1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 788
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
tak to je pěkně na prd, že se musí posunout motor. Jak je ten mezichladič hluboko, v tom kolektoru sání, kolik cm?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 142
- Registrován: 05.01.2020 09:04
- Bydliště: Obříství
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Od pohledu dost
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Posunout motor bylo to nejmenší je tam dost
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 415
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
To jsi dělal sám nebo nějaký servis? Nedíval jsi se jak vypadají sací ventily? Co jsem zatím viděl na těchto motorech to byl docela masakr i v poměrně malém nájezdu ty ventily.
FOFO 1.5 110kw 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold -byl
9let sloužil bez zaváhání
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold -byl
9let sloužil bez zaváhání
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Sám jsem to dělal, ventily vypadaly tak jak jsi daval video:
https://youtu.be/PxpEGwQNP8E
Ono každý GDI motor ma ty ventily takové, v usa prodávají nějaké čistící spreje, které stříkáš přes klapku, tady jsem zatim neviděl.
https://youtu.be/PxpEGwQNP8E
Ono každý GDI motor ma ty ventily takové, v usa prodávají nějaké čistící spreje, které stříkáš přes klapku, tady jsem zatim neviděl.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 415
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Ty jo tak to by se hodil nějaký návod. Bych se do toho taky třeba pustil podle náročnosti. Hlavně co se vybavení týče.
FOFO 1.5 110kw 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold -byl
9let sloužil bez zaváhání
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold -byl
9let sloužil bez zaváhání
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Je to celkem piplačka, past vedle pasti. Měl by to dělat někdo, kdo ma trošku "zkušenosti s motory", jde tam hodně věcí pokazit. Přístup jak k penězům, ale to bylo dáno i tim, že jsem neodsal klimu a nešel rozpojit vyfuk.. Teď už bych pár věcí udělal jinak, ale nějaký pidi postup:
Material:
nové sání s vývodem, odlučovač, řemen příslušenství, těsnění vyfuk. Řemen jsem použil starý, dle návodu se má střihnout, ale není třeba ( hodně starý bych vyměnil). Těsnění jsem nepoužil, protože jsem to nechtěl urvat.
1- zvednout trochu auto, aby se šlo dostat na ten vyfuk, rozpojit nešel, nechtěl jsem utrhnout ty šrouby, ale pomocný rám jsem sundal
2- zadní uložení převodovky ven, podložit motor zvedakem nejlepe na kolečkách, povolit uložení motoru u rozvodu
3- sundat řemen, nemá napinak, stačí tlačit pakou do boku a točit motorem
4- pak je třeba upustit ch.kapalinu, dole na olejové vaně je el. čerpadlo, z něj se vypusti sani
5- jelikož jsem neodsal klimu, chtěl jsem najit jiny zpusob, tak po boji s konpresorem jsem sundal plast pod chladiči a zpustil chladiče, abych mohl vyndat IC ze sani, vadi tam hadice od klimy
6-je treba vyndat alternator, sundat klapku, kabeláž
7-vodni IC jsem vyndal po zatlaceni motoru do vozu ( chce to další ruce) a tlačeni hadice od klimy dolu, je třeba opatrně, hned se ohnou žebra na IC ( když ležel na zemi, než jsem se dostal k jeho zpětné montáží docela vyteklo z žeber oleje) zajimal by me stav sani na 5w30 olej.
8-sani ma ze spod přichytky kabelu, chce to malé nůžky na el pasky, což jsem neměl, pak po vyndáni předělat na druhé a dát nové pásky. Odlučovač oleje překrývá starter, takže ven, ale stačí ho jen povysunout. Možná by bylo lepší vyndat vzduchový filtr.
9-vše očistit a skládat zpět, odlucovač, starter, sani jsem jako prvni zapojil hadici do odlučovače a pak montoval.
Co bych udělal jinak:
Umyl bych si nejdříve motor hadici, mezi sanim a hlavou je dost prachu a pisku kolem těsnění , vzal bych nůžky z manikury na ty pásky přichytek, asi bych odsal tu klimu abych se tak neudrbal..
Hlavně musim poděkovat DjDeklovi za díly
Material:
nové sání s vývodem, odlučovač, řemen příslušenství, těsnění vyfuk. Řemen jsem použil starý, dle návodu se má střihnout, ale není třeba ( hodně starý bych vyměnil). Těsnění jsem nepoužil, protože jsem to nechtěl urvat.
1- zvednout trochu auto, aby se šlo dostat na ten vyfuk, rozpojit nešel, nechtěl jsem utrhnout ty šrouby, ale pomocný rám jsem sundal
2- zadní uložení převodovky ven, podložit motor zvedakem nejlepe na kolečkách, povolit uložení motoru u rozvodu
3- sundat řemen, nemá napinak, stačí tlačit pakou do boku a točit motorem
4- pak je třeba upustit ch.kapalinu, dole na olejové vaně je el. čerpadlo, z něj se vypusti sani
5- jelikož jsem neodsal klimu, chtěl jsem najit jiny zpusob, tak po boji s konpresorem jsem sundal plast pod chladiči a zpustil chladiče, abych mohl vyndat IC ze sani, vadi tam hadice od klimy
6-je treba vyndat alternator, sundat klapku, kabeláž
7-vodni IC jsem vyndal po zatlaceni motoru do vozu ( chce to další ruce) a tlačeni hadice od klimy dolu, je třeba opatrně, hned se ohnou žebra na IC ( když ležel na zemi, než jsem se dostal k jeho zpětné montáží docela vyteklo z žeber oleje) zajimal by me stav sani na 5w30 olej.
8-sani ma ze spod přichytky kabelu, chce to malé nůžky na el pasky, což jsem neměl, pak po vyndáni předělat na druhé a dát nové pásky. Odlučovač oleje překrývá starter, takže ven, ale stačí ho jen povysunout. Možná by bylo lepší vyndat vzduchový filtr.
9-vše očistit a skládat zpět, odlucovač, starter, sani jsem jako prvni zapojil hadici do odlučovače a pak montoval.
Co bych udělal jinak:
Umyl bych si nejdříve motor hadici, mezi sanim a hlavou je dost prachu a pisku kolem těsnění , vzal bych nůžky z manikury na ty pásky přichytek, asi bych odsal tu klimu abych se tak neudrbal..
Hlavně musim poděkovat DjDeklovi za díly
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
- Bomiňo
- Junior
- Příspěvky: 240
- Registrován: 03.05.2009 21:31
- Bydliště: Slovácko
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Stala se mě dnes taková věc.
Je to můj první oturbený benzínový motor, tak nevím... Teplota venku cca 20stupńů, auto zahřáté jízdou cca 10km, ale předtím jízda mezi supermarketama a jízda hodinu předtím tam...takže zahřáto. Chtěl jsem zkusit, jak to pojede v otáčkách v tahu. Rovina dlouhá cca 1 km k zatáčkám, pedál na trojce k podlaze, cca 4,5 - 5tis otáček, cca 130km/h , dojel jsem Oktávku v zatáčkách, takže už normální rychlostí další cca kilometr za ní a v tom jsem zacítil v autě smrad jakoby se něco pálilo, vypalovalo, ventilaci jsem měl úplně vyplou. Myslel jsem, že je to od Oktávky, ale zastavil jsem a hned po vystoupení jsem to možná od výfuku trochu zacítil, v motorovém prostoru nebylo cítit nic. Pak přišel ještě kopec, kde jsem to zkusil znova potáhnout, v autě už to tak cítit nebylo, možná trošku, žena necítila nic. Co bylo ale společné jak na rovině, tak do kopce se motor maličko jakoby v tahu trhal, ale žena to necítila a na té rovině ještě jakoby něco buchlo do výfuku nebo tak něco.
Mohlo se jen něco, třeba katalyzátor vypálit? Nejezdím s autem pod 2tis otáček, sem tam při rozjezdu či předjíždění mu šlápnu do otáček na nižší stupeň, ale to je jen krátkodobě...nebo je tam něco špatně? Motor má najeto 111000km.
Je to můj první oturbený benzínový motor, tak nevím... Teplota venku cca 20stupńů, auto zahřáté jízdou cca 10km, ale předtím jízda mezi supermarketama a jízda hodinu předtím tam...takže zahřáto. Chtěl jsem zkusit, jak to pojede v otáčkách v tahu. Rovina dlouhá cca 1 km k zatáčkám, pedál na trojce k podlaze, cca 4,5 - 5tis otáček, cca 130km/h , dojel jsem Oktávku v zatáčkách, takže už normální rychlostí další cca kilometr za ní a v tom jsem zacítil v autě smrad jakoby se něco pálilo, vypalovalo, ventilaci jsem měl úplně vyplou. Myslel jsem, že je to od Oktávky, ale zastavil jsem a hned po vystoupení jsem to možná od výfuku trochu zacítil, v motorovém prostoru nebylo cítit nic. Pak přišel ještě kopec, kde jsem to zkusil znova potáhnout, v autě už to tak cítit nebylo, možná trošku, žena necítila nic. Co bylo ale společné jak na rovině, tak do kopce se motor maličko jakoby v tahu trhal, ale žena to necítila a na té rovině ještě jakoby něco buchlo do výfuku nebo tak něco.
Mohlo se jen něco, třeba katalyzátor vypálit? Nejezdím s autem pod 2tis otáček, sem tam při rozjezdu či předjíždění mu šlápnu do otáček na nižší stupeň, ale to je jen krátkodobě...nebo je tam něco špatně? Motor má najeto 111000km.
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
To jsi pálil olej ze saciho potrubí, proto ten smrad. Mírné kolísání výkonu v tahu je normální, Řj reguluje prý úpravou tlaku klepání.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3917
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Tak snad nebude v budoucnu propalenej pist... odsat olej ze sani a pouzivat LSPI olej ideal...
- Bomiňo
- Junior
- Příspěvky: 240
- Registrován: 03.05.2009 21:31
- Bydliště: Slovácko
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Na odsátí oleje z klapky se chystám tak do měsíce, při výměně oleje https://www.castrol.com/cs_cz/czech-rep ... ab_5w-20-e
Ford S-Max 07/2015, 1,5 EB, 118 kW , Titanium,červená Ruby
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno
Ford Focus kombi 1,6 74kw Ghia, 07/2006, Tango red - prodáno
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7234
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
hoši .. už cca od roku 2016 lejem do motora millers oil 5W30,
konkrétne to bol olej EE LONGLIFE ECO 5W30
ten sa už asi prestal vyrábať, tak mi namiesto neho v obchode vlani na jeseň dali EE PERFORMANCE ECO 5w30
má teraz nejaký vyznam prechadzať na nejaký LSPI olej? napríklad tento XF LONGLIFE LSPI 5w30?
najazdené mám 112 000 km, 1.5 ecochroost
konkrétne to bol olej EE LONGLIFE ECO 5W30
ten sa už asi prestal vyrábať, tak mi namiesto neho v obchode vlani na jeseň dali EE PERFORMANCE ECO 5w30
má teraz nejaký vyznam prechadzať na nejaký LSPI olej? napríklad tento XF LONGLIFE LSPI 5w30?
najazdené mám 112 000 km, 1.5 ecochroost
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 177
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Norma Ford 948B by "měla" byt proti LSPI, ale nikdo nám to asi nepotvrdi s jistotou. Jak píše DjDekl proti LSPI je norma Api SN Plus nebo SP.
Mi to taky 43tkm smrdelo pri pořádné akceleraci, turbo tlačí olej přes vodní IC do motoru. Hlavně občas jsem citil take tu spáleninu a jak za mnou někdo jel a trošku jsme se nahaněli, říkal že smrdim
EE performance je novější verze oleje, ale pořád je to A5B5, to Millers Lspi APi SP je pro naše motory asi lepší volba
Mi to taky 43tkm smrdelo pri pořádné akceleraci, turbo tlačí olej přes vodní IC do motoru. Hlavně občas jsem citil take tu spáleninu a jak za mnou někdo jel a trošku jsme se nahaněli, říkal že smrdim
EE performance je novější verze oleje, ale pořád je to A5B5, to Millers Lspi APi SP je pro naše motory asi lepší volba
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
- reckoname
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 03.08.2008 21:38
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Kdyby došlo ke klepání, je to nějak poznat nebo slyšet?
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
LSPI ci klasicke detonacne? Klepanie je detocnacne...
LSPI pocut kovovym mlatenim a prudkymi trhnutiami.
Klasicke detonacne prepadom v tahu kvoli posuvaniu predstihu. Vacsinou RJ ho dokaze dobre eliminovat, takze nejaky zvukovy prejav alebo prudke trhnutia necitit.
LSPI pocut kovovym mlatenim a prudkymi trhnutiami.
Klasicke detonacne prepadom v tahu kvoli posuvaniu predstihu. Vacsinou RJ ho dokaze dobre eliminovat, takze nejaky zvukovy prejav alebo prudke trhnutia necitit.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů