FFIII 1.0 ecoboost 125k

Odpovědět
Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 10.05.2013 16:22

Ahoj,
rozhodli jsme se doma pro pořízení nového auta a čekáme až se nám vyrobí nový Focus Combi s motorem 1.0 ecoboost 125k.
Výběru jsem se snažil věnovat z mnoha stran, ale přesto neustále přemýšlím o litrovém tříválci. Na jednu stranu to považuji za novinku dnešní doby a na druhou stranu jako risk. Nemám již ambice trhat něčím asfalt, tak výkon vypadá rozumně. Doufám v příznivou spotřebu, kterou jsem si hledal na webech jako je spritmonitor.de a osciluje tam kolem průměru 6,5l.
Chtěl bych se tady zeptat na nějaké již nabyté zkušenosti s touto motorizací. Uvítám i vaše postřehy a názory. Díky.

Pepa
Naposledy upravil(a) pcjoe dne 14.05.2013 17:08, celkem upraveno 2 x.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

Uživatelský avatar
Dixo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 190
Registrován: 09.04.2010 22:09
Bydliště: B | R || N ||| O ||||

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od Dixo » 10.05.2013 17:03

Tezko hovorit o spolehlivosti (v laboratornich podminkach nabehal pres 500.000km) ale v aute je ten motor super. Rozhodne vyrazne predcil moje ocekavani. Asvalt snim trhat nebudes ale ani nebudes brzda provozu, ten motor se proste povedl a pokud nekdo nema predsudky k trihrnku tak se neni ceho bat.

Jinak je o tom motoru na netu kopa recenzi, staci hledat :wink:

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 10.05.2013 17:45

Díky za dobrou zprávu.
Recenzí je spousty, máš pravdu, ale jsou celkově až moc pozitivní :-).

Jak je na tom třeba ta spotřeba? Máš nějaká čísla?

P.
Naposledy upravil(a) pcjoe dne 12.05.2013 21:44, celkem upraveno 1 x.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 12.05.2013 13:08

Toz, pridam svou trosku do mlyna ;-) Mam ten motor v kombiku, na aute jsem za mesic a pul najel 4000 km, takze myslim, ze komentovat se da...

Trhac asfaltu to neni (ani bych to nedoporucoval, protoze kvuli vibracim ma dvouhmotovy setrvacnik, kteremu trhani vylozene skodi), ale s autem cvici velmi svizne. Predjizdeni z rychlosti kolem 100ky na 6ku neni problem, pokud je mene mista, staci podradit na 5ku (pri seslapnuti plynu na podlahu se aktivuje funkce overboost, ktera na max. 30 sekund zvysi tocivy moment z puvodnich 170 az na 200nm) Cestovni rychlost na nemecke dalnici je bez problemu 180 km/h, muze se stat, ze v prudkych kopcich je nekdy treba podradit na 5ku nebo se smirit s poklesem rychlosti.

Tot k dynamice, co se tyce motoru jako takoveho, libi se mi, ze to neni vysokootackovy motor - maximum tociveho momentu je k dispozici od 1500 do 4500 rpm, nad tu hranici jej nejen nema smysl vytacet, ale ani nepocitite tu potrebu. Tomu odpovida i zprevodovani, pri 100 km/h motor toci na 6ku kolem 2000rpm, pri 160ti pouze 3500. Spolu s vyrazne lepsim odhlucnenim kabiny je uvnitr celkem ticho a narozdil od FF2 s motorem 1.6 se lze i bavit se spolujezdcem:)

Na co jsem si musel zvykat a z ceho stale nejsem moc nadseny je pomale klesani otacek, pri prudsi akcelaraci (napr. pri najizdeni na dalnici) to neni zrovna prijemne - nohu z plynu je potreba sundat asi pul vteriny az vterinu predtim, nez seslapnete spojku a preradite. Nejvetsi problem je to pri razeni z 2ky na 3ku, kde je pomerne velky rozdil v delce prevodu (kolem 1000 otacek). Co naopak prijemne je, ze elektronika pri prerazovani nahoru podrzi sama otacky presne v pasmu, kam zapadne razeny rychlostni stupen, takze se da radit az neuveritelne jemne.

Co se zivotnosti tyce, myslim, ze pri dodrzovani zasad jizdy s turbem by tam nemusel byt problem. Ja mam na auto 5 let zaruku, pred jejim koncem jej planuju proste dat protiuctem a poridit nove:)

Spotreba: 7.2 - 7.5 l/100km, ale dodal bych, ze nejezdim zrovna pomalu:)

Osobni doporuceni: Projedte se s tim - ne kazdemu bude charakteristika motoru sedet, je potreba si to vyzkouset. Ja osobne jsem puvodne chtel atmosferickou 1.6 92kw, po zkusebni jizde s ecoboostem jsem rychle zmenil nazor:)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
moderátor
Příspěvky: 9022
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od phofy » 12.05.2013 18:06

pri seslapnuti plynu na podlahu se aktivuje funkce overboost, ktera na max. 30 sekund zvysi tocivy moment z puvodnich 170 az na 200nm
Tak 30 vteřin to už je pěkný, narozdíl od FF2 jenom 5 vteřin :evil:
... v prudkych kopcich je nekdy treba podradit na 5ku nebo se smirit s poklesem rychlosti
Tak to je škoda, na to že to má 125koní, tak by si to alespoň mohl udržet rychlost. Ale co chtít po 1.0litru, někde se to projevit musí :(
Co naopak prijemne je, ze elektronika pri prerazovani nahoru podrzi sama otacky presne v pasmu, kam zapadne razeny rychlostni stupen, takze se da radit az neuveritelne jemne
Tak tohle si umím udělat nohou sám :totlsmile: ale zase ta elektronika bude přesnější, než noha :palec_nahoru:
Tu atmosféru jsi zkoušel? Jak se třeba chovala v kopci?

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 12.05.2013 18:47

1) Overboost - ano, je to prijemne;-) Bohuzel nevim, jak to bylo u FoFo2, 2ku jsem mel s klasickou 1.6 74 kW:)

2) Podrazovani - taky jsem z toho nebyl zrovna nadseny, ale neni to tak horke. Jezdivam casto z Prahy na chatu na Vysocinu (Pelhrimov), smerem tam je to ok, smerem zpatky je na 51. km dost prudke stoupani, kde mam na vyber: bud to dole rozjedu na 180 a nahore mam 160, nebo to nerozjizdim, dole mam 160, podradim na 5ku a tu rychlost si tam udrzim. Diky delsimu zprevodovani stale toci na 5ku vyrazne min nez prave Fofo2 s 1.6kou:)

Rozhodne to neni tak, ze by clovek musel do kopcu bezne podrazovat, naprostou vetsinu lze vyjet na 6ku bez ztraty rychlosti. Navic pri bezne jizde, rekneme 130-140 km/h potreba obcasneho podrazeni moc nenastava.

3) Atmosfera 1.6 Ti-VCT 92 kW se uz vyrabi jen s Powershiftem, takze jsem si ji neprojel. Jel jsem s 1.6 Ti-VCT 77 kW, rozhodne me to neurazelo, ale nijak nenadchlo. Prevodovka je stejna jako u vsech benzinovych Fofo2 s vyjimkou 2.0 (a samozrejme ST + RS), tzn. IB5 - Fofo3 ma ale delsi staly prevod (3.82 vs. puvodnich 4.06), takze min toci. Ve srovnani s uz zminovanou Fofo 2 1.6 se to na akceleraci projevi papirove, v praxi jsem zadny citelny rozdil nezaznamenal, 3ka je naopak na dalnici rychlejsi.

Jinak jeste k te zivotnosti: kdyz jsem auto kupoval, ptal jsem se na to. Prodejce rikal, ze maji zakaznika, ktery Ecoboosty provozuje flotilove, pricemz ta auta uz maji najeto 80-100 tkm - dosud zadny problem. Uvidime samozrejme, jake to bude pri 150 tkm :)))
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
moderátor
Příspěvky: 9022
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od phofy » 12.05.2013 19:53

No právě, že overboost je u nafty jenom 5 sekund, což těch 30 sekund by bylo lepší kort, když se čas od času honím s nějakýma podnikatelema ve velkých autech :mrgreen: který jedou na hory :mrgreen:
Tak já když jedu 160km/h do kopce, tak to drží až nahoru, ale nemám to vyzkoušený s více lidma, jenom já, spolujezdec + pes a nějaký drobnosti v kufru :mrgreen:

Tak jestli se nemusí podřazovat ve 130-140km/h tak to je v pohodě :perfect: já právě myslel, že v těchle rychlostech musíš podřazovat :palec_nahoru:

Škoda, že si neprojel tu 92kw verzi docela by mě zajímalo porovnání :)
Když ta 77kw je slabá :(
Díky dlouhýmu zpřevodování je menší spotřeba a hlavně tam máš 6 :hhura: :hhura:

Životnost, ono je něco jiného, když si to koupíš od novoty a jezdíš s tím normálně a občas tomu naložíš, ale když si koupíš jetý a před tebou tomu nakládali, tak ta životnost bude menší, ale to všichni víme :wink:

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 12.05.2013 20:34

Ahoj,

jestli to do kopce bez problému jezdí 130-140 km/h, tak jsem úplně spokojen. Ani nemám v úmyslu jezdit rychleji - 150 km/h mi na dálnici bohatě stačí. A podle toho co píšeš se dá jezdit i rychleji. To už bude jen o tom, jestli si chci ušetřit palivo nebo si udělám radost a vítr v peněžence (teď myslím spíš pokuty než spotřebu :-)).

U prodejce jsme si projeli 1.6 77kW a po pár dnech jsme si projeli i 1.0 92kW. Rozdíl v charakteristice tam byl, ale s manželkou nás mile překvapil rozdíl v tom jak je auto živější. Lépe byl znát zátah. Osobně jsem byl na rozpacích ze zvuku, ale manželce se to naopak velmi líbilo. Budu si myslet, že máme závoďáka a nemám s tím problém :-). Je fakt, že auto je pěkně utlumené a jeli jsme naschvál bez zapnutého rádia.

Preferuji nízkootáčkový motor, takže to je pro mne plus. Co píšete o otáčkách při akceleraci úplně nechápu. Je pravda, že při zkušební jízdě mne nic takového nezaujalo. Až si s autem najezdím více kilometrů, tak třeba zjistím o co jde.

K životnosti. Mám úplně stejné informace od prodejce, tak jsem rád, že prozatimní bezproblémovost slyším i z další strany.

Budu rád i za další postřehy, které vás napadnou. Snad brzo přispěji i vlastní zkušeností. Ještě je to tak na 5 týdnů čekání než auto bude.

P.
Naposledy upravil(a) pcjoe dne 12.05.2013 21:44, celkem upraveno 1 x.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 10904
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od stano. » 12.05.2013 21:10

Sprevodovanie a sila motora sa mi paci. Stale mam ale nedoveru v trojvalec. Kupovat nove budem asi o rok. Dovtedy sa dufam nazbieraju skusenosti tych, ktori jazdia desiatky tisic rocne.
Predajcovi nikdy neverim. Hlavne nie vtedy, ak ma z predaja tucnu marzu. A nemusi ist len o auta.

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 12.05.2013 21:34

Stano: primárně mám nedůvěru vůči prodejcům taky, ale měl jsem to štěstí (vlastně neštěstí), že jsem nahlédl pod cenovou politiku českého dovozce a prodejci pravděpodobně fungují přes odložené bonusy. Tedy až podle toho kolik prodají, tak jim dovozce zpětně připíše bonusy (peníze). 90% marže jsem dostal jako další slevu z ceny, takže už nebylo kam jít. Jedině pod cenu dovozce.
Nejsem si tedy jist, že by měl zájem mne někam tlačit. S prodejcem jsme řešili nájezd km a zda se klonit na stranu nafty nebo benzínu. Mých 15tis. km za rok je na hraně a starosti o DPF + 50t rozdíl v ceně mne přiklonil k benzínu. Nejdříve přicházel v úvahu 1.6 77kW a tam směřovala naše první kalkulace. Doma pak proběhly další diskuze a skončili jsme na 1.0 EB, popř. 1.6 EB, ale zase jsme se přikláněli k menší spotřebě oproti výkonu.
Ale věřím, že prodejce toho napovídá mnoho. Proto jsem rád za názory konkrétních řidičů a uživatelů FF3 1.0. Zatím mi přijde, že jsme vybrali vzhledem k našim očekáváním a potřebám správně. A co se tu zatím píše pro mne vyznívá hezky pozitivně. O to víc se těším :-D.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

Uživatelský avatar
CaHY
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1848
Registrován: 18.07.2010 19:54
Bydliště: Ústí nad Labem a Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od CaHY » 12.05.2013 22:36

Mam taky ten 1.0l a muzu rict, ze jsem naprosto spokojen. Vykon dostacujici a ta 1.6 nejede zrovna o moc lepe. Spotreba kolem 7/100km a to jezdim svizne. V zime jsem jezdil na 5,8. Jen musim podotknout, ze zhruba ve 20tisicich mi auto prestalo bezet. Vyrobni chyba, prasklo tesneni pod hlavou a vodni pumpa. Na zaruku mi menily celou hlavu, protoze byla voda ve valcich.
Focus ST300 - Bluefin Stage 3 4,5" Mongoose exhaust full system and sport CAT WRC IC Pro Alloy Induction kit od Dreamscience RS Clutch K Sport 8 piston Cosworth engine RS 19" RS rear spoiler KW3

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 13.05.2013 09:57

To je nemilá závada. Zatím pro mne první konkrétní vada, tak doufejme, že se nebude množit a bylo to ojedinělé.
Držím palce, aby již bylo auto v pohodě a dělalo dobrou službu.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 13.05.2013 16:44

Jeste k tomu podrazovani v dlouhych kopcich - nepodrazuji temer nikdy, problem se tyka pouze opravdu "brutalnich" stoupani pri snaze udrzet zbesilou cestovni rychlost. Napriklad ten kopec na 51. km D1 (pripadne stoupak od Berouna do Prahy) jsem vyjel bez problemu jen v hodne silnych turbodieselech (Mondeo 2.0 TDCi, Mercedes GLK 320 CDI (ten dokazal i tom kopci slusne akcelerovat, ale sestivalec je sestivalec) atd.). Na to, jak je tam ta 6ka dlouha (prevodovy pomer 0.69, hnana pres staly prevod 4.07), se naopak divim, ze ta nutnost podradit nastava fakt sporadicky:) Navic v takove situaci mate stale na vyber, jestli podradite nebo se smirite s mirnym poklesem rychlosti...

Co se tyce tech otacek - obecne u toho auta padaji pomalu. Pri razeni ze 3ky na 4ku a vys to neni takovy problem, nejvetsi skok je ze 2ky na 3ku -> pokud 2ku vic vytocite (a slapnout tomuto motoru na 2ku poradne na krk je velmi prijemny zazitek:) a rychle preradite na 3ku, budou pri pusteni spojky otacky motoru na tu 3ku porad moc vysoko a spojka tak musi vyrovnat znacny rozdil. Proto jsem se musel naucit sundat nohu z plynu driv, nez bych to udelal normalne, pak teprve pomalu preradit. Ale zasadni problem mi to nedela, pred lety se mi takhle choval Escort :)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

C4R3W
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 662
Registrován: 06.04.2011 14:49
Bydliště: Praha

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od C4R3W » 13.05.2013 16:48

Co se tech prodejcu tyce, tomu poslednimu verim - je to muj pribuzny, takze jsme si o vsem mohli povidat otevreneji ;-)
Mondeo Mk5 Titanium, 2016, 1.5 EB, kombi, guard green + Technology 2

Ex:
Mondeo Mk5 Titanium, 2015, 1.5 EB, liftback
FF3 Trend, 2013, 1.0 EB (92 kW), kombi
FF2 Trend+, 2011, 1.6 (74 kW), hatchback
Ford Escort, 2000, 1.6 (66 kW), kombi

Uživatelský avatar
pcjoe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 70
Registrován: 10.04.2013 21:43
Bydliště: Praha 5

Re: FFIII 1.0 ecoboost 125k

Příspěvek od pcjoe » 13.05.2013 17:37

To se nakupuje lépe, když má člověk spolehnutí. Mám aspoň známého na servisu, ale dozvěděl jsem se, že zatím ten 1.0 EB moc na servisu nebyl a nemá ani informace o nějakých závadách. Je jasné, že nějaké budou, ale až za pár let můžeme vynášet verdikty.
Focus Combi MKIII Titanium, 1.0 ecoboost (125k)
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti