Zdravím,
pokoušel jsem se hledat, téma jsem nenašel. Omlouvám se pokud se již někdy řešilo.
Focus r.v 2017 1.6 77 kw benzín nájezd 90 000 km.
Zkráceně - dochází k nejspíš k zavzdušňování spojky. Výměna spojkového válce u pedálu nepomohla (3x odvzdušněno)
Popis: Problém začal, že šlo občas ztuha řazení - nebylo to nic pravidelného ani konkrétní rychlosti (nebyly slyšet zuby jen rychlost nechtěla zapadnout. Bylo potřeba zatlačit místo aby rychlost sama zapadla nebo znovu sešlápnout spojku). Poté jsem chtěl na dálnici podřadit do kopce a nešla dát žádná rychlost až do téměř úplného zastavení, kde se konečně chytila 2ka (auto bylo již zahřáté). Od té doby začalo blbnout podřazování (šlo na několikátý pokus, nebo se podařilo až s "meziplynem") až začalo blbnout i řazení nahoru nebo zůstávala rychlost, která nešla vyřadit.
Došlo k prvnímu odvzdušnění spojky. - Problém se vrátil cca za 5 měsíců zpět (opět dálnice a podřazení a následně zhoršování). Došlo k druhému odvzdušnění a problém už byl do týdne zpět i bez dálnice - prostě to šlo hůře a hůře až šlo řadit až na několikátý pokus, jednička dost často přes zuby i při úplném zastavení, občas to prostě řadilo občas vynechávalo - nic pravidelného.
Mechanikovi na dílech řekli, že to je často spojkový válec u pedálu - došlo k výměně - odvzdušnění samozřejmě a opět je tu stejný problém :/
Mechanik navrhuje výměnu spojky komplet - ovšem další mechanik mi řekl, že už podobný problém řešil a ani výměna spojky nepomohla - problém se vrátil. Má někdo nějaké tipy, nebo zkušenosti, čím by to mohlo být?
Děkuji Petr
Zavzdušňování spojky? - Obtížné řazení
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Zavzdušňování spojky? - Obtížné řazení
Pokud to neni na pedálu tak zbývá pracovní válec u spojky, příp. i vadný přítlačák, spojkový ložisko, lamela.. Pokud pomohlo odvzdušnění tak nejspíš ten pracovní válec..
= rozhodit spojku a pokud to auto chceš ještě chvíli mít tak jí rovnou udělat komplet..
Propouštějící hlavní válec je opravdu častý, u MK1 mě to potkalo na dvou autech ze dvou, kolem 130 - 140 kkm, jeden tekl ven a druhej propouštěl uvnitř, takže spojka nevystavila.. Začlo za studena postupně se to zhoršovalo, ale zavzdušnění se nekonalo.. Tam se bude blbě vracet pracovní píst a vznikat podtlak a přicucne si to vzduch.. Obecně zavzdušňování hydrauliky spojky je divný... Blbá otázka je dost brzdovky? (Ale to snad...)
= rozhodit spojku a pokud to auto chceš ještě chvíli mít tak jí rovnou udělat komplet..
Propouštějící hlavní válec je opravdu častý, u MK1 mě to potkalo na dvou autech ze dvou, kolem 130 - 140 kkm, jeden tekl ven a druhej propouštěl uvnitř, takže spojka nevystavila.. Začlo za studena postupně se to zhoršovalo, ale zavzdušnění se nekonalo.. Tam se bude blbě vracet pracovní píst a vznikat podtlak a přicucne si to vzduch.. Obecně zavzdušňování hydrauliky spojky je divný... Blbá otázka je dost brzdovky? (Ale to snad...)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti