designově vylepšovali):
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 322
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Aky nastrek plechovych diskov proti korozii?
Tak jsem se po roce vrátil k projektu "zimní plecháče na stříbrno", protože se ukázalo, že ta předchozí sestava barev (viz můj příspěvek 29.11.2019) bohužel nedrží. Slabým místem bylo asi nedostatečné odmaštění před nástřikem, zbylá zkorodovaná místa a také možná příliš silná a nedostatečně proschlá červenohnědá základovka, která má takový práškový charakter a ta vrchní stříbrná barva s ní prostě nefungovala a na některých místech zkrabatěla (vystouplé varhánky) a následně se pod zátěží (opláchnutí v myčce) odloupala.
Takže jsem to opět obrousil, znovu použil odrezovač a opravdu důkladně odmastil lihem (každý disk jsem otíral asi 30 minut). Naštěstí jsem letos dělal už jen vnější část, takže už nebylo tolik práce a i menší spotřeba materiálu. Vnitřní část disků od loňska naštěstí držela, tam se červenohnědá základovka s šedou barvou (natíranou štětcem) nějak snesla a nic se neodloupalo.
Následně jsem to nastříkal takto (mezi vrstvami tak ~2h odstup, každou barvu jiný den):
- 5 tenkých vrstev šedé základovky (chtěl jsem co nejvíce vyrovnat hrbolky po broušení zkorodovaných míst; ideálně by to možná chtělo nějaký výplňový stříkací tmel, ale to už bych si s tím hrál moc, tohle byl přiměřený kompromis mezi investovaným časem a výsledným vzhledem)
- 3 tenké vrstvy stříbrné barvy (ta od Tectane/Den Draven je lesklejší, než ta Powerfix z Lidlu, co jsem používal vloni)
- 3 tenké vrstvy matného bezbarvého laku (dostříkal jsem plechovku, co jsem použil už na letní černé disky, takže relativně malá spotřeba)
Po nasazení na auto jsem opět nasadil plastové krytky středů a šroubů. S tím lakem to vypadá moc hezky, uvidím, co to udělá za čas v myčce po opláchnutí...
Takže jsem to opět obrousil, znovu použil odrezovač a opravdu důkladně odmastil lihem (každý disk jsem otíral asi 30 minut). Naštěstí jsem letos dělal už jen vnější část, takže už nebylo tolik práce a i menší spotřeba materiálu. Vnitřní část disků od loňska naštěstí držela, tam se červenohnědá základovka s šedou barvou (natíranou štětcem) nějak snesla a nic se neodloupalo.
Následně jsem to nastříkal takto (mezi vrstvami tak ~2h odstup, každou barvu jiný den):
- 5 tenkých vrstev šedé základovky (chtěl jsem co nejvíce vyrovnat hrbolky po broušení zkorodovaných míst; ideálně by to možná chtělo nějaký výplňový stříkací tmel, ale to už bych si s tím hrál moc, tohle byl přiměřený kompromis mezi investovaným časem a výsledným vzhledem)
- 3 tenké vrstvy stříbrné barvy (ta od Tectane/Den Draven je lesklejší, než ta Powerfix z Lidlu, co jsem používal vloni)
- 3 tenké vrstvy matného bezbarvého laku (dostříkal jsem plechovku, co jsem použil už na letní černé disky, takže relativně malá spotřeba)
Po nasazení na auto jsem opět nasadil plastové krytky středů a šroubů. S tím lakem to vypadá moc hezky, uvidím, co to udělá za čas v myčce po opláchnutí...
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti