1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 02.05.2023 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Pořádnou diagnostiku zatím nemám.
Mám pouze takovou tu přes mobilní aplikaci. Jestli bude umět přečíst verzi PCM, nevím. Ale určo vyzkouším.
Mám pouze takovou tu přes mobilní aplikaci. Jestli bude umět přečíst verzi PCM, nevím. Ale určo vyzkouším.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23885
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
VIN auta?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 02.05.2023 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
WF0KXXGCBKBC52181
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23885
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
mas patrne fw BV61-12A650-BC (byl nahran pri vyrobe auta) ... misto C tam jde dat az verze J (6 urovni)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 02.05.2023 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Dík. Zítra zkusím vyčíst přes ELM a forscan co tam přesně je...
-
- Nováček
- Příspěvky: 24
- Registrován: 02.05.2023 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak jsem to projel car scanerem a je tam opravdu původní verze fw, jak píšeš.
Jsem předběžně, snad, domluven s místním klubákem, že mi tam nahraje novější verzi.
Jsem předběžně, snad, domluven s místním klubákem, že mi tam nahraje novější verzi.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak opět drobný update či spíše rekapitulace k mému řešení škubnutí kolem nulového polohy pedálu plynu:
Situace zůstává prakticky beze změny, jenom teď s klesajícími teplotami pozoruji, že škubání "zastudena" je silnější. Škubání "zatepla" zůstává beze změny, nezmizí ani po sebelepším ohřátí motoru. Pouze teď, když vzhledem k okolní teplotě trvá motoru delší dobu dosažení provozní teploty, tak se i déle projevuje "tupý" projev, neochota táhnout a škubání. První dva zmiňované problémy s prohřátím motoru odpadnou, škubání přetrvává.
Aktuální nájezd cca 230tis km, ve snaze vyřešit škubání bylo již provedeno:
Auto jezdí převážně dálnice (60%), občas okresky (25%) a zbylých 15% město. Motor se snažím (po důkladném prohřátí) protahovat skrz celé spektrum otáček, určitě ne dušení na 5° po městě. Většina tras je tak 50 km dlouhá.
Auto mám od nájezdu 125tis km, jsem druhý majitel. Problém se projevuje cca od 180tis km, byl jsem s ním v autorizáku, kde mi bylo zděleno, že "to ty 1.6-ky dělají všechny".
Pokud by měl někdo nějaký tip, co ještě zkusit, tak si rád nechám poradit. Není to problém, kvůli kterému by se s autem nedalo jezdit, ale na komfort jízdy to vliv pochopitelně má
Situace zůstává prakticky beze změny, jenom teď s klesajícími teplotami pozoruji, že škubání "zastudena" je silnější. Škubání "zatepla" zůstává beze změny, nezmizí ani po sebelepším ohřátí motoru. Pouze teď, když vzhledem k okolní teplotě trvá motoru delší dobu dosažení provozní teploty, tak se i déle projevuje "tupý" projev, neochota táhnout a škubání. První dva zmiňované problémy s prohřátím motoru odpadnou, škubání přetrvává.
Aktuální nájezd cca 230tis km, ve snaze vyřešit škubání bylo již provedeno:
- Nové svíčky (Motorcraft)
- Nové zapalovací kabely
- Nový zapalovací modul (Bosch)
- Smazání dlouhodobých adaptací ŘJ
- Přehrání SW na nejnovější aktaulizaci (díky tomu vyřešen zdechající/kolísacíjí chod motoru na volnoběh - viz toto vlákno výše)
- Výměna obou lambda sond
- Výměna těsnění pod škrtící klapkou, vyčištění škrtící klapky (téměř nebylo co čistit)
Auto jezdí převážně dálnice (60%), občas okresky (25%) a zbylých 15% město. Motor se snažím (po důkladném prohřátí) protahovat skrz celé spektrum otáček, určitě ne dušení na 5° po městě. Většina tras je tak 50 km dlouhá.
Auto mám od nájezdu 125tis km, jsem druhý majitel. Problém se projevuje cca od 180tis km, byl jsem s ním v autorizáku, kde mi bylo zděleno, že "to ty 1.6-ky dělají všechny".
Pokud by měl někdo nějaký tip, co ještě zkusit, tak si rád nechám poradit. Není to problém, kvůli kterému by se s autem nedalo jezdit, ale na komfort jízdy to vliv pochopitelně má
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 219
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Ahoj. Nemohl by být na vině plynový pedál nebo to co udává míru jeho stlačení. Ano ten tupý projev a neochota jít do otáček u studeného motoru u tohoto motoru (IQDB..) je dost výraznější než třeba u původní verzce 1,6tky (mám variantu FYDA). TAm to prostě táhne i za studena, žádný ohled na emise a bohatost směsi. TAky prvávě Focusy mk1 měly citlivější plyn pedál, u mk.3 mě to přijde že když na to lehce ťuknu tak se buď ani nezvednou otčáky nebo až se zpožděním... je to vše emisně dokřivené, z pohledu živelnosti projevu samozřejmě.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Popravdě ten plynový pedál mi také pořád leží v hlavě. Na jednu stranu by to asi smysl dávalo, na druhou stranu jsem snad ještě nenarazil tady na fóru na nikoho, kdo by měl problém s plynovým pedálem u této motorizace (možná jsem špatně hledal). Lze nějak (např. přes Forscan na livedatech) vyčíst, jaký vychází z pedálu signál? Nebo by větší smysl dávalo vymontovat a proměřit multimetrem?
-
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 09.09.2011 13:11
- Bydliště: 3nec-ko
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Jen praktický dotaz: Je třeba po výměně VN kabelů a zapal. cívek zadávat Reset jednotky PCM, nebo Obnovení adaptací PCM? Protože po výměně VN kabelů Bosch (nových) to jelo jen na 2 válce... po vrácení původních - chod kultivovaný. Dík.
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13116
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak asi chyba pri montazi. Zle poradie alebo zle zacvaknute fajky/na cievke.
-
- Nováček
- Příspěvky: 86
- Registrován: 09.09.2011 13:11
- Bydliště: 3nec-ko
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Právě - že jsem si na to dal bacha, jak pořadí, tak i "dotlačení". Nakonec diagn. vypsala několikrát Chyba na 3. válci a po vrácení původních kabelů vše ok. Proto se ptám, zda je nutno něco resetovat apd. (adaptace)...
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 77kW, r.v.2015
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
C-max 2008 1,6TDCi, 80kW, New DPF - historie
Escort combi 1.8 TD 66kW, Ghia r.98, PP vlastní výroby - historie
Ford Orion 1,8D r.v. 1991 - historie
Š105L, r.v.1979 - historie
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23885
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
ne, vymena kabelu na tohle nema vliv
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 17.10.2023 13:56
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23885
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
z vyroby BV61-12A650-CPB (92kW) ... novejsi samozrejme je
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host