Problém s teplotou - 1.0 EB

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od reckoname » 02.11.2021 11:01

Proplachovat naředěnou kapalinou tě vyjde dost draho. Je to vůbec zapotřebí dělat? Pochybuji, že v servisech to tak dělají. Kolik vyteče, tolik nalijí a hotovo.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od Hoffis » 02.11.2021 11:05

v servise na to dlabou z vysoka...

jeden můj kamarád co dělá mechanika mi kdysi pomáhal měnit u jednoho auta termostat a když jsem redil kapalinu destilkou, tak na mě koukal jak 5 na 6. Říkal že to v servise redi dešťovou vodou a že ani neví, že se to má destilkou dělat... tak dělají v servisech :mrgreen: :puke_r:


ale když člověk dělá na svém doma, tak to předpokládám chce každý (skoro) udělat pořádně
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od jenikHK » 02.11.2021 11:50

Hoffis píše: 02.11.2021 10:31 To by asi nebylo úplně šťastné řešení.
za 1.nevíš kolik tam zůstane vody a nevíš teda kolik dolit koncentrátu, aby byl správný poměr , protože to je zavzdusnene.
a za 2. samotný koncentrát dost naleptava a není jistota, že se to pak dobře promíchá. V podstatě by bylo dost dlouho v půlce okruhu jen voda a v druhé polovině samotný koncentrát.

auto se asi nerozbije, ale takhle bych to asi nedělal :)

za 3. koncentrát se má míchat s destilkou, a ten poplach by se asi destilkou nedělal že :wink:
Ad 1:
Víš přece, kolik je celkový objem a jaký je poměr ředění, takže víš, kolik je třeba nalít koncentrátu a objem destilky znát nepotřebuješ.

Ad 2: během několika málo minut chodu motoru se vše promíchá velmi důkladně - běží čerpadlo. Stačí nechat ohřát kapalinu na cca 50-60°

Ad 3: smysl vyplachování destilkou je právě v tom, že v chladícím systému zůstane. Stačí propláchnout cca 4-5x a zároveň při každém proplachu zjistím, kolik jsem doplnil vody a kolik kapaliny zůstalo.

Samozřejmě to jde řešit spoustou jiných postupů, ale pokud se s tím už drbu, tak to chci udělat pořádně.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od Hoffis » 02.11.2021 11:59

já myslím, že se to právě takto v autě pořádně nepromíchá, alespoň ne hodně rychle,čerpadlalo je oběhové a ne míchačka, ale to je věc názoru :wink:

a k tomu proplachovani destilkou... vždyť je tam objem 6 litrů, to několikrát vypustit.? .. destilka taky není úplně levná...

taky nevím jak to prakticky udělat... nalít vodu, nechat běžet motor a vypustit? a několikrát? vždy by se to pouze redilo... a taky by se muselo čekat než schladne motor, aby nebyl teplý bez vody...
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od JackalMAX » 02.11.2021 12:21

Já odvzdušnění na místě po výměně hadic k turbu a samotné expanzky nedělal. Pomalu dolil do maxima, nastartoval, minutu či dvě nechal běžet aby čerpadlo trochu kapalinu prohnalo. Něco málo zmizelo z expanzky, tal nalil do maxima a nechal si litr bokem v autě na dolití. Počítal jsem že se řádně odvzdušní až otevřou oba termostaty a voda bude řádně obíhat. A taky že jo. Čidlo hladiny zafungovalo a po cca 500m jsem dolil cca 0.5L. Od té doby v pohodě. Samozřejmě asi s citem ze začátku :nixw:
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od lewis » 02.11.2021 12:52

Chlapi...vidím to nakonec tak, že obětuji jednu náplň na proplach s tlakem z kompresoru a po výměně termostatu...to nechám samovolně odvzdušnit...jak bylo již výše řečeno a ověřeno... :wink:
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2970
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od jenikHK » 02.11.2021 12:59

Hoffis píše: 02.11.2021 11:59 já myslím, že se to právě takto v autě pořádně nepromíchá, alespoň ne hodně rychle,čerpadlalo je oběhové a ne míchačka, ale to je věc názoru :wink:

a k tomu proplachovani destilkou... vždyť je tam objem 6 litrů, to několikrát vypustit.? .. destilka taky není úplně levná...

taky nevím jak to prakticky udělat... nalít vodu, nechat běžet motor a vypustit? a několikrát? vždy by se to pouze redilo... a taky by se muselo čekat než schladne motor, aby nebyl teplý bez vody...
To není věc názoru, ale zkušenosti.
Posledně jsem řešil pětinásobný výplach:
download/file.php?id=176274&mode=view

Čerpadlo je pravda oběhové, ale žene kapalinu skrz různé větve s různými objemy, kde se vše smíchá jak ve směšovací komoře.

Teda vypustit (podarily se mi necelé 4l z celkových 6,5l), doplnit destilkou. Nechat chvíli běžet (stačí do těch cca 55°C) a vypustit a zase další kolo destilky. Není třeba čekat na otevření termostatu, náplň se promíchá dost i tak. Pak není kapalina horká a lze vypustit a doplnit vodu dříve.
Nikdy nejde prostě vypustit úplně vše a dle mého lépe mít takto naředěn zbytek co zůstane, než nechávat být.

Destilka stojí kolem 30-40 Kč pětilitrové balení, pokud spotřebuju na výplach balení čtyři, tak snad ani nemá smysl cenu výplachu řešit...

Kompresor podle mě moc nepomůže - to by musel být vypouštěcí šroub v nejnižším místě a okruh bez kapes, tj. veškeré potrubí ve spádu k vypoustaku (což není).

Samozřejmě výplach není jednoduché a rychlé řešení, jako vypustit, nalít a nazdar (na to stačí zajet do servisu) ale jak často člověk kapalinu mění?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od lewis » 03.11.2021 08:36

Ještě mě napadlo, když se v tom budu vrtat :D , tak vyměnit zároveň i ten druhý termostat (50 st.), který je dle katalogu ve spodní části...a tím by možná vyteklo více původní náplně?...z jedný vody načisto :wink:
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od reckoname » 28.02.2022 12:57

Ahoj, mám opět problém s termostatem. Naposledy jsem ho měnil někdy v říjnu 2021. Měl jsem koupený termostat od EPS tak jsem ho tam namontoval. Hned ze začátku se mi nezdál, ale pak začal jakž tak fungovat. Ale teď se zdá, že se zasekl v otevřené poloze. Tak jsem koupil nový origo od Fordu. Trošku jsem ho teď testoval, vařil jsem ho v hrnci a sledovat při jaké teplotě se bude otvírat. Docela mě zarazilo, že otvíral až při nějakých 98 stupních. Zdá se mi to hodně pozdě, mám strach aby se mi nepřehříval motor. I při 100 st. se zdá, že není otevřený naplno. Co vy na to, je to tak ok?
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od miki21 » 28.02.2022 13:18

Systém je přetlakový, takže při 100 stupních se voda určitě ještě nevaří.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od reckoname » 28.02.2022 13:47

Takže nějakých 100 st. je v pořádku. Všude na netu tvrdí, že by už mělo otvírat kolem 90 st., ale to bylo všeobecné info, ne konkrétně u EB.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od djdekl » 28.02.2022 13:52

Neni na nem vyrazena teplota ?

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od reckoname » 28.02.2022 14:30

Vlastně je 92st.

Jestli pak některé motory neodcházejí z důvodu nepřesných termostatů a přehřívají se.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od reckoname » 28.02.2022 16:17

Tak jsem to raději vyfotil, jsou tam nějaká čísla a hodnota 92-106. Takže to znamená, ze může otvírat i při teplotě nad 100st.?
IMG-20220228-WA0000.jpg
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 415
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Problém s teplotou - 1.0 EB

Příspěvek od Johny181 » 28.02.2022 17:02

Tam jsou 2 termostaty ne?
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů