Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5081
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Anduril » 29.11.2020 22:27

Vsak jo, ja nerikam, ze to je spatne.
Ja reagoval na to, ze jsi psal, ze po natankovani toho a toho benzinu ti to blblo a po natankovani toho a toho ne - to se mi nikdy nestalo, ac jsem jezdil na ruzny benzin. Na jedne nadrzi taky imho nemuze byt videt nejaky rozdil, pokud jde o nejake to vycisteni. A taky jsem tim chtel rict, ze toto auto/motor podle mych zkusenosti neni nijak citlive na konkretni benzin. To je vse :)
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 27.12.2020 13:23

Tak se mi to opět objevilo. Je v tom Maxxmotion s VIFem. Palivo asi můžu vyloučit. Zkoušel jsem napojit diagnostiku a ukazovalo mi to celkem 3 kódy, z toho jeden aktivní. Blbec jsem si myslel, že jsem to vyfotil před tím, než jsem je vymazal, ale bohužel ne. Ten aktivní byl P000A, ty ostatní nevím. Diagnostiku jsem tam připojovat kvůli chybě světlometu, kdy jsem blbec zapnul zapalování když jsem ho měl odpojený. Ten mi to ale neukázalo.

Od doby kdy jsem to vymazal a najel asi 200km a nic se v diagnostice neobjevilo. Ikdyž jsem to zase slyšel klepat.. Nevíte čím by to mohlo být? Při zapalování mi "grilovaný kuře" svítí, takže žárovka odpojená není :roll: Diky
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
Hoffis
Junior
Junior
Příspěvky: 301
Registrován: 21.05.2020 15:58

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Hoffis » 27.12.2020 13:30

já na té nahrávce neslyšel ani prd...

pokud to ale opravdu klepe, tak na diagnostiku zapomeň, bude to mechanická závada...---vačka, klika, apod.
danielvrsek píše: 25.11.2020 11:10 Zjistil jsem, že mám prasklý kousek pružiny na levém předním kole, ale nemyslím si, že by to tím mohlo být.

tohle ale vyměň jako první věc, tím to určitě být může....
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 27.12.2020 13:43

Díky za odpověď. Pružina už je vyměněna. Akorát to vypadá, že si s sebou vzala i tlumič :wallbash:

Myslím, že jsem to zaslechl i na zpátečce, ale na jiných rychlostech vůbec. Fakt mi to vrtá hlavou. Nezdá se mi, že by se to časem zhoršovalo. Fakt nevím. Určitě to chci vzít do servisu, ale ty ceny.. Za 1500 mi to napojili na diagnostiku po tom co jsem to koupil a za 7000 vyměnili olej a filtry. Nedokážu si představit, kolik bude stát tohle.
Na té nahrávce je to slyšet krátce. Nejdřív je tam slyšet jak zatáčim, mám zapnutej blinkr a pak je slyšet jak vytočím motor a je to zrovna během toho slyšet. Asi 5. vteřina.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Tonda-B
Junior
Junior
Příspěvky: 423
Registrován: 05.02.2009 23:05
Bydliště: Praha 10

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Tonda-B » 27.12.2020 19:12

danielvrsek píše: 27.12.2020 13:23...Zkoušel jsem napojit diagnostiku a ukazovalo mi to celkem 3 kódy, z toho jeden aktivní. ...Ten aktivní byl P000A, ty ostatní nevím.
Snímač polohy vačkového hřídele.

1) problém s tlakem oleje
2) vadný snímač
3) problém s kinkláním vačkovým hřídelem
4) problém s rozvodovým řemenem
5) problém s kabeláží
6) chyba ŘJ motoru
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 28.12.2020 09:43

Nemůže to být třeba i tím, že je tam moc oleje? Ta měrka je pěkně na hovno a nedokážu pořádně říct, jestli to bylo namočený i nad těma ryskama nebo to je jenom špinavý že stěn tý trubičky.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3910
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od djdekl » 28.12.2020 11:26

Merit rano na studenym motoru... pak se to da odecist dobre

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 28.12.2020 11:44

Vypadá to takto. U atmosférické 1.6 ve dvojkovém Focusu to bylo mnohem lépe čitelné..
IMG_20201228_114325.jpg
Občas když to vytáhnu, tak ten olej steče a na těch kroužkách se nezachytí vůbec. Pěkná hovadina.

BTW: ta měrka byla úplně čistá.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3910
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od djdekl » 28.12.2020 15:10

Ja mam tedy jinou merku, ma plastovy konec...

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5081
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od Anduril » 28.12.2020 21:29

1.6 EB ma takovou merku... mam stejnou. Podle mych zkusenosti je tohle stav, kdy mas o trochu mene oleje, nez je maximum.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 04.01.2021 22:33

Mám další vodítko, které by se mohlo týkat důvodu, proč mi to dělá. Možná mi někdo řekne že je to blbost, ale zkusím to.

Pravidelně čtu fórum a konkrétně ve vlaknu o stop/start jsem se dočetl, že se vypíná alternátor v zátěži.

Mel jsem to zjistit asi dřív, ale měl jsem špatný aku. Nijak se to neprojevovalo a napětí bylo v pohodě.
O víkendu jsem na autu něco dělal a měl jsem zapnuté rádio. Na začátku jsem měl asi 12.3V, ale když jsem odcházel, tak jsem měl jenom 12V. Odpojil jsem ji a další den jsem ji vzal domu na nabíječku. Než jsem ji začal nabíjet, tak měla 12.6V.. Napětí nejspíše kleslo pod zátěži v autě. To bylo první vodítko. Druhé vodítko bylo, že při použití nabíječky (ještě z dob, kdy jsem létal s modely letadel) mi to nabílo pouze 5Ah. Změřil jsem vnitřní odpor a bylo tam 38mOhm. Takže už není co řešit..

Teď zpátky k BCM.. Není možné, že při zátěži se vypne altik a baterka nestíhá? Nevím, co přesně by se mohlo stávat. Možná pumpa paliva nemá dostatečný tlak? Nejsem expert a nevím jestli by to mohlo způsobit nějaké zvuky. Už vůbec nevím jak by to mohly způsobit svíčky. Určitě se to dozvím po výměně baterie. Blíží se 100k (zatím jenom nedojetych 90k), tak nejspíš přijdou na řadu jako další.

Kdybyste měli nějakou teorii, tak to sem prosím napiste, třeba pomůžete i ostatním. Diky

Ještě důležitá věc, kterou jsem zapomněl - občas mi stop/start naběhlo, jinak ale nefunguje, resp. nemusím mačkat tlačítko. Původně jsem myslel, že je to nějak vypnuté. Popravdě v to stále doufám. V době kdy jsem to kupoval to nefungovalo a byl jsem s tim v autorizaku na diagnostice a nic nenašly.
Naposledy upravil(a) danielvrsek dne 04.01.2021 23:52, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od vita_k » 04.01.2021 22:58

Pokud je baterie ve špatném stavu, tak to bcm zjistí a napíše to na display. Na motor po nastartování neměla špatná baterie u mě žádný vliv.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 04.01.2021 23:35

Je možné, že jsem měl BCM vypnuté nebo preprogramovane a šel mi stop/start? Baterka je fakt kaput, ale jediná chyba, kterou mi to před odpojením psalo, byla související s xenonama, které jsem omylem odpojil a zapnul zapalování (nebo teda nepripojil jeden při testování druhého..)

Mám palubní počítač kde jsem měl opravdu pouze tuto chybu. Žádná z kontrolek také nesvitila.

Stop/start se mi po nastartování zapínal pouze na pár nastartování a pak zase nic. Takhle asi celkově dvakrát. Určitě jsem radši když nefunguje, tak jsem to neřešil. Za 10 měsíců fungoval asi týden :palec_nahoru:
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od ballu » 05.01.2021 05:16

Po výměně oleje to dělalo okamžitě, nebo s časovým odstupem?
Kolísá hladina oleje, je jednou měřitelná, podruhé ne?
Kolik bere oleje, v normě?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Klepání motoru při akceleraci na jedničce - ecoboost

Příspěvek od danielvrsek » 05.01.2021 09:15

Popravdě si už nepamatuju, jestli to dělalo už před výměnou nebo ne. Je to fakt specifická věc která se při běžné jízdě neprojevuje. Původně jsem vinu dával poloose, protože jsem na dálnici cítil vibrace podobné jako u předchozího FF, kde se menila. Nakonec to byla nevyvážená kola.

Olej se stále zdá se drží víceméně stejně na hladině viz. foto. Co myslíte kolísáním oleje a jeho meritelnosti? Stav na fotce odpovídá 7tis. km bez doplňování.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů