Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore

Prostě vše kolem vzduchu.....
Odpovědět
HenryF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 29.04.2011 00:04

Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore

Příspěvek od HenryF » 08.08.2017 15:39

Zdravím, v servise si nevedia poradiť, možno vy na niečo prídete... Mám klímu (manuálnu), ktorá pracuje iba ak nie je príliš teplo :bebng:

Pri podrobnejšom pozorovaní som prišiel na to, že klíma funguje bez problémov pri nižšej teplote okolia (povedzme do 25 C) a nezohriatom motore. Akonáhle je vonku veľmi teplo, tak po zahriatí motora klimatizácia prestane chladiť. Kontrolka svieti naďalej, ale spojka kompresora sa nezopne (nepočujem cvaknutie a otáčky nazakolíšu pri 2x stlačení tlačidla A/C).

Systém je naplnený, otestovaný na únik, v servise premerali komplet elektriku, čidlá, nanašli žiadny problém. (Je ale aj pravda, že im po celý čas klíma fungovala - asi preto, že momentálne nie je až také teplo.)

Nemáte nápad/skúsenosť, čím by to mohlo byť? Vopred ďakujem.
FORD FOCUS 1,8 TDCi 85 kW, Ghia, 12/2004 tmavošedá metalíza

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore

Příspěvek od Johnyy » 08.08.2017 17:20

tipuju velkou mezeru mezi unašečem s spojkou klimakompresoru, mezera by měla mít snad 0,3-0,7mm+- pokud je větší, pak spojka nesepne, případně pokud je na hraně, tak za studena sepne ale zahřatím se mezera zvětší a rozepne a už nesepne. Hledej na youtube climacompressor airgap. Pokud je to ono opravíš si to sám;)
Naposledy upravil(a) Johnyy dne 08.08.2017 17:51, celkem upraveno 1 x.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Uživatelský avatar
Ondrej1
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 08.02.2010 11:27
Bydliště: Praha

Re: Klíma nefunguje pri vyššej teplote a zahriatom motore

Příspěvek od Ondrej1 » 08.08.2017 17:48

Už se mi dvakrát stalo při velkých vedrech (venku 35st) a popojíždění v koloně, kdy evidentně GEM klimu odpojil a ještě k tomu spustil topení na maximum. Teplota motoru v tu chvíli dosahovala ke 110st, po chvilce teplota klesla na 90st a klima se zase spustila. Bylo to sice s automatickou klimatizací a na benzínového motoru.
Tak jestli se neděje u tebe něco podobného, kdy si GEM myslí, že má motor přehřátý.
S-MAX 2.0i, Octavia 4x4 TDi
Obrázek Obrázek Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - klimatizace a ventilace“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti