1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 12.05.2021 11:37

Update v mém řešení problému:

Telefonoval jsem a mailoval si s technikem autorizáku Ford, popisoval jsem mu všechny ty projevy (jak špatné starty, tak to škubání, o kterém psal i TomBaa) a znělo mi to podle jeho reakcí, že se s takovými projevy nesetkává poprvé. Zakončil to prohlášením "přehrajeme tu řídící jednotku a odpíchneme se od toho". Tak uvidím, už bych ty problémy měl rád z krku. Jsem tam objednaný na 24. 5., tak potom určitě dám vědět, jak to řešili / vyřešili.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek


Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 13.05.2021 13:12

Marlosk - to je úžasné, díky moc! Jsem moc rád hlavně za to, že je tam zmíněno konkrétně jaké to aditivum na odstranění karbonu koupit. Říkám si, kdyby se náhodou Fordi v autorizáku k přidání toho aditiva moc neměli a chtěli jen aktualizovat kalibraci PCM, tak teď si budu moct aspoň to vhodné aditivum koupit a aplikovat sám. Takže ještě jednou díky moc! :) Určitě se na to pak mechanika v autorizáku poptám, pokud bude příležitost.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 13.05.2021 13:43

Rádo se stalo, těším se na report, jestli to zabere :-).
Jako náhrada doporučeného aditiva by se v dala použít možná BG 208 44K, mám koupené, ale ještě nemám vyzkoušené (to bude při mém nájezdu tak nejdřív za měsíc).

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3911
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od djdekl » 13.05.2021 14:01

Texaco Techron je dobry, pouzival sem u dieslu na vstriky ;-)

hudyss77
Junior
Junior
Příspěvky: 437
Registrován: 23.01.2018 19:06
Bydliště: Liberec

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od hudyss77 » 13.05.2021 18:57

BG 208 44K dávám každý rok. Dával jsem i dříve do Toyoty a nikdy jsem neměl problém.
Ford Grand Cmax – 1,6 EB Titanium 134kw – 2011 viewtopic.php?f=239&t=47846

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 217
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 21.05.2021 23:34

Sclerry - budu taky čekat, jak to u tebe dopadne. Takže prvně přehrají sw... tzn. máš některou z těch verzí PCM co uvádí ten technický list, jo..

Aktuálně mám minimum času zjištovat, ale i tak jsem prolítl net a tento problém řeší více značek aut. Dost se objevuje v diskuzích např. u Renaultu
Megan s motory 1,4 a 1,6 atmo, taky škodovky 1,4MPI atd..
Parkrát někdo psal že pomohlo i odvzdušnění spojky popř. výměna spojkového válce..
Taky často psali nechat motor ca 30s po studeném startu běžet, pak cvrknout do plynu a teprve pak vyjet a lépe tak rozjed na 2000ot, že to pomůžte..
Ale spíš sázím na ten článek od Vaculíka, že to bude tím karbonem a matením lambdy..

Zkoušel jsem ted parkát ten start a poklepat na plyn a vyšší otáčky (sice pro spojku nic dobrýho) ale cukání moc nebylo..
Ještě upřesním, že to cukání nastane v momentě puštění spojkového pedálu, prostě až když se hnací součásti spojí, pak to zacuká,
ale to je asi jasný.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 24.05.2021 07:57

Sclerry píše: 12.05.2021 11:37 Telefonoval jsem a mailoval si s technikem autorizáku Ford, popisoval jsem mu všechny ty projevy...
Do kterého Fordu si prosím objednaný?

Teď se mi to po dlouhé době stalo opět, že mi po startu kolísaly otáčky. Myslím, že to je tím, že se oteplilo. Trápilo mě to před rokem, když jsem pak začal dáavat VIF, přestalo to, tak jsem si trochu myslel, že to je tím VIFem, ale je možné že to při studených startech se to tak neprojevuje (tak se píše i v tom dokumentu od Fordu). Datem výroby do té skupiny taky spadám, takže ještě musím kouknout Forscenem na verzi PCM.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 24.05.2021 11:29

Ad Juros89 - volal jsem a následně se i objednal do autorizáku CARent Brno (na Bělohorské).

Dnes jsem tam byl auto předat, pocity mám popravdě trochu smíšené. Impulzem, proč jsem se vlastně odhodlal k tomu dát jim to do autorizáku, bylo to, že spadám do problémem zasažené skupiny jak datem výroby, tak i kalibrací PCM. To jsem jim i napsal mailem a pak zmínil při tel. hovoru. Technik se mi následně ozval s tím, že pro mě mají aktualizaci řídící jednotky a jsou mi ji schopni přehrát. Zmiňoval jsem mu i další problémy (cukání kolem "nulové polohy plynového pedálu" - o co jde jsem popisoval výše). Technik mi to komentoval, že nejprve přehrajeme sw na PCM a od toho se odpíchneme, co a jak dál. Sám říkal, že by klidně mohlo být obojí způsobené právě špatnou kalibrací PCM.

Dnes při předání - přesto, že jsem mluvil s tím samým technikem - už mluvil trošku jinak. Sice byl velice ochotný, jednání příjemné atd, ale v podstatě z toho, co mi k tomu říkal dnes osobně, mi vyznělo něco jako "tak to prostě je, smiřte se s tím". Takto přímo to samozřejmě neřekl, ale mluvil o tom, že tyto 1.6 Ti-VCT ve všech autech, co on má zkušenost, vždycky za studena nejedou, chod mají nestabilní, hádá se to. A to cukání kolem nulové polohy plynu prý u těchto motorů také není neobvyklé. Jinými slovy v podstatě mi narovinu řekl, že se tyto motory tak projevují, i když může být klidně všechno v pořádku. Sice si tam auto nechali a souhlasil s tím, že se na to mrknou, podívají se, jestli je na to aktualizace (celkem zvláštní, v mailu mi tvrdil, že aktualizace je a provedou mi ji) a že se mi pak ozvou. Tak uvidím. Popravdě úplně se mi nechce věřit tomu, že by takovéto chování bylo OK. Ten chod po nastartování přece musí zbytečně namáhat motor, to cukání zase poloosy, homokin. klouby, spojku atp. O tom, že je to nepříjemné a za jízdy nepohodlné, asi není potřeba mluvit.

Jakmile se mi ozvou nebo případně jakmile si převezmu auto, dám vědět, co a jak.

PS: Ptali se mě, kde tankuju. Tak jsem popravdě řekl, že z 95% trojkombinace Benzina, Shell, OMV. Dál se už k tomu neptal. Takže bych tipoval, že mají možná zkušenosti s takovými projevy u motorů, co jezdí na nějaký benzín pochybné kvality.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4753
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od pkadecka » 24.05.2021 11:39

To jsou benzínové motory tak choulostivé na palivo? To bys ale hned poznal, když vezmeš jinde.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 24.05.2021 12:06

Taky by mi přišlo zvláštní, že by nepřímovstřiková atmosféra "ze staré školy" byla nějak moc citlivá na kvalitu benzínu. Ale podle mě se spíš ptal, aby se ujistil, že netankuju někde "ze sudu za JZD" a že by palivová soustava byla zacpaná nějakým bordelem z toho. Taky bych se divil, kdyby to bylo palivem. Neberu totiž výhradně od jedné konkrétní benzinky. Spíš to střídám, vždycky ale nějakou "zavedenou značku". A projevuje se to dle mého názoru nezávisle na tom, odkud mám zrovna v nádrži benzín.
Naposledy upravil(a) Sclerry dne 24.05.2021 20:31, celkem upraveno 1 x.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 24.05.2021 15:24

Myslím, že mechanik alibisticky přehání, všech kusů se to netýká. Za studena, "polotepla" ani tepla jsem problémy neměl (ale mám r.v. 2012), druhý 1.6 77kw motor u příbuzného je též celoročně OK. Zabývám se tím naštěstí jen akademicky, protože jsem šťoura a když už mám úmyslně "zastaralý" (čti jednoduchý) motor, chci, aby jel na 100%.

Mimochodem, co spotřeba, je vždy v normě?

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Ma.rt » 24.05.2021 18:07

Ony i nepřímovstriky karbonuji. Akorat se to projevi prave třeba nepravidelnym chodem, neroztriska to rozhodne pisty. Chce to jezdit s rozumem, obcas to prohnat a nějaký lepe aditivovany cistici benzin urcite neni na skodu. Takovy veci jako EGR a ruzna cidla taky dokazou zamotat hlavu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 24.05.2021 21:01

Marlosk píše: 24.05.2021 15:24 Mimochodem, co spotřeba, je vždy v normě?
Tak otázka je, co si představuješ pod "v normě". Teď poslední dobou jezdím tak 1/3 město, 1/3 dálnice, 1/3 okresky a mám podle BC 6,6-6,7 l / 100 km. Teď v horka jezdím často se zapnutou klimou, všiml jsem si, že ta má velice dramatický vliv na spotřebu. Možná tím víc, že je to relativně slabší motor, tak se ta zátěž klimy o to více projeví. Jinak za dobu, co auto mám (3 roky a 50tis km) jsem se v 90% pohyboval se spotřebou od 6,5-7,5 l. Řekl bych, že jezdím tak nějak průměrně, snažím se nebýt brzda provozu, ale nějaké agresivní tempo zase nejezdím. Z mojí zkušenosti se na dálnici při 130 dá jezdit do 7,5 l (spíš kolem 7 l). Asi nejméně jsem měl jednou dálku (1000 km tam i zpět) kdy jsem zkoušel co nejnižší spotřebu - po dálnici max 100 km/h s lehkou nohou a průměr po dojetí 5,7 l. Když občas jezdím po městě když je ucpané přes léto s klimou, tak max jsem myslím měl průměr za nádrž 8,5 l. Ale to je zase druhý extrém.

Co vy ostatní? Za kolik vám vaše 1.6 Ti-VCT jezdí?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 197
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 24.05.2021 21:41

Jo, to je myslím v normě :).
Motá se mi průměr (RAFE v servisním menu) mezi 6 a 6,5 podle počítače na státovkách. Ve městě tak 8,5. Minimum po rovině asi 5,4 na druhotřídkách. Do Krkonoš trasa 70km je za 7,2, zpět z kopce 5,2 :wink:. Jízda v kopečkách na profouknutí výfuku 9,8. Právě se chystám odečíst průměr podle tankování.

Tradiční odkaz na Spritmonitor:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... power_e=77

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti