1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
mike03
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 02.05.2023 11:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od mike03 » 06.10.2023 18:57

Pořádnou diagnostiku zatím nemám.
Mám pouze takovou tu přes mobilní aplikaci. Jestli bude umět přečíst verzi PCM, nevím. Ale určo vyzkouším.

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 22976
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od ZaQik » 06.10.2023 19:12

VIN auta?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

mike03
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 02.05.2023 11:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od mike03 » 06.10.2023 19:14

WF0KXXGCBKBC52181

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 22976
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od ZaQik » 06.10.2023 19:59

mas patrne fw BV61-12A650-BC (byl nahran pri vyrobe auta) ... misto C tam jde dat az verze J (6 urovni)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

mike03
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 02.05.2023 11:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od mike03 » 06.10.2023 20:47

Dík. Zítra zkusím vyčíst přes ELM a forscan co tam přesně je...

mike03
Nováček
Nováček
Příspěvky: 23
Registrován: 02.05.2023 11:51

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od mike03 » 09.10.2023 16:27

Tak jsem to projel car scanerem a je tam opravdu původní verze fw, jak píšeš.
Jsem předběžně, snad, domluven s místním klubákem, že mi tam nahraje novější verzi.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 19.11.2023 18:07

Tak opět drobný update či spíše rekapitulace k mému řešení škubnutí kolem nulového polohy pedálu plynu:

Situace zůstává prakticky beze změny, jenom teď s klesajícími teplotami pozoruji, že škubání "zastudena" je silnější. Škubání "zatepla" zůstává beze změny, nezmizí ani po sebelepším ohřátí motoru. Pouze teď, když vzhledem k okolní teplotě trvá motoru delší dobu dosažení provozní teploty, tak se i déle projevuje "tupý" projev, neochota táhnout a škubání. První dva zmiňované problémy s prohřátím motoru odpadnou, škubání přetrvává.

Aktuální nájezd cca 230tis km, ve snaze vyřešit škubání bylo již provedeno:
  • Nové svíčky (Motorcraft)
  • Nové zapalovací kabely
  • Nový zapalovací modul (Bosch)
  • Smazání dlouhodobých adaptací ŘJ
  • Přehrání SW na nejnovější aktaulizaci (díky tomu vyřešen zdechající/kolísacíjí chod motoru na volnoběh - viz toto vlákno výše)
  • Výměna obou lambda sond
  • Výměna těsnění pod škrtící klapkou, vyčištění škrtící klapky (téměř nebylo co čistit)
Mimo zmíněné byla také provedena výměna rozvodů (bez posuvníků variabilního časování), pravidelně aditivuji VIF, sem-tam použiju také nějaký přípravek na vyčištění vstřikovací soustavy či katalyzátoru. Žádný ze zmíněných úkonů neměl na škubání motoru vliv (tj. situaci nezlepšil, ani nezhoršil).

Auto jezdí převážně dálnice (60%), občas okresky (25%) a zbylých 15% město. Motor se snažím (po důkladném prohřátí) protahovat skrz celé spektrum otáček, určitě ne dušení na 5° po městě. Většina tras je tak 50 km dlouhá.

Auto mám od nájezdu 125tis km, jsem druhý majitel. Problém se projevuje cca od 180tis km, byl jsem s ním v autorizáku, kde mi bylo zděleno, že "to ty 1.6-ky dělají všechny".

Pokud by měl někdo nějaký tip, co ještě zkusit, tak si rád nechám poradit. Není to problém, kvůli kterému by se s autem nedalo jezdit, ale na komfort jízdy to vliv pochopitelně má :)
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 209
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 20.11.2023 21:41

Ahoj. Nemohl by být na vině plynový pedál nebo to co udává míru jeho stlačení. Ano ten tupý projev a neochota jít do otáček u studeného motoru u tohoto motoru (IQDB..) je dost výraznější než třeba u původní verzce 1,6tky (mám variantu FYDA). TAm to prostě táhne i za studena, žádný ohled na emise a bohatost směsi. TAky prvávě Focusy mk1 měly citlivější plyn pedál, u mk.3 mě to přijde že když na to lehce ťuknu tak se buď ani nezvednou otčáky nebo až se zpožděním... je to vše emisně dokřivené, z pohledu živelnosti projevu samozřejmě.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 20.11.2023 21:56

Popravdě ten plynový pedál mi také pořád leží v hlavě. Na jednu stranu by to asi smysl dávalo, na druhou stranu jsem snad ještě nenarazil tady na fóru na nikoho, kdo by měl problém s plynovým pedálem u této motorizace (možná jsem špatně hledal). Lze nějak (např. přes Forscan na livedatech) vyčíst, jaký vychází z pedálu signál? Nebo by větší smysl dávalo vymontovat a proměřit multimetrem?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: gabriiel a 1 host