1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od mobiler9004 » 29.10.2022 14:32

Otázka do pranice.

Jaký máte názor na dekarbonizaci motoru např. vodíkem nebo chemickou cestou ala BG přípravky a proplach motoru při výměně oleje?

Nejsem si moc jistý, že by to rozvodový řemen v olejovém "oparu" a řemen olejového čerpadla máčený v oleji ustáli bez ztráty kytičky.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od stano. » 29.10.2022 14:45

Dekarbonizaciu vodikom mas asi ako homeopatiu. Ked veris, ze ti pomoze, tak ti pomoze. Placebo je silna vec.

Uživatelský avatar
JackalMAX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 29.09.2012 16:23

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od JackalMAX » 29.10.2022 15:40

Chemické cesty bych se asi bál. :nixw: teda za předpokladu že neplánuješ rovnou výměnu rozvodů.
Těžko říct jak moc to degraduje rozvody při použití pouze s výměnou oleje
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán

Uživatelský avatar
mobiler9004
Nováček
Nováček
Příspěvky: 61
Registrován: 21.11.2010 20:29

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od mobiler9004 » 30.10.2022 08:22

JackalMAX píše: 29.10.2022 15:40 Chemické cesty bych se asi bál. :nixw: teda za předpokladu že neplánuješ rovnou výměnu rozvodů.
Těžko říct jak moc to degraduje rozvody při použití pouze s výměnou oleje
Z toho mám také obavy, když už jen při špatném oleji se leptá řemen, tak co by tomu udělala chemie na dekarbonizaci.
Ford Focus KOMBI MK3 - 2014 1.0 EB 92kW
Ford Focus KOMBI MK2 FL - 2010 1.6 16V 74kW
Ford Focus KOMBI MK1 - 2000 1.6 16V 74kW

Uživatelský avatar
lewis
Junior
Junior
Příspěvky: 250
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od lewis » 30.10.2022 09:01

Tak v tom případě by mě docela zajímalo, co tedy za aditiva obsahuje 5w20, která zabraňují degradaci řemenů. Nikde jsem na to nenarazil...zatím. Samozřejmě používám jen olej se specifikací Ford WSS-M2C948-B. Dostal jsem se k informacím, že případná poškození způsobuje karbon v oleji (prodloužené intervaly, popř. žádné výměny oleje), a hlavně krátkodobé jízdy, při kterých se benzín ředěný do oleje nestačí vypařit a dlouhodobě napadá pryžové části. Zatím jsem přesvědčen, že krátkodobé chemické ošetření a následný výplach samotným olejem (pro vlastní pocit) zakarbovanému motoru spíše pomůže. Pozitiva převažují nad negativy...alespoň dle mě😉...a chemii?... ať každý zváží dle svého přesvědčení
...
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red

Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od phofy » 22.03.2024 06:14

Zkoušel jste už někdo BG EPR na proplach motoru u 1.0? Dokonce sem napsal do BG centra a přišla odpověď, ale vůbec mě to neutvrzuje to použít vůči řemenu.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od stano. » 22.03.2024 06:16

Pri jednom pouziti sa ti asi zrazu remen neroztrhne.
Ci ho ale nenalepta, nezacne poskodzovat, ti nikto z osobnej skusenosti nenapise. Na to by museli mat spravene testy.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od phofy » 22.03.2024 07:40

Mám podobný názor, stejně mě čekají rozvody, buď letos a nebo hned příští rok, ale i tak se mi to nějak nechce pokoušet. Co asi udělám je proplach od Millers oils, ten jejich přípravek je fakt šetrný a je na bázi aditiv do oleje, oproti ostatní co jsou na bázi ředidla.

Tady je dotaz a odpověď od BG centra:

Dotaz:
Dobrý den, mám Ford Focus 3 1.0 ecoboost 2016 najeto 60 000km, pravidelně měním olej mezi 7k-10k km, tankuji pouze prémiová paliva 98-100okt. Má v tomhle případě smysl aplikovat před výměnou do starého oleje BG EPR?
Vzhledem k tomu, že 1.0eb má gumový řemen máčený v oleji je BG EPR šetrný vůči řemenu a když bych chtěl aplikovat BG MOA je šetrný vůči řemenu v oleji, jde mi o to aby se řemen nerozleptal. Děkuji za odpovědi.

Odpověď BG:
Dobrý den, určitě to má velký smysl. Za prvé olejový prostor s palivem moc neošetříte, takže jakákoliv očista-dekarbonizace je 100% důležitá. Za druhé pak následně aplikujete olej do čistého systému a není ihned kontaminovaný. A za třetí je kompletní kit velmi důležitá právě pro tyto motory (přímý vstřik, malý objem) tím ho udržíte v dobrém stavu. Pokud se neaplikuje preventivní dekarbonizace, tak řešíme už kolem 50.000 km problémy zákazníků. Prevence je levnější. Oba produkty BG 109 i 115 MOA jsou plně kompatibilní s gumou, pryží, těsněním,.........https://www.bg-care.cz/produkt/kit-gdi/88/

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Karel2 » 22.03.2024 11:38

No ti slovaci z Anglie "Nase garaz" to aplikuji snad pri kazde vymene oleje a do noveho hned davaji aditivum od te same znacky a to jsou motory AUDI.
Jen otazka, Ty se nebojis prave k vuli tomu remenu? Osobne bych to asi udelal tesne pred vymenou tech rozvodu.
Jinak jsem taky uvazoval pouzit to cisteni motoru(to same co pouzivaji ti slovaci) i u meho fouse.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od phofy » 22.03.2024 11:55

Já si myslím, že v mém případě, to je zbytečný, olej měním fakt snad nejdýl po 8000km, takže nechce se mi věřit, že bude zakarbonovany.
Kvůli řemenu se bojím tam to EPR a MOA nalít.
Naše garáž sleduju, a koukal sem jak to tam lehkou pořád :mrgreen: kdybych neměl řemen v oleji, tak to dělám asi pravidelně každý rok

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od fofok » 22.03.2024 13:47

Za mě jsou navíc další aditiva do motoru při tak častejch výměnách oleje zbytečně vyhozený peníze.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 22.03.2024 16:10

vyhazuji je pravidelně každou výměnu včetně následných aditiv a jednou za 50000km dekarbonizaci přes sání , včetně 1,0 EB

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od fofok » 22.03.2024 17:04

Čím vodíkem?
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6581
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Karel2 » 22.03.2024 17:28

Vodou?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: 1.0 EB - DEKARBONIZACE, PROPLACH vs. ROZVODOVÝ ŘEMEN

Příspěvek od Pet70 » 22.03.2024 19:35

chemii od protech je to podobné jako bg , čistím s tím jak palivovou cestu tak vzduchovou , jsem s tím v poho
a funguje
vodík je super ale "čistí" jen motor a to co je zahřáté , chemie čistí i "studenou" trasu sání , nejlepší by bylo to kombinovat ale zatím mě to stačí

odzkoušeno mam obojí a vše má + a -

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů