zahrivani motoru

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Krivi » 19.01.2018 17:30

Tak ja nevim, zda ten trmostat mam vymenit, nebo ne... zase se mi nechce zbytecne vyhazovat penize z okna...

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 19.01.2018 18:04

Tak to toč dej kartáč k chladiči :D
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Krivi » 20.01.2018 23:47

Tak dneska jsem chtel pridelat karton pred chladic, ale zjistil jsem ze moje auto ma pred chladicem nejakou zaluzii. Ma cenu davat tam ten karton? A k cemu slouzi ta zaluzie??

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 21.01.2018 05:46

Pokud máš žaluzii nic bych tam nedával. Teď již jen zjistit jestli správně funguje. Zjistit kdy zavírá, otvírá a zkontrolovat to. Nebo do servisu na zjištění funkčnosti.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Krivi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 03.01.2018 22:48

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Krivi » 21.01.2018 09:38

No tak radsi s tim dojedu do Fordu at mi to zjisti.

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od phofy » 21.01.2018 11:03

Konečně ti došlo, že by si měl dát auto do servisu :roll:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od ZaQik » 21.01.2018 14:16

nefunkcni zaluzie ford vyhodnocuje jako zavaznou chybu a sviti kontrolka motoru ... proto mivaji nektera auta s poskozenymi zaluziemi tuto funkcionalitu trvale deaktivovanu, aby na to kupec neprisel
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Andersonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.05.2016 23:55
Bydliště: Hradec Králové

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Andersonn » 04.02.2024 17:44

Ahoj,

abych nezakládal nové vlákno tak se zkusím zeptat v tomto.

Začátek problému bylo neprojití emisemi kvůli kouřivosti => v servisu zjistili zanesený filtr => chemické vyčištění + vynucená regenerace pomohli a emise jsou ok, když volali že to je hotové tak mě řekli že jim padala teplota a že to může být důvod proč se špatně regeneroval filtr (já si ničeho extra nevšiml ale moc teplotu nesleduju normálně) takže jsme se domluvili na výměně termostatu. No a od té doby nedostanu auto nad 60 °C, v servisu zkoušeli snad 3 termostaty (vše druhovýroba) a ani s jedním to nechce fungovat. Ani když jedu po dálnici tak se ručička nehne z 60 °C. Paradoxně spotřeba je ale v normálu takže se zdá že řídící jednotka vidí motor jako zahřátý.

Říkal jsem si zda není vadné jen čidlo a tak jsem dneska zkusil několik věcí a vůbec z toho nejsem moudrý co by s tím mohlo být (a ani servis nevypadá že by věděl)

1) teplotní senzor se zdá že měří ok, na jeho těle u spony jsem naměřil cca stejnou teplotu jako ukazují v režimu test budíky, na studeném motoru byla teplota cca jako venkovní

Dále po zahřátí na 50 °C ( na víc jsem to na volnoběh nedostal)
2) horní hadice směrem k chladiči je studená (tedy velký okruh by měl být zavřený)
3) dolní hadice z chladiče je prohřátá cca 10 cm od termostatu, pak je studená
4) hadice k expanzce je studená
5) na volnoběh z klimatizace fouká cca stejná teplota jako ukazují budíky
6) v otáčkách teplota z klimatizace o cca 9 °C vyšší než ukazovaná teplota motoru (ale může tam být jen spoždění, netočil jsem to moc dlouho)
7) tělo termostatu je odvzdušněno (zkoušeno několikrát s protočením motoru mezi pokusy)

Před tou výměnou termostatu se ručička normálně dostávala na provozní teplotu takže nechápu že se tam nyní nedostane i když se zdá že termostat funguje (není ohřátá hadice).

Zítra chci ještě zkusit opět na dálnici kolik bude rozdíl ve výdechu z ventilace a teplotou motoru.

Nesetkal se s tímto problémem někdo? Obávám se aby to dobře regenerovalo a neoddělal jsem si DPF.

Díky
--------------------------------------------------------
Ford Focus III 1.6 TDCi 70kW
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23377
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od ZaQik » 05.02.2024 12:44

dej tam zpet original, at vis, jak se to chova

pokud je DPF zanesene nebo byla regenerace 3x neuspesna, mel bys mit chybu v PCM a auto v nouzaku (nebo alespon svitici kontrolku motoru) ... je tam puvodni fw? neupravoval ho nekdo?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Andersonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.05.2016 23:55
Bydliště: Hradec Králové

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Andersonn » 05.02.2024 15:04

no když jsem pak hledal tak mě napadlo dát tam originál ale s novou termostatickou vložkou kterou ford nabízí, minimálně jsem si dneska zkoušel staré čidlo ponořením do teplé vody a ukazuje +- to samé jako termočlánek ponořený do té vody takže to je ok.

Ještě jsem dneska zkoušel jet po dálnici se zapnutým test režimem budíků kdy ukazuje teplotu přesně. Po cca 5 km na nájezdu na dálnici měl motor kolem 50 °C a po najetí na 120 km/h se rychle dostal na 60 °C a nahoru se mu moc nechtělo, z ventilace ale při max. topení foukalo 74 °C :bebng: Po zastavení na benzince kdy jsem šahal na hadici k chladiči která už byla teplá, stejně jako k expanzce a rozjetí se to vyrostlo na budíkách na 65 °C ale vejš ani ťuk :? Pak ještě teda taky zajímavé že když jsem dojel domů odpoledne a nechal jsem auto asi hodinu stát a přišel k němu tak budíky ukazovaly stále 50 °C, takže nechladlo nějak extra rychle.

Osobně mám trochu podezření že termostat funguje správně ale blbne čidlo :|

Jinak s tím DPF je to hodně divné, auto nesignalizovalo žádnou chybu, jezdilo ok, spotřeba ok, vše ok jen na emisích naměřili kouřivost 0,52 (na předchozích emisích byla kouřivost 0,06) takže jsem neprošel (trochu šok). Že by byl přehrávaný sw si nejsem vědom, jezdil jsem s ním v podstatě jen do autorizáku, pouze teda tažný jsem si nechával namontovat jinde, ale zase si myslím že kdyby se někdo hrabal v SW tak by podle mě v autorizáku něco řekli.

Ještě dodám že auto má najeto cca 215 000 km a na nějakých 175 000 km byly dělané rozvody včetně pumpy.
--------------------------------------------------------
Ford Focus III 1.6 TDCi 70kW
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od stano. » 05.02.2024 15:20

Mohol si mat vysoku dymivost, lebo filter nebol vypaleny, zregenerovany. A pod 70 stupnov (ak si dobre pamatam) sa regeneracia ani nespusti.

Andersonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.05.2016 23:55
Bydliště: Hradec Králové

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Andersonn » 05.02.2024 15:52

ano, toto mě řekli v servisu a proto se začalo s výměnou termostatu jako možnou příčinou problému zaneseného DPF, bohužel ta se trochu zvrhla :wallbash:
--------------------------------------------------------
Ford Focus III 1.6 TDCi 70kW
Obrázek

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12850
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od stano. » 05.02.2024 16:20

Na 1.6 TDCi som menil termostat niekolkokrat, vzdy bez problemov. Pises, ze aj termostat odvzdusneny. Takze po otvoreni ventilku na tele termostatu tecie voda.
Vymenit hadice spredu termostatu by bolo teoreticky mozne, ale to by boli viditelne pokrutene.

Pri max kureni moze fukat teplejsi vzduch, ak tam mas PTC. Inak to nedava zmysel.

Tie 3 termostaty v servise si videl naisto rozdielne kusy?
Skontroluj tie 2 hrube hadice spredu, ci nie su vymenene a pokrutene. Lebo ine mi nenapada.

Andersonn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 02.05.2016 23:55
Bydliště: Hradec Králové

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Andersonn » 05.02.2024 22:02

stano. píše: 05.02.2024 16:20 Na 1.6 TDCi som menil termostat niekolkokrat, vzdy bez problemov. Pises, ze aj termostat odvzdusneny. Takze po otvoreni ventilku na tele termostatu tecie voda.
Vymenit hadice spredu termostatu by bolo teoreticky mozne, ale to by boli viditelne pokrutene.

Pri max kureni moze fukat teplejsi vzduch, ak tam mas PTC. Inak to nedava zmysel.

Tie 3 termostaty v servise si videl naisto rozdielne kusy?
Skontroluj tie 2 hrube hadice spredu, ci nie su vymenene a pokrutene. Lebo ine mi nenapada.

Ano po otevření ventilku teče voda.

PTC tam právě nemám, proto mě to taky nedává smysl a napadá mě zda není špatný jen senzor, že ukazuje blbě teplotu, bohužel se obávám že bez vypuštění okruhu vyměnit nepůjde (nebo bude chlaadící kapalina všude :D) abych vyzkoušel jiný.

Viděl jsem tam dva, každý jiná značka, ale zda je zkoušeli do mého auta to samozřejmě nezaručím protože jsem u toho nebyl :-(

Ty hadice mě taky napadly, ale zdají se ok. Bohužel jsem nenašel nikde jak by měli být správně zapojené ale když stojím před autem tak horní jde do pravé strany chladiče (cca uprostřed výšky) a spodní jde spodem k dolnímu výstupu z chladiče.
--------------------------------------------------------
Ford Focus III 1.6 TDCi 70kW
Obrázek

jony5299
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 28.01.2022 10:42

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od jony5299 » 11.02.2024 07:10

Nevíte prosím jak přes diagnostiku ForScan předělám budík teploty? Nechci aby mi ukazoval vypočítanou teplotu ale skutečnou. Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti