1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak jsem si dnes byl vyzvednout auto zpět z autorizáku. Technik mi sdělil, že mi nahráli tu nejnovější kalibraci PCM, jaká je k dispozici. Byli se s tím i projet (což potvrzuje výpis na faktuře) a prý je to dle nich teď už v pořádku. Když mi technik auto předával, dušoval se, že to "teď jede úplně jinak". Scan vyúčtování přikládám.
Když jsem s autem odjížděl, přišlo mi, že skutečně na plyn reaguje klidněji, jemněji. Současně ale bylo taky auto až neuvěřitelně líné, prakticky netáhhlo, musel jsem skoro pořád stát tak ze 2/3 - 3/4 chodu plynu. Po pár kilometrech ale auto začalo postupně s každým dalším kilometrem ožívat a když jsem přijel domů, táhlo už prakticky normálně (domů jsem to měl ze servisu cca 60 km cesty). Můj laický tip je, že se čerstvě přeprogramovaná jednotka "učila", takže ze začátku to netáhlo. Sice se mi během cesty stalo cca 2-3 krát, že auto při pohybu kolem nulové polohy pedálu plynu lehce škublo, přijde mi ale, že proti dřívějšímu stavu to je zanedbatelné. Zatím mám najeto jen těch cca 60 km, ale minimálně pocitově se zdá být odezva na plyn hladší a škubání minimální.
Co mě však trochu zklamalo je fakt, že mi nepředepsali nebo ani slovně nedoporučili žádné aditivum, jak je zmíněno v technické servisní informaci č.47/2011. Jsem tedy rozhodlý, že proces v této servisní informaci "dokončím" sám, tj. aditivum tam uvedené si koupím a sám aplikuji.
Přikládám PDF soubory s výpisem konfigurace před a po přehrání. Změna je ve strategii v PCM.
Když jsem s autem odjížděl, přišlo mi, že skutečně na plyn reaguje klidněji, jemněji. Současně ale bylo taky auto až neuvěřitelně líné, prakticky netáhhlo, musel jsem skoro pořád stát tak ze 2/3 - 3/4 chodu plynu. Po pár kilometrech ale auto začalo postupně s každým dalším kilometrem ožívat a když jsem přijel domů, táhlo už prakticky normálně (domů jsem to měl ze servisu cca 60 km cesty). Můj laický tip je, že se čerstvě přeprogramovaná jednotka "učila", takže ze začátku to netáhlo. Sice se mi během cesty stalo cca 2-3 krát, že auto při pohybu kolem nulové polohy pedálu plynu lehce škublo, přijde mi ale, že proti dřívějšímu stavu to je zanedbatelné. Zatím mám najeto jen těch cca 60 km, ale minimálně pocitově se zdá být odezva na plyn hladší a škubání minimální.
Co mě však trochu zklamalo je fakt, že mi nepředepsali nebo ani slovně nedoporučili žádné aditivum, jak je zmíněno v technické servisní informaci č.47/2011. Jsem tedy rozhodlý, že proces v této servisní informaci "dokončím" sám, tj. aditivum tam uvedené si koupím a sám aplikuji.
Přikládám PDF soubory s výpisem konfigurace před a po přehrání. Změna je ve strategii v PCM.
- Přílohy
-
- forscan_konfigurace_po_prehrani.pdf
- (78.95 KiB) Staženo 95 x
-
- forscan_konfigurace.pdf
- (79.61 KiB) Staženo 91 x
Naposledy upravil(a) Sclerry dne 25.05.2021 21:54, celkem upraveno 1 x.
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3919
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
204-JD strategie
Nacetl jsi auto kompletne znovu ? Nee z ulozeneho profilu ? Nechapu ty tvoje km v jednotkach...
Nacetl jsi auto kompletne znovu ? Nee z ulozeneho profilu ? Nechapu ty tvoje km v jednotkach...
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Jo, máš pravdu. Načítal jsem to z uloženého profilu. Nenapadlo mě, že by to na to mohlo mít vliv. Zkusil jsem to načíst znovu a už je ta strategie odlišná, než byla původně. Díky moc Upravil jsem i ty soubory ve svém předchozím příspěvku tak, aby už byly správně. Zdá se tedy, že skutečně udělali to, co tvrdili.
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Dobře, že to máš hotové. Teď nezbývá než ověřit zda to zabralo (přeji ti to) a řeší to tento problém.
Takže poslední verze strategie PCM pro 1,6vct je ..204-JJ platí to obecně pro všechny 1,6vct u mk.3 ?
Dnes mi právě došel balíček s Techron aditivem. Jen teď s autem skoro nejezdím, tak to tam dám až budu tankovat do plné..
Ps. spotřeba benzinu za 2 roky co auto mám je 6,84 l - vypočet excelem ne z palubáku.
Takže poslední verze strategie PCM pro 1,6vct je ..204-JJ platí to obecně pro všechny 1,6vct u mk.3 ?
Dnes mi právě došel balíček s Techron aditivem. Jen teď s autem skoro nejezdím, tak to tam dám až budu tankovat do plné..
Ps. spotřeba benzinu za 2 roky co auto mám je 6,84 l - vypočet excelem ne z palubáku.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Díky za report, Sclerry, jsem zvědavý, jak se ti to ustálí po nádrži s aditivem, až se třeba trochu pročistí .
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Děkuju Snad už se to ještě po vyjetí nádrže s Techronem spraví a budu mít od tohoto problému pokoj. Mně taky dnes došla lahvička s aditivem, tak jsem to rovnou nalil do plné nádrže. Fotku lahvičky od aditiva přikládám, protože v rámci ofiko Ford dokumentu se mluví o 350 ml lahvičce, ale já už našel jen 300 ml se stejným názvém + New Formula (asi koncentrovanější).
Jinak co se týká té strategie PCM - v autorizáku mi sám od sebe technik výslovně řekl "nahráli jsme vám tam teď tu nejnovější verzi, co pro ten motor je". Takže taky bych chápal, že ..204-JJ bude nejnovější, minimálně u předface Mk.3.
Na finální zhodnocení chování PŘED-PO ale počkám, až vyjedu tuto nádrž s aditivem
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Dnes jsem konečně nalil BG208 44K, jestli se ještě trochu zlepší cukání při ubírání plynu.
Spotřeba podle dotankování: 6.27 l/100km (výlety v polabí + 1x do Krkonoš a zpět, do 100km/h tachometrových, lehká noha). Takže počítač skoro nekecá.
Spotřeba podle dotankování: 6.27 l/100km (výlety v polabí + 1x do Krkonoš a zpět, do 100km/h tachometrových, lehká noha). Takže počítač skoro nekecá.
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Dnes mě auto vypeklo hodně nepříjemným rozjezdem. Jak jsem dříve psal občas ca 1x ze 20 studených rozjezdů je ta situace hodně nepříjemná.
Nastartuju volnoběh klasika ca 1,200ot studený motor, stabilní, přidám plyn na neutrál, ok nic se neděje, otáčky nekolísají. Zařadím a hodně pomalu pouštím spojku, rozjíždím se na ca 1.700-1.800 ot a pokud držím spojku auto se normálně rozjíždí, plynule. V momentě když spojku úplně pustím - hned škubanec, otáčky jdou dolu a auto jde do zastavení, tak rychle vyšlápnu spojku, víc plynu - začínám nabírat ztarcenou rychlost a pomale ji pouštím, po úplném puštění opět škubanec a auto zase zastavuje, opět vyšlápnu spojku a plynem to balancuju a to už se motor chytá a začíná běžet normálně... Při těch prvních škubancích (je to jak když se špatný žák autoškoly rozjíždí bez citu spojky), je od motoru slyšet jakoby se silou snažil přervat nějaký odpor, dokonce při takovýmto stavu je slyšet i docela hlasitá kovová rána, jakoby pružina nebo táhlo... tak si říkám není to způsobení spojkou nebo převodovkou. Poraďte zkušení
Jakoby tam něco zatuhlo a auto se to motorem snaží přetlačit..
Jen podotýkám, že je to opravdu v okamžiku první vteřiny, kdy uplně pustím spojku. Takže teoreticky pokud bych na ni stál a jel přes lehce sešlápnutou spojku třeba kilometr tak to nic nedělá...
Pokud bych se rozjížděl třeba na 3,tis. ot. tak to sice škubetaky, ale asi bych to přerval rychlej a rozběhne se to dříve, ale svý auto nechci týrat.
Nastartuju volnoběh klasika ca 1,200ot studený motor, stabilní, přidám plyn na neutrál, ok nic se neděje, otáčky nekolísají. Zařadím a hodně pomalu pouštím spojku, rozjíždím se na ca 1.700-1.800 ot a pokud držím spojku auto se normálně rozjíždí, plynule. V momentě když spojku úplně pustím - hned škubanec, otáčky jdou dolu a auto jde do zastavení, tak rychle vyšlápnu spojku, víc plynu - začínám nabírat ztarcenou rychlost a pomale ji pouštím, po úplném puštění opět škubanec a auto zase zastavuje, opět vyšlápnu spojku a plynem to balancuju a to už se motor chytá a začíná běžet normálně... Při těch prvních škubancích (je to jak když se špatný žák autoškoly rozjíždí bez citu spojky), je od motoru slyšet jakoby se silou snažil přervat nějaký odpor, dokonce při takovýmto stavu je slyšet i docela hlasitá kovová rána, jakoby pružina nebo táhlo... tak si říkám není to způsobení spojkou nebo převodovkou. Poraďte zkušení
Jakoby tam něco zatuhlo a auto se to motorem snaží přetlačit..
Jen podotýkám, že je to opravdu v okamžiku první vteřiny, kdy uplně pustím spojku. Takže teoreticky pokud bych na ni stál a jel přes lehce sešlápnutou spojku třeba kilometr tak to nic nedělá...
Pokud bych se rozjížděl třeba na 3,tis. ot. tak to sice škubetaky, ale asi bych to přerval rychlej a rozběhne se to dříve, ale svý auto nechci týrat.
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Možná je to zcestná úvaha, ale zkoušel jsi, jestli to taky škubne, když se takto zkusíš po rovině rozjet na volnoběh? Prostě když by ses rozjel pomalým pouštěním spojky bez přidávání plynu a plyn zkusil přidat až poté, co bys měl nohu zcela pryč ze spojky.
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Sclerry
Tak co, už jsou nějaké první závěry, poznatky, změny?
Tak co, už jsou nějaké první závěry, poznatky, změny?
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak zatím od přehrání PCM uplynuly 2 týdny a najeto mám cca 400 km. S nějakým zevrubnějším zhodnocením bych asi počkal, až budu mít vyjetou celou nádrž aditivovanou Techron Concentrate Plus (mělo by stačit na vyčištění od případných usazenin karbonu vzniklých špatnou kalibrací PCM). Zatím bych ale sepsal základní poznatky.
K přehrání PCM jsem se dostal po dlouhém a do té doby neúspěšném řešení 2 hlavních problémů:
1) Často katastrofální běh chladného motoru po nastartování (viewtopic.php?f=241&t=50769&start=15#p1188877) a následný katastrofálně nízký výkon během prvních stovek metrů po vyjetí.
2) Škubání kolem nulové polohy pedálu plynu - sebejemnější úplné sundání nohy z plynu či naopak přiložení nohy na plynový pedál vyústilo ve škubnutí, které bylo citelné klidně i při zařezené 5.
Současný stav:
1) Běh po nastartování chladného motoru je zatím zcela v pořádku, tak, jak bych si ho představoval. Na to, abych s klidem řekl, že je tento problém 100% vyřešený, je ještě brzo. Pokud ale i další starty budou takové, jako byly doposud ty od přehrání PCM, bude v tomto ohledu po starostech.
2) Škubání se zatím nevytratilo zcela, ale projevuje se jen velmi zřídka a když už k němu dojde, je škubnutí zpravidla téměř nepatrné. Posádka jej podle mě ani nezaregistruje, pouze já si jej občas všimnu, protože pochopitelně právě tyto projevy stále sleduju. Kdyby ale i škubání už zůstalo v současné "intenzitě" (ale nezhoršovalo se), asi bych to považoval za "tolerovatelné".
Další projevy:
Výkon - subjektivně mi přijde, že motor po přehrání táhne lépe hlavně v oblasti cca 1800 - 3500 ot/min. Okolo 4000 ot/min (tj. na špičce točivého momentu tohoto motoru) a výš je zátah srovnatelný se situací před přehráním PCM. Živější chování pociťuji zejména v nižších otáčkách. Motor se tedy hlavně ve městě projevuje příjemněji, rozjezdy jsou přijemnější, dá se rozjet dostatečně svižně i bez nutnosti vytáčet kvalty ke 4000 ot/min.
Spotřeba - zatím jsem nenajel s přehrátou PCM dost km na to, abych tu dělal nějaké závěry, zatím se však zdá spotřeba být v průměru o alespoň 0,3-0,5 l/100 km nižší. Poslední týden na tom docela stojím - říkám si, aby se vypálily případné usazeniny karbonu a aby se PCM načila pracovat v celém spektru otáček. Spotřebu mám ale přesto 7,2 - 7,4 l / 100 km. Při běžné klidné jízdě po městě mimo špičku jsem měl 6,6-6,7 l/100 km. Tipoval bych, že spotřeba bude nižší právě skrz ten pružnější projev v nízkých otáčkách - víc to táhne, takže to nemusím tolik točit, podřazovat atp.
Toť moje dosavadní dojmy. Některé jsou subjektivní, některé poměrně objektivní. Na celkové zhodnocení přehrání PCM bych počkal alespoň do vyjetí této nádrže. Zatím však mám z přehrání velmi dobrý pocit. Jeden problém se zdá být vyřešen, druhý přinejmenším minimalizován. A kromě toho se (dle mého názoru) soušasně zlepšila i pružnost a klesla spotřeba.
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Já si tu PCM nechám asi taky přehrát. Spadám to uvedené skupiny, jak rokem výroky, tak verzí PCM. Stává se mi to sice jen sporadicky, ale občas pořád jo. Aditivuju pravidelně VIFem, tak možná to má co do sebe.
Pokud se ale s autem vyjede ihned po nastartování, tak se mu taky reagovat na plyn moc nechce. Dám pak taky vědět jak to dopadlo.
Pokud se ale s autem vyjede ihned po nastartování, tak se mu taky reagovat na plyn moc nechce. Dám pak taky vědět jak to dopadlo.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Sclerry: Díky za podrobný report, věřím, že to zabralo a ostatním tvoje zkušenost taky pomůže .
Za sebe hlásím, že na škubání při ubírání plynu mi asi zabírá kombinace vyčištění odporů (nebo co to tam bylo ulepené do černa) ve váze vzduchu + klapky + BG208 44K do nádrže. Vedlejší efekt: cesta HK-Krkonoše a zpět ve 2 lidech za 5,5 l/100km dle počítače (bez brždění provozu, ale s vyřazováním apod.) . Jsem zvědavý, co to bude dělat při další nádrži už bez aditiv, popř. jen s VIFem.
Za sebe hlásím, že na škubání při ubírání plynu mi asi zabírá kombinace vyčištění odporů (nebo co to tam bylo ulepené do černa) ve váze vzduchu + klapky + BG208 44K do nádrže. Vedlejší efekt: cesta HK-Krkonoše a zpět ve 2 lidech za 5,5 l/100km dle počítače (bez brždění provozu, ale s vyřazováním apod.) . Jsem zvědavý, co to bude dělat při další nádrži už bez aditiv, popř. jen s VIFem.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Jak jsem psal výše, za sebe můžu doporučit. Zatím jsem nezaznamenal žádné negativní důsledky a ani mě nenapadá, jaké by mohly být. Pokud spadáš mezi zasažené kousky, určitě bych začal v řešení právě od přehrání PCM. Myslím, že i při nejhorším kdyby to tím způsobeno nebylo, tak přehráním PCM na nejnovější verzi nic nezkazíš (pokud se pletu, někdo mě prosím opravte). Navíc pokud začneš při řešení přehráním PCM, ušetříš si čas, starosti a peníze, které jsem já dal za měnění některých věcí na motoru (několik sad svíček, cívka, těsnění pod klapkou, ...), které problém vůbec nevyřešily ani nijak neovlivnily.Juros89 píše: ↑06.06.2021 13:59 Já si tu PCM nechám asi taky přehrát. Spadám to uvedené skupiny, jak rokem výroky, tak verzí PCM. Stává se mi to sice jen sporadicky, ale občas pořád jo. Aditivuju pravidelně VIFem, tak možná to má co do sebe.
Pokud se ale s autem vyjede ihned po nastartování, tak se mu taky reagovat na plyn moc nechce. Dám pak taky vědět jak to dopadlo.
Rádo se stalo S radostí se projevím o své trable, když to ostatním pomůže se jim vyhnout Jinak já také aditivuju VIFem, před zimou navíc každoročně dávám jednu plechovku Velfobinu skrz potenciální vodu v nádrži.Marlosk píše: ↑06.06.2021 19:41 Sclerry: Díky za podrobný report, věřím, že to zabralo a ostatním tvoje zkušenost taky pomůže .
Za sebe hlásím, že na škubání při ubírání plynu mi asi zabírá kombinace vyčištění odporů (nebo co to tam bylo ulepené do černa) ve váze vzduchu + klapky + BG208 44K do nádrže. Vedlejší efekt: cesta HK-Krkonoše a zpět ve 2 lidech za 5,5 l/100km dle počítače (bez brždění provozu, ale s vyřazováním apod.) . Jsem zvědavý, co to bude dělat při další nádrži už bez aditiv, popř. jen s VIFem.
Jinak spotřeba moc hezká, já se teď přes léto hlavně skrz klimu pod 7l/100 km dostávám spíš zřídkakdy. Jsem ale dost zvědavý, jak se na dlouhodobé spotřebě za nějakých pár tisíc km projeví přehrání PCM. Zatím s ní nemám najeto dost km, abych to mohl jednoznačně posuzovat.
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Po přehrání Celková vzdálenost: 5418242.0 km ???
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů