Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)

Příspěvek od Juros89 » 04.12.2021 21:28

Ahojte,

Stala se mi taková věc, kdy se mi Focus (mk3, Ti-vct) za jizdy zničehonic vypnul. Zhasly všechny budiky a vše přestalo fungovat.

Zajel jsem ke krajnici, vypnul a zapnul zapalování, a pak už vše jelo v pořádku. Když jsem připojil Forscan, tak skoro všechny jednotky hlasily chybu s přepětím v systému (voltage above treshold).

Asi po týdnu ježdění manželka hlásila, že svítila kontrolka dobíjení za jizdy. Dnes jsem zkoušel sledovat napětí přes forscan. A dobíjí to 14,75V při běžné jízdě i při zátěži. Při maximální zátěži na volnoběh 14,25V. Což vypadá jako ok.

Stalo se někdy někomu něco podobného? Regulátor alternátoru? Případně může být problém s baterií?

Díky za tipy :)
Naposledy upravil(a) Juros89 dne 14.12.2021 11:27, celkem upraveno 1 x.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy

Příspěvek od Marlosk » 04.12.2021 21:52

Ahoj,
Zkontroluj silnoproudé kabely a jejich spoje, hlavně asi připojení baterie k alternátoru a kostře - napětí v palubní síti může vyskočit, když se při běžícím motoru náhle odpojí velký spotřebič, např. právě dobíjený akumulátor, vlivem špatného kabelu, koroze a pohybu ve spoji apod. Regulátor to v tom případě nemusí včas zregulovat. Proto se za chodu motoru nemá baterka odpojovat a elektrické jednotky (ECU) bývají dimenzované nebo chráněné tak, aby krátkodobě přežily např. skok na 18V nebo i víc (a po případném resetu se samy "oživily").

Nabíjecí napětí mám taky myslím od 14 do cca 15V, což chybu ještě nehlásí.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy

Příspěvek od ZaQik » 05.12.2021 10:39

a koukni na matku drzici tlusty kabel na alternatoru, jestli neni povolena

dobijeni do 15V je u forda normalni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)

Příspěvek od Juros89 » 31.01.2022 11:44

Po výměně alterátoru a měsíci jěždění problém zatím nenastal, tak snad vyřešeno. :)
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Přebíjeni - vypnutí všeho za jizdy (Přepětí v elektrickém systému)

Příspěvek od oscaar » 01.02.2022 23:17

Vadný regulátor dobíjení je u alternátoru nejčastější závada. :nixw:
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Odpovědět

Zpět na „Focus - karoserie 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti