Vysoký tlak paliva při dlouhém startu 1.6EB

Odpovědět
Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Vysoký tlak paliva při dlouhém startu 1.6EB

Příspěvek od danielvrsek » 20.03.2021 16:19

Ahoj,

mám EB 1.6 a řeším dlouhé starty.

Před startem napojuji diagnostiku, aktuálně mám nasbírané 3 starty, dva delší a jeden kratší. Všechny studené. Delší starty mají společné, že začínají s tlakem paliva cca. 250kPa., tek kratší měl 360kPa.
Zajimavější věc ale je, že při delších startech tlak paliva vystoupá až skoro na 11,000kPa a drží se na 10,000kPa i při volnoběhu. Naopak ten kratší jde max. do 7,000kPa a volnoběh má na 5,000kPa.

Jaká je normální hodnota tlaku paliva při volnoběhu? Je normální, že se ztrácí tlak když je motor vypnutý?
Přikládám logy z ForSCAN, pokud by byl někdo ochotný se na to podívat, jinak sem dám screen ze dlouhého vs. normálního startu.

Předem děkuji za pomoc :-)

Odkaz na všechny soubory i s původní kvalitou screenů: http://leteckaposta.cz/654711506

Dlouhý start
dlouhy.jpg
Normálni start
normalni.jpg
V DTC mám následující error.

===PCM DTC P053F:21-68===
Code: P053F - Cold Start Fuel Pressure Performance Bank 1

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame :
-LOAD: 53.73 % - Calculated Load Value
-ECT: 18 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 264 1/min - Engine Revolutions Per Minute
-FUELSYS: Open Loop - Fuel System Status (Open/Closed Loop)
-SHRTFT1: 0.00 % - Short term fuel trim 1
-LONGFT1: 2.34 % - Long term fuel trim 1
-MAP: 93.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 0.0 km/h - Vehicle Speed
-SPARKADV: 3.50 ° - Spark Advance
-IAT: 17 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 2.99 g/s - Mass Air Flow
-TP: 13.73 % - Throttle Position
-RUNTM: 0 s - Time Since Engine Start
-FRP: 1020.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EVAP_PCT: 0.00 % - Commanded Evaporative Purge
-FLI: 14.51 % - Fuel Level
-BARO: 100.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 11.10 V - Control Module Voltage
-LOAD_ABS: 70.20 % - Absolute Load Value
-TP_REL: 3.92 % - Relative Throttle Position
-AAT: 16 °C - Ambient Air Temperature
-TP_B: 13.73 % - Throttle Position Sensor 2
-APP_D: 14.90 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 15.29 % - Accelerator Pedal Position E
-TAC_PCT: 5.10 % - Commanded Throttle Actuator Control
-FF_INF: 0.00 % - Inferred Flex Fuel Percentage
-LONGFT12: 0.00 % - Long Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 2)
-APP_REL: 0.00 % - Accelerator Pedal Position Relative
===END PCM DTC P053F:21-68===
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Uživatelský avatar
danielvrsek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 53
Registrován: 24.11.2020 22:47

Re: Vysoký tlak paliva při dlouhém startu 1.6EB

Příspěvek od danielvrsek » 08.12.2021 01:29

Ahoj, vracím se k tomuto tématu. S růstem teplot byly delší starty méně časté až úplně přestaly. Na začátku zimy se ovšem opět objevily. Nakonec jsem iterativně došel k možnému řešení. Před tím, než auto vypnu, tak párkrát na neutralu roztočím motor na cca. 2k otáček, nechám klesnout a vypnu. Nevím přesně proč, ale od doby co jsem to začal před vypnutím dělat, tak nemám delší starty.
Jestli někdo má problém s dlouhými starty v zimě, tak to zkuste a dejte vědět jestli pomohlo.
Ford Focus III 2011 1.6 EB 134kW
Ford Focus II 2005 1.6 Ti-VCT 85kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů