1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Co ta diagnostika? Máš možnost vyzkoušet?
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 31.12.2018 09:12
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak ono pokud to není znečištěním palivové soustavy / spalovacích prostor, tak to asi aditivum nevyřeší... Dělá ti to celou dobu co to auto máš, nebo se to začalo projevovat teď?
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 31.12.2018 09:12
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Auto mám od ledna, začalo se projevovat poslední měsíc.
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak nás tady pomalu příbívá, s podobným projevem, i když každý z nás to má trochu jinak. Takže každý může mít příčinu jinde.
Mě zdá se docela pomohlo vyčištění škrtící klapky, snad to teda není placebo. Jinak na volnoběh mě osobně nikdy motor necukal, to až při rozjezdu
a vždy v pásmu ca 1.800 - 2.500 ot.
Ještě se zase zeptám, když se se studeným nebo téměř studeným motorem poprvé rozjíždíte a dáte dvojku, ale držíte otáčky jen ca kolem 2t, víc nedáte, tak že auto jede ca 30km/h, a jedete v těch otáčka takto třeba 50-100metrů, je projev toho motoru uskákaný. Mě to přesně v tomto režimu pocukává, jakoby málo vzduchu nebo paliva... ? Můj pohled trochu míří na přesuvníky vačky, jestli z nich třeba není vytečený olej a ony ze začátku v tom pásmu, kde se mají přestavovat třeba takto nedrhnou??
Dík za postřehy jak jste na tom v podobné situaci.
Mě zdá se docela pomohlo vyčištění škrtící klapky, snad to teda není placebo. Jinak na volnoběh mě osobně nikdy motor necukal, to až při rozjezdu
a vždy v pásmu ca 1.800 - 2.500 ot.
Ještě se zase zeptám, když se se studeným nebo téměř studeným motorem poprvé rozjíždíte a dáte dvojku, ale držíte otáčky jen ca kolem 2t, víc nedáte, tak že auto jede ca 30km/h, a jedete v těch otáčka takto třeba 50-100metrů, je projev toho motoru uskákaný. Mě to přesně v tomto režimu pocukává, jakoby málo vzduchu nebo paliva... ? Můj pohled trochu míří na přesuvníky vačky, jestli z nich třeba není vytečený olej a ony ze začátku v tom pásmu, kde se mají přestavovat třeba takto nedrhnou??
Dík za postřehy jak jste na tom v podobné situaci.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak ono problémy s chodem chladného motoru se u mě - jak jsem psal výše - prakticky vyřešily přehráním PCM. Před přehráním se mi dělo i přibližně to, co popisuješ.
Ale v současné době už starty 100% ok, chod chladného motoru taky bez problému. Spíš přetrvává ono škubnutí při přechodu mezi brzděním motorem a akcelerací (byť sebejemnější). Tento problém ale u mě nezávisí na teplotě motoru.
Ale v současné době už starty 100% ok, chod chladného motoru taky bez problému. Spíš přetrvává ono škubnutí při přechodu mezi brzděním motorem a akcelerací (byť sebejemnější). Tento problém ale u mě nezávisí na teplotě motoru.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Sclerry: koukal jsem, že ti podle Spritmonitoru klesla skokově spotřeba snad o litr. Je v tom jen styl jízdy, nebo je patrná i ta změna firmwaru, aditiva nebo jiná úprava?
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
U mě také problém s poškubáváním a občasným kolísáním otáček po studeném startu vyřešilo přehrání PCM. Co se týče spotřeby, tak mi klesla možná o 0,2 dcl, tu ale nějak neřeším..
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Ahoj lidi, mám stejný problém jakmile nastartuji studeny motor cuká to, jak kdyby to jelo na 3 valce, nejde se rozjet atd.. dělá nám to od začátku. Byl jsem ve dvou fordech ani jeden nenašel problém. Možná auto budeme prodávat, ale pokud ne chtěli bychom to už vyřešit. Přehrává někdo to PCM v olomouckém kraji? Ještě máme jeden problem když otočím klíčkem a zhasnu motor tak on ještě tzv. chvíli jede i když klíček už je dávno zhasnutý. Díky za info
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Já si to nechal přehrát přímo ve Fordu. Ale musel jsem jim přímo říct, že chci přehrát PCM na nejnovější verzi. Trochu se tvářili, že to přece nebude tím, ale že se podívají jakou mám verzi a uvidíme. Provedli aktualizaci a od té doby je klid. Forscanem jde vyčíst aktuální verze fw PCM.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Řekl bych, že drtivá většina je ve stylu jízdy, chytla mě nějaká momentální ekonálada Ale ne, spíš je to ve způsobu provozu, přes léto se mi sešlo nějak moc krátkých cest po městě, takže v kombinaci s téměř pořád zapnoutou klimatizací to spotřebu hold vyšroubovalo. Pak jsem ale měl několik delších cest po dálnici, takže spotřeba zase příjemně poklesla. Ale musím přiznat, že mi skutečně i příjde, že ta spotřeba obecně mírně klesla. Jak ale píše Juros89, nejedná se o pokles o litr, spíš tak 0,3 l v dlouhodobé spotřebě v mém případě. Za mě by to mohlo souviset s tím, že motor se od přehrání PCM živěji "budí" z nízkých otáček, takže se dá jezdit i v nižších otáčkách bez nutnosti podřazovat. Nebavím se tady o podtáčení nebo úzkostném dodržování rady zařezeného stupně na BC. Spíš to myslím tak, že pokud třeba doprava zpomalí na 30-35 km/h a pak se náhle rozjede, dříve by to pro mě znamenalo nutnost podřadit na dvojku, aby se to nějak probudilo. Teď ale stačí nechat tam v této rychlosti trojku a auto pořád rozumně reaguje na plyn. Jinak teď poté, co mám za sebou první pořádné mrazy do přehrátí BCM, můžu absolutně s klidným svědomím říct, že za mě se tím problém zcela vyřešil - auto promrzlé přes noc v -8°C a po nastarování motor jede ukázkově, absolutně stabilní chod. Takže Marlosk ještě jednou díky moc, že jsi mě nasměroval správným směrem
Přesně, jak ti píše Juros89 a i já to tu o pár příspěvků výše zmiňuju - taky jsem hledal problém nejprve sám, pak u jednoho neautorizáku. Nikdo nenašel nic. Akorát ten servis na blind vyměnil zapalovací modul a svíčky, samozřejmě se to neprojevilo ani trochu. Tak jsem se vydel do CARentu do Brna. Tam se mě snažili přesvědčit, že správný přístup je smířit se s tím, protože "ty atmosférické šestnáctistovky to tak dělají všechny". Ale já se nedal, že trvám na aktualizaci PCM, protože jsem už v té době měl přes diagnostiku vyčtené, že mám nahranou problémovou verzi. Tak to přehráli, technik, co mi to předával, tak mi sám od sebe hned říkal, že tomu ani nechtěl věřit, jak moc je to auto jiné po nastartování (měli tam to auto přes noc, takže měl možnost porovnat chladné starty před a po). A od té doby mám svatý klid Takže za mě bych se odpíchl určitě od tohoto, můžeš si tím ušetřit spostu časo a peněz vyhozených na hledání "neextistujícího" problému.Klvys píše: ↑12.12.2021 13:11 Ahoj lidi, mám stejný problém jakmile nastartuji studeny motor cuká to, jak kdyby to jelo na 3 valce, nejde se rozjet atd.. dělá nám to od začátku. Byl jsem ve dvou fordech ani jeden nenašel problém. Možná auto budeme prodávat, ale pokud ne chtěli bychom to už vyřešit. Přehrává někdo to PCM v olomouckém kraji? Ještě máme jeden problem když otočím klíčkem a zhasnu motor tak on ještě tzv. chvíli jede i když klíček už je dávno zhasnutý. Díky za info
PS: Omlouvám se, že reaguju až po takové době. Měl jsem teď zkouškové na VŠ, takže jsem měl hlavu všude možně Než se rozjede další semestr, budu tady snad zase častěji. Je to hezké být aspoň na chvíli zpět
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Jinak hned bych si taky současně dovolil obrátit se tu na vás zkušenější s dotazem - rozhodl jsem se, že ty silentbloky na motoru už opravdu vyměním. Guma je dosti popraskaná a jeden podezřívám z toho, že už i vytekl. Byli byste mi tu kdyžtak někdo prosím ochotni poslat číslo součásti pro všechny 3 silentbloky, abych náhodou neobjednal špatně? Jestli se to tu už někde řešilo, tak se předem omlouvám, ale nenašel jsem...
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Rádo se stalo, kde bychom bez výměny zkušeností byli . Mě teď fórum nasměrovalo na originální svíčky a zas mám o pár koní víc a stabilnější chod při akceleraci . A radost z jízdy k tomu, takže 11l/100km v zimě po městě .
Doplnil jsem ty svoje silentbloky do správného vlákna:
viewtopic.php?f=9&t=3605&p=1219874#p1219874
Doplnil jsem ty svoje silentbloky do správného vlákna:
viewtopic.php?f=9&t=3605&p=1219874#p1219874
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Díky moc za tak rychlou odpověď, už jsem si objednal Tak až dojdou, hned vyměním a dám sem info, jestli škubání při přechodu mezi tahem a brzděním motorem ustalo, nebo se aspoň zmírnilo
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
Tak silentbloky už přišly, vyměnil jsem všechny 3 naráz. Zatím je ještě příliš brzo soudit - mám od výměny najeto doslova pár kilometrů - ale přijde mi, že škubání kleslo tak o 75 %. Občas, když jsem se na to zaměřil, tak bylo cítit lehké cuknutí, už ale nic takového, že by to s cestujícími škublo v sedačkách. Uvidíme za pár tisíc km, jestli to byla jenom náhoda a škubání se pouze neprojevilo zrovna při mé krátké zkušební jízdě. Takové lehké cuknutí, které jsem občas při přechodu mezi tahem a brzděním motorem zaznamenal i po výměně, by bylo za mě asi tolerovatelné. Ideální by ale bylo zbavit se i toho. Do budoucna přemýšlím, že bych ještě vyměnil to gumové uložení, ke kterému se přišroubovává na přírubu k převodovce dolní silentblok vlevo za převodovkou.
PS: V mém případě byl pravý horní silentblok sice mírně rozpraskaný, v nejhorším stavu ale byl ten vlevo nad převodovkou. Tam byly na gumě jasně patrné trhliny do hloubky.
PS: V mém případě byl pravý horní silentblok sice mírně rozpraskaný, v nejhorším stavu ale byl ten vlevo nad převodovkou. Tam byly na gumě jasně patrné trhliny do hloubky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů