Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5329
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Stanley_vy » 07.01.2021 12:10

Jal jsem se počítat 1.6 EB zde na foru (galerky), abych se na to po chvilce vykašlal a došel k závěru, že to zde není vůbec ojedinělá motorizace a to napříč modelovými řadami (Focus, Mondeo, C-Max, ...). Protože řadu z nich znám osobně, případně sleduji jejich galerky, vím, že jde jak o ty, kteří si auto koupili nové, tak o s ojetinami 100k km+. Zajímavé je, že si nevybavím nikoho zde z fora, co by problém s 1.6 EB řešil, ale vždy je o někoho z venčí, co přichází hledat radu (tzn. již s problém přichází). Že by měli místní členové jen štěstí?

Vychází mi z toho tedy, že se opravdu nejedná o takový problém, jak jej předkládá Prokopec na autoforu a několik místních (i bývalých) majitelů atmosfér.

Uživatelský avatar
Marioko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 13.02.2018 09:00

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Marioko » 07.01.2021 12:23

Stačí si na FB vyhledat skupinu Ford EcoBoost Nightmare a hned víš, co máš za motor :bebng:

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od danielvrsek » 07.01.2021 12:25

Ono je to všechno o servisu. Jeden problém může být, pokud si třeba člověk mění vodu sám a dělá to špatně. Ten motor může mít vadu v tom, že můžou být v bloku místa, ve kterých se vytvoří bublina vzduchu. To místo má pak horší odvod tepla a vznikne tam lokální přehřívání. To pak vede např. k prasknutí bloku nebo odrovnání pístu.
Dalším možný problém vidím v tom, že do toho lidi lijou tužší olej. Některé místa mohou mít menší maximální odchylky, kam se tužší olej ale nedostane. Tím vznikne tření a tím se zvýší teplota. Navíc kvůli tomu, že tam je méně oleje, se to hůř chladí a vznikne opět lokální přehřívání.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 07.01.2021 12:25

Jako ze tady na fóru nikdo s 1.6eb problem nema? Tak ja asi blbé ctu... :mrgreen:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 07.01.2021 12:35

Danielvrsek: jj, servis ovlivní hodne veci a pokud se ridic chova k autu slusne a na servis dba, tak vydrzi pak asi vse. Hodně lidi tohle ani moc neresi, dokonce ani v D, staci kouknout do ofocenych servisek.
Pokud je nějaký motor na neco nachylny, tak se to projevuje ve větším meritku. 1.6THP byly taky pekny srajdy.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5329
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Stanley_vy » 07.01.2021 12:41

Marioko píše: 07.01.2021 12:23 Stačí si na FB vyhledat skupinu Ford EcoBoost Nightmare a hned víš, co máš za motor :bebng:
Ve skupině uživatelů, kteří mají problém s ecoboostem, jsou lidé, kteří mají problém s ecoboostem. Ooooo, jaké překvapení!
Ma.rt píše: 07.01.2021 12:25 Jako ze tady na fóru nikdo s 1.6eb problem nema? Tak ja asi blbé ctu... :mrgreen:
Jo, čteš blbě. Já píšu u lidech zde na foru (členo), co mají ecoboost (od novoty nebo kupované s nájezdem > 100k km), ideálně i s galerkou, kde je možné se dočíst aktuální info o autě a žádné problémy nemají. To je úplně jiná skupina než člověk, co si koupí ojetý EB, po třech tisících zjistí, že je něco blbě, přihlásí se sem (což by jinak neudělal), napíše pět příspěvků a zase zmizí.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 07.01.2021 12:44

No ono to tak byva...na forum se zaregistruji nadšenci a ti se většinou o auta staraji a pak ten zbytek, ktery ma problemy.
Zatimco duratecy se generálkuji proto, ze si své odslouzily, tak Ecoboosty jsou pomalu jak vymena oleje :mrgreen: (to samozrejme přeháním)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od danielvrsek » 07.01.2021 12:44

Marioko píše: 07.01.2021 12:23 Stačí si na FB vyhledat skupinu Ford EcoBoost Nightmare a hned víš, co máš za motor :bebng:
Tak jsem se tam kouknul a nestačil se divit :D je to tam spíš k smíchu
ff-avgfuel.jpg
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 07.01.2021 13:01

ballu píše:Ty čísla přijdou, zatím stojí v bazarech. Jejich doba přijde, a ne že ne.
Najde se zde aspoň někdo, kdo si koupil ojetého EB, a motor se 130tis.km neměl problém.
Když jsem tehdy napsal, že udržované auta s tímto motorem budou neprodejné, narazil jsem.
Kámoš na maxu teda zatím má 110 tis a dobrý. 1.6 ecoboost
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marioko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 13.02.2018 09:00

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Marioko » 07.01.2021 13:04

danielvrsek píše: 07.01.2021 12:44
Marioko píše: 07.01.2021 12:23 Stačí si na FB vyhledat skupinu Ford EcoBoost Nightmare a hned víš, co máš za motor :bebng:
Tak jsem se tam kouknul a nestačil se divit :D je to tam spíš k smíchu
ff-avgfuel.jpg
Šlo spíš o to, kolik je tam motorů po výměně. Všude se najdou nějaké "vtipné" příspěvky

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 07.01.2021 13:05

Marioko píše:Stačí si na FB vyhledat skupinu Ford EcoBoost Nightmare a hned víš, co máš za motor :bebng:
Tam řeší hlavně 1.0. A chcipaji jim po úniku chladící kapaliny dokud nebyla svolavacka na tu praskajici trubicku. 1.6 a 1.5 se tam tedy taky objeví. Ale ti co si stěžují jsou nejvíc slyšet. Víme
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Marioko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 13.02.2018 09:00

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Marioko » 07.01.2021 13:08

Jinak mám sám 1.6 Ecoboost už 4 roky a až na občasné delší startování (viz jiné vlákno zde) s ním také problém nemám. Mírně se mi ztrácí chladící kapalina cca 0.5 l/rok, ale tyhle motory měly obecně problémy s únikem, proto byly svolávačky a přidával se snímač hladiny.

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od danielvrsek » 07.01.2021 13:15

Marioko píše: 07.01.2021 13:08 Jinak mám sám 1.6 Ecoboost už 4 roky a až na občasné delší startování (viz jiné vlákno zde) s ním také problém nemám. Mírně se mi ztrácí chladící kapalina cca 0.5 l/rok, ale tyhle motory měly obecně problémy s únikem, proto byly svolávačky a přidával se snímač hladiny.
Trochu OT, ale občas mi to taky déle startovalo. Mám velké podezření, že je to baterkou. Když jsem zkoušel nastartovat studenej motor s téměř vybitou baterkou, tak jsem to točil snad nejdéle, cca. 4s? Vzal jsem ji domu, dobil co to šlo, po třech dnech se vrátil a chytlo to okamžitě. Můj laickej názor je, že palivová pumpa nemá dostatečný tlak kvůli nízkému napětí nebo proudu z baterky.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
Marioko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 30
Registrován: 13.02.2018 09:00

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Marioko » 07.01.2021 13:20

danielvrsek píše: 07.01.2021 13:15
Marioko píše: 07.01.2021 13:08 Jinak mám sám 1.6 Ecoboost už 4 roky a až na občasné delší startování (viz jiné vlákno zde) s ním také problém nemám. Mírně se mi ztrácí chladící kapalina cca 0.5 l/rok, ale tyhle motory měly obecně problémy s únikem, proto byly svolávačky a přidával se snímač hladiny.
Trochu OT, ale občas mi to taky déle startovalo. Mám velké podezření, že je to baterkou. Když jsem zkoušel nastartovat studenej motor s téměř vybitou baterkou, tak jsem to točil snad nejdéle, cca. 4s? Vzal jsem ji domu, dobil co to šlo, po třech dnech se vrátil a chytlo to okamžitě. Můj laickej názor je, že palivová pumpa nemá dostatečný tlak kvůli nízkému napětí nebo proudu z baterky.
Už mám vysledováno, že je to vždy při studeném startu po ostřejší delší trase (např. dálnice) a dělá mi to i s dobitou baterkou. Nicméně příčinu jsem zatím nezjistil. Každopádně při studeném startu po ostřejší jízdě nejdříve stisknu startovací tlačítko bez spojky (s klíčkem poloha 1) a chvíli počkám a pak je start o fous lepší, ale i tak točí déle

PepperTea
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 03.01.2021 13:50

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od PepperTea » 07.01.2021 13:25

Inu koukám že se to tu pěkně rozjelo :) Díky za rady a porady, jdeme do toho a zkusíme to nějak roztlačit. Rezervních aut pár máme, takže nějaký ten měsíc stání a netknutí nevadí.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů