protože mě verze PCM taky zajímají, pohledal jsem na německém fóru.
Problému s chodem motoru po startu se týká jeden servisní pokyn Fordu ze seznamu zde:
https://www.ford-forum.de/threads/samme ... st-1196399
TSI 47/2011 (21.10.11) Aussetzer oder beeinträchtigte Anfahrleistung bei Kaltstart; Leerlauf für ca. eine Minute nach Kaltstart unrund
(= "Vynechávání nebo zhoršené startování po studeném startu; Po studeném startu neklidný volnoběh asi jednu minutu").
O přidání aditiv po přehrání firmwaru cituji (a Google překládá

https://www.ford-forum.de/threads/bei-k ... st-1310662
"...přísada do paliva se v rámci působnosti TSI č. 47/2011 používá, pokud vozidlo vykazuje poruchy zapalování nebo slabiny při rozjezdu nebo nepravidelný volnoběh během první minuty po studeném startu. Platí pouze pro 1,6 Ti-VCT s manuální převodovkou až do data výroby 04.10.2011. To je způsobeno možnými usazeninami uhlíku ve spalovací komoře v důsledku neoptimální kalibrace řídicí jednotky hnacího ústrojí (PCM)... Pouze PCM s čísly dílů BV61-12A650-AC / -AD / -BC / -BD jsou ovlivněny..."
Předpokládám tedy, že cca od listopadu 2011 už by to mělo být v nových autech opravené, a v dříve vyrobených my měl být autorizák schopen ten firmware přehrát podle instrukce TSI 47/2011 (číslo správné verze jsem bohužel nenašel).