zahrivani motoru

kayn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07.02.2015 13:32

zahrivani motoru

Příspěvek od kayn » 06.01.2016 22:42

Chlapi, otazka ohledne termostatu.

Mam asi mesic FoFo ||| 1.6 TDCI 70kW a pozoruji, ze pri jizde z kopce pripadne i zastaveni na semaforu mi zacne klesat teplota motoru. Posledne jsem jel strahovskym tunelem dolu k barandaku. V nem to clovek jenom solicha a kdyz jsem byl dole, tak jsem si vsiml, ze rucicka teplomeru je na 60 stupnich (na minimu). Take jsem jel po dalnici a po sjeti z dalnice a zastaveni na semaforu mi teplota zacla asi po 20 vterinach stani klesat.

Motor bych rekl, ze se hreje v poradku. Topeni zacina hrat asi po 5 minutach jizdy a teplota na normalu (neco malo pred pulkou) je tak po 7 minutach.

Mate nekdo podobne zkusenosti? Udajne je motor hlinikovy (i kdyz Svetu motoru uz neverim :D), coz by tomu mozna pomahalo, kazdopadne tak rychle chladnout by asi nemel.

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od lucky.jack » 07.01.2016 07:07

Pakliže ti jede topení na vyšší teplotu, tak je to běžný jev - bohužel. Řešilo se to tu několikrát v sekci dvojkových focusů.
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

pedas2
Příspěvky: 1
Registrován: 01.11.2016 21:47

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od pedas2 » 28.11.2016 17:50

Aktuálně řeším stejný problém. FF MK3 rv 2014 1.6tdci 70kw, počet km 70000. Auto je v origo servisu. Nejdříve vyměnili termostat, chová se to stejně, Dle servisu potřeba přehrání fw v jednotce. Ta po aktualizaci padla. Nové nahrání fw od začátku a výměna budíků.
Ve středu by mělo být auto opraveno.
Jinak taková poznámka. U mě se to děje při zapnutém topení.

kayn
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 07.02.2015 13:32

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od kayn » 28.11.2016 18:23

Uz jsem to prestal resit. Topeni topi brzo, ale pokud jedu nejakou konstatni rychlosti na okresce, tak rucicka nejde na maximum ani po vice jak 10km.

Jeste zkusim po nekolika km sahnout na chladic, jestli termostat pri nizsich teplotach neco propousti. Jinak asi budeteplotni cidlo na spatnym miste.

gardovic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29.10.2016 22:46

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od gardovic » 25.01.2017 07:15

Hlásím že 1,5 TDCI se taky špatně ohřívá. Pokud neodebírám výkon tak se na 90° nedostane ani po 20 km pokud je venku pod -10°. Řešeno v servisu, vyměnily termostat a beze změny. Je to velmi nepříjemná vlastnost toho motoru....
Focus combi III r.v. 11.2016, 1,5 TDCI 77 kW econetic, Trend + SYNC3, park pilot, line assist, light assist, winter sada, tempomat

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od miki21 » 25.01.2017 14:25

Kdy už pochopíte, že to je vlastnost dehtu? Má méně odpadního tepla, tudíž v mrazech topí hůř. A když se pustí topení, tak to stíhá ten motor uchladit. Měnit termostaty a čidle je nesmysl.
Proč asi jsem na sibiři žádný dízl nepotkal? :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

gardovic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29.10.2016 22:46

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od gardovic » 25.01.2017 15:53

Prřed tím jsem měl VW Golf VII 1,6 TDI. Topil, držel teplotu, žádný problém. Prostě Focus se absolutně nedá srovnávat s Golfem VII, krom teda podvozku ten je u Focuse špičkový, ale to je opravdu vše.
Focus combi III r.v. 11.2016, 1,5 TDCI 77 kW econetic, Trend + SYNC3, park pilot, line assist, light assist, winter sada, tempomat

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od memento » 02.02.2017 15:02

miki21:
Kdy už pochopíte, že to je vlastnost dehtu?
Mam FF2, motor potrebuje v zime 15 km na ohriatie, ale potom teplotu drzi, na semafore alebo dolu kopcom na neutral nikdy rucicka neklesla.

Proč asi jsem na sibiři žádný dízl nepotkal? - pretoze tam sa nafta v nadrzi zmeni na ztuzeny tuk. aj nakladaky su benzinove.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od ZaQik » 02.02.2017 17:55

memento píše:Mam FF2, motor potrebuje v zime 15 km na ohriatie, ale potom teplotu drzi, na semafore alebo dolu kopcom na neutral nikdy rucicka neklesla.
protoze koukas na rucicku budiku, kde je vypoctena teplota a nikoli skutecna (vice viz prislusne vlakno, ktere objevis pri pouziti tlacitka HLEDAT)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

memento
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 716
Registrován: 24.12.2012 08:01
Bydliště: Greater Bratislava

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od memento » 03.02.2017 16:59

A kam koukaj vostatni?
kayn: jsem si vsiml, ze rucicka teplomeru ... rucicka nejde na maximum ani po vice jak...
gardovic: se na 90° nedostane ani po 20 km

Tak som napisal o mojej rucicke. :)
A teba prosim vysvetlit preco niektore rucicky ukazuju fixne a ine funguju ako kyvadlo.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od ZaQik » 04.02.2017 08:09

u FF2: http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 09#p724109 ... pokud chces k tomu neco dalsiho pokracuj v prislusnem vlakne (zde je FF3) nebo si najdi v casti diagnostika, jak to (de)aktivovat
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Funscreen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 147
Registrován: 15.01.2017 18:47

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od Funscreen » 11.06.2017 12:52

Ahoj všem,

právě jsem mi u mého FF3 (podrobněji v podpisu) stalo, že jsem v tomhle vedru měl ručičku teploty motoru na 60 stupni. Jel jsem asi 40 km a mírně se zvedla, jinak skoro nic. Kde je chyba? Jak jsem to tady četl, výměna termostatu a čidel je k ničemu.. Ale co mám dělat, když se dle teploty motoru nečistí správně DPF filtr?!
V tomhle vedru je mi to divné.. Někde je něco blbě...
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 11.06.2017 14:19

Musíš motoru dopřát otáčky (2500-3100)... tím se ti ohřeje, vymetes karbon a maličko se o pár deci zvedne spotřeba.
Pak to bude ok. Nemá cenu jezdit super eko a motor neprohrat a zacpat jej uhlikem.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

gardovic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29.10.2016 22:46

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od gardovic » 11.06.2017 15:26

Při těchto letních teplotách se auto ohřívá úplně normálně, na provozní teplotě je rychle a tu i kdykoliv udrží nezávisle na výkonu. Můj příspěvek se týkal teplot mrazivých.
Focus combi III r.v. 11.2016, 1,5 TDCI 77 kW econetic, Trend + SYNC3, park pilot, line assist, light assist, winter sada, tempomat

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: zahrivani motoru

Příspěvek od TomFocus » 11.06.2017 15:37

Mám stejnej motor, proto co jsem odpověděl platí po celý rok.

V mraze - fungování: měn olej max v 10k km (kvalitni), po nastartování netrap motor prvních 5-10min víc jak cca 2600ot. A pri delší jízdě nejezdi vyloženě ekonomicky ať se otackama prohreje. Tím, že tento motor produkuje málo odpadniho tepla není vhodný na krátký jízdy.
Co je krátký? Cca pod 15-20km. Pokud já jedu třeba 8km..nejedu na 5 ani 4, ale jen na trojku a tocim celou cestu např 2400-2700ot. ať se auto proci, zahřeje, dobije.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů