1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 16.04.2021 21:29

Kde ten snímač otáček najdu..? není fotka..
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

NEJTEK
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 05.05.2015 11:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od NEJTEK » 17.04.2021 09:16

Bohužel, jak jsem psal bylo to Focus 1.6 MK1 , už jsem ho prodal. Nacházel se na převodovce ze strany výfukových svodu , špatný přístup zajištěno
kolíčkem (musel se odvrtat, nebo nešel uvolnit). Jestli ho má Focus 3 , předpokládám, že přibližně na stejném místě. Pokud jsi ho najdeš jako náhradní díl,tak ho možná poznáš . ale u MK3 je min místa , na spodku kryt a z vrchu moc nevidím ( jsem krátký). Nevím zda to je zrovna tvoje závada, já tenkrát, taky zkoušel kde co. Měnil jsem ho dvakrát , poprvé originál a pak náhražka (a ta už vydržela). Vždy to začalo spíš za vlhka a chladna, rozjezd jako by to bylo udušený a někdy na chcípnutí pak jak se chytil už jel, ale zhruba stejné příznaky jak popisuješ.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 22.04.2021 22:30

Ad djdekl - co se týká té novější kalibrace - co přesně to prosím znamená? Jsem v tomto ohledu poměrně amatér, takže co přesně by to pro mě znamenalo? Zvládl bych si to nějak přehrát sám, nebo jedině servis? Nerad bych něco zdrbal, že by to pak bylo ještě horší nebo nejelo vůbec :D

A co se týká kilometrů - jo, vím o tom. To jsem byl já. Jedna z prvních věcí, co jsem zkoušel dělat, byl reset PCM přes diagnostiku. Bohužel se to neprojevilo.

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 02.05.2021 12:17

Ahoj,
protože mě verze PCM taky zajímají, pohledal jsem na německém fóru.

Problému s chodem motoru po startu se týká jeden servisní pokyn Fordu ze seznamu zde:
https://www.ford-forum.de/threads/samme ... st-1196399

TSI 47/2011 (21.10.11) Aussetzer oder beeinträchtigte Anfahrleistung bei Kaltstart; Leerlauf für ca. eine Minute nach Kaltstart unrund
(= "Vynechávání nebo zhoršené startování po studeném startu; Po studeném startu neklidný volnoběh asi jednu minutu").

O přidání aditiv po přehrání firmwaru cituji (a Google překládá :D ):
https://www.ford-forum.de/threads/bei-k ... st-1310662

"...přísada do paliva se v rámci působnosti TSI č. 47/2011 používá, pokud vozidlo vykazuje poruchy zapalování nebo slabiny při rozjezdu nebo nepravidelný volnoběh během první minuty po studeném startu. Platí pouze pro 1,6 Ti-VCT s manuální převodovkou až do data výroby 04.10.2011. To je způsobeno možnými usazeninami uhlíku ve spalovací komoře v důsledku neoptimální kalibrace řídicí jednotky hnacího ústrojí (PCM)... Pouze PCM s čísly dílů BV61-12A650-AC / -AD / -BC / -BD jsou ovlivněny..."

Předpokládám tedy, že cca od listopadu 2011 už by to mělo být v nových autech opravené, a v dříve vyrobených my měl být autorizák schopen ten firmware přehrát podle instrukce TSI 47/2011 (číslo správné verze jsem bohužel nenašel).
Focus MK3 Kombi, 1,6 Ti-VCT, 77kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 02.05.2021 18:51

No teda, tak to smekám před takovým důkladným hledáním. Přiznám se, že zkusit štěstí na zahraničních fórech mě zatím nenapadlo. Můj Focus na to přesně pasuje. Jednak projevy jsou v podstatě identické s tím, co se děje mně. Druhak taky jak datum výroby tak i číslo dílů PCM je v mém případě z těch, které tu označují jako problémové.

Asi to tedy nakonec dám skutečně do origo servisu. Zaprvé to, co píše Marlosk jde prakticky do puntíku aplikovat na můj případ, zadruhé stejně jinak už mi došly nápady, jak to jinak řešit.

Zeptám se tedy rovnou - nemáte tu někdo zkušenost s nějakým autorizákem na jižní Moravě? Ideálně tak do 50-70 km od Brna.

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 02.05.2021 20:34

Měl jsem problém trošku jiný, při ubírání plynu na trojku a poloteplém motoru mi to poškubávalo. Naopak při teplém motoru a zrychlování na plný plyn (zkoušel jsem celý rozsah cca od 2000 do 6500 otáček) to někde kolem 5000 jakoby zaškobrtlo.

Zkusil jsem omýt ulepenou škrticí klapku, přidávat VIF (zatím vyjeto cca 3 nádrže) a za tepla protáhnout v kopcích "po italsku", a kus po dálnici. Koncovka výfuku se obalila sazemi, škubání přestalo, spotřeba podle PP na okreskách klesla ze 6,7 tak na 6,2 l/100km. Podle roku výroby bych už firmware měl mít OK, tak jsem to svedl na původní majitelku, která nejspíš řadila podle našeptávače a trošku začoudila trubky, čímž způsobila "efekt palivového filmu" 8).
Focus MK3 Kombi, 1,6 Ti-VCT, 77kw

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 06.05.2021 23:56

Takové chování co popisuje Marlock, taky pozoruji. Hůř se to popisuje. Ale v podstatě studený start a ztráta tahu při rozjezdu (propad výkonu), jsem
už popisoval. Nicméně taky mě při lehce zahřátém motoru občas při podřazení na 3. st. auto zaškubně (není to špatným srováním otáček), auto jakoby
zaškobrtne. Stejně tak při rozjezdu studenějšího motoru při akceleraci na 1. a 2. st. prostě motor jakoby na vteřinu ztratí tah, takový ucukaný zrychlování.. jak se ohřeje tak se ustálí a nedělá to.
Ps. nemám diagnostiku - kde bych zjistil číslo PCM a číslo verze softwaru, který tam akt. je...
popř. komu přehráli, tak číslo nového..
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 07.05.2021 15:57

Tak jsem se konečně rozhoupal a zkusím štěstí u profesionálů. Mailem a telefonem jsem komunikoval se autorizákem Ford. Zatím jsem mluvil jenom s nějakou paní na recepci, která prý předá můj problém příslušnému technikovi, který se se mnou zkontaktuje. Uvidím, co se z toho vyvine, určitě sem pak napíšu, jak jsem dopadl.

Jinak k těm problémům se škubáním, o kterých tu mluví Marlosk a TomBaa - nevím, jestli se mi děje přímo totéž. U mě se kromě toho žalostného běhu po nastartování studeného motoru (poslední dobou se projevuje pouze občas) projevuje taky občasné "škubání". Je to ale spíš tak, že auto škubne dozadu v okamžiku, když byť z minimálního sešlápnutí plynu sundám noho z plynu úplně. A také naopak když z nulového sešlápnutí plynu plynový pedál stlačím sebejemněji (klidně i jen 1/8 chodu), opět nastane škubnutí (tentokrát dopředu). A je jedno, jak jemně nohu na plyn pokládam / nohu z plynu sundávám. Subjektivně mi to přijde, jako by ta elektronika "zmatkovala" v té oblasti okolo nulového sešlápnutí plynu.

Uživatelský avatar
TomBaa
Nováček
Nováček
Příspěvky: 181
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 07.05.2021 23:02

Tak to je přesný Screlly. Tohle mi to dělá taky, jen jsem to tak neuměl popsat. Cuknutí (zpomalovací) při sundání nohy z plynu - jakoby auto přivázali na lano a v ten moment se lano naplo a auto trhlo. A cuknutí při zrchlení 1. a 2. stupeň, taková cukavá jízda, jako když traktoru na volnoběh přidáte plyn...
ale projevuje se opravdu spíš při nezahřátem motoru a né vždy. Taky to vidím na elektroniku, která má možná od nějakého snímače zmatečné hodnoty...
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti