1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 20.07.2020 14:08

1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 27.07.2020 19:19

Dobrý den,

vlastním Ford Focus r.v. 2011, 77 kW 1.6 Ti-VCT, naj. 170tkm a v poslední době se mi začaly častěji oběvovat problémy při startování studeného motoru. Motor nastartuje, ale buď se začne volnoběh razantně houpat (skáče od 600-1500 otáček) nebo rovnou spadne do oblasti okolo 500 otáček a celé auto se začne třást. Když se tomu snažím pomoct jemným přidáním plynu, abych zvedl volnoběžné otážky, tak se přidáním naopak motor více přidusí. Někdy se stane, že motor tyto své počáteční problémy po nastartování během cca 15 sekund rozchodí a volnoběh se zvedne, jindy motor zhasne (někdy ho raději zhasnu já, když to trvá déle, protože v takových nízkých otáčkách mám obavy o ložiska na klice).

Máte s takovým chováním někdo nějaké zkušenosti? Dříve mi tohle dělalo jen velmi zřídka (1 z 50 chladných nastartování) a to pouze v zimě, teď už to dělá i nyní přes léto přibližně tak 1 z 15 chladných nastartování. Přes zimu jsem do benzínu přiléval Velfobin, takže nějaká zamrzající voda by to snad by neměla (tím spíš, že to začalo už dělat i teď přes léto). Tankuju téměř vždy Benzina nebo OMV, takže palivo by to snad také být nemuselo. Zkoušel jsem do benzínu dát od Liqui Moly přípravek na čištění benzínových vstřiků, ale přišlo mi, že zcela bez účinku. Měl jsem vyndané svíčky, a zdálo se mi, že mají "zdravou" barvu a nejsou zakarbonované, ani nějak opálené (měněny před 35 tkm). Vyčistil jsem i škrtící klapku (přestože nebyla nijak zvlášť zanesená), ale přijde mi, že ani to nemělo na problém vliv. Olej používám předepsaný Castrol 5w30, měním po 10 tkm. Všechny filtry používám Mann, vzduchový měním při každém třetím oleji a ten současný nijak zacpaný není. S autem jezdím 30 % po městě, 70 % po dálnici.

Poradil by mi prosím někdo, o co by mohlo jít, případně co vyzkoušet? Mně se zatím nepodařilo v souvislosti s tím určit prakticky žádné činitele, děje se to z mého pohledu nahodile. Jedinné, co je vždy stejné, je, že k tomu dochází při startu chladného motoru. Tady na fóru jsem našel s tímto motorem u chladného startu problém pouze s tím, že "nechce jet". Např. zde (viewtopic.php?f=241&t=33141&start=15) se to prý v jednom případě vyřešilo pouze aktualizací SW v jednotce.

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2212
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od jarod72pm » 31.07.2020 19:48

Zapojil bych do toho diagnostiku , protože může blbnout elektronika škrtící klapky . Pak kontrola odtrhu svíček a odporů kabelů a cívky. Do benzínu dávat pravidelně VIF , ten umí trochu pročistit palivovou soustavu a ventily i trysky pro dávkování paliva .
Jinak do haprování motoru a otáček zasahují nebo mohou ovlivnit - váha vzduchu neboli MAP/MAF ,škrtící klapka,svíčky+kabely+cívka, lambda sonda,palivové čerpadlo,rozhozené časování i o zub přeskočené, nasávání falešného vzduchu v trubkách .
Takže hodně štěstí :wink:
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - na prodej v září/říjen 2020 !
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.08.2008 21:38
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od reckoname » 01.08.2020 20:23

Nastartuj auto v noci a podíval se, jestli kabely neprobijí na kostru.
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 02.08.2020 17:50

Díky moc za rady, diagnostiku bohužel nemám, takže touto cestou bych to mohl řešit maximálně přes ten servis. Zkoušel jsem jak radí reckoname tu kontrolu probíjení, neviděl jsem probíjení ani u kabelů, ani u víčka rozdělovače. Zkusil bych i multimetrem proměřit odpor zapalovacích kabelů, akorát jsem zatím nikde nedohledal, jakou by měly mít hodnotu. Napadá mě, že by to nakonec přeci jen mohly být svíčky. Mám tam Bosch čtyřelektrodovou (Bosch Super 4 jestli si dobře pamatuju, kdyžtak bych zkusil dohledat krabičku) a jak jsem tady na fóru tak pročítal, na co tenhle motor trpí, tak svíčky byly zmiňované často s tím, že cokoliv jiného, než originál, je sázka do loterie. Když jsem si po přivezení z Německa dělal první servis (z Německa to má servisku od autorizáku Ford), tak jsem z toho vytahoval klasiké jednoelektrodové Motorcraft. Asi je tam tedy zkusím vrátit a chvíli s tím jezdit tak a sledovat, jak se to bude chovat. Pokud by se to tím vyřešilo, tak bych asi koupil přímo origo Ford a dal je tam. Sice pořád přemýšlím, jestli je možné, aby jenom svíčky takto ovlivňovaly chod po nastartování a za běhu to bylo už prakticky bez problémů, ale tak možná je ta směs, co jde po nastartování, náchylnější na "správnou" jiskru. Myslíte, že by za tím mohly být čistě jenom nevhodné svíčky? Navíc které tam mám už asi 35tkm s tím, že ty problémy po nastartování se postupně objevují častěji a častěji.

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 49
Registrován: 03.08.2008 21:38
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od reckoname » 02.08.2020 22:18

Svíčky pouze originál Ford a už vůbec ne to co tam máš.
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 02.08.2020 22:34

Tyto svíčky mi byly doporučeny v AutoKelly, když jsem nadiktoval auto a motorizaci. Ale jak píšeš, taky jsem tady na fóru už narazil na více místech na to, že skutečně dávat pouze Ford. Vyzkouším a po nějakém čase používání sem napíšu, jestli to skutečně bylo pouze tím. Je mi sice stále divné, že by se špatné svíčky projevovaly pouze občas a to výhradně při chladném startu, ale nevím... Každopádně prozatím díky za rady.

JurosNebe
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 31.01.2018 09:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od JurosNebe » 03.08.2020 11:28

Řešil jsem podobný problém s nestabilním volnoběhem při prvním studeném startu (druhý start byl vždycky OK). Měl jsem auto na diagnostice ve Fordu, kde nic nebylo. Nechal jsem tedy vyčistit škrtící klapku a od té doby se to nestalo. Je možné, že ted v létě se to tolik neprojevuje a třeba to zase začne. Takže uvidíme. Zajímalo by mě, jestli se ti to podaří vyřešit a co bude příčina :)
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 06.08.2020 11:33

UPDATE: Vrátil jsem tam svíčky Motorcraft, které v tom byly původně z Německa od Ford servisu. Zatím subjektivně mi přijde lehce jemnější chod motoru na volnoběh a taky se mi zdá, že se lépé sbírá při akceleraci z nízkých otáček. Zatím je tam mám pár dní, takže jestli se tím vyřešily ty problémy po nastartování, nebo ne, je těžko říct. Každopádně brzo budu dělat olej a vzduchový filtr, takže bych asi objednal origo svíčky od Fordů a zrovna je tam taky dal.

Chtěl bych se zeptat - jaký má být u těch svíček nastaven odtrh? Já jsem se to snažil dohledat na netu i tady na fóru a našel jsem odpovědi od 1,0 mm do 1,3 mm. Na těch Motorcraft jsem ho nijak neupravoval a mají 1,2 mm.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti