Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Juros89 » 15.06.2020 06:37

Ahojte,
jak se vám chová ukazatel teploty motoru na Ti-VCT 77kw?

Mě se chová tak, že po nastartování je ručička dole, po ujetí asi 1 km se na 100 ujetých metrech dostane ze spodu do prostřed (což by mělo odpovídat tak 85 °C).

Máte to stejně? Přijde mi to zahřátí tedy strašně moc rychlé.
Díky za info,
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od ZaQik » 15.06.2020 07:02

ford uz nekolik let neukazuje skutecnou hodnotu, ale hodnotu vypocitanou
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Juros89 » 15.06.2020 09:51

Díky za info.
v tom případě je to standardní chování a není třeba za tím hledat nějaký problém.

:)
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Juros89 » 28.07.2020 14:16

Existuje možnost jak zobrazit reálnou teplotu? Četl jsem na jiném fóru, že na MK 2 to snad šlo diagnostikou změnit - aby se ukazovala reálná teplota. 8)
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Jemar » 28.07.2020 15:24

Ano, u MKII to šlo změnit, ale nikdy jsem si nevšiml žádné rapidní změny. Za mě je to k ničemu, možná u nafty to má nějaký smysl.

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od jenikHK » 28.07.2020 17:19

ono zřejmě závisí i na verzi FW budíků.
Měnil jsem tento parametr na našem 1.8i a teplota je přece jen realističtěji zobrazená, alespoň v průběhu ohřívání.
Resp. s původním nastavením mě štvalo, že po studeném startu a 200m jízdy s kopce ukazoval teploměr 90° a topení foukalo studený vzduch.
s "reálnou" teplotou to trvá klidně 5 km, což se dá už považovat za důvěryhodné (a případně ověřit s OBDII diagnostikou a zobrazením teploty chladicí kapaliny).
Můžu srovnávat se sierrou na stejných trasách, kde teplota na teploměru byla skutečná a člověk viděl na ručičce, kdy se otevřel termostat a nebo sepnul ventilátor.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Jemar » 01.08.2020 15:39

Pro motor je nejdůležitější teplota oleje, a ta je dosažena mnohem později než teplota vody v jakémkoliv módu. :wink:

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od jenikHK » 01.08.2020 21:50

Tak o tom žádná - jen je smutný, že jediná indikace teploty motoru v továrním nastavení fixluje...
:roll:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: Ukazatel teploty motoru Ti-VCT

Příspěvek od Sclerry » 08.10.2020 23:45

Ze začátku, když jsem měl svůj FF3, tak jsem se toho taky docela lekl. Jednou jsem to konfrontoval s tím, že jsem si před nastartováním zapnul TEST na budíkách (přes podržení "OK" na volantu při sepnutí klíčku) a ta teplota na budíkách je dost přitažená za vlasy. Ručička teploměru se zvedla na pozici pro 85-90°C ve chvíli, kdy mi to na palubním počítači v režimu TEST ukázalo pod "Engine Temp." hodnotu 45°C. Hold prostě na ručičku nespoléhat, už i z toho důvodu, že jak psal Jemar - důležitější je ohřátý olej. A tomu to stejně trvá déle.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti