1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Odpovědět
Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od mobiler9004 » 03.04.2022 13:01

Výměna alternátoru 120A za 150A po mechanické stránce by neměl být problém, poté změnit parametr v diagnostice.

Můj dotaz zní:
Bude ŘJ umět využít proud navíc a jsou dostatečně dimenzované vodiče? Vyšší ampéráž řeším z důvodu dodatečné instalace PTC heateru. 120A alternátor sice PTC heater utáhne, ale pokud by se rychleji zahřál, byl bych radši.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od ZaQik » 03.04.2022 18:28

neboj, kabelaz to ustoji
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: 1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od mobiler9004 » 20.04.2022 14:05

Řeším teď jaký vybrat alternátor. Nyní mám v autě z výroby osazený CV6T-10300-GA 120A.

Na netu jsem našel několik variant 150A alternátů, které se liší poslední dvoupísmených označením. Lze někde dohledat vzájemnou kompatibilitu, případně co poslední dvě písmena označují. Nerad bych zjistil po montáži, že řídící jednotka si s nový alternátorem neporadí nebo že konektory na novém alternátoru jsou jiné.

Seznam nalezených alternátorů na 150A:
CV6T-10300-BC
CV6T-10300-BD
CV6T-10300-BE
CV6T-10300-DC
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: 1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od mobiler9004 » 17.05.2022 15:12

Tak nakonec padla volba na alternátor s označením CV6T-10300-DB. Přes diag změnit konfiguraci jednotky, aby uměla využívat ampéry navíc. Šlape jak hodinky. :)
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od ZaQik » 17.05.2022 19:28

kolik dava voltu, kdyz vypnes BMS?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: 1.0 EB 92kW - výměna alternátoru 120A za 150A

Příspěvek od mobiler9004 » 23.05.2022 19:54

S vypnutým BMS jsem to nezkoušel. Ale účel pro vyšší výkon PTC heateru se osvědčil a pěkně topí než s původním 120A altíkem.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů